گروه نت پارسه در سال ۱۳۸۳ تاسیس و با ارائه نرم افزار در حوزه مدیریت دارایی های فیزیکی، نگهداری و تعمیرات کار خود را شروع نموده است. نرم افزار نگهداری و تعمیرات پارسه در صنایع بزرگ و مهم کشور از جمله حوزه ی نفت، گاز، پتروشیمی، دفاعی، هسته ای، ذوب و فلزات، نیروگاهی و … دارای سابقه بسیار خوب و قابل اعتمادی است که در بخش پروژه های پارسه گزیده ای از شرکت های کاربر نرم افزار آورده شده است.
تنوع استفاده از نرم افزار نگهداری و تعمیرات در صنایع مختلف کشور و پاسخگویی نرم افزار به نیازمندی های متعدد مطرح شده در طیف های مختلف، باعث پختگی نرم افزار شده و نرم افزار پارسه در حال حاضر یکی از برترین نرم افزار های CMMS کشور می باشد.
نرم افزار نگهداری و تعمیرات پارسه در حال حاضر در پلت فرم .Net و زبان برنامه نویسی Asp Net C# تولید شده و تحت پایگاه داده MS SQL Server 2016 در حال بهره برداری است.
لازم به ذکر است که نرم افزار جاری نت پارسه در حال حاضر گواهینامه امنیتی از آزمایشگاه امنیت دانشگاه صنعتی مالک اشتر را دارد و از لحاظ الزامات امنیتی در برترین حالت موجود است.
برخورداری از سیستمی یکپارچه برای مدیریت داراییها در سازمانهای وابسته به دارایهای فیزیکی (تجهیزات، تأسیسات، ساختمانها، ماشینآلات)، برای ارائهی خدمات یا محصولات بسیار حیاتی است. تعداد زیاد داراییها و تنوع ویژگیهای آنها به ویژه در بستری از انتظارات متعارض ذینفعان، اهمیت برخورداری از رویکردی نظاممند برای مدیریت مجموعهی داراییها را دوچندان میکند.
نرمافزار نت پارسه سیستمی نرمافزاری است که موجودیت تمامی داراییهای سازمان را ذخیره، از فرایندهای مدیریت داراییها پشتیبانی و اطلاعات مرتبط را جهت مدیریت داراییهای سازمان در طول چرخهی عمر دارایی ها، جمعآوری، ذخیره، پردازش و ارزیابی کرده و پیادهسازی اثربخش سیستم مدیریت داراییها را در سازمان تسهیل میکند.
AM | AMS | EAMS |
در این زمینه رویکرد طراحی نرم افزار مطابق با استاندارد جهانی ISO 55000 در رابطه با مدیریت داراییها خواهد بود، همچنین هر ماژول نرمافزار بر اساس بروزترین استانداردها در آن زمینه و بهترین تجربههای جهانی (Best Practice) طراحی می گردد.
سه استاندارد قوی جهانی در حوزه مدیریت داراییها است:
امکان تعریف مدل چندسازمانی و یکپارچه برای شرکتهای بزرگ و چندسازمانی (هلدینگ) در بستر شبکه به طوری که هریک از واحدهای زیرمجموعه تنها به اطلاعات سازمان خود دسترسی داشته و اطلاعات دیگر واحدهای زیرمجموعه را نخواهند دید درحالی که مدیران در سازمان مادر، قادر به رؤیت و پیگیری تمامی اطلاعات و اتفاقات سازمانهای زیرمجموعه هستند.
قابلیت بومیسازی زبان و ادبیات نرمافزار، امکان ویرایش برچسبها و عناوین و تعریف زبانهای جدید متناسب با نیاز هر سازمان
قابلیت پیادهسازی در شرکت های کوچک، متوسط و بزرگ و بدون محدودیت در تعریف تعداد تجهیزات، قطعات، پرسنل و کاربران
مبتنی بر وب بودن نرمافزار پارسه باعث شده که این نرمافزار در هر دستگاه موبایلی ازجمله گوشیهای هوشمند و تبلتها و در بستر شبکه ها و اینترنت قابل اجرا باشد. با این امکان سازمانها میتوانند یک سیستم کاملاً مکانیزه و بدون کاغذ را پیادهسازی کنند.
