کپسول آتش نشانی یکی از ابزارهایی است که برای مقابله با آتش سوزی استفاده میشود. این دستگاه انواع مختلفی از لحاظ محتوا دارد به طوری که با استفاده از هر یک از انواع کپسول آتش نشانی بتوان نوع خاصی از آتش را مهار کرد. اما این دستگاه نیز مانند هر دستگاه دیگری باید بر طبق استانداردهایی ساخته شود که رعایت آنها کارایی محصول را افزایش و احتمال خطا و خطرات ناشی از آن را کاهش میدهد. در این مقاله شما را با ویژگیهای کپسولهای آتش نشانی استاندارد آشنا میکنیم.
در هنگام ساخت کپسولهای آتش نشانی باید مواردی را در نظر گرفت که یکی از این موارد قدرت پرتاب کپسول است. با توجه به اینکه هنگام اطفاء حریق با استفاده از کپسول آتش نشانی باید فاصله ای مناسب بین آتش و فرد وجود داشته باشد، کپسول های آتش نشانی استاندارد باید قدرت پرتاب مناسبی داشته باشند که حداقل آن 2 متر و حداکثر آن 7 متر میباشد. بنابراین برای تخلیه مواد داخل کپسول آتش نشانی باید یک عامل فشار جهت پرتاب این مواد درون سیلندرها وجود داشته باشد؛ این عامل فشار میتواند گازی بی اثر مانند نیتروژن (N2) در سیلندر یا گاز کربن دی اکسید (CO2) در کارتریج باشد. بدین ترتیب جهت اطمینان از وجود فشار مورد نیاز در کپسول آتش نشانی باید روش هایی را برای اندازه گیری آن به کار گرفت که یکی از این روش ها وزن کردن کارتریج کپسول آتش نشانی به صورت جداگانه است؛ اگر بیش از 10% از وزن گاز تخلیه شده باشد باید آن را شارژ کرد. روش دیگر توجه به فشار سنجی است که بر روی سیلندر قرار دارد و فشار درون آن را نشان میدهد؛ اگر عقربهی فشار سنج در ناحیهی سبز باشد به این معناست که فشار آن مناسب است اما اگر عقربه در ناحیهی قرمز باشد فشار مناسب نمیباشد. در انواعی از کپسولهای آتش نشانی فشار مورد نیاز از گاز تولید شده در اثر واکش شیمیایی دو ماده موجود در سیلندر حاصل میشود؛ روش اطمینان از ایجاد فشار کافی در این نوع کپسول آتش نشانی ترکیب مواد موجود در سیلندر با یکدیگر و اندازه گیری مقدار گاز تولید شده از این واکنش است.
عامل تعیین کننده دیگر در استاندارد بودن کپسول آتش نشانی زمان تخلیهی محتوای آن است. زمان تخلیه در کپسول های آتش نشانی بین 8 ثانیه تا 60 ثانیه متغیر است و این زمان به نوع محتوای کپسول آتش نشانی، وزن و حجم آنها بستگی دارد. درصد تخلیه مواد کپسولهای آتش نشانی استاندارد در حالت شارژ کامل با توجه به نوع کپسول متغیر میباشد که در کپسول های محتوی آب، فوم آتش نشانی یا کف آتش نشانی، کربن دی اکسید و مواد هالوژنه 95% و در کپسول های آتش نشانی پودری 85% میباشد.
ضخامت بدنهی کارتریج نیز عامل مهمی در استاندارد بودن کپسول آتش نشانی است، زیرا خوردگی یا زنگ زدگی این بدنهی فلزی میتواند خطرناک باشد. بنابراین جهت پیشگیری از زنگ زدگی میتوان از روش هایی مانند پوشاندن بدنهی فلزی با ماده ای ضد زنگ یا روکش پلاستیکی یا به کار بردن فلزات ضد زنگ استفاده کرد. بدنهی کپسول آتش نشانی باید مقاومت مناسبی در برابر فشار داشته باشد، درنتیجه آزمایشهایی برای اطمینان از مقاومت بدنهی کپسول در هنگام ساخت انجام میشود.
علاوه بر رعایت استاندارد های لازم در هنگام ساخت کپسولهای آتش نشانی، مصرف کننده یا سازندهی کپسول های آتش نشانی باید آزمایش هایی را برای اطمینان از سلامت کپسولها به صورت دوره ای انجام دهند. با توجه به شرایط آب و هوایی در مناطق مختلف باید هر یک تا سه ماه یک بار بازدیدی از کپسولها انجام شود تا از مواردی مانند عدم کاهش فشار کپسول، سلامت نازل و پلمپ اطمینان حاصل شود. همچنین برای اطمینان از کارکرد محتوای کپسول باید آزمایشی بر روی آتش تمرینی به صورت سالانه انجام شود. جهت اطمینان از مقاومت بدنهی کپسول در برابر فشار نیز باید هر دو سال یک بار کپسول مورد آزمایش هیدرواستاتیک قرار گیرد.
لایک اینستاگرام چه تاثیری در کسب و کارها دارد؟
امروزه با گسترش شبکه اجتماعی اینستاگرام ، افراد زیادی هستند که در این بستر شروع به کسب درآمد و راه اندازی کسب و کارهای مختلف کردند. لازم است بدانید که یکی از مناسبترین و بی هزینه ترین راهها ، برای انجام تبلیغات و رشد کسب و کارهای مختلف ، استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام میباشد. برای استفاده از این بستر ، تنها کافی است یک حساب کاربری در این شبکه ایجاد کنید و اقدام به تولید محتوای خلاقانه و معرفی کسب و کار خود کنید. شبکه اجتماعی اینستاگرام ، با پیشرفتهایی که کرده است ؛ توانسته است با ارائه خدمات متنوع و قابلیتهای بی نظیر ، در بین رقبای خود جایگاه ویژهای را به دست آورد. در واقع با استفاده از اینستاگرام ، میتوان بسیاری از خدمات مورد نیاز کسب و کارها را در یک محیط کاملا حرفه ای فراهم کرد. یکی از موثرترین عناصر اینستاگرام که در دیده شدن کسب و کارها نقش بسزایی را ایفا میکند ؛ تاثیر لایک میباشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی این مفهوم بپردازیم که لایک اینستاگرام چه تاثیری در کسب و کارها دارد؟ با ما همراه باشید.
بررسی اهمیت لایک در اینستاگرام
شبکه اینستاگرام ، یک شبکه اجتماعی محبوب در میان تمامی مردم میباشد. با توجه به آماری که به دست آمده ، مخاطبان اینستاگرام حدود ۶ الی ۷ ساعت از زمان خود را در این اپلیکیشن صرف میکنند. افرادی که در شبکه اینستاگرام فعالیت دارند ؛ میتوانند علاوه بر صرف وقت به عنوان سرگرمی در این شبکه ، به معرفی کسب و کار خود بپردازند یا در شرایط دیگر ، به یک مشتری بالفعل برای کسب و کار شما تبدیل شوند. به منظور آن که بتوانید کاربران اینستاگرام را به مشتری خود تبدیل کنید ؛ ابتدا باید اعتماد این کاربران را جذب نمایید. یکی از عناصری که میتواند به جلب اعتماد کاربران کمک کند ؛ وجود لایک و کامنت در محتوای پیج شما میباشد. زمانی که محتوای پیج شما ، توسط کاربران لایک میشود ؛ سبب میشود که پست شما تعامل دریافت کند و در نتیجه ، کمک به رشد پیج میکند. پس از آن ، اگر لایک پستی بالا باشد ؛ این پست در بخش اکسپلور نمایش داده میشود و در دسترس کاربران بیشتری قرار میگیرد. به منظور آن که پستی لایک دریافت کند ؛ ابتدا باید آن پست مورد علاقه کاربران اینستاگرام طراحی شده باشد. بنابراین برای آن که بتوانید لایک بیشتری دریافت کنید ؛ باید به تولید محتوای باکیفیت ، توجه ویژه نشان دهید. بنابراین میتوان اینگونه بیان کرد که اگر رشد پیج اینستاگرامی شما ، برایتان حائز اهمیت است پس باید به تولید محتوای خلاقانه و دریافت لایک از طرف کاربران بسیار اهمیت دهید.
لایک اینستاگرام چه تاثیری در کسب و کارها دارد؟
در گذشته برای رونق و گسترش کسب و کار ، یکی از بهترین راهها انجام تبلیغات محیطی بود. اما امروزه با روی کار آمدن کسب و کارهای مختلف ، نمیتوان با روش تبلیغات محیطی به زودی به موفقیت رسید. از طرفی تبلیغات محیطی برای کسب و کارهایی مناسب است که برای تبلیغات خود ، هزینههای زیادی را کنار گذاشته باشند. اما امروزه با روی کار آمدن شبکه اجتماعی اینستاگرام ، شما میتوانید با صرف هزینه اندک در بهترین پیجهای اینستاگرامی ، تبلیغات خود را انجام دهید و از آن بازخوردهای بسیاری دریافت کنید. یکی از مهمترین مواردی که میتواند به شما در راه اندازی کسب و کار کمک کند ؛ لایک اینستاگرام میباشد. اهمیت لایک اینستاگرام به قدری است که میتواند ضامن موفقیت و رشد کسب و کار شما باشد. بنابراین اگر به دنبال راهی برای افزایش فالوور و گسترش کسب و کار خود هستید ؛ باید به میزان و تعداد لایک توجه کنید. یکی از راههایی که میتواند به سرعت ، شما را به لایک بالایی برساند ؛ خرید لایک ایرانی میباشد. البته باید دقت کنید که این لایک را از وب سایتهای معتبر خریداری کنید تا برای شما به جای لایک ایرانی ، لایک فیک نزنند.
