لینک شکسته و تاثیر آن بر سئوی سایت
لینک های شکسته ، پیوند هایی به ظاهر خنثی می باشند که در یک بازه زمانی خاص عمل می کردند اما در حال حاضر به هر دلیلی باز نمی شوند و با کلیک بر روی این لینک ها به صفحه ای بی محتوا منتقل می شوید.خطاهای 403 و 404 از انواع لینک های شکسته می باشند.
1. لینک شکسته داخلی
با کلیک بر روی یک لینک از سایت ، به صفحه ای در همان سایت منتقل می شوید.در صورتی که انتقال با خطا مواجه شود ، این لینک شکسته داخلی محسوب می شود.
2. لینک شکسته خارجی
بعضی لینک ها عامل انتقال کاربر به صفحه ای در خارج از سایت فعلی می باشد ، حال اگر کاربر پس از کلیک بر روی پیوند به صفحه مد نظر نرسد ، لینک شکسته خارجی بشمار می رود.
لینک ها کاربران را به صفحات جدید منتقل می کنند.پیوند های شکسته در صورت وجود مشکلاتی نظیر کندی سرور میزبان ، عدم دقت در نوشتن ، خطا( Syntax Error ) و لینک نادرست ایجاد می شوند.به عبارتی دیگر اگر صفحه هدف از دسترس خارج شود و یا از بین برود ، لینک شکسته بوجود می آید. اگرچه لینک ها را به عنوان موارد موثر در کیفیت سایت در نظر می گیرند اما همین پیوند ها می توانند روزی دردسر ساز شوند.
تمام هم و غم گوگل این است که کاربرانش دچار مشکل نشده و آنها را به منابع مد نظرشان برساند . هنگامی که موتور های جست و جو ، سایت را می پیمایند ، در صورت برخورد به یک لینک شکسته به بن بست می رسند و در نتیجه ، این مشکل را ضعف در دسترسی به سایت قلمداد می کنند.این مشکل به مرور زمان گوگل را آگاه می سازد و تاثیر منفی بر روی سئو می گذارد.
هر لینک شکسته برابر با یک امتیاز منفی برای سایت می باشد پس مسلما سایت نباید دارای هیچگونه لینک شکسته ای باشد. لینک های شکسته ربات های گوگل را کاملا گیج می کنند و خزنده هایش را سرکار می گذارند اما نه برای همیشه.به مرور زمان ، لینک های شکسته کار خود را می کنند و سئوی سایت را هدف قرار می دهند. با آگاه شدن گوگل مشکلاتی نظیر کم شدن اعتبار سایت ، عدم رضایت کاربران ، تضعیف سئوی سایت به همراه افت رتبه آن دامن گیر سایت خواهد شد.
مشکلات فنی
محتوای قدیمی
بخش های محذوف (دسته بندی یا پست پاک شده)
عدم دقت در نوشتن پیوند
تغییر CMS سایت
افزودن صفحات
تغییر دامنه
پس نباید دست روی دست گذاشت تا به سئوی سایت لطمه بخورد اما چگونه؟
روش های بسیاری برای یافتن پیوندهای شکسته موجود می باشد که شامل Google Webmaster Tools ، افزونه وردپرسی Broken Link Checker و سایت های یافتن آنلاین دیگر می باشند. اگرچه این روش ها متفاوت می باشند ، اما وبمستر تولز بهترین انتخاب برای رفع ایرادات سایت است.
برای استفاده از ابزار مورد نظر ابتدا می بایست وارد سایت Google Webmaster Tools شد. در مرحله بعد سایت برای ابزار تعریف می شود. برای پیداکردن لینک های شکسته می توان با رفتن به قسمت Crawl >>> Crawl Error تمامی لینک های مشکل دار و شکسته را مشاهده کرد.
حال باید وضعیت لینک ها بررسی شود ؛ کدام لینک ها بایستی حذف شوند و کدام لینک ها نیاز به اصلاح دارند. در صورتی که لینکی به عنوان جایگزین در اختیار دارید آن را با لینک شکسته عوض کنید اما اگر صفحه ای نداشتید که از آن استفاده کنید ، می توانید لینک های شکسته را پاک کنید.
پس از نصب افزونه ، از پیشخوان وردپرس به منوی ابزارها >> پیوند های شکسته ، بروید.در این صفحه فهرستی کامل از پیوندهای موجود در سایت همراه با لینک های شکسته قابل مشاهده می باشند. در این قسمت به راحتی می توانید لینک های شکسته را حذف ، فعال یا آدرسش را بروزرسانی کنید.