نرمافزار به کاربر حق انتخاب میدهد که ماژولهای نرمافزار را مطابق با نوع سازمان و کاربردتان سفارش دهید و در هزینه خرید نرمافزار صرفهجویی کنید. همچنین ماژولار بودن پارسه به شما در پیادهسازی گامبهگام و ماژولبهماژول آن کمک میکند.
تعیین سطح دسترسی به بخشهای مختلف نرمافزار از بخش و فرم تا سطح دکمهها و فیلدهای یک فرم. تنظیم اجازه مشاهده و ویرایش فرمها و فیلدها به ازای گروههای کاربری. تنظیم اجازهی مشاهدهی لیستها، گزارشها و اسناد.
دارای گواهینامه امنیتی از آزمایشگاه مرجع امنیت
خروجی لیستها و گزارش ها به فرمتهای استاندارد: PDF، XPS، PPT، XLSX، DOCX، RTF، TIF، JPG، PNG، MHT و HTML
امکان تولید بارکد و کیوآر کد در فرمهای مختلف جهت تسهیل دسترسی به اطلاعات نرمافزار و استفاده از آن در بخش های مختلف مانند انبار مواد و قطعات یدکی، ایجاد برچسب اموال برای داراییها و… .
امکان تولید گزارشها و داشبوردهای متنوع ازجمله گزارشهای لیستی، نمودار و چاپی، تحلیلی، تقویمی با استفاده از ابزار گزارش ساز و داشبوردساز و آموزش استفاده از آنها به کاربران.
امکان تغییر و بومیسازی لیستهای موجود در نرمافزار توسط کاربران و امکان تولید لیستهای سفارشی و امکان سفارشی سازی لیستها توسط کاربران مختلف
امکان ارتباط با انواع سیستمها و نرم افزارها ازجمله، انبار، اموال، پرسنلی، کارت ساعت زنی، مالی، حسابداری، نظام پیشنهادها و… از طریق ارتباطات متداول مانند Web Server و Database Relationship و امکان ارتباط با سیستم هایی چون DCS، RFID، کارت ساعت و…
راهنمای جامع، برخط، تصویری و گامبهگام
ابزار ورود اطلاعات حجیم به نرم افزار در قالب فایلهای Excel
محیط نرم افزار پیشنهادی کاملاً کاربرپسند بوده و کار کردن با آن بسیار ساده است تا کاربران در استفاده از آن احساس راحتی داشته باشند؛ این نرمافزار در انواع سیستمهای تک کاربره و تحت شبکه قابل استفاده است.
امکان سفارشیسازی و بومیسازی محیط نرم افزار، قابلیت ارتباط با انواع دیگر سیستمهای سازمانی (انبار، پرسنلی، مالی و حسابداری و…) و انواع تجهیزات سختافزاری (DCS ها، سیستمهای مکانیزه و کنترل صنعتی، RFID و…) همچنین بهروزرسانیهای متعدد و پشتیبانی قوی و نامحدود از آن، آسودگی خاطر را برای کاربران سیستم به ارمغان خواهد آورد و پشتوانهای علمی و دانشگاهی آن، نرم افزار را به نرمافزاری با کلاس جهانی تبدیل خواهد کرد.
در ادامه به معرفی قابلیتهای نرمافزار مدیریت داراییهای مد نظر میپردازیم:
منظور از مدل اطلاعات دارایی، ایجاد موجودیت دیجیتال یک دارایی (تجهیز، ساختمان، سازه و…) در نرمافزار همراه با انواع اطلاعات وابسته به آن است. مدل طراحیشده در نرم افزار تمامی ارتباطات اساسی داراییها را همانند آنچه در واقعیت وجود دارد به نمایش میگذارد و از آن میتوان در تمامی مراحل چرخهی عمر یک دارایی بهعنوان یک منبع یکتای اطلاعات در مورد داراییها استفاده کرد.
شامل اطلاعات مالی و فنی داراییها، پشتیبانی از کدگذاریهای مختلف، طبقهبندی فنی، تعریف درخت وظیفه، تعریف درخت محل استقرار، تعریف و طبقهبندی داراییها از نظر درجه بحرانی، الصاق اسناد، تصاویر و مدارک داراییها بهصورت نامحدود، ثبت مشخصات فنی داراییها، ایجاد درخت اجزای دارایی (BOM) با امکان ارتباط با قطعات انبار و درخواست کار و درخواست قطعه بر روی هر یک از قطعات.
