اگرچه بسیاری آب را مخالف آتش می دانند، اما آب بهترین ماده برای خاموش کردن آتش نیست. فوم آتش نشانی که با نام کف آتش نشانی نیز خوانده می شود، یکی از اصلی ترین مواد مورد استفاده جهت اطفای حریق به حساب می آید. کف آتش نشانی، در واقع توده ای مملو از حباب های کوچک هواست و چون چگالی کمی دارد، مانند یک پتو، منبع حریق را می پوشاند. کپسول های آتش نشانی نیز غالبا از همین ماده پر می شوند و تا قادر باشند در صورت بروز آتش سوزی، فورا به اطفاء آن کمک کنند. البته، مانند هر چیز دیگری، کپسول آتش نشانی نیز تاریخ تولید و انقضا دارد و به مرور خواص خود را از دست می دهد و حتی ممکن است مشکل ساز شود. بنابراین، در این مقاله، قصد داریم شما را با بهترین زمان شارژ کپسول آتش نشانی آشنا کنیم.
معمولا بر روی بدنه کپسول های آتش نشانی اطلاعاتی از جمله، برند تولید کننده، توضیحات لازم، نحوه استفاده و تاریخ انقضا درج شده است. توجه داشته باشید که این تاریخ انقضا مربوط به فوم داخل آن هاست و لزوما به این دلیل نیست که بعد از گذشت اتریخ انقضا، دیگر نمی توانید از کپسول استفاده کنید، بلکه باید برای شارژ مجدد آن اقدام کنید.
علاوه بر این، هر زمان که از کپسول آتش نشانی استفاده کنید، باید فورا دوباره آن را شارژ کنید؛ چرا که کپسول های اطفای حریق پودر و گاز یا آب و گاز، تحت فشار گاز پر می شوند تا محتوا را با فشار روی آتش بپاشند. به این ترتیب، با کوچک ترین ضربه ای که به اهرم کپسول های آتش نشانی وارد شود، آب بندی بدنه از بین رفته و با گذر زمان به تدریج گاز داخل آن تخلیه می گردد.
این که محتویات فوم داخل کپسول فاسد شود بسیار کم است و به ندرت پیش می آید که چنین اتفاقی رخ دهد. حتی ممکن است تا به حال از کپسول خود هیچ استفاده ای نکرده باشید و ضربه ای هم به آن نخورده باشد اما با این حال ضرری ندارد اگر هر سال آن را دوباره شارژ کنید. هرچه باشد به هنگام شرایط بحرانی، شاید فرصت پشیمانی وجود نداشته باشد.
حال که با اهمیت شارژ کپسول آتش نشانی آشنا شدید، باید بدانید که بهترین زمان برای شارژ مجدد یک سال است. یعنی هر سال باید با مراجعه به شرکت های مورد تأیید سازمان آتش نشانی، کپسول های خود را دوباره شارژ کنید. با این حال، در مورد کپسول هایی که با گاز کربن دی اکسید یا co2 پر شده اند، می توانید این کار را هر دو سال یک بار نیز انجام دهید. لازم به ذکر است زمان اعلام شده تنها در شرایطی صحیح است که شما در این مدت از کپسول آتش نشانی استفاده نکرده باشید و ضربه ای به آن وارد نشده باشد. در غیر این صورت، باید فورا کپسول خود را برای شارژ و سرویس شدن به مراکز مربوطه ببرید.
اساس برنامه CMMS، دستور کار است. سیستم سفارش کار (دستور کار) به شما امکان میدهد که دستور کارها را ایجاد کرده، چاپ بگیرید و کامل کنید. این سیستم همه تعمیرات پیشگیرانه و اصلاحی را هنگامی که کار در حال انجام است و یا برای اجرا در آینده برنامه ریزی شده است، ذخیره میکند. این سیستم همچنین میتواند به عنوان یک ابزار کارآمد برای تخمین هزینه ها مورد استفاده قرار گیرد. هنگامی که شما اطلاعات مربوط به نیروی کار، مواد و هزینه های بیرونی را وارد کردید، سیستم هزینه پروژه را تخمین میزند.
شما باید بتوانید هم کارهای غیرمترقبه (اضطراری) و هم کارهای برنامه ریزی شده را هماهنگ کنید. دستور کار را میتوان برای یک قطعه از تجهیزات ایجاد کرده و با یک حساب خاص و یا چند حساب مختلف آن را شارژ کرد.