لینک شکسته و تاثیر آن بر سئوی سایت
لینک شکسته و تاثیر آن بر سئوی سایت
لینک شکسته و تاثیر آن بر سئوی سایت
لینک شکسته و تاثیر آن بر سئوی سایت
همانطور که می دانیم رنگ بندی در کابینت ممبران یکی از مهمترین موارد در طراحی آشپزخانه بوده و تاثیر بسزایی در نقش کابینت ممبران در طراحی داخلی دارد . پس با ما همراه باشید تا فضای جذابی برای آشپزخانه ی منزلتان فراهم کنید.همچنین لذا باید دقت داشت تا طرح و رنگ کابینت ممبران انتخابی به اندازه ای جذاب و متفاوت باشد که بتوان برای همیشه از حضور آن در خانه لذت برد. به ویژه برای ما ایرانیان که آشپزخانه جز مکان های مهم برای ما تلقی می شود.
انتخاب رنگ و طرح کابینت ممبران بستگی به محیط و بقیه دکوراسیون خانه شما دارد ، چرا که به محض ورود به منزل اولین چیزی که بیش از موارد دیگر نظر را به خود جلب می کند، همین رنگ و طراحی آشپزخانه است.
در ادامه ابتدا رنگ های کابینت ممبران و سپس انواع ترکیب رنگ هایی که در کابینت های ممبران مورد استفاده قرار می گیرد را باهم بررسی میکنیم. و سعی می کنیم بهترین راه حل را در مقابل شما قرار دهیم.
کابینت ممبران با رنگ سفید صدفی
بیشتر افراد همواره تمایل به داشتن یک کابینت با رنگ سفید را دارند ، چرا که رنگ سفید رنگی خنثی و به علاوه آرامش بخش است. این رنگ به راحتی در کنار رنگ های دیگر قرار گرفته و هر رنگ دیگری را میتوان با هم ترکیب نمود.
رنگ سفید پرکاربردترین رنگ در کابینت ممبران است که در انواع آشپزخانه چه کوچ و چه بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.این رنگ درکابینت ممبران به صورت مجزا و یا ترکیبی با رنگهای طلایی و یا حتی سایر رنگ های گرم و تیره مورد استفاده قرار می گیرد.پس حتما لازم نیست کابینت شما رنگ سفید نداشته باشد زیرا رنگ سفید بیشترین استقاده را در رنگبندی دارد.
کابینت ممبران با رنگ تیره ( طرح چوب )
رنگ های تیره مثل مشکی و قهوه ای از گذشته تا تا به امروز از جذابیت خاصی برخوردار هستند. این نوع رنگ در کابینت ممبران طرفداران خاص خود را دارد و البته این رنگ برای آشپزخانه ها با ابعاد بزرگ بسیار مناسب تر است.
چرا که چندان بر شکل و ظاهر خانه تاثیر منفی نگذاشته و به علاوه به آن شکوه و جلال خاصی می بخشد و به نوعی یاد آور کابینت های چوبی است. اما در خانه های کوچک به دلیل تیرگی ناشی از این نوع رنگ در کابینت ممبران ممکن است کمی بر روشنایی و گشودگی فضای منزل شما تاثیر گذار باشد، لذا استفاده از این نوع رنگ در خانه ها و یا آشبزخانه های کوچک توصیه نمی شود. پس حتما قبل از انتخاب رنگ کابینت به فضای منزل خود دقت کنید زیرا ممکن است با یک انتخاب اشتباه ، زیبایی را از منزل خود دور کنید.
ترکیب رنگی کابینت ممبران – رنگ بندی در کابینت ممبران
استفاده از ترکیب دو رنگ برای کابینت ممبران، زیبایی آشپزخانه شما رو چند برابر می کند. در این ترکیب های رنگی معمولاً رنگ سفید یا رنگ کرم با رنگ های دیگر ترکیب شده و ظاهری بسیار متفاوت را ایجاد می نماید.
فقط توجه داشته باشید که ترکیب رنگ ها را باید در نظر بگیرید زیرا ترکیب رنگ های سرد و گرم باید طبق اصولی صورت بگیرد. زیرا برخی ترکیب رنگی ها باعث میشود آشپزخانه ی شما کوچکتر به نظر برسد و باعث ناهماهنگی در رنگ بندی کابینت ها و فضای آشپزخانه شما شود.
کابینت ممبران با رنگ سفید و طلایی
ترکیب رنگ سفید و طلایی در کابینت ممبران به طور قطع ، یکی از جذاب ترین ترکیب های رنگی برای کابینت است.