ثبت اطلاعات وضعیت توقفات و منشأ توقفات، ثبت میزان کارکرد (ساعت، کیلومتر، تعداد پرواز و…)، ثبت میزان تولید و ضایعات و ثبت مصرف مواد (بنزین، گازوئیل و…) و قطعات مصرفی (فیلتر، کارتریج و…) از چند طریق لاگشیت الکترونیکی، اتصال به سیستم DCS یا کنتورها،PLC، RFID، فایل اکسل و فرمهای نرمافزار و استخراج شاخصهای همچون MTBF، MTTF، Availability، LCR و…
تعریف برنامه کاری برای هر تجهیز یا ناوگان به صورت تکی و گروهی جهت برنامهریزی فعالیتهای هر دارایی و استخراج شاخصهای پیشرفتهای همچون، OEE، AU و… .
تعریف گارانتیهای داراییها بر اساس تقویم و کارکرد و هشدار در صورت منقضی شدن گارانتی.
تعریف گواهینامه برای داراییها خاص مثل جرثقیلها، آسانسورها و… جهت کنترل ایمن بودن استفاده از آنها و هشدار در صورت منقضی شدن گواهینامه.
ایجاد نمای گرافیکی از کل فرایند سازمان و یا یک یا چند فرایند، دارایی، سیستم و… بنا بر نیاز سازمان در نرمافزار جهت استفاده های مختلفی چون ثبت درخواست، نمایش وضعیت سلامت، در سرویس بودن یا نبودن، تغییر شاخصهای KPI و… بهصورت آنلاین.
سیستم مدیریت فرایندها مجموعه امکاناتی است برای به گردش انداختن جریان یک کار، اعمال ضابطههای مختلف بر آن کار (ایمنی، بازرسی، اخذ مجوز و…)، تعریف نقشهای جریان کار و ابزارهای لازم برای تخصیص و اولویت بندی کار و پایش فرایند.
تعریف و طراحی گردش کارهای گرافیکی با توجه به ساختار فرایندهای موجود به راحتی و با چند کلیک، تخصیص کارها بهصورت خودکار و از پیش تعریفشده به افراد، امکان ایجاد کارتابلهای اختصاصی بهصورت نامحدود برای افراد، قابلیت تفویض کارتابل به شخص دیگر در بازههای زمانی از پیش تعریفشده، ارسال کار برای پیگیری به شخصی دیگر، ارجاع کار به کارکنان زیرمجموعه، ارسال رونوشت بهصورت دستی و خودکار، ردیابی گردش هر درخواست بهصورت آنلاین، ثبت سوابق هر گردش کار با جزئیات کامل، امکان اعمال شروط مختلف برای ورود و خروج یک فرم در مراحل مختلف گردش کار و… .
استفاده از سمتها (Position) و امکان تعریف نقشها (Role) برای تکمیل مسئولیتهای یک فرایند به صورت منعطف (به طوری که با جابجایی افراد در سمتها، فرایند پایدار باقی بماند) و مشخص نمودن ضابطه برای آنها (اطلاعات قابل مشاهده، اطلاعات قابل تغییر و اطلاعات اجباری) در هر مرحله از فرایند. تعریف مسئول اصلی و جایگزین، تعریف مسئول به ازای هر شیفت کاری و ساعات مشخص، تعریف مسئول در ساعات اداری و غیراداری و روزهای عادی و تعطیل و.. .
اولویتبندی کارها بهراحتی و با استفاده از امکان اولویتبندی خودکار جهت استفادهی اثربخشتر در تخصیص و زمانبندی فعالیتها و کاهش ریسک سازمان.
تقویم گرافیکی جهت تصمیمگیری بهصورت پیشرفته مبنی بر اینکه یک فعالیت مشخص در چه زمانی باید انجام شود؛ با امکان جابجایی بهصورت کشیدن و رها کردن (Drag & Drop)، نمایش نفر-ساعت هر کار، هر روز و میزان نفر-ساعت موجود و هر کار جهت تخصیص بهتر نفرات، نمایش فعالیتها بهصورت سالیانه، ماهانه، هفتگی و روزانه و بهصورت اولویتبندی شده، قابلیت اتصال به تقویم سازمان و سیستم کارت ساعت سازمان.