وقتی لایک محتوایی بالا باشد ؛ در قدم اول ، آن پست وارد اکسپلور میشود و در دید افراد بسیاری قرار میگیرد. از این طریق نیز افراد و در واقع مشتریان بسیاری وارد پیج شما میشوند. از طرف دیگر اعتبار پیج شما بالا میرود و اعتماد کاربران مختلف به واقعی بودن پیج میشود. به همین سبب است که بسیاری از افرادی که در این حوزه فعالیت میکنند ؛ به دریافت لایک از طرف کاربران مختلف اهمیت میدهند. افرادی که پست شما را لایک میکنند ؛ به نوعی به محتوای پیج شما علاقه نشان دادند. هرچه تعداد لایکهای پست شما بیشتر شود ؛ به این معناست که مورد تایید و مورد علاقه بسیاری از افراد قرار گرفته است که این افراد میتوانند برای شما مشتریان دائمی حساب شوند. از طرف دیگر ، این تعداد لایکها میتواند برای پیج شما ، اعتبار حساب شود و زمانی که پیج خود را تبلیغ میکنید ؛ افرادی که وارد پیج شما میشوند ؛ با مشاهده تعداد لایک بالا ، به پیج شما اعتماد کرده و آن را فالو میکنند. به این ترتیب لایک اینستاگرام میتواند تاثیر بسزایی در گسترش کسب و کار شما داشته باشد.
بررسی الگوریتم اینستاگرام در خصوص لایک
الگوریتم اینستاگرام ، با توجه به تغییراتی که کرده است ؛ در خصوص لایک نیز عکس العملهایی از خود نشان میدهد. فرض کنید که پیج شما دارای ۱۰۰۰۰ فالوور میباشد. وقتی شما محتوایی را در پیج خود منتشر میکنید ؛ این پست به همه فالوورهای شما نشان داده نمیشود. اینستاگرام طبق الگوریتمی که دارد ؛ ابتدا این پست را به ۱۰ درصد از فالوورهای شما نشان میدهد و به این نکته توجه میکند که اگر در ۲۰ الی ۳۰ دقیقه اول ، که پست را منتشر کرده اید ؛ این ده درصد از فالورها ، به پست شما واکنش مثبت نشان دهند و در واقع با آن تعامل داشته باشند ؛ اینستاگرام آن را به فالورهای بیشتری نیز نشان میدهد. بنابراین لایک و تعامل پست ، میتواند تاثیر مستقیمی در نشان دادن پست شما به افراد بیشتر داشته باشد. اگر بازخورد افراد از پست شما مثبت باشد ؛ پست شما حتی وارد اکسپلور میشود. اما اگر بازخورد مثبتی نداشته باشد و پست شما تعامل دریافت نکند ؛ این پست مورد توجه افراد دیگر نیز قرار نمیگیرد.
سخن پایانی
در این مقاله با این مفهوم آشنا شدید که لایک اینستاگرام چه تاثیری در کسب و کارها دارد؟ لازم است بدانید چیزی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام سبب افزایش فالوور و رشد کسب و کار شما میشود ؛ در قدم اول میتواند تعداد لایکها باشد. کاربران مختلف پس از مشاهده تعداد لایک بالای پست شما ، ترغیب میشوند که به محتوای بیشتر پیج شما سر بزنند و در قدم بعد ، شما را فالو کنند. لازم است بدانید به منظور افزایش تعداد لایکهای یک پست ، راههای بسیاری وجود دارد که یکی از این راهها ، خرید لایک میباشد. خرید لایک در انواع مختلف لایک واقعی ایرانی ، لایک فیک ، لایک هندی ، لایک عربی ، لایک خارجی و موارد دیگر ، وجود دارد.
تولید محتوا یا Content Creation دغدغهی تازهای نیست. تقریباً از زمانی که صنعت چاپ به وجود آمد و ظرفیت تولید به تدریج بیشتر از محتوای در دسترس شد، تولید محتوا و پیدا کردن محتوای مناسب برای نشر به یک چالش جدی تبدیل شد. در این مطلب سعی داریم شما را با انواع روش های تولید محتوای متنی آشنا کنیم تا بتوانید محتوای با کیفیت و جذاب ایجاد کنید.
منظور از محتوای متنی تمام اطلاعات، از جمله کلمات و عبارتها، جملات و پارگراف ها و … است. ما از طریق این اطلاعات معنی و منظور را به خواننده منتقل میکنیم و به همین ترتیب ارتباط بین نویسنده و خواننده شکل می گیرد.
محتوای متنی از اهمیت بالایی برخوردار است، به این دلیل که اولا در متن به طور کامل جزئیات توضیح داده می شود و دوما از این نظر که بهینهسازی و استاندارد بودن مطالب محتوا شما در صورت آنلاین و دیجیتال بودن در گوگل بررسی می شود.
مهمترین مساله در مورد محتوای متنی، تفاوت بین متن معمولی و محتوای متنی است. توجه کنید که این دو را اشتباه نگیرید. منظور از متن ، کلمات و نوشته هایی است که انسان میتواند آنها را بخواند. در صورتی که محتوای متنی تفسیر و منظور نهایی و منظور گنجانده شده در عناصر متن است، که در نهایت به دست می آید. به همین ترتیب، لزوما تمام متن ها دارای محتوا نخواهند بود.
این روزها یکی از روشهای افزایش مشاغل و افزایش درآمد ، سرمایهگذاری در زمینه تولید محتوا است. نوشتن محتوا ، فعالیتی رقابتی است ، اما کار چندان سادهای نیست. طبق تحقیقات ، خواننده به طور متوسط فقط ۸ ثانیه را صرف خواندن یک مطلب میکند. بنابراین ناگفته مشخص است ، ایجاد محتوایی جذاب و با ارزش چقدر بااهمیت خواهد بود. محتوای نوشتاری یکی از انواع محتواهای ضروری است که در ادامه به آن پرداخته میشود.
متسفانه یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد تازه در نوشتن محتوای خود می کنند ، عنوان محتوای خود را دست کم میگیرند یا یک عنوان کلی می نویسیند مانند ” روشهای افزایش بازدید وبسایت ” این عنوان علاوه براینکه تکراری می باشد مخاطبان کمتری به خود می گیرد. عنوان مهمترین بخش است زیرا در عنوان می توانید کلمات کلیدی و یا عبارتهای مهم را به طور هوشمندانه به کار ببرید و از همه مهمتر اینکه این عنوان محتوای شماست که کاربر را جذب می کند پس در نوشتن آن دقت بسیاری کنید.
در این روش قفل به حالتی گفته میشود که شما مطلبی در مورد نکوهش یا نفی یک چیزی نویسید و کلید زمانی است که در مورد مزایا یا نکات مثبت آن صحبت میکنید. این روش یک روش جذاب برای پیدا کردن عنوان و شروع تولید محتوا است .
برای این اجرای این میتوانید از چند راهکار استفاده کنید:
سایتهای سلامتی و تناسب اندام مثل سایت چطور از این روش عنوان نویسی زیاد استفاده میکنند. مثلا عنوانی مثل «۱۲ غذایی که برای مقابله با استرس نباید بخرید و ۱۷ غذایی که باید بخورید» . در که در این مورد، کلید «۱۷ غذایی که باید بخورید» و قفل «۱۲ غذایی که نباید بخرید» است.و معمولا مخاطب ها هم علاقه زیادی به این موضوعات و عنوان ها دارند و نمی توانند جلوی خودشان را برای کلیک نکردن بگیرند . علاوه بر اینکه نوشتن این محتواها معمولا برای خود نویسنده و تولید کننده محتوا هم جذاب و هیجان برانگیز است و باعث می شود راحت تر شروع به نوشتن کند و صفحه را پر کند.
یکی از راه های موفقیت در هر تخصص و کاری نیم نگاهی به کارهایی است که افراد موفق و تاثیر گذار در آن رشته و تخصص انجام داده اند . در مورد تولید محتوا و کپی رایتینگ هم یکی از روش های رسیدن به یک مقاله عالی و با کیفیت و تاثیر گذار روی مخاطب این است که به سایت های موفق یا محتواهایی وبلاگ نویس های مشهور سری بزنیم و ببینیم آنها از چه روش هایی برای محتوانویسی استفاده کرده اند .
مثلا هر زمان که فکر کردید برای نوشتن عنوان هیچ چیزی به ذهن تان نمی رسد و در کنار آن اگر از عنوان های « چگونه » زیاد استفاده کرده اید و کاملا برای سایت تان تکراری و خسته کننده شده است می توانید از این فرمول های عنوان نویسی پر کاربرد Copyblogger استفاده کنید:
۱- چه کسی می خواهد ………………..
مثال : چه کسی می خواهد در زندگی استرس کمتری داشته باشد و خوشحال تر باشد ؟!
۲- رازهای ……………….