این ترکیب رنگی یک ترکیب رنگ کلاسیک و لاکچری است. در این نوع از ترکیب رنگی کابینت ممبران ، معمولا رنگ طلایی به مقدار کم و محدود در زمینه سفید با رگه های چوب در بافت کابینت ممبران به کار برده می شود. این نوع ترکیب رنگی معمولا با استفاده از رنگ طلایی برای زینت ابزار ها و تزئینات به کار رفته و قالب رنگ کابینت سفید است که خود این مسئله جلال و شکوه خاصی را در کابینت ممبران ایجاد می نماید.
کابینت ممبران با رنگ سفید و قهوه ای
ترکیب رنگ سفید و قهوه ای در کابینت ممبران یکی از جذاب ترین و متفاوت ترین ترکیب های رنگی در کابینت ممبران است.
این نوع از ترکیب رنگ ها، هماهنگی زیادی با رنگ های موجود در خانه ها دارد، به طور مثال در بیشتر خانه ها از مبلمان با رنگ های قهوه ای و چوبی استفاده می شود و به خوبی می توان کابینت ممبران موجود در آشپزخانه را با فضا نهار خوری و یا نشیمن هماهنگ نمود. بنابراین می توان به راحتی از رنگ های مختلف در دکوراسیون منزل در کنار کابینت ممبران استفاده نمود .
کابینت ممبران با رنگ کرم و قهوه ای
ترکیب رنگ کرم و قهوه ای از جذابترین ترکیب های رنگی کابینت ممبران است. در حقیقت رنگ کرم از خانواده رنگ سفید است و به علاوه به نوعی ترکیب سفید و قهوه ای است و همچنین به خوبی با رنگ قهوه ای روشن و قهوه ای تیره ترکیب می شود. رنگ کرم قهوه ای از رنگ سفید قهوه ای طرفداران بیشتری دارد و نمای زیباتری هم در آشپزخانه ایجاد می کند.
کابینت ممبران با رنگ کرم استخوانی
این نوع رنگ از کابینت هم از نوع بسیار پرطرفدار کابینت ممبران است. کابینت ممبران با رنگ کرم استخوانی می تواند نمایی جذاب و چشم نواز به آشپزخانه داده و با طیف وسیعی از رنگ ها در دکوراسیون داخلی ترکیب می شود.
در واقع شباهت بسیاری به رنگ سفید دارد با این تفاوت که نسبت به کابینت سفید تا حد زیادی چرک تاب است و برای آشپزخانه های بزرگ و پر مصرف از نظر آشپزی بسیار پرکاربرد است. علاوه بر رنگ ها و ترکیب رنگ هایی که گفته شد، کابینت ممبران رنگ ها و نقش های بسیار مختلف و متنوعی داشته و کابینت ممبران حدود ۴۰ رنگ و ترکیب رنگی دارد که دست مصرف کننده را برای انتخاب بهترین ترکیب رنگی فراهم می آورد.
رنگ بندی در کابینت ممبران
رنگ بندی در کابینت ممبران
رنگ بندی در کابینت ممبران
علت های محبوبیت شبکه اجتماعی اینستاگرام
علت های محبوبیت شبکه اجتماعی اینستاگرام
براساس تحقیقات انجام شده در سال 2018 که توسط بلومبرگ صورت پذیرفت عددی بالغ بر 58 درصد کاربران فضای مجازی روزانه به اینستاگرام مراجعه می نمایند. همچنین این شبکه اجتماعی محبوب در میان برندها نیز از درصد مقبولیت بالایی برخوردار است و می توان گفت اکثر کسب و کارهای مهم و برندهای معتبر جهان در اینستاگرام به فعالیت می پردازند.
شواهد و قرائن نشان می دهد که اینستاگرام در سال های اخیر به خوبی توانسته است محبوبیت خود را بصورت روز افزون افزایش داده و جای بسیاری از شبکه های اجتماعی دیگر چون فیسبوک را بگیرد. سوال اصلی اینجاست که چه چیزی باعث این محبوبیت و فراگیر شدن گشته است؟؟
شناخت علل محبوبیت اینستاگرام می تواند در استفاده بهینه از این شبکه اجتماعی تاثیر بسزایی داشته باشد. ما در این مقاله تحت عنوان “” علت های محبوبیت شبکه اجتماعی اینستاگرام “” قصد داریم شما را با این عوامل تا حدودی آشنا نماییم.