ثبت زمانهای مختلف انجام یک کار ازجمله زمان خالص انجام کار، زمان عیبیابی، زمان تاخیرات لجستیکی (کمبود متریال، نبود ابزارآلات، بدی آبوهوا و…) و تاخیرات اداری و… در نرمافزار بصورت نامحدود و پایش میزان چابکی گروههای مختلف در گردش کار با استفاده از شاخص های همچون MWT، Wrench Time و… و شناسایی گلوگاههای فرایندها.
سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات، سیستمی مکانیزه است که کارایی و اثربخشی فرایندها، منابع و فعالیتها را جهت پیشگیری از رخداد خرابیها، اصلاح خرابیها و کاهش ریسک خرابیها تأمین کرده، اطلاعات داراییها را در اختیار مجریان کار قرار داده و بهصورت مستمر دادهها و اطلاعات نگهداری و تعمیرات و خرابیهای داراییها را جمعآوری میکند.
گزارش خرابیهای اضطراری (Emergency)، تعویقی (Deferred)، ازکارافتادگی (Breakdown)، نقص (Defect) و …در فرمت کاملاً استاندارد و توسط کدهای ایراد و مشکل در درخواست کارها و دستور کارهای تعمیراتی در یک سیستم کاملاً مکانیزه، با امکان کنترل درخواستهای تکراری و ثبت بازخوردهای مختلف مانند نفر-ساعت استفادهشده، مواد و قطعات مصرفی، ابزارآلات مورد استفاده، هزینههای صرف شده و… و امکان انجام فعالیتها بر روی یک یا چند دارایی و با مشارکت یک یا چند گروه مجری با تخصصهای متفاوت در قالب دستور کارهای اصلی و فرعی، امکان اعمال مدیریت دانش در مورد اطلاعات خرابیها.
تعریف برنامههای دورهای داراییها در قالب کارتهای فعالیت (Job Card) بهصورت تکی و گروهی و زمانبندی آنها در قالب برنامههای فعالیت (Job Plan)، تخصیص زمان تخمینی، مواد و قطعات لازم، ابزارآلات و ماشینآلات لازم، مشخصات فنی، نقشهها و دیگر اسناد مرجع. تعیین برنامههای از پیش تعیینشده تقویمی و کارکردی برای بازرسیهای دورهای، روانکاری، تعویضهای دورهای قطعات، تست و شارژ دورهای و هر کاری که در قالب کارهای پیشگیرانه انجام میشود، اعلام سررسید کارها بهصورت آلارم و SMS، ارسال خودکار فعالیتها برای انجام، تعریف برنامههای ثابت و شناور، امکان پیادهسازیPM دستهای (Route PM)، PM فصلی (Seasonal PM) و نگهداشت اپراتوری (Autonomous Maintenance).
تعریف پارامترهای پایش وضعیت و تست و بازرسی، تحلیل نتایج و مشاهدهی روند تغییرات آنها در گزارشهای اختصاصی، تعریف برنامههای نت پیشگویانه، تعریف مقادیر مبنا، ثبت دادهها، تولید گزارش پیشگویانه، ثبت شاخص سلامت داراییها، تولید درخواست اقدامات اصلاحی یا پیشگیرانهی فرعی، تعریف دورههای ویژه برای دنبال کردن خرابیهای بالقوه، تجمیع نتایج پایش وضعیتهای مختلف توسط گروههای مختلف جهت تصمیمگیری بهتر، امکان پیادهسازی نگهداشت دقیق (Precision Maintenance).
قابلیت همپوشانی برنامههای پیشگیرانه باهم و با فعالیتهای اصلاحی جهت جلوگیری از انجام فعالیتهای تکراری و هدر رفت زمان و منابع. قابلیت همزمانی برنامههای پیشگیرانه جهت کاهش توقفات برنامهریزیشده. امکان تعویق دستور کارها به زمان شاتداون (Shutdown) و تعمیرات اساسی (Overhaul) و فراخوانی همزمان برنامههای تعویقشده در زمان شاتداون و تعمیرات اساسی.