مثال : رازهای وبلاگ نویسی به روش حرفه ای ها
۳- یک روش برای [ مخاطب خاص ] که کمک میکند تا به [ هدف ] برسد
مثال : یک روش منحصر به فرد برای کمک به وبلاگ نویسان برای تولید محتوای حرفه ای
۴- روشی که کمتر کسی آن را می شناسد
مثال : ۵ روش کمتر شناخته شده برای بهبود سئو – یک روش کمتر شناخته شده برای کاهش وزن با نوشیدن آب
۵- خلاص شدن از شر [ یک مشکل ] یک بار برای همیشه
مثال : از عادت های بد در زندگی تان برای همیشه خلاص شوید – از شر لکه های عرق روی لباس برای همیشه خلاص شوید
۶- یک راه سریع برای [ حل یک مشکل]
مثال : معرفی یک راه سریع برای نوشتن یک عنوان جذاب – یک راه سریع برای بک آپ گرفتن از هارد دیسک
۷- با این روش شما می توانید[ کار خاص ] را فقط در [ زمان کوتاه ] انجام دهید
مثال : با این روش شما می توانید یک کیک خوشمزه را فقط در ۱ دقیقه آماده کنید – با این روش شما می توانید همین حالا از کار فعلی تان استعفا بدهید و در ۱ ماه یک کار پولساز راه بیاندازید
۸- [ انجام کاری] مانند [ معروف ترین و معتبر ترین افراد شناخته شده در آن تخصص خاص ]
مثال : نوشتن یک متن تبلیغاتی مانند دیوید اوگلیوی – اسپانیایی را مانند یک دیپلمات صحبت کنید
۹- یک ………… بسازید که می توانید به آن افتخار کنید
مثال : یک وبلاگ حرفه ای بسازید که بتوانید به آن افتخار کنید – یک بدن متناسب و فرم بسازید و به آن افتخار کنید
۱۰- آن چیزی که همه باید در مورد ……………………. بدانند
مثال : چیزهایی که همه باید درباره روش تند خوانی بدانند – چیزهایی که همه تولید کنندگان محتوا باید در مورد افزایش نرخ تبدیل بدانند
یکی دیگر از فرمول های معروف در تولید محتوا و کپی رایتینگ است که البته به عنوان فرمول فروش بیشتر شناخته می شود. به کمک این فرمول می توانید مخاطب بیشتری را به سمت محتوای خودتان جذب کنید . از این فرمول علاوه بر تولید محتوای وبلاگ می توانید در تولید محتوای پست های شبکه اجتماعی و حتی ارزیابی محتواهای رقیبان هم استفاده کنید .
Problem : یک مشکل یا مساله ای که این روزها ممکن است مخاطب با آن درگیر باشد را مطرح کنید .
Agitate : مشکل مخاطب را به طرزی بیان کنید که مخاطب درد آن را بیشتر حس کند و واقعا به عمق مشکل پی ببرد .
Solution : حالا زمانی است که باید راه حل خودتان را به مخاطب ارائه بدهید و مانند یک سوپرمن وارد میدان شوید و مشکل او را حل کنید.
توجه نمایید جمله اول برای شروع محتوا بسیار مهم است و شما سه ثانیه فرصت دارید، تا در این جمله مخاطب را برای خواندن ادامه محتوا جذب کنید. و سعی کنید که کلمات جذاب و جالب و جدید استفاده کنید و خلاقیت داشته باشید.
مخاطب اصلی محتوای وبسایت شما، کاربرانتان می باشند پس باید محتوایی تولید کنید که نیاز های آنها، مسائل روزانه و تمامی ویژگی هایی که به دنبال هستند را مورد پوشش قرار دهد. کاربران، ساعت هایی زیادی را دراینترنت تلف می کنند تا بتوانند مطلب مورد نیاز خود را پیدا کنند، اگر شما بتواند نیازهای اصلی آنها را از طریق تولید محتوا مورد پوشش قرار دهید، میتوانید به یک منبع معتبر تبدیل شوید.
قبل از تولید محتوا ، مقالات وبسایتهای رقیب را بررسی کرده و سعی کنید که کاستی هایی که در تولید محتوا آنها وجود دارد را در بخش محتوای وبسایت خود رفع کنید اگر هم اصلا درحوزه کاری شما مقاله خوبی وجود ندارد، این کاملا به نفع شماست و لازم نیست که تلاش زیادی برای بالا آمدن وبسایت خود بکنید.
از این شاخه به آن شاخه نپرید و بر هدف اصلی محتوا فوکوس کنید و بر آن متمرکز شوید و در هنگام نوشتن مطالب را به پیام کلیدی و هدف اصلی گره بزنید.
می دانید که کاربران دنیای وب تنبل هستند. آن ها متن ها را نمی خوانند تنها متن اسکن می کنند و دنبال سریع ترین جا برای رسیدن به جواب سوال هایشان هستند. این دسته بندی و نظم در هدینگ ها و تگ های H1 و H2 و … باعث می شود تا اولا متن شما کاملا دسته بندی شود و کاربران بدانند جواب سوالشان دقیقا در کدام قسمت است. ثانیا به متن شما یک نظم خام می دهد. هیچ کس دوست ندارد برای پیدا کردن جواب سوالش یک کتاب را بخواند یا چند دقیقه تمام یک متن را بخواند تا جواب سوالش را پیدا کند. پس باید متن ها و صفحات را به دقت دسته بندی کنید و با استفاده از هدینگ ها به آن نظم ببخشید. در ضمن هدینگ ها مستقیما در سئو هم تاثیر دارند.
هیچ کس فونت کوچک و ریز را دوست ندارد. فونت کوچک باعث می شود تا کاربر بخش های مهم متن را از دست بدهد. ممکن است شما در برخی قسمت ها مطالب مهمی ذکر کرده باشید اما چون سایز فونت کوچک است کاربر بدون توجه به این قسمت ها آن ها را رد کند. این هم به ضرر شماست و هم به ضرر کاربران. باید فونت وبسایت تان را در اندازه ای تنظیم کنید که هر کسی بتواند به راحتی آن را بخواند. نیازی به جلو آوردن گوشی به نزدیکی چشم و یا قوز کردن برای خواندن مطالب از پشت کامپیوتر نباشد.
اندازه زوم مرورگر وب تان را روی ۱۰۰ درصد قرار دهید تا بتوانید سایر متن تان را را متناسب با سایز صفحه مرورگر گوشی و مرورگر کامپیوتر تنظیم کنید. تقریبا همه سایت ها در تنظیمات قالب امکان افزایش و یا کاهش اندازه فونت را دارند. یا از دولوپرتان بخواهید تا سایز موردنیاز شما را تنظیم کند. دقت کنید که اندازه فونت زیاد هم بزرگ نباشد. از چند نفر در مورد سایز فونت سایت تان بپرسید و نظرشان را در مورد آن بخواهید. چون نمی توان دقیقا یک اندازه ی استاندارد تعیین کرد. اما اگر متن تان خوب خوانده می شود و روی صفحات گوشی خوب دیده می شود مناسب است.
این مورد در صفحات فروش و یا لندینگ پیج ها بسیار ضروری و مهم است. قواعد طراحی به شما این امکان را می دهد که ویژگی های مهم محصول یا سرویس تان را زودتر به چشم مخاطب برسانید تا او را قانع کنید صفحه را ترک نکند.
مثلا می توانید رنگ برخی قسمت های متن که مهم هستند را تغییر دهید. یا برخی قسمت های متن را بولد کنید. یا از ایموجی ها و شکلک ها در محتوای تان استفاده کنید تا مخاطب را با صفحه درگیر کنید. اگر نقشه حرارتی صفحات تان را استخراج کنید خیلی راحت پی می برید که در کدام قسمت ها باید از دکمه های خرید و یا لینک های مهم تان استفاده کنید.
گاهی بعضی از موضوعات هستند که چند جنبه برای توضیح دارند اما با یک موضوع یکسان. برای مثال همین مقاله که برای شما نوشتیم. روش های تولید محتوا فراوانی با جنبه های مختلفی وجود دارد. شما می توانید در هر مقاله ، روش ها و ایده های مختلف را توضیح دهید. البته این نکته را در نظر بگیرید که ایده های شما باید دارای جنبه های مختلفی باشند نه اینکه دنباله هم باشند.
اگر در حال نوشتن محتوا به شکل دیجیتال هستید حتما آن را بهینه سازی نمایید. یعنی از پاراگرافها و جملات کوتاه استفاده نمایید. و نحوه نگارش مطالب را بر حسب استانداردهای سئو بهینه نمایید.
این به معنای بریدن کرکها است. محتوایی ایجاد کنید که واضح و مختصر باشد. مخاطبان بیشترین میزان اطلاعات را به سادهترین و قابلهضمترین روش ممکن میخواهند.
مطالب خود را در پاراگرافهای کوتاه قالببندی کنید. ضمن استفاده از نکات کلیدی مانند لیستهای شمارهدار و زیرنویسهای متعدد، خوانندگان را تشویق میکنید مقاله را به طور کامل بخوانند. مطالعات نشان میدهد، اگر از الگوهای چهارچوبدار مناسب استفاده شود، مخاطبان از مطالب شما بیشتر لذت میبرند.
مخاطبان شما نه تنها خواندن محتوای آسان را ترجیح میدهد، بلکه گوگل نیز از آن استفاده میکند. اگر محتوای شما عجیب به نظر برسد، مخاطب هنگام خواندن با مشکل مواجه خواهد شد و میتواند در رتبهبندی صفحه شما درGoogle نیز تأثیر بگذارد.
با تولید محتوای باکیفیت، برای خوانندگانتان ارزش قائل خواهید شد، مشکلات آنها را برطرف میکنید و بینشهای جدیدی به آنها میدهید و به این ترتیب، مسیر پیشرفت پیش رویتان گشوده میشود. خلق محتوای با کیفیت به معنای کپی کردن مطالب از سایر سایتها نیست. میتوان با انتخاب یک موضوع مناسب به بررسی آن از سطح مقدماتی تا سطح پیشرفته پرداخت. باید توجه داشت که تعداد کلمات در یک مقاله اهمیت زیادی ندارد، بلکه تمرکز بر موضوعی مشخص و چگالی بالا در یک محتوا بسیار حائز اهمیتمیباشد.