محبوبیت اینستاگرام در کدام کشورها بیشتر است؟
براساس تحقیقات وبسایت statista که در ماه ژانویه 2018 نتایج آن را اعلام نمود ، شاهد معرفی فهرست 10 کشور جهان که مردم ما بیشترین عضویت و استفاده از اینستاگرام را دارند ، هستیم. جالب است بدانید که نام کشورمان نیز در میان این 10 کشور به چشم می خورد که این موضوع نشان دهنده همه گیر شدن اینستاگرام در میان مردم ماست.
در ادامه شما را با لیست این ده کشور به ترتیب آشنا می کنیم که بیشترین کاربران اینستاگرامی را دارند.
۱. ایالات متحده آمریکا | ۶. روسیه |
۲. برزیل | ۷. ایران |
۳. اندونزی | ۸. ژاپن |
۴. هند | ۹. انگلستان |
۵. ترکیه | ۱۰. مکزیک |
در این فهرست ایالات متحده آمریکا با بیش از ۱۱۰ میلیون کاربر، برزیل با بیش از ۵۷ میلیون و اندونزی با ۵۳ میلیون کاربر فعال در ماه، به ترتیب در جایگاههای نخست، دوم و سوم جای گرفتهاند. اینستاگرام یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی در میان کاربران فضای مجازی به شمار میرود که در این میان، نسل جوان و نوجوان از آن استقبال بیشتری نسبت به سایر ردههای سنی کردهاند.
کشور عزیزمان ایران نیز با داشتن بیش از ۲۴ میلیون کاربر فعال در ماه، در رتبه هفتم این رده بندی و فهرست دهگانه قرار گرفته است که این مطلب نشان دهنده قابلیت های تبلیغاتی بالای اینستاگرام در ایران می باشد.
علت های محبوبیت شبکه اجتماعی اینستاگرام
اول) اینستاگرام شبکه ای برای همه مردم: شاید اولین چیزی که هنگام کارکردن با اینتساگرام به چشم بیاید سادگی و کاربر پسند بودن آن است ، اینستاگرام از سادگی بسیاری بهره می برد ، امکان استفاده از انواع فیلترها ، امکانات تغییر در عکس ها و تصاویر ، تنظیمات گسترده شخصی سازی پیج و… مواردی است که اینستاگرام با حفظ سادگی آن ها را به کاربرانش هدیه می دهد. این مساله تا حدی پیش رفته است که حتی افرادی که آشنایی زیادی با فضای مجازی ندارند می توانند به راحتی کار با اینستاگرام را بیاموزند. افراد با سنین مختلف پیج خودشان را ساخته و تصاویرشان را با دیگران به اشتراک می گذارند ؛ حتی آن دسته از افرادی که فعالیت اجتماعی زیادی ندارند و بیشتر وقتشان را در خانه می گذرانند ترجیح می دهند با بهره گیری از اینستاگرام از محیط اطراف و وقایع پیرامونشان اطلاعات جامعی کسب نمایند.
دوم) زبان بین المللی یکسان و عکس محور بودن اینستاگرام: بسیاری از طرفداران اینستاگرام مهم ترین دلیل خود در استفاده از این شبکه اجتماعی را عکس محور بودن آن می دانند. از نظر این افراد از طریق اینستاگرام می توان تنها با اشتراک تصاویر بسیاری از حرف ها را به کاربران منتقل نمود و دیگر نیازی به نوشتار و … نیست. عکس محور بودن روشی گویاتر ، تاثیرگذارتر ، قانع کننده تر و آسان تر از سایر روش هاست. علاوه بر آن اشتراک تصاویر نیازی به ترجمه ندارد و اکثر کاربران با مشاهده تصاویر می توانند مفهوم مورد نظر ما را درک کنند.
سوم) معرفی راحت تر هویت و سبک زندگی کاربران: عکس ها بسیار راخ ت و سریع گویای شخصیت ، هویت و سبک زندگی ما هستند. با مشاهده چند تصویر منتشر شده توسط یک فرد تقریبا می شود فهمید که او چه طرز فکری دارد ، در چه شرایطی زندگی می کند ، سبک زندگی اش چگونه است ، چه مسائلی برای او مهم است و … . عکس ها در اینستاگرام به راحتی هویت افراد را نمایان می کنند. این موضوع یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت اینستاگرام است چرا که این موضوع باعث ارتباط گیری راحت تر کاربران و شناخت دقیق تر آن ها از یکدیگر می شود.