ثبت استاندارد کالیبراسیون در شناسنامهی هر تجهیز ابزاردقیق، برنامهریزی و مکانیزه کردن فرایند کالیبراسیون بهصورت دورهای و موردی، امکان ثبت نتایج قبل و بعد از کالیبراسیون، اخذ خطاهای اندازهگیری و مقایسهی آن با مقادیر مرجع، صدور و چاپ گواهینامه و برچسب کالیبراسیون، تعیین و پیشنهاد بازه و سررسید کالیبراسیون بعدی، گزارش نمودار روند انحراف تجهیز ابزاردقیق.
یک سیستم مدیریت خرابیهای قدرتمند، ستون فقرات تلاش در جهت بهبود عملکرد داراییها است. FRACAS عناصر کسبوکاری لازم را جهت بستن حلقه عملیات تعریف نگهداشت (RCM/RBM)، اجرای نگهداشت (WE)، گزارش خرابی (FR)، آنالیز خرابی (FA)، ریشهیابی خرابی (RCA)، ارائهی راهکار (CA)، کنترل خرابی (CFC) و بهبود مستمر (PMO) فعالیتهای نگهداشت را ارائه میکند و فعالیتهای مدیریت خرابیها را از یک فرایند خطی و یکباره، به یک برنامهی مدیریتشده جهت بهبود مستمر عملکرد داراییها و فرایندها، تبدیل میکند.
ثبت اطلاعات خرابی بهصورت استاندارد در سه سطح ظاهر خرابی (Failure Mode)، مکانیزم خرابی (Failure Mechanism)، علت خرابی (Failure Cause) و همچنین ثبت قطعه خراب شده (Failed Item)، شدت خرابی (Failure Severity) و پیامد خرابی (Failure Consequence) بهصورت نامحدود. درج راهکار برای جلوگیری از رویداد مجدد خرابی، صدور دستی و خودکار تحلیل RCA برای ریشهیابی خرابی رخداده، گزارش سوابق نرخ و تاریخچهی خرابیهای مشابه و عملیات انجامشده بر روی آنها.
صدور درخواست اجرای RCA بهصورت موردی و خودکار توسط نرم افزار، توجیه اجرای تحلیل، تعریف تیم پروژه، ثبت و ضبط شواهد (فیزیکی، انسانی و اسنادی)، ریشهیابی خرابیها با استفاده از نمودار گرافیکی، اختصاص راهکار به مشکلات، اعتبارسنجی راهکارها، اجرای اصلاحات و ارزیابی اثربخشی راهکارهای ارائهشده و فعالیتهای اصلاحی انجامشده.
شناسایی الگوهای پرتکرار مدهای خرابی، مکانیزمهای خرابی و علتهای خرابی میان دارایی های مشابه، واحدهای بهرهبرداری و سیستمها، نمایش هشدار در مورد خرابی های پرتکرار (مزمن)، صدور خودکار درخواست تحلیل ریشه ای خرابی ها (RCA).
انتخاب مناسبترین تاکتیکهای نگهداشت با کمک پیوستگی میان سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات (CMMS) و نگهداشت مبتنی بر قابلیت اطمینان (RCM) بهعنوان پیشرفتهترین مشی مدیریت خرابیها.
صرف کمترین هزینه و بالاترین نرخ بهبود جهت بهینه سازی برنامههای نگهداشت پیشگیرانه با استفاده از دادههای خرابی CMMS و مقایسه با کارتهای فعالیت و نمایش انحرافات. امکان درخواست تغییر در برنامه PM و ایجاد برنامه PM جدید و گردش آن جهت تأیید و نهایتاً ثبت سابقه تغییرات انجامشده.
سیستم مدیریت خدمات فنی و مهندسی، سیستمی است که در سرتاسر چرخهی عمر دارایی ها فعالیت دارد. از مطالعات توجیهی جهت ساخت و سرمایهگذاری در داراییها، نظارت بر فرایند کارها و تولید دستورالعملهای کار تا مطالعات توجیه جهت بهبود، تغییر، بازسازی، نوسازی و یا جایگزینی داراییها.
جمعآوری سامان مند ایدهها، نظرات و درخواستهای فنی (بهبود، بهینهسازی، رفع نقص و…)، توجیه آنها از منظرهای مختلفی چون مالی، فنی، منابع و ایمنی با استفاده از ابزارهای تعبیهشده و گردش کار گرافیکی، ابزار سنجش احتمال موفقیت و اولویت انجام هر کار، اعمال مدیریت تغییرات (MOC) در پروژههای تغییر و بهبود، اجرا و کنترل در قالب دستورکارها و پروژههای TSR، سنجش اثربخشی و تداوم اثربخشی کار انجامشده.