همه نیازمندی های کاری از طریق سیستم سفارش کار (دستور کار) و یا ماژول دستور کار ایجاد میشوند. چنانچه یک ماژول درخواست کار مورد استفاده قرار گیرد، هر درخواست به یک دستور کار تبدیل میشود. اطلاعات در آنجا باقی میمانند تا کار تمام شود. پس از تکمیل شدن کار، اطلاعات به فایل سوابق کاری منتقل میشوند.
ماژول درخواست دستور کار: سازمان هایی که در آنها افراد مختلف تقاضاهای کاری را ارائه میکنند، با مشکل ارائه رسمی تقاضاها روبه رو هستند. گاهی اوقات افراد دست نوشته ها را دور میاندازند، گاهی تماس تلفنی میگیرند و گاهی نیز یک کارشناس، تکنسین نگهداری و تعمیرات را در حال تعمیر تجهیزات میبیند و از او به صورت شفاهی میخواهد کاری را انجام دهد که فقط چند دقیقه وقت او را میگیرد
اولویت: کد اولویت بندی برای این کار، اهمیت کار را مشخص میکند (از شماره های 1 تا 10 و یا هر الگوی دیگری که مایل باشید، استفاده کنید). اغلب CMMSها فیلد اولویت را ارائه میکنند، اما آن را برای اهداف دیگری غیر از ذخیره کردن اطلاعات استفاده نمیکنند. باید اولویت بندی به منظور اهداف زمانبندی مورد استفاده قرار گیرد.
وضعیت ها : وضعیت، دستور کار را نشان میدهد. این فیلد به هر کس این امکان را میدهد که وضعیت کار را به عنوان مثال، در انتظار تصویب و یا در انتظار مواد مشاهده کند.
نوع فعالیت: نوع فعالیت برای این کار، به عنوان مثال، پیشگیرانه، اضطراری، تعمیر، و پروژه میباشد. این بخش میتواند توسط کاربر تعریف شود.
کد خرابی : کد خرابی مناسب این کار، مشکلات دستگاه را شرح میدهد. این بخش نیز میتواند توسط کاربر تعریف شود.
کد کار : کد عملیات برای این کار، کارهای صورت گرفته برای حل مشکل را شرح میدهد. پس از مدتی شما تاریخچه خوبی در اختیار خواهید داشت.
نیروی کار : به شما این امکان را میدهد که شناسه افرادی را که برای انجام این کار برنامه ریزی شدهاند و زمان تخمینی برای انجام کار، را وارد کنید. شما میتوانید چندین تخصص را وارد کنید. به عنوان مثال، نصب یک دستگاه ممکن است به برقکار، مکانیک و نجار نیاز داشته باشد
سفارش های دستور کار
آمینو اسیدها ترکیباتی آلی و متشکل از عناصر کربن و هیدروژن هستند که به عنوان پیش ساز برای ساخت پروتئینها به کار میروند. بیش از 100 نوع آمینو اسید در زمین وجود دارد که واحدهای سازندهی میلیونها نوع پروتئین میباشند؛ این پروتئین ها در ساختار همهی موجودات زنده وجود دارد و نقش اساسی در حیات آنها دارد، به همین دلیل آمینو اسیدها به عنوان اساس زندگی شناخته میشوند. بنابراین وجود آمینو اسید برای رشد و سلامت گیاهان ضروری است. استفاده از کودهای اسید آمینه برای گیاهان فواید زیادی به دنبال دارد.در این مقاله به چند مورد از فواید آمینو اسید برای گیاهان آپارتمانی اشاره میکنیم.
وجود آمینو اسیدها برای ساخت مولکول کلروفیل که مسئول فتوسنتز یا غذاسازی در گیاه است ضروری میباشد. کلروفیل انرژی نور خورشید را جذب میکند و با استفاده از آن سنتز کربوهیدرات را از کربن دی اکسید و آب انجام میدهد. تولید کلروفیل بیشتر در گیاه منجر به سبز شدن و شادابی گیاه میشود. همچنین آمینو اسید میتواند باعث کنترل رطوبت گیاه شده و به دنبال آن جذب کربن دی اکسید در گیاه را تسهیل کند و باعث رشد بهتر آن شود.
استفاده از کود آمینو اسید برای افزایش مقاومت گیاه در برابر عوامل تنش زا بسیار موثر است. این عوامل تنش زا میتوانند شامل شرایطی مانند کاهش رطوبت، تغییرات شدید دما مانند حرارت زیاد یا یخبندان، کم آبی و حملهی آفتها باشند که باعث آسیب دیدن گیاه، کاهش محصول دهی و کاهش کیفیت محصول آن شود. آمینو اسید میتواند گیاه را در برابر این عوامل تنش زا مقاوم سازد؛ به طور مثال استفاده از آمینو اسید برای گیاه بنجامین که نسبت به جابهجایی حساسیت بالایی دارد میتواند باعث جلوگیری از ریزش برگهای آن در اثر جابهجایی شود.