برای تولید محتوا باید به این فکر کرد که مشتری برای دریافت جواب خود در اینترنت، چه سوالی رامیپرسد و با چه عباراتی به دنبال رسیدن به پاسخ خود میباشد. در این شرایط است کهمیتوان با مطرح کردن یک سوال خوب و بعد ارائه یک پاسخ مناسب، شخص را به وب سایت مورد نظر هدایت و در وی ایجاد حس کنجکاوی نمود تا به باقی مقالات سایت نیز نگاهی بیندازد. همچنین کاربران بعد از مطالعه یک مقاله درباره موضوع خاص، تمایل دارند که از تجربیات سایر کاربران درباره همان موضوع مطلع شوند و یا تجربه خود را به اشتراک گذارند. لذا با ایجاد فضایی در انتهای آن موضوع، میتوان از نظرات کاربران نیز استفاده نمود. ایجاد حس مشارکت در کاربران باعث میشود شخص مجددا برای مطالعه پاسخهای احتمالی وارد وبسایت شود.
سؤال پردازی و پاسخ دادن به هر کدام از سؤالات یکی دیگر از روش های تولید محتوا و رسیدن از کاغذ سفید به یک مقاله پر و پیمان است. در اصل هم فکر کنید هر محتوایی بر اساس پاسخ دهی به یک سری از سؤالات نوشته میشود. از این رو هر موضوعی که شما برای نوشتن انتخاب کرده باشید ، در پس پرده دارای چندین سؤال اساسی و چند ده سؤال غیراساسی و نامرتبط است.
شما برای طرح سؤالات میتوانید از خلاقیت خودتان یا روش های دیگری مانند گوگل کردن استفاده کنید. البته شاید در مورد یک موضوع به سوالات زیادی برسید که نتوانید یا نخواهید که همه آنها را در یک مقاله جمع کنید و پاسخ بدهید. بنابراین می توانید با یک تیر چند نشان بزنید و با یک بار نشستن و نوشتن این سوالات برای چند مقاله تان محتواسازی کنید.
در سایتهایی که به معرفی محصولات میپردازند، صرفا قرار دادن تصویر کافی نبوده و باید در کنار تصویر به تولید محتوای متنی نیز توجه شود. به این معنا که معایب و مزایای محصول معرفی شده نوشته شود و در صورت امکان مقایسه با محصولات مشابه صورت گیرد. باید توجه داشت که توضیح کامل و جامع، با زبانی سادهمیتواند برای بازدید کننده جذابیت بالایی داشته باشد. همچنین با تعبیه فضایی در بخش انتهایی مطلب برای ثبت نظرات کاربران، میتوان از مشارکت سایر مصرف کنندگان نیز بهرهمند شد.
اینفوگرافیک نوعی تولید محتوای تکمیلی محسوب میشود. یک اینفوگرافیک باید داستان سازی مناسبی داشته باشد و فقط اطلاعات مهم را ثبت کند. باید توجه داشت که محتوای اینفوگرافیکها برای موتورهای جستجو قابل درک نیست، لذا در کنار آن تولید محتوای متنی نیز باید صورت گیرد. در چنین شرایطی بهتر است با جملات کوتاه به بیان اصل موضوع بسنده کرده و ذهن بازدید کننده را به محتوای اینفوگرافیک معطوف کرد.
در ساخت سایت مورد نظرمیتوان بخشی را برای معرفی بهترینها و برگزیدهها در نظر گرفته و با انتخاب عنوانی مناسب مشتریان را مجذوب آن بخش نمود. در این بخش باید محتواهایی با موضوعات مشخص و با الگویی استاندارد و از پیش تعیین شده تولید شود. همچنین در این بخشمیتوان به معرفی برترین برندها و یا مصاحبه با افراد مشهور پرداخت. استفاده از تصاویر و ویدئو، همزمان با متنهای از پیش ایجاد شده در یک قالب استانداردمیتواند باعث جذب افراد به این بخش از سایت گردد.
زمانی که شما تصمیم می گیرید درباره یک کلمه کلیدی خاص یا یک موضوع مشخص در کسب و کار و تخصص خودتان بنویسید شاید در چند ساعت اول که این ایده به ذهن تان رسیده کاملا ناامید شوید که به جز چند جمله، دیگر چیزی به ذهن تان نمی رسد . اما کار یک تولید کننده محتوا ناامید شدن و دست کشیدن از نوشتن نیست . این روزها همه ما تولید کننده های محتوا و نویسنده ها یک دستیار همیشه در صحنه داریم به نام « گوگل » که می توانیم هر جایی که حس کردیم نیاز به کمکش داریم به سراغش برویم و ایده اول مان را که در حد چند خط بود به چند هزار کلمه برسانیم .
یکی از روش های تولید محتوا این است که شما قبل از اینکه به سراغ نوشتن محتوا بروید اول باید تا حدودی بدانید که اصلا در مورد چه چیز هایی می خواهید بنویسید . همین یک کار جستجوی کوچک و وقت گذاشتن نیم ساعته باعث تبدیل « یک صفحه سفید کاغذ به یک مقاله چند هزار کلمه ای » شد که حالا فقط باید به اجرا و نوشتن محتوا طبق این دسته بندی ها بپردازیم.
گوگل علاوه بر نشان دادن جستجوهای متفاوت در قسمت Search ، بعد از انجام جستجو بر اساس خواسته شما در نهایت قسمتی با عنوان «جستجوهای مربوط به …» را نشان میدهد. هر کدام از این موارد هم در جای خودشان میتوانند گزینههای مناسب برای تولید یک مقاله دیگر و یا ارتقا همین مقاله ای باشند که می خواهیم بنویسیم.
پس هر کدام از پیشنهادهای گوگل میتواند پیشنهاد خوبی برای رشد و توسعه یک کلید واژه یا موضوع اصلی باشد.
ما از تکنیک « عینک های سه بعدی واقعیت مجازی » چه طور می توانیم تولید محتوا استفاده کنیم ؟
و صدها عینک دیگر شبیه این موارد. ولی قبل از انتخاب عینک باید دقیقا بدانید که مخاطب هدف شما کیست؟ و در مورد مخاطب اطلاعات جامعی داشته باشید تا بتوانید عینک مناسب او را انتخاب کنید.
البته قطعا با توجه به قوانین سرسختانه رایتینا منظور ما این نیست که مقاله دیگران را بردارید و دقیقا شبیه آنها محتوایی منتشر کنید بدون اینکه هیچ اثر انگشتی از خودتان روی آن باشد . اما استفاده از تکنیک آسمان خراش یکی از سادهترین و راحتترین روشهای تبدیل صفحه سفید به یک مقاله رتبه #۱ گوگل است .
در این تکنیک شما با جستجو و تحقیق در مورد ترندهای محبوب یا موضوعات داغ روز و یا مقالات آموزشی که در حوزه تخصصی شما بازدید زیادی داشته اند و برای مخاطب بسیار جذاب و دوست داشتنی بوده اند و بارها به آنها لینک داده شده است ، می توانید محتواهایی را پیدا کنید که با خلاقیت آنها را به صورت حرفه ای بازنویسی کنید. در این صورت بعد از مدت زمان کمی می توانید رتبه #۱ گوگل را به دست بیاورید و ماهانه صدها و هزاران بازدید کننده برای این پست جذب کنید.
در این حالت شما نه تنها از دیگران کپیبرداری نکردهاید، بلکه توانستید مقالهای جامع از چندین مقاله دیگر تولید کنید.
اگر دوست دارید مخاطبان با وبسایت شما و محتوایی که تولید می کنند بیشتر درگیر شوند باید اصول و قواعد خوانایی متن را در تولید محتوا به دقت رعایت کنید. چون متنی که خوانده نشود هیچ ارزشی ندارد. اگر بتوانید محتوای خود را با این اصول و قواعد به خوبی سازماندهی کنید و به مخاطب برسانید در وهله ی اول باعث ارتباط برقرار کردن مخاطب می شود. مخاطب بیشتر در سایت شما می ماند و شما وقت بیشتری دارید تا او را متقاعد کنید از محصولات و خدمات شما استفاده کنید. در نتیجه نرخ تبدیل شما هم بالا می رود.
منیع : https://zefa.ir/methods-of-producing-textual-content-and-tips-you-need-to-know/
تفاوت لیزر موهای زائد و اپیلاسیون؛ کدام روش بهتر است؟
تفاوت لیزر موهای زائد و اپیلاسیون؛ کدام روش بهتر است؟ سوالی که بسیار پرسیده میشود؛موهای زائد همواره مهم بوده،از این رو روش های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد که مزایا و معایب مخصوص خود را دارد. که سوالاتی مانندت فاوت لیزر موهای زائد و اپیلاسیون؛ کدام روش بهتر است؟ پیش می آِید. کرم های موبر،تیغ،لیزر،اپیلاسیون همگی از روش های موجود هستند. در این مطلب به بررسی دو روش لیزر و اپیلاسیون میپردازیم که تفاوت،مزایا و معایب موجود در این روش هارا بررسی میکنیم پس توصیه میکنیم تا انتها باما همراه باشید.
قبل از هرچیزی باید بدانید لیزر و اپیلاسیون چگونه عمل میکنند و به چه نحوی باعث از بین بردن موهای زائد میشوند؛ هدف این دو روش یکی است یعنی نابودی موهای زائد اما هرکدام روش کار مخصوص به خود را دارند
یکی از محبوب ترین روش های از بین بردن موهای زائد لیزر است.اگر بخواهیم به زبان ساده توضیح بدهیم لیزر یک اشعه یا نور دارد که با استفاده از آن روی فولیکول های مو اثر میگذارد شاید برایتان این سوال پیش بی آید فولیکول مو چیست مو های هر انسان از دو بخش فولیکول مو و ساقه مو تشکیل شده است، درواقع فولیکول مو وظیفه نگه داری مو را بر عهده دارد.