چهارم) قابلیت های تجاری و برندینگ اینتساگرام: با اینکه مدیران و سازندگان اینستاگرام بارها اعلام کرده اند این شبکه اجتماعی را برای ارتباط گرفتن مردم با یکدیگر و نشان دادن دنیای پیرامونشان پایه گذاری کرده اند، اما خواسته یا ناخواسته، این فضای مجازی، قابلیت تجاری نیز پیدا کرده و برای برخی شرکتهای بزرگ یا کسب و کارهای خانگی، منافعی به همراه داشته است.کسب و کارهای مختلف با ساختن پیج در اینستاگرام و معرفی خدمات یا محصولاتشان با استفاده از تصاویر یا ویدئو فضای بسیار مساعدی را برای خودشان فراهم نموده اند و توانسته اند بازاریابی مناسبی را انجام دهند.
پنجم) توانایی اطلاع رسانی سریع اینستاگرام: در شبکه اجتماعی اینستاگرام ، کاربران امکان دازند از زندگی روزمره خود ، حوادث و وقایع اطرافشان و یا هر چیزی را که دوست دارند عکس گرفته و نهایتاً آن را با سایر کاربران به اشتراک بگذارند. از آنجا که این به اشتراک گذاری از طریق تلفن همراه و تبلت به سادگی صورت میگیرد و افراد در بیشتر طول روز موبایل و تبلت هایشان را همراه خود دارند ، میتوانند در هر جایی که باشند، با دیدن واقعه ای مهم، دیگران را در جریان آن اتفاق قرار دهند.
ششم) اینستاگرام ، شبکه اجتماعی مرتب ، کلاسیک و مدرن: یک قابلیت متمایز اینستاگرام، قرار گرفتن تصاویر به فرم مربع شبیه به عکس دوربینهای اینستماتیک کداک یا پولاروید است. در این حالت، این شبکه به اشتراک گذاری عکس، هم احساسی نوستالژیک به کاربر منتقل میکند و هم با انواع قابلیتهایی که در اختیار او میگذارد، سبب میشود عکسها از کیفیت مناسبی برخوردار باشند. در حقیقت اینستاگرام امکانات مدرن و پیچیده را با زبانی ساده به کاربران ارائه داده است این توانایی ها ، هم برای کسانی که مخاطبان عادی عکس و عکاسی هستند از جذابیت برخوردار است و هم برای عکاسان حرفه ای که میخواهند به جای نمایشگاه عکس، از طریق تلفن همراه با مخاطبانشان ارتباط داشته باشند.
هفتم) بالا بردن میزان واکنش پذیری افراد نسبت به وقایع: بالا رفتن دقت نظر نسبت به حوادث و محیط زندگی در کنار افزایش کیفیت زندگی یکی از اصلی ترین نتایج استفاده صحیح کاربران از اینستاگرام است. بصری بودن تبادل اطلاعات در اینستاگرام باعث می شود که افراد با دقت بیشتری به جزییاتی که در اطرافشان وجود دارد نگاه کنند و برای داشتن زندگی با کیفیت بهتری نسبت به آنچه قبل از آن داشتند، تلاش کنند. کاربران اینستاگرام به دنبال سوژه سازی با دقت بالایی به حوادث و مسائل اطرافشان نگاه می کنند. البته لازم به ذکر است که این موضوع می تواند در بسیاری از موارد باعث مصرف گرایی ، الگوبرداری غلط و انتشار اکاذیب به منظور محبوبیت شود.
هشتم) کاهش فاصله طبقاتی در ارتباط گیری: یکی از قابلیت های جالب اینستاگرام که در اغلب شبکه های اجتماعی دیگر نیز وجود دارد، قابلیت ارتباط گرفتن مردم با افراد سرشناس در حوزه های مختلف فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، سیاسی و … است. چهره های دانشگاهی یا بازیگران و خواننده ها و ورزشکاران سیاست مداران و افراد سرشناس، با حضور در این شبکه اجتماعی و به اشتراک گذاشتن دیدگاه ها و آخرین فعالیت هایشان، به طور مستقیم با مردم در ارتباط هستند و انتقادها و پیشنهادهای آنها را سریعا دریافت میکنند. این قابلیت که مزیتی دوسویه است، تا کنون پای چهره های سرشناس زیادی را به اینستاگرام باز کرده است؛ هرچند در برخی موارد، هجمه هایی که علیه آنها در صفحه شخصی شان صورت گرفته سبب شده عطای داشتن آن را به لقایش ببخشند.