از فواید آمینو اسید برای گیاهان آپارتمانی، کمک به بهبود سیستم ایمنی میباشد. وجود این ماده در گیاه به مقدار کافی باعث تقویت دیوارهی سلولی در گیاه شده و همچنین به ترمیم بافتهای آسیب دیدهی آن کمک میکند. مقاوم بودن دیوارهی سلولی در گیاه از این جهت اهمیت دارد که باعث افزایش مقاومت آن در برابر بیماریها و آفتها میشود. علاوه بر اینها وجود دیوارهی سلولی مقاوم در گیاه آن را در برابر شرایط تنش زا مانند یخبندان یا سموم مقاوم میسازد.
بر روی برگهای گیاه منافذ کوچکی وجود دارند که به آنها روزنه میگویند و در تبادل گازها نقش دارند. عملکرد صحیح روزنهها در باز و بسته شدن برای گیاه بسیار اهمیت دارد، چراکه باعث کنترل میزان رطوبت در گیاه شده و دسترسی گیاه به گازهای مورد نیاز آن مانند کربن دی اکسید را آسان تر میکند. درصورتی که روزنهها به درستی کار نکنند فتوسنتز و تعرق در گیاه کاهش مییابد و به دنبال آن جذب عناصر مورد نیاز گیاه کاهش یافته و رشد گیاه دچار اختلال میشود. عوامل بیرونی مانند نور، رطوبت، دما و عوامل درونی مانند غلظت آمینو اسید نقش تعیین کنندهای در عملکرد درست و به موقع روزنهها دارد.
در این مقاله به چند مورد از فواید آمینو اسید برای گیاهان آپارتمانی اشاره شد. بهبود ساختار خاک، تنظیم PH خاک، کلات کردن عناصر، القای گرده افشانی و افزایش گل دهی از دیگر مزایای استفاده از کود آمینو اسید به شمار میروند. شما میتوانید برای خرید آمینو اسید با کیفیت به صفحهی محصولات سایت کیمیا زرین مراجعه کنید.
منبع : https://kimiazarin.com/amino-acid-benefits-for-houseplants/
دکتر مهدی آنت بر این مسئله تاکید دارد که می توان با شناسایی ذهن و نیاز مشتری می توان فروش و مشتریان وفادار را افزایش داد و شکایات را به حداقل برسانیم.
شناسایی ذهن و نیاز مشتری
با شناسایی نیاز مشتری می توان محصولات موردنیاز آن ها را تامیین کرد و بخشی از شناسایی این موارد به فروشندگان و بازاریابهای فهیم، دانا و توانا بستگی دارد که شما می توانید در کسب و کارتان داشته باشید. کسب و کارهایی موفق میشوند که بتوانند سؤالهای خوب از مشتریان بپرسند و خیلی خوب به صحبتهای مشتریان گوش بدهند تا بتوانند به عمق خواسته و نیاز آنها پی ببرند.
چند راهکار برای خواندن و شناسایی ذهن مشتری
1- محصول یا خدمات شما برای چه کسانی طراحیشده است؟
2- نقشه همدلی با مشتری بسازید.
3- برای خواندن و شناسایی ذهن مشتری کمین کنید.
4- نقشه همدلی خود را پرکنید
5- ایجاد پرسونای خریدار
روانشناس رفتار مشتری کیست؟ چرا در کسب و کار به او نیاز داریم؟
چگونه به خواسته مشتری پی ببریم؟
- پیش فرض های خود را دور بریزید : هر مشتری، میتواند خواسته و نیازهای متفاوتی داشته باشد. برای اینکه یک بازارایاب خوب و حرفهای باشید باید توانایی شناسایی ذهن مشتری را داشته باشید و تمام تلاش خود را درصدد کشف نیاز او بکار برید.
- هر چقدر مشتری تان را بیشتر بشناسید، باز هم کافی نیست
- اعتماد مشتری را جلب کنید
- گفتگوی یک طرفه، معمولا منجر به عقد قرارداد نمیشود : ارتباط شما با مشتری باید دو طرفه و موثر باشد
- شنیدن صدای مشتری، مهم ترین اولویت شما است!