اشعه های لیزر توسط فولیکول مو جذب میشوند که این نور گرما را به فولیکول های مو انتقال میدهند و باعث جلوگیری دائم یا موقت از رشد موهای زائد میشود و رشد موهای زائد برای همیشه متوقف میشوند و یا بعد از گذشت چند ماه و رشد مجدد باعث کند شدن روند رویش میشوند البته باید به این موضوع دقت داشته باشید که تعداد جلسات لیزر بستگی به نظر متخصص میتواند متفاوت باشد.
اپیلاسیون در زبان فرانسوی به معنای حذف موهای زائد است این روش با استفاده از موم و پارچه مخصوص انجام میشود که معمولا بین 4 تا 6 هفته از رشد مجدد موهای زائد جلوگیری میکند اپیلاسیون دارای دو روش سرد و گرم است.
در اپیلاسیون گرم مواد مورد استفاده را تا حدی که به پوست آسیب نرسد گرم میکنند سپس پارچه مخصوص را روی مواد میگذارند و اجازه میدهد که خوب به پوست بچسبد سپس وقتی چسبید به سرعت موها را از ریشه جدا میکند البته باید در نظر داشته باشید که موم مخصوص را در جهت رویش مو و جداکردن موهای زائد در خلافت جهت رویش موها باشد.
و اما روش دوم یعنی اپیلاسیون سرد در این روش ابتدا موم را به پارچه یا پدهای مخصوص میزنند سپس بر روی محل مورد نیاز میگذارند، و پس فشار کم به سرعت در خلاف جهت رویش پد یا پارچه را جدا میکنند البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که اپیلاسیون گرم تاثیر گذاری بیشتری دارد که موجب میشود علاقه مندان به این روش نسبت به موم سرد بیشتر باشند.
مزایا و معایب اپیلاسیون
اپیلاسیون مانند هر روش دیگری نکات مثبت و منفی دارد از مزایای اپیلاسیون میتوان به این نکته اشاره کرد که اپیلاسیون باعث نرمی و لطافت پوست شما میشود؛ درواقع هنگام اپیلاسیون سلول های مرده پوست به دلیل موم مورد استفاده که به سرعت خشک میشود به آن میچسبند و هنگام جدا سازی سلول های مرده پوست نیز از پوست جدا میشوند همچنین ساختار موم های گیاهی باعث تغذیه پوست میشوند.
همانطور که گفتیم اپیلاسیون نیز معایبی دارد،بعد از اپیلاسیون به دلیل جداسازی سلول های مرده پوست سطح پوست نازک میشود که باید مرطوب بماند علاوه بر این باید تا چند ساعت از قرار گرفتن مقابل نور خورشید جلوگیری کنید؛ یکی دیگر از معایب اپیلاسیون که بسیار بر آن تاکید شده درد هنگام جداسازی موم است که واکنش طبیعی بدن است با اینحال بسیاری از افراد به این منظور یک ترسی از اپیلاسیون دارند که باعث میشود این افراد از روش های دیگری مانند لیزر موهای زائد استفاده کنند که دردی را متحمل نشوند.
مزایا و معایب لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد روشی محبوب و مورد استفاده برای از بین بردن موهای زائد است.اما چیزی که باعث محبوبیت بسیار آن شده است چیست؟ لیزر نسبت به انواع روش های دیگر اثر گذاری بیشتری دارد شاید در برخی از مواقع به طور دائم باعث از بین رفتن موهای زائد نشود اما نباید اثر گذاری اش را دست کم گرفت در بدترین حالت ممکن تا چند ماه از موهای زائد خبری نیست و اگر رویش مجدد مشاهده شود از تراکم آن کاسته شده است.
یکی از نکاتی که مورد توجه کسانی که برای از بین بردن موهای زائد اقدام میکنند دردی است که مجبور به تحمل آن هستند که خوشبختانه دز روش لیزر دردی طاقت فرسا مشاهده نمیشود .
شاید در روش های دیگر محدودیت در ناحیه مورد استفاده داشته باشید اما در بهترین روش یعنی لیزر خبری از محدودیت نیست به طوری که تمامی نقاط بدن قابل لیزر هستند و عملکرد لیزر به مانند قبل است و در اثر گذاری لیزر هیچ تفاوتی مشاهده نمیشود، که یک امتیاز بسیار عالی و مورد توجه میتواند در انتخاب لیزر باشد.
به طورکلی لیزر موهای زائد عوارضی ندارد که به محبوبیت بیشتر آن کمک میکنند اما امکان دارد عوارضی احتمالی مانند قرمزی و در برخی شرایط که بسیار نادر هستند تاول مشاهده شود اما احتمال آن باپزشک های متخصص که پیش از شروع جلسات شمارا معاینه میکنند به حداقل رسیده، شاید پیش خود بگویید لیزر بسیار طولانی و حوصله سر بر است اما شما سخت در اشتباه هستید زیرا پس از اتمام جلسات همانطور که گفتیم دیگر از خبری موهای زائد آزار دهنده نیست و برای همیشه با توجه به پوست شما رویش مجدد متوقف و یا به حداقل میرسد.
نتیجه گیری
هدف هردو این روش ها یک چیز است اما به روش های مختلفکه طبیعتا مراحل مختلف دارد به طور کلی اگر روشی ها میخواهید که موثر باشد و اثر گذاری بیشتری داشته باشد لیزر گزینه مناسبی است؛ همچنین اگر به دنبال روشی هستید که نتیجه آن در لحظه باشد و به طور موقت از رویش مجدد جلوگیری کند اپیلاسیون مناسب شما است البته باید به این نکته توجه داشت که هرفردی مجاز است روش دلخواه خود را انتخاب کند و ما فقط وظیفه راهنمایی را بر عهده داشتیم.
اما یک چیزی که در هردو این روش ها یکسان است مرکزی مطمئن برای انجام این کار است که با توجه به نظر مشتریان گرامی میتوانیم با اطمینان خاطر بگوییم کلینیک باربد مرکزی بهداشتی و با تجربه برای امور بهداشتی شما است.
گروه نت پارسه در سال ۱۳۸۳ تاسیس و با ارائه نرم افزار در حوزه مدیریت دارایی های فیزیکی، نگهداری و تعمیرات کار خود را شروع نموده است. نرم افزار نگهداری و تعمیرات پارسه در صنایع بزرگ و مهم کشور از جمله حوزه ی نفت، گاز، پتروشیمی، دفاعی، هسته ای، ذوب و فلزات، نیروگاهی و … دارای سابقه بسیار خوب و قابل اعتمادی است که در بخش پروژه های پارسه گزیده ای از شرکت های کاربر نرم افزار آورده شده است.
تنوع استفاده از نرم افزار نگهداری و تعمیرات در صنایع مختلف کشور و پاسخگویی نرم افزار به نیازمندی های متعدد مطرح شده در طیف های مختلف، باعث پختگی نرم افزار شده و نرم افزار پارسه در حال حاضر یکی از برترین نرم افزار های CMMS کشور می باشد.
نرم افزار نگهداری و تعمیرات پارسه در حال حاضر در پلت فرم .Net و زبان برنامه نویسی Asp Net C# تولید شده و تحت پایگاه داده MS SQL Server 2016 در حال بهره برداری است.
لازم به ذکر است که نرم افزار جاری نت پارسه در حال حاضر گواهینامه امنیتی از آزمایشگاه امنیت دانشگاه صنعتی مالک اشتر را دارد و از لحاظ الزامات امنیتی در برترین حالت موجود است.
برخورداری از سیستمی یکپارچه برای مدیریت داراییها در سازمانهای وابسته به دارایهای فیزیکی (تجهیزات، تأسیسات، ساختمانها، ماشینآلات)، برای ارائهی خدمات یا محصولات بسیار حیاتی است. تعداد زیاد داراییها و تنوع ویژگیهای آنها به ویژه در بستری از انتظارات متعارض ذینفعان، اهمیت برخورداری از رویکردی نظاممند برای مدیریت مجموعهی داراییها را دوچندان میکند.
نرمافزار نت پارسه سیستمی نرمافزاری است که موجودیت تمامی داراییهای سازمان را ذخیره، از فرایندهای مدیریت داراییها پشتیبانی و اطلاعات مرتبط را جهت مدیریت داراییهای سازمان در طول چرخهی عمر دارایی ها، جمعآوری، ذخیره، پردازش و ارزیابی کرده و پیادهسازی اثربخش سیستم مدیریت داراییها را در سازمان تسهیل میکند.
AM | AMS | EAMS |
در این زمینه رویکرد طراحی نرم افزار مطابق با استاندارد جهانی ISO 55000 در رابطه با مدیریت داراییها خواهد بود، همچنین هر ماژول نرمافزار بر اساس بروزترین استانداردها در آن زمینه و بهترین تجربههای جهانی (Best Practice) طراحی می گردد.
سه استاندارد قوی جهانی در حوزه مدیریت داراییها است:
امکان تعریف مدل چندسازمانی و یکپارچه برای شرکتهای بزرگ و چندسازمانی (هلدینگ) در بستر شبکه به طوری که هریک از واحدهای زیرمجموعه تنها به اطلاعات سازمان خود دسترسی داشته و اطلاعات دیگر واحدهای زیرمجموعه را نخواهند دید درحالی که مدیران در سازمان مادر، قادر به رؤیت و پیگیری تمامی اطلاعات و اتفاقات سازمانهای زیرمجموعه هستند.
قابلیت بومیسازی زبان و ادبیات نرمافزار، امکان ویرایش برچسبها و عناوین و تعریف زبانهای جدید متناسب با نیاز هر سازمان
قابلیت پیادهسازی در شرکت های کوچک، متوسط و بزرگ و بدون محدودیت در تعریف تعداد تجهیزات، قطعات، پرسنل و کاربران
مبتنی بر وب بودن نرمافزار پارسه باعث شده که این نرمافزار در هر دستگاه موبایلی ازجمله گوشیهای هوشمند و تبلتها و در بستر شبکه ها و اینترنت قابل اجرا باشد. با این امکان سازمانها میتوانند یک سیستم کاملاً مکانیزه و بدون کاغذ را پیادهسازی کنند.