نهم ) ایجاد تحرکات اجتماعی: یکی از مهمترین اتفاقاتی که شبکه های اجتماعی به همراه داشته، تحرک اجتماعی و بیرون آوردن اجتماع از فضای رکود و رخوت است. اینستاگرام به خوبی توانسته است که مردم را در مورد مسائل مختلف اجتماعی مطلع نموده و آن ها را وادار به کنش نماید. بارها شاهد این بوده ایم که یک سو مدیریت ، رفتار ناپسند یا بی توجهی نسبت به وظایف توسط مسئولین ، سیاست مداران ، بازیگران و … آن ها را مورد هجمه های فراوان در اینستاگرام قرار داده است. اینستاگرام فضای انتقادی و پیشنهادی فعال و کنش گرایی را به وجود آورده است.
با توجه به موارد مطرح شده شاید بسیاری از شما به دنبال فعالیت در این شبکه اجتماعی محبوب باشید. می توانید به منظور کسب آگاهی بیشتر در مورد اینستاگرام به صفحه ” مقالات آموزشی کار با اینستاگرام ” مراجعه نمایید. همچنین می توانید برای دریافت خدمات اینستاگرامی از قبیل خدمات لایک اینستاگرام ، فالوور اینستاگرام و … به لینک ” خدمات اینستاگرام ” مراجعه نمایید.
علت های محبوبیت شبکه اجتماعی اینستاگرام
طی روزهای اخیر، خبرهای مختلفی درخصوص سرطان زا بودن یکی از پر مصرف ترین شکلات های صبحانه جهان مطرح شده است.
گزارش ۲۸۴ صفحه ای اداره ایمنی موادغذایی اروپا (EFSA) ماه می سال ۲۰۱۶ منتشر شد. این گزارش به سرطان زا بودن روغن پالم – درصورت پالایش و تصفیه شدن در دمای بالای ۲۰۰ درجه سانتیگراد – نسبت به سایر روغن های نباتی دیگر اشاره می کند. در این گزارش همچنین به خطرات زیست محیطی روغن پالم از جمله خطرات مرتبط با جنگل زدایی و آلودگی هوا اشاره شده است.
نمودار ارائه شده در گزارش EFSA با بررسی ۲۳ کشور اروپایی نشان می دهد، نوزادان و کودکان خردسال بیش از بزرگسالان در معرض آلاینده های GE و ۳-MCPD قرار دارد
پس از گذشت هفت ماه از انتشار این گزارش، طی روزهای اخیر خبرها و گزارش های مختلفی در مورد سرطان زا بودن یکی از معروفترین و محبوب ترین برندهای شکلات صبحانه جهان، نوتلا (Nutella)، مطرح شده است.
جنجال سرطان زا بودن نوتلا چگونه آغاز شد؟
اقدام برخی شرکت ها در حذف روغن پالم از محصولات شان در پی انتشار گزارش EFSA، احتمال وضع برخی مقررات برای محدود کردن استفاده از پالم در اروپا، و بررسی مجدد این گزارش از سوی رسانه ها در ژانویه ۲۰۱۷ (دی ماه)، موضوع سرطان زا بودن شکلات نوتلا را به موضوعی داغ و جنجالی تبدیل کرد.
باید این نکته را مدنظر داشت که گزارش EFSA به صورت خاص به سرطان زا بودن نوتلا اشاره نمی کند، بلکه آنچه در این گزارش عنوان شده این است که روغن پالم که یکی از ترکیبات اصلی این محصول است، درصورت پالایش و تصفیه در دمای بالای ۲۰۰ درجه سانتیگراد می تواند موادشیمیایی سرطان زا و خطرناک آزاد کند.
در این گزارش تأکید شده است که به تحقیقات بیشتری برای ارزیابی سطح خطر این محصول بدلیل وجود روغن پالم نیاز است.
روغن پالم، شیرخشک، کاکائو، فندق، شکر ترکیبات اصلی نوتلا را شامل میشود
نوتلا و بحران روغن پالم
در پی انتشار خبرها و گزارش های مختلف طی ماه ها و روزهای اخیر، شرکت شکلات و شیرینی سازی فررو (Ferrero) ایتالیا در تلاش برای دفاع از محبوبترین، معروفترین و پرفروش ترین برند خود، نوتلا، است. آمارها نشان می دهند، یک پنجم فروش سالانه فررو (دو میلیارد یورو) مربوط به این برند است.