- خود را برای گفتگو با مشتری آماده سازید
انواع نیازهای مشتری کدامند؟
نیازهای مشتری به دو دسته فیزیکی و روانشناختی تقسیم میشوند. به نیازهایی که به سادگی قابل تشخیص میباشند و برآورده کردن آنها کاری به مراتب سادهتر است نیاز فیزیکی می گویند و به نیازهایی که به مشتری در تصمیمگیری کمک میکنند نیاز روان شناختی می گویند. به عنوان مثال یک مشتری نیاز دارد در وقت خود صرفهجویی کند و استرس کمتری را برای خرید متحمل شود، به طور طبیعی او برندی را انتخاب میکند که فرآیند خرید و پرداخت بسیار راحتی داشته باشد. شناخت این دسته نیازها برای فروشندگان کار سادهای نیست و تنها راه پی بردن به این دسته از نیاز مشتری، مصاحبه رو در رو با او و یا مطالعه علمی رفتارهای مشتری است.
چه مواردی به عنوان نیاز مشتری به حساب میآید؟
برخی از نیازهای مشتریان که آنها را به سمت خرید یک محصول یا درخواست یک خدمت میکشاند عبارتند از:
راحتی و سهولت
آرامش ذهنی و جسمی
اثبات هویت اجتماعی
رفتار دوستانه
انصاف فروشنده
معرفی محصول جایگزین
داشتن اطلاعات مناسب از محصول
راههای مختلف برای بازخورد گرفتن از مشتری
با استفاده از پرسشنامه های کاغذی یا آنلاین سوالات چند گزینه ای از مشتریان بپرسید تا بتوانید راحتتر نیازهای مشتریان را شناسایی کنید. مصاحبه نیز می تواند راه حل مناسبی برای این موضوع باشد
شبکه های اجتماعی نیز یکی دیگر از این موارد است که میتواند میزان بازخورد مشتریان نسبت به یک برند خاص را دریافت کنید.
استراتژی فروش برنامهای برای دستیابی به هدف فروش است و فعالیتهای فروش را هدایت میکند. استراتژی فروش نحوه پیروزی کسبوکار در رقابت، حفظ و افزایش مشتریان را برای آن کسبوکار شرح میدهد. استراتژیهای فروش اغلب اوقات توسط مدیران شرکتها با همراهی مدیران فروش و بازاریابی، تهیه میشود.
یک برنامه استراتژی فروش قوی میتواند پایههای تاسیس یک سازمان فروش منسجم و موفق ایجاد کند. بنابراین، باید سعی کنید الگوها، برنامهها و نمونه استراتژی فروش و بازاریابی که توسط تیمهای برتر فروش در سراسر جهان استفاده میشود را کشف و استفاده کنید. برای ایجاد یک استراتژی فروش موثر، ابتدا باید مشتری ایده آل خود را واقعا درک کنید. به همین علت بسیاری از فروشندگان، کارآفرینان و حتی افراد مستقل از یک استراتژی فروش در کار خود استفاده میکنند.
استراتژی فروش چیست؟
استراتژی فروش برنامهای برای دستیابی به هدف فروش است و فعالیتهای فروش را هدایت میکند. استراتژی فروش نحوه پیروزی کسبوکار در رقابت، حفظ و افزایش مشتریان را برای آن کسبوکار شرح میدهد. استراتژیهای فروش اغلب اوقات توسط مدیران شرکتها با همراهی مدیران فروش و بازاریابی، تهیه میشود. بدون وجود استراتژی فروش، در مدتی کوتاهی همه چیز به هم ریخته و عملکرد شرکتها سیر نزولی خواهد داشت.
چهار دلیل برای داشتن استراتژی فروش
قدرت در اولویتبندی : عناصر موثر در فروشتان را اولویتبندی کنید.
شناسایی بهتر مسیر : بهترین میسیر را برای رسیدن به اهداف سازمان یا کسب و کارتان را شناسایی کنید.
نجات از روزمرگی : سعی کنید با روزمره های شرکت درگیر نشوید.
تصمیمگیریهای شفاف و دقیق : مشخص بودن استراتژی فروش بیشتر، راه را برای همه روشن میکند و مانع از بنبستهای کاری میشود.
تفاوت استراتژی فروش و بازاریابی
استراتژی بازاریابی رویکرد کلی از روشهای بازاریابی محصولات است ولی استراتژی های فروش بیشتر به نحوه برنده شدن، حفظ و توسعه مشتریان می پردازند.
نحوه طراحی یک استراتژی فروش موفق
اهداف خود را مشخص کنید.
سوابق فروش را تجزیه و تحلیل کنید.
ابتدا بازارهای کوچک را هدف قرار دهید
درباره مشتریان خود تحقیق کنید.
به نیازهای مشتری گوش کنید
شرکت خود را از رقبا متمایز کنید.
صبور باشید و مذاکره کنید.