نرمافزار به کاربر حق انتخاب میدهد که ماژولهای نرمافزار را مطابق با نوع سازمان و کاربردتان سفارش دهید و در هزینه خرید نرمافزار صرفهجویی کنید. همچنین ماژولار بودن پارسه به شما در پیادهسازی گامبهگام و ماژولبهماژول آن کمک میکند.
تعیین سطح دسترسی به بخشهای مختلف نرمافزار از بخش و فرم تا سطح دکمهها و فیلدهای یک فرم. تنظیم اجازه مشاهده و ویرایش فرمها و فیلدها به ازای گروههای کاربری. تنظیم اجازهی مشاهدهی لیستها، گزارشها و اسناد.
دارای گواهینامه امنیتی از آزمایشگاه مرجع امنیت
خروجی لیستها و گزارش ها به فرمتهای استاندارد: PDF، XPS، PPT، XLSX، DOCX، RTF، TIF، JPG، PNG، MHT و HTML
امکان تولید بارکد و کیوآر کد در فرمهای مختلف جهت تسهیل دسترسی به اطلاعات نرمافزار و استفاده از آن در بخش های مختلف مانند انبار مواد و قطعات یدکی، ایجاد برچسب اموال برای داراییها و… .
امکان تولید گزارشها و داشبوردهای متنوع ازجمله گزارشهای لیستی، نمودار و چاپی، تحلیلی، تقویمی با استفاده از ابزار گزارش ساز و داشبوردساز و آموزش استفاده از آنها به کاربران.
امکان تغییر و بومیسازی لیستهای موجود در نرمافزار توسط کاربران و امکان تولید لیستهای سفارشی و امکان سفارشی سازی لیستها توسط کاربران مختلف
امکان ارتباط با انواع سیستمها و نرم افزارها ازجمله، انبار، اموال، پرسنلی، کارت ساعت زنی، مالی، حسابداری، نظام پیشنهادها و… از طریق ارتباطات متداول مانند Web Server و Database Relationship و امکان ارتباط با سیستم هایی چون DCS، RFID، کارت ساعت و…
راهنمای جامع، برخط، تصویری و گامبهگام
ابزار ورود اطلاعات حجیم به نرم افزار در قالب فایلهای Excel
محیط نرم افزار پیشنهادی کاملاً کاربرپسند بوده و کار کردن با آن بسیار ساده است تا کاربران در استفاده از آن احساس راحتی داشته باشند؛ این نرمافزار در انواع سیستمهای تک کاربره و تحت شبکه قابل استفاده است.
امکان سفارشیسازی و بومیسازی محیط نرم افزار، قابلیت ارتباط با انواع دیگر سیستمهای سازمانی (انبار، پرسنلی، مالی و حسابداری و…) و انواع تجهیزات سختافزاری (DCS ها، سیستمهای مکانیزه و کنترل صنعتی، RFID و…) همچنین بهروزرسانیهای متعدد و پشتیبانی قوی و نامحدود از آن، آسودگی خاطر را برای کاربران سیستم به ارمغان خواهد آورد و پشتوانهای علمی و دانشگاهی آن، نرم افزار را به نرمافزاری با کلاس جهانی تبدیل خواهد کرد.
در ادامه به معرفی قابلیتهای نرمافزار مدیریت داراییهای مد نظر میپردازیم:
منظور از مدل اطلاعات دارایی، ایجاد موجودیت دیجیتال یک دارایی (تجهیز، ساختمان، سازه و…) در نرمافزار همراه با انواع اطلاعات وابسته به آن است. مدل طراحیشده در نرم افزار تمامی ارتباطات اساسی داراییها را همانند آنچه در واقعیت وجود دارد به نمایش میگذارد و از آن میتوان در تمامی مراحل چرخهی عمر یک دارایی بهعنوان یک منبع یکتای اطلاعات در مورد داراییها استفاده کرد.
شامل اطلاعات مالی و فنی داراییها، پشتیبانی از کدگذاریهای مختلف، طبقهبندی فنی، تعریف درخت وظیفه، تعریف درخت محل استقرار، تعریف و طبقهبندی داراییها از نظر درجه بحرانی، الصاق اسناد، تصاویر و مدارک داراییها بهصورت نامحدود، ثبت مشخصات فنی داراییها، ایجاد درخت اجزای دارایی (BOM) با امکان ارتباط با قطعات انبار و درخواست کار و درخواست قطعه بر روی هر یک از قطعات.
ثبت اطلاعات وضعیت توقفات و منشأ توقفات، ثبت میزان کارکرد (ساعت، کیلومتر، تعداد پرواز و…)، ثبت میزان تولید و ضایعات و ثبت مصرف مواد (بنزین، گازوئیل و…) و قطعات مصرفی (فیلتر، کارتریج و…) از چند طریق لاگشیت الکترونیکی، اتصال به سیستم DCS یا کنتورها،PLC، RFID، فایل اکسل و فرمهای نرمافزار و استخراج شاخصهای همچون MTBF، MTTF، Availability، LCR و…
تعریف برنامه کاری برای هر تجهیز یا ناوگان به صورت تکی و گروهی جهت برنامهریزی فعالیتهای هر دارایی و استخراج شاخصهای پیشرفتهای همچون، OEE، AU و… .
تعریف گارانتیهای داراییها بر اساس تقویم و کارکرد و هشدار در صورت منقضی شدن گارانتی.
تعریف گواهینامه برای داراییها خاص مثل جرثقیلها، آسانسورها و… جهت کنترل ایمن بودن استفاده از آنها و هشدار در صورت منقضی شدن گواهینامه.
ایجاد نمای گرافیکی از کل فرایند سازمان و یا یک یا چند فرایند، دارایی، سیستم و… بنا بر نیاز سازمان در نرمافزار جهت استفاده های مختلفی چون ثبت درخواست، نمایش وضعیت سلامت، در سرویس بودن یا نبودن، تغییر شاخصهای KPI و… بهصورت آنلاین.
سیستم مدیریت فرایندها مجموعه امکاناتی است برای به گردش انداختن جریان یک کار، اعمال ضابطههای مختلف بر آن کار (ایمنی، بازرسی، اخذ مجوز و…)، تعریف نقشهای جریان کار و ابزارهای لازم برای تخصیص و اولویت بندی کار و پایش فرایند.
تعریف و طراحی گردش کارهای گرافیکی با توجه به ساختار فرایندهای موجود به راحتی و با چند کلیک، تخصیص کارها بهصورت خودکار و از پیش تعریفشده به افراد، امکان ایجاد کارتابلهای اختصاصی بهصورت نامحدود برای افراد، قابلیت تفویض کارتابل به شخص دیگر در بازههای زمانی از پیش تعریفشده، ارسال کار برای پیگیری به شخصی دیگر، ارجاع کار به کارکنان زیرمجموعه، ارسال رونوشت بهصورت دستی و خودکار، ردیابی گردش هر درخواست بهصورت آنلاین، ثبت سوابق هر گردش کار با جزئیات کامل، امکان اعمال شروط مختلف برای ورود و خروج یک فرم در مراحل مختلف گردش کار و… .
استفاده از سمتها (Position) و امکان تعریف نقشها (Role) برای تکمیل مسئولیتهای یک فرایند به صورت منعطف (به طوری که با جابجایی افراد در سمتها، فرایند پایدار باقی بماند) و مشخص نمودن ضابطه برای آنها (اطلاعات قابل مشاهده، اطلاعات قابل تغییر و اطلاعات اجباری) در هر مرحله از فرایند. تعریف مسئول اصلی و جایگزین، تعریف مسئول به ازای هر شیفت کاری و ساعات مشخص، تعریف مسئول در ساعات اداری و غیراداری و روزهای عادی و تعطیل و.. .
اولویتبندی کارها بهراحتی و با استفاده از امکان اولویتبندی خودکار جهت استفادهی اثربخشتر در تخصیص و زمانبندی فعالیتها و کاهش ریسک سازمان.
تقویم گرافیکی جهت تصمیمگیری بهصورت پیشرفته مبنی بر اینکه یک فعالیت مشخص در چه زمانی باید انجام شود؛ با امکان جابجایی بهصورت کشیدن و رها کردن (Drag & Drop)، نمایش نفر-ساعت هر کار، هر روز و میزان نفر-ساعت موجود و هر کار جهت تخصیص بهتر نفرات، نمایش فعالیتها بهصورت سالیانه، ماهانه، هفتگی و روزانه و بهصورت اولویتبندی شده، قابلیت اتصال به تقویم سازمان و سیستم کارت ساعت سازمان.
ثبت زمانهای مختلف انجام یک کار ازجمله زمان خالص انجام کار، زمان عیبیابی، زمان تاخیرات لجستیکی (کمبود متریال، نبود ابزارآلات، بدی آبوهوا و…) و تاخیرات اداری و… در نرمافزار بصورت نامحدود و پایش میزان چابکی گروههای مختلف در گردش کار با استفاده از شاخص های همچون MWT، Wrench Time و… و شناسایی گلوگاههای فرایندها.
سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات، سیستمی مکانیزه است که کارایی و اثربخشی فرایندها، منابع و فعالیتها را جهت پیشگیری از رخداد خرابیها، اصلاح خرابیها و کاهش ریسک خرابیها تأمین کرده، اطلاعات داراییها را در اختیار مجریان کار قرار داده و بهصورت مستمر دادهها و اطلاعات نگهداری و تعمیرات و خرابیهای داراییها را جمعآوری میکند.