شکلات فندقی نوتلا نخستین بار در سال ۱۹۶۴ به بازار معرفی شد و به سرعت مورد استقبال مردم قرار گرفت. نوتلا در ۱۱ کارخانه در کشورهای مختلف جهان تولید و در ۱۶۰ کشور جهان به فروش می رسد. میزان فروش نوتلا در ایتالیا طی چهار ماه پایانی سال ۲۰۱۶ حدود ۴ درصد افزایش یافت و میزان فروش جهانی نیز سالانه با ۵ تا ۶ درصد رشد را نشان می دهد.
اما بازنشر گزارش EFSA و مانور خبری رسانه ها بر روی آن، درکنار اقدام برخی شرکت ها و خرده فروشان ایتالیایی در حذف روغن پالم می تواند بر فروش نوتلا تأثیر منفی بگذارد.
شرکت فررو در واکنش به این جبهه گیری ها، کمپین تبلیغاتی را در تلویزیون و روزنامه های ایتالیا با هدف دفاع از نوتلا آغاز کرده است. این شرکت ضمن مخالفت با جایگزین کردن روغن پالم با روغن های دیگر اعلام کرده که استفاده از روغن های دیگر، یک گام رو به عقب بوده و کیفیت محصول را کاهش می دهد.
این شرکت مدعی است که روغن پالم مورد استفاده در تولید نوتلا یکی از بهترین و با کیفیت ترین نوع این روغن محسوب می شود؛ آنها از یک فرآیند صنعتی خاص پردازش و تصفیه پالم که ...
برای ادامه مطلب بر روی لینک کیلیک فرمایید
کابینت ممبران در طراحی داخلی
امروزه کابینت ممبران در طراحی آشپزخانه سهم بسزایی در خانه های ایرانی دارد که موجب زیبایی هر چه تمام تر منزل می شود و توجه به ادامه مطلب می تواند تفکر شما را در طراحی دکوراسیون آشپزخانه به روز تر کند. در عصر حاضر، شرایط زندگی لحظه به لحظه درحال تغییر و تحول و جریان زندگی برموج تکنولوژی سوار است، به گونه ای که همواره محیط پیرامون انسان ها را تحت تاثیر خود قرار می دهد، و هر روز با پیشرفت قابل توجهی در زندگی ها و تنوع سبک مواجه هستیم.
اما یکی از مهمترین عنصر زندگی خانه های ایرانی که همان آشپزخانه است، دچار تغییر و تحول نشده و جایگاه و اصالت خود را مثل گذشته حفظ کرده است ، از همین رو طراحی دکوراسیون چنین فضایی که افراد زمان قابل توجهی را درآن صرف می کنند بسیار حائز اهمیت بوده و شایسته است سعی برآن شود تا موجبات راحتی و آرامش افراد را فراهم کند. و باعث زیبایی منزل شود.
بسیاری از خانم ها بر این عقیده اند که آشپزخانه نماد زیبایی خانه است و باید برای طراحی و چیدمان وسایل بهترین راه ممکن را انتخاب کرد.
نکات مهم در طراحی کابینت ممبران
درگام اول لازمه یک طراحی مناسب برای یک آشپزخانه با کابینت ممبران، درنظر گرفتن عوامل تعیین کننده زیر است:
• مساحت فضا
• بودجه
• توجه به نیازهای کارفرما
• ابعاد و اندازه ها
• استانداردها
• محدودیت های موجود درهر فضا
• و …
از آنجایی که مهمترین شاخصه هر آشپزخانه هم به لحاظ کاربردی و هم به لحاظ طراحی ، شکل و ظاهرکابینت آن است ، درنتیجه در هنگام طراحی باید فاکتورهای زیبایی ظاهری و کاربردی بودن آن را در نظر بگیریم و فقط به قرارگیری لوازم و وسایل در یک فضای خاص توجه نکنیم . توجه به مصرف کننده یکی از فاکتور های مهم در خرید کابینت است . و بعد از آن توجه به اهدافی است که ما برای یک آشپزخانه در نظر داریم.
در طراحی یک آشپزخانه اهداف زیر مد نظر است که باید به آن توجه ویژه ای داشت:
• تنوع اجزا و عدم یکنواختی در طراحی کابینت ممبران
• ،دسترسی مناسب و بدون دردسر به یونیت های دیواری و زمینی
• مسیر حرکت آسان در آشپزخانه
• نبودن موانع برای جا به جایی در آشپزخانه
• استفاده حداکثری از فضاهای موجود و تسهیل در نحوه استفاده از محیط آشپزخانه
کابینت ممبران اغلب به صورت زمینی و دیواری با درنظر گرفتن قفسه و ویترین ها و بسته به فضای موجود و با تقسیم بندی داخلی بین ۲ تا ۳ طبقه درنظر گرفته می شود.