گزارش خرابیهای اضطراری (Emergency)، تعویقی (Deferred)، ازکارافتادگی (Breakdown)، نقص (Defect) و …در فرمت کاملاً استاندارد و توسط کدهای ایراد و مشکل در درخواست کارها و دستور کارهای تعمیراتی در یک سیستم کاملاً مکانیزه، با امکان کنترل درخواستهای تکراری و ثبت بازخوردهای مختلف مانند نفر-ساعت استفادهشده، مواد و قطعات مصرفی، ابزارآلات مورد استفاده، هزینههای صرف شده و… و امکان انجام فعالیتها بر روی یک یا چند دارایی و با مشارکت یک یا چند گروه مجری با تخصصهای متفاوت در قالب دستور کارهای اصلی و فرعی، امکان اعمال مدیریت دانش در مورد اطلاعات خرابیها.
تعریف برنامههای دورهای داراییها در قالب کارتهای فعالیت (Job Card) بهصورت تکی و گروهی و زمانبندی آنها در قالب برنامههای فعالیت (Job Plan)، تخصیص زمان تخمینی، مواد و قطعات لازم، ابزارآلات و ماشینآلات لازم، مشخصات فنی، نقشهها و دیگر اسناد مرجع. تعیین برنامههای از پیش تعیینشده تقویمی و کارکردی برای بازرسیهای دورهای، روانکاری، تعویضهای دورهای قطعات، تست و شارژ دورهای و هر کاری که در قالب کارهای پیشگیرانه انجام میشود، اعلام سررسید کارها بهصورت آلارم و SMS، ارسال خودکار فعالیتها برای انجام، تعریف برنامههای ثابت و شناور، امکان پیادهسازیPM دستهای (Route PM)، PM فصلی (Seasonal PM) و نگهداشت اپراتوری (Autonomous Maintenance).
تعریف پارامترهای پایش وضعیت و تست و بازرسی، تحلیل نتایج و مشاهدهی روند تغییرات آنها در گزارشهای اختصاصی، تعریف برنامههای نت پیشگویانه، تعریف مقادیر مبنا، ثبت دادهها، تولید گزارش پیشگویانه، ثبت شاخص سلامت داراییها، تولید درخواست اقدامات اصلاحی یا پیشگیرانهی فرعی، تعریف دورههای ویژه برای دنبال کردن خرابیهای بالقوه، تجمیع نتایج پایش وضعیتهای مختلف توسط گروههای مختلف جهت تصمیمگیری بهتر، امکان پیادهسازی نگهداشت دقیق (Precision Maintenance).
قابلیت همپوشانی برنامههای پیشگیرانه باهم و با فعالیتهای اصلاحی جهت جلوگیری از انجام فعالیتهای تکراری و هدر رفت زمان و منابع. قابلیت همزمانی برنامههای پیشگیرانه جهت کاهش توقفات برنامهریزیشده. امکان تعویق دستور کارها به زمان شاتداون (Shutdown) و تعمیرات اساسی (Overhaul) و فراخوانی همزمان برنامههای تعویقشده در زمان شاتداون و تعمیرات اساسی.
ثبت استاندارد کالیبراسیون در شناسنامهی هر تجهیز ابزاردقیق، برنامهریزی و مکانیزه کردن فرایند کالیبراسیون بهصورت دورهای و موردی، امکان ثبت نتایج قبل و بعد از کالیبراسیون، اخذ خطاهای اندازهگیری و مقایسهی آن با مقادیر مرجع، صدور و چاپ گواهینامه و برچسب کالیبراسیون، تعیین و پیشنهاد بازه و سررسید کالیبراسیون بعدی، گزارش نمودار روند انحراف تجهیز ابزاردقیق.
یک سیستم مدیریت خرابیهای قدرتمند، ستون فقرات تلاش در جهت بهبود عملکرد داراییها است. FRACAS عناصر کسبوکاری لازم را جهت بستن حلقه عملیات تعریف نگهداشت (RCM/RBM)، اجرای نگهداشت (WE)، گزارش خرابی (FR)، آنالیز خرابی (FA)، ریشهیابی خرابی (RCA)، ارائهی راهکار (CA)، کنترل خرابی (CFC) و بهبود مستمر (PMO) فعالیتهای نگهداشت را ارائه میکند و فعالیتهای مدیریت خرابیها را از یک فرایند خطی و یکباره، به یک برنامهی مدیریتشده جهت بهبود مستمر عملکرد داراییها و فرایندها، تبدیل میکند.
ثبت اطلاعات خرابی بهصورت استاندارد در سه سطح ظاهر خرابی (Failure Mode)، مکانیزم خرابی (Failure Mechanism)، علت خرابی (Failure Cause) و همچنین ثبت قطعه خراب شده (Failed Item)، شدت خرابی (Failure Severity) و پیامد خرابی (Failure Consequence) بهصورت نامحدود. درج راهکار برای جلوگیری از رویداد مجدد خرابی، صدور دستی و خودکار تحلیل RCA برای ریشهیابی خرابی رخداده، گزارش سوابق نرخ و تاریخچهی خرابیهای مشابه و عملیات انجامشده بر روی آنها.
صدور درخواست اجرای RCA بهصورت موردی و خودکار توسط نرم افزار، توجیه اجرای تحلیل، تعریف تیم پروژه، ثبت و ضبط شواهد (فیزیکی، انسانی و اسنادی)، ریشهیابی خرابیها با استفاده از نمودار گرافیکی، اختصاص راهکار به مشکلات، اعتبارسنجی راهکارها، اجرای اصلاحات و ارزیابی اثربخشی راهکارهای ارائهشده و فعالیتهای اصلاحی انجامشده.
شناسایی الگوهای پرتکرار مدهای خرابی، مکانیزمهای خرابی و علتهای خرابی میان دارایی های مشابه، واحدهای بهرهبرداری و سیستمها، نمایش هشدار در مورد خرابی های پرتکرار (مزمن)، صدور خودکار درخواست تحلیل ریشه ای خرابی ها (RCA).
انتخاب مناسبترین تاکتیکهای نگهداشت با کمک پیوستگی میان سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات (CMMS) و نگهداشت مبتنی بر قابلیت اطمینان (RCM) بهعنوان پیشرفتهترین مشی مدیریت خرابیها.
صرف کمترین هزینه و بالاترین نرخ بهبود جهت بهینه سازی برنامههای نگهداشت پیشگیرانه با استفاده از دادههای خرابی CMMS و مقایسه با کارتهای فعالیت و نمایش انحرافات. امکان درخواست تغییر در برنامه PM و ایجاد برنامه PM جدید و گردش آن جهت تأیید و نهایتاً ثبت سابقه تغییرات انجامشده.
سیستم مدیریت خدمات فنی و مهندسی، سیستمی است که در سرتاسر چرخهی عمر دارایی ها فعالیت دارد. از مطالعات توجیهی جهت ساخت و سرمایهگذاری در داراییها، نظارت بر فرایند کارها و تولید دستورالعملهای کار تا مطالعات توجیه جهت بهبود، تغییر، بازسازی، نوسازی و یا جایگزینی داراییها.
جمعآوری سامان مند ایدهها، نظرات و درخواستهای فنی (بهبود، بهینهسازی، رفع نقص و…)، توجیه آنها از منظرهای مختلفی چون مالی، فنی، منابع و ایمنی با استفاده از ابزارهای تعبیهشده و گردش کار گرافیکی، ابزار سنجش احتمال موفقیت و اولویت انجام هر کار، اعمال مدیریت تغییرات (MOC) در پروژههای تغییر و بهبود، اجرا و کنترل در قالب دستورکارها و پروژههای TSR، سنجش اثربخشی و تداوم اثربخشی کار انجامشده.
اجرای پروژههای بزرگ نظیر اورهال، تعمیرات اساسی، بهینه سازی، بازسازی و… در قالب یک یا چند پروژه بهصورت سلسله مراتبی، تخصیص چارت مسئولیت ها به هر پروژه، تولید ساختارشکست (WBS) از سطح پروژه و زیرپروژه تا سطح دستور کار و چکلیستهای دستور کار، قابلیت تعریف ریسکهای پروژه، قابلیت خروجی WBS به فایل Microsoft Project همراه با تاریخهای فارسی، منابع اختصاص داده شده، شمارههای دستور کار و… جهت راحتی کار مدیر پروژه، محاسبه هزینههای هر پروژه بهصورت آنلاین، رصد کردن فعالیتهای پروژه در تقویم آنلاین پروژه، دریافت گزارش پروژه بهصورت کامل.
امکان تعریف انواع دستورالعمل های فنی، بازرسی و مهندسی از قبیل جوشکاری، رنگکاری، عایقکاری، ساخت مطابق نقشه و… به تعداد نامحدود و پیوست آن به هر دستور کار. امکان پیگیری و تایید کار انجام شده براساس دستورالعمل های صادر شده.
سیستم مدیریت ایمنی کار مجموعه امکاناتی است که ایمنی فعالیت های مختلف مدیریت دارایی ها را با پیوستگی با دستور کارها تضمین کرده و ریسک کمبود اطلاعات در مواجه با فعالیتهای پرخطر را کاهش میدهد.
تعریف پرمیت های مختلف ازجمله اجازه کار گرم، اجازه کار سرد، پروانه ورود، پروانه حفاری و… بهصورت الکترونیک و چاپی بر روی هر دستور کار با قابلیت گردش جهت تأیید و درج امضای الکترونیک.
تعریف ایزولههای الکتریکی و مکانیکی برای اجرای هر دستور کار جهت حفظ ایمنی افراد. قابلیت تعریف نقاط ایزولهی یک دستگاه از پیش در شناسنامه دستگاه و قابلیت تعریف نقاط ایزوله از پیش برای فعالیتهای دوره ای.
امکان تحلیل خطر برای فعالیتهای حساس و تغییرات و اجرای کار بر روی دستگاههای حساس و در مناطق خطرناک، بهصورت چکلیستهای از پیش تعریفشده، تعریف ملاحظات ایمنی کار با یک دارایی از پیش در شناسنامه آن و کپی آن به هر دستور کار، تعریف موارد ایمنی به ازای هر فعالیت کارت فعالیت و کپی آن به دستور کار.
سیستم مدیریت عملکرد چارچوبی است که سازمان را در دستیابی به اهداف مدیریت داراییها یاری میکند. با استفاده از این سیستم میتوان اهداف را تعریف و ما به ازای آن شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) تعیین کرد و روند تغییر شاخص ها را در گزارش ها و داشبوردها به نمایش گذارد.
تبدیل استراتژیهای مدیریت دارایی ها به شاخصهای کلیدی عملکرد قابلاندازهگیری جهت پایش وضعیت تمامی فرایندها و وظیفههای سازمانی ازجمله مدیریت داراییها، مدیریت نگهداری و تعمیرات، مدیریت مواد و قطعات یدکی، مهندسی، برنامه ریزی و… در شناختهشدهترین ابزار مدیریت استراتژیک.
پشتیبانی از بیش از ۱۵۰ شاخص کلیدی عملکرد، ارائه شاخصهای کلیدی پیشرفتهای چون «شاخص اثربخشی عملکرد تجهیزات» (OEE)، شاخص بهرهبرداری از دارایی ها (AU)، «شاخص اثربخشی نیروی کار (OCE)»، «روند دوبارهکاریها»، «اثربخشی مدیریت کار»، «شاخص کارهای انباشت» (Backlog)، «شاخص کارایی و اثربخشی نت پیشگیرانه و پیشگویانه»، «وضعیت تدارکات قطعات»، «روند تعمیرات اضطراری»، شاخصهای عمومی چون قابلیت دسترسی، MTBF، MTTR، شاخصهای هزینهای و چندین و چند شاخص پیشرفتهی دیگر.
ایجاد داشبوردهای مدیریتی، برنامهریزی و… مانند داشبوردهای کنترل هزینه، کنترل خرابیها، کنترل وضعیت داراییها، سررسیدهای فعالیتهای برنامهریزیشده، کنترل موجودی انبار، داشبورد مدیریت آرشیو و … به ازای گروههای کاربری و به ازای هر کاربر.
ایجاد خروجیهای تحلیلی بهصورت آنی و تنها با کشیدن و رها کردن (Drag & Drop)، فیلتر اطلاعات، نمایش در انواع نمودارها (۲۰ نمودار) برای گزارشهایی چون تحلیل کارکرد نفرات، تحلیل هزینهها، تحلیل زمانهای فعالیتها، تحلیل عملکرد پیمانکاران و…
در مبحث مدیریت داراییها وجود سیستمی منسجم جهت جمعآوری، تبادل و مقایسه هزینه ها (Benchmarking) امری ضروری به شمار می رود. امکان تعریف انواع کدهای هزینه بر مبنای ساختار شکست (درخت وظیفه، درخت استقرار و درخت سازمانی) (PBS)، فعالیتها (SAB) و منابع (COR) و ارتباط هزینه ها با مراحل چرخه عمر دارایی ها جهت استفاده در آنالیزهای هزینهای مانند هزینهیابی چرخهی عمر (LCC) از امکانات منحصربهفرد پارسه در این زمینه است. پارسه همچنین هزینههای نفر-ساعت، مواد و قطعات، استفاده از ابزارآلات و هزینه توقف تجهیزات و فرایندها را بهصورت خودکار جمعآوری و ثبت و امکان ثبت انواع هزینه های متفرقه را برای کاربر مهیا میکند. همچنین پارسه این امکان را به مدیران میدهد که هزینه ها را بهصورت ساختارشکست پروژه ها، واحدهای بهرهبرداری و واحدهای سازمانی و همچنین مراحل چرخه عمر دارایی مشاهده کنند. امکان ارسال اطلاعات هزینهای به سیستم های حسابداری و مالی از دیگر امکانات پارسه در این زمینه است.
برای انجام هر کاری نیاز به منابع است و هر منبعی نیاز به مدیریت دارد. امکانات پارسه در این بخش، مدیریت اثربخش منابع (افراد، مواد و قطعات و ابزارآلات) را برای انجام فعالیتهای مدیریت دارایی ها تسهیل و تضمین میکند.
تعریف پروندهی کارکنان، تعریف سلسله مراتب سازمانی (دپارتمانها و سمتها)، تعریف و اختصاص مهارتها به کارکنان، تخصیص و مدیریت گواهینامههای کارکنان، تعریف نیازمندی آموزشی کارکنان، تعریف شغلهای سازمانی، تعریف دپارتمانها و سطوح وظیفهای سازمانی بهصورت نامحدود، قابلیت تعریف بنگاه (هلدینگ) و واحدهای کسبوکار برای سازمانهایی که در سطح وسیعی فعالیت میکنند و کسبوکارشان به یک سازمان و یک محدودهی جغرافیایی محدود نمیشود.
سیستم انبارداری و کنترل موجودی پیشرفته، قابلیت تعریف انواع انبارهای مرکزی، پای کار، اورهال، اقلام اسقاطی، ضایعات و… و طبقهبندیهای داخل انبار بهصورت سلسله مراتبی، تعریف کاتالوگ کاملی از انواع قطعات، قطعات مشابه، تولیدکنندگان و تأمینکنندگان قطعه و دیگر مشخصات قطعات (کاتالوگینگ)، مکانیزه سازی فرایندهای رایج مواد و قطعات مانند درخواست مواد و قطعات (Part Request)، حواله خروج از انبار (MIV)، رسید برگشت به انبار (MRV)، رسید ورود به انبار (Receipt)، انتقال انباربهانبار و انبارگردانی. امکان رزرو قطعات. هزینهیابی، کنترل عمر، نرخ مصرف، شناسایی پرمصرفترین قطعات، طبقهبندی قطعات، درجهبندی بحرانی و ABC قطعات، تعریف کمینه و بیشینهی موجودی، تعیین نقطه سفارش (ROP) و مقدار سفارش (EOQ)، مدیریت قطعات سریالی و… .
تعریف کاتالوگ ابزارآلات، اجرای کلیه فعالیتهای انبارداری از قبیل درخواست ابزار، کنترل ورود و خروج ابزار، کنترل موجودی ابزار، برگشت ابزار و… . تعیین برنامه کاری برای ماشینآلات و امکاناتی مانند جرثقیلها، موتور جوشها، کمپرسورها، داربستها جهت تخصیص نسبت به اولویت درخواستها. تعریف و محاسبهی هزینهی استفاده از ابزارآلات.
سفارش خرید مواد و قطعات (PO) با امکان اولویتبندی سفارشها و گردش آن بهصورت دستی و یا خودکار با توجه به نقطهی سفارش قطعه در انبار، الصاق مدارک لازم جهت خرید کالا بهصورت نامحدود به سفارش خرید، تعریف خریدهای خارجی و محلی و تفکیک گردش آنها و… .
سیستم مدیریت اسناد الکترونیک یک بخش اساسی در مبحث مدیریت دانش (Knowledge Management) است و دارای ویژگیهایی است که تضمین میکند مشخصات اسناد و سوابق حفظشده و باعث پویایی آرشیوها و استفاده مداوم و اثربخش از اسناد و سوابق میشوند. نرمافزار پارسه یک دستیار قدرتمند را بر اساس استاندارد شورای جهانی آرشیوها (ICA)، جهت مدیریت اسناد و سوابق الکترونیک برای سازمانها فراهم کرده است.
ایجاد نامحدود آرشیو و کتابخانه بهصورت سلسلهمراتبی، دریافت، شناسایی، کدگذاری، نمایهسازی، انواع طبقهبندیهای موضوعی، فنی، وظیفهای، مکانی، سازمانی و کالایی اسناد، ردهبندی امنیتی، مدیریت همزمان اسناد فیزیکی و الکترونیکی، امکان ارتباط نسخه ها و فرمتهای مختلف اسناد، مدیریت ورود و خروج اطلاعات در آرشیو، جستجوی پیشرفته و بازیابی اسناد و سوابق، کنترل دسترسی و امنیت اسناد و… .
امکان ارتباط نسخههای مختلف یک سند، ایجاد اطمینان از As Built (مطابق واقعیت) بودن نسخهی مورد استفاده، امکان نمایش تنها آخرین نسخهی معتبر به کاربران عمومی و تعیین زمان بازنگری مجدد و اعلام هشدار به آرشیودار جهت بازنگری در نسخهی موجود. ایجاد برنامههای بازبینی و تعیین تکلیف شامل ایجاد نسخهی جدید، تجدید دورهی نگهداری، انتقال سند یا سابقه به آرشیو راکد و نهایتاً امحای اسناد و سوابق و به گردش درآوردن برنامه جهت تایید و اجرای فعالیت بازبینی.
ارتباط اسناد با داراییهای سازمان بهصورت تکبهتک و دستهای جهت فراخوانی سریع اطلاعات فنی داراییها و عدم نیاز به جستجوی اسناد و نمایش آنی اسناد دارایی ها در فرم های مختلف مانند دستور کارها، سرویسهای فنی و… بهصورت دائمی و کنترلشده با توجه به دسترسی تعریفشده برای افراد.
منیع : https://pscmms.com/2022/10/03/parseh-maintenance-and-repair-software/