نحوه قرارگیری دستگیره ها روی در کابینت ممبران نیز به جهت سهولت در استفاده از نکاتی است که باید به آن توجه شود و همچنین طراحی کابینت ممبران باید در راستایی انجام شود تا دسترسی به فضاهای کنج به صورت کامل و بدون مانع صورت گیرد که در این مورد علاوه بر نحوه طراحی، استفاده از برخی اکسسوری های مناسب فضاهای کنج، در راستای رسیدن به این هدف ما را یاری می کنند.
کانتر جزیره نیز از عناصری است که در طراحی کابینت ممبران نقش کاربردی و هم نقش زیبایی را ایفا می کند و ازجمله کاربردهای آن می توان به قابلیت دسترسی از جهات مختلف اشاره کرد. همچنین تعبیه فضاهایی مختص به برخی وسایل آشپزخانه مانند: فر و ماکروفر، ماشین ظرف شویی، ماشین لباسشویی و … در کابینت ممبران موجب سازماندهی هرچه بهتر محیط آشپزخانه می شود
.همین طور استفاده از انواع سنگ های طبیعی و مصنوعی و کرین برای صفحه روی کابینت ممبران یا همان میز کار آشپزخانه می تواند خط یکنواختی را شکسته و اثرگذاری بالایی داشته باشد.
باتوجه به اینکه نما و جلوه کابینت ممبران در آشپزخانه بیش از دیگر عناصر است، می بایست در انتخاب چیدمان و تزئئینات آن دقت و حساسیت بیشتری به خرج داد، چراکه جزئیات طراحی آشپزخانه می باید با سبک طراحی دیگر فضاهای خانه دارای هارمونی و هماهنگی باشد.
متریال های مورد استفاده در کابینت ممبران
با درنظرداشتن این نکته که طراحی کابینت ممبران خود باعث افزودن جذابیت و زیبایی به محیط خانه می شود و بر دیگر فضاهای خانه تاثیر بسزایی دارد، عناصری همچون رنگ، نور و … ابزارهای مهمی هستند که به کمک تیم طراحی می آیند.
در حال حاضر کابینتهای ممبران از جنس و روکشهای متفاوتی ساخته میشوند و هریک از آنها دارای ویژگیها و خصوصیتهای مختص به خودشان هستند و قیمت های متفاوتی دارند و از لحاظ دوام و زیبایی با هم متفاوت هستند .
در نتیجه مناسب است تا با در نظر گرفتن بودجه و سلیقه شخصی و سبک مورد علاقه مصرف کننده گزینهها را محدود کرد.البته باید در نظر گرفت که انتخاب هریک از این متریال ها، طراحی را به سمت سبکی خاص سوق می دهد و کابینتهای ممبران معمولا برای فضاهای کلاسیک مناسب هستند.
درنهایت اینکه چه نوع متریالی برای کابینت ها مناسب تر است، علاوه بر دوام و عمر نوع متریال انتخابی، وابسته به شیوه نگهداری و استفاده از آن نیز می باشد.
تنوع رنگ در طراحی کابینت ممبران
یکی از عوامل تاثیرگذار بصری رنگ می باشد و بهتر است در انتخاب رنگ، به هماهنگی با دکوراسیون دیگر بخش های خانه و همچنین برخی تجهیزات آشپزخانه توجه کرد، تا جلوه وزیبایی آن دوچندان شود.
به طورمعمول در طراحی به کارگیری دو رنگ مکمل یا دو متریال متضاد، مانع از بروز یکنواختی و بی روح بودن محیط می شود، برای مثال استفاده از روکش های دارای طرح چوب در کابینت های ممبران می تواند فضای گرم و دلنشینی را در آشپزخانه ایجاد کند و بواسطه استفاده از آن باعث صمیمیت فضا شود.
به علاوه بهره مندی از رنگ های روشن و براق در طرح کابینت های ممبران، بخصوص در آشپزخانه های کوچک باعث بزرگتر دیده شدن فضا و روشنایی و دلپذیری بیشتر در محیط می شود، این شیوه همچنین در بکارگیری رنگ های سفید و روشن در فضای آشپزخانه نیز مصداق دارد و بالعکس آن در آشپزخانه های بزرگ با نور کافی می توان از کابینت ممبران با رنگ های تیره نیز بهره گرفت.
برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده قیمت کابینت ممبران کلیک نمایید.
کابینت ممبران در طراحی داخلی
کابینت ممبران در طراحی داخلی
کابینت ممبران در طراحی داخلی