اجرای پروژههای بزرگ نظیر اورهال، تعمیرات اساسی، بهینه سازی، بازسازی و… در قالب یک یا چند پروژه بهصورت سلسله مراتبی، تخصیص چارت مسئولیت ها به هر پروژه، تولید ساختارشکست (WBS) از سطح پروژه و زیرپروژه تا سطح دستور کار و چکلیستهای دستور کار، قابلیت تعریف ریسکهای پروژه، قابلیت خروجی WBS به فایل Microsoft Project همراه با تاریخهای فارسی، منابع اختصاص داده شده، شمارههای دستور کار و… جهت راحتی کار مدیر پروژه، محاسبه هزینههای هر پروژه بهصورت آنلاین، رصد کردن فعالیتهای پروژه در تقویم آنلاین پروژه، دریافت گزارش پروژه بهصورت کامل.
امکان تعریف انواع دستورالعمل های فنی، بازرسی و مهندسی از قبیل جوشکاری، رنگکاری، عایقکاری، ساخت مطابق نقشه و… به تعداد نامحدود و پیوست آن به هر دستور کار. امکان پیگیری و تایید کار انجام شده براساس دستورالعمل های صادر شده.
سیستم مدیریت ایمنی کار مجموعه امکاناتی است که ایمنی فعالیت های مختلف مدیریت دارایی ها را با پیوستگی با دستور کارها تضمین کرده و ریسک کمبود اطلاعات در مواجه با فعالیتهای پرخطر را کاهش میدهد.
تعریف پرمیت های مختلف ازجمله اجازه کار گرم، اجازه کار سرد، پروانه ورود، پروانه حفاری و… بهصورت الکترونیک و چاپی بر روی هر دستور کار با قابلیت گردش جهت تأیید و درج امضای الکترونیک.
تعریف ایزولههای الکتریکی و مکانیکی برای اجرای هر دستور کار جهت حفظ ایمنی افراد. قابلیت تعریف نقاط ایزولهی یک دستگاه از پیش در شناسنامه دستگاه و قابلیت تعریف نقاط ایزوله از پیش برای فعالیتهای دوره ای.
امکان تحلیل خطر برای فعالیتهای حساس و تغییرات و اجرای کار بر روی دستگاههای حساس و در مناطق خطرناک، بهصورت چکلیستهای از پیش تعریفشده، تعریف ملاحظات ایمنی کار با یک دارایی از پیش در شناسنامه آن و کپی آن به هر دستور کار، تعریف موارد ایمنی به ازای هر فعالیت کارت فعالیت و کپی آن به دستور کار.
سیستم مدیریت عملکرد چارچوبی است که سازمان را در دستیابی به اهداف مدیریت داراییها یاری میکند. با استفاده از این سیستم میتوان اهداف را تعریف و ما به ازای آن شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) تعیین کرد و روند تغییر شاخص ها را در گزارش ها و داشبوردها به نمایش گذارد.
تبدیل استراتژیهای مدیریت دارایی ها به شاخصهای کلیدی عملکرد قابلاندازهگیری جهت پایش وضعیت تمامی فرایندها و وظیفههای سازمانی ازجمله مدیریت داراییها، مدیریت نگهداری و تعمیرات، مدیریت مواد و قطعات یدکی، مهندسی، برنامه ریزی و… در شناختهشدهترین ابزار مدیریت استراتژیک.
پشتیبانی از بیش از ۱۵۰ شاخص کلیدی عملکرد، ارائه شاخصهای کلیدی پیشرفتهای چون «شاخص اثربخشی عملکرد تجهیزات» (OEE)، شاخص بهرهبرداری از دارایی ها (AU)، «شاخص اثربخشی نیروی کار (OCE)»، «روند دوبارهکاریها»، «اثربخشی مدیریت کار»، «شاخص کارهای انباشت» (Backlog)، «شاخص کارایی و اثربخشی نت پیشگیرانه و پیشگویانه»، «وضعیت تدارکات قطعات»، «روند تعمیرات اضطراری»، شاخصهای عمومی چون قابلیت دسترسی، MTBF، MTTR، شاخصهای هزینهای و چندین و چند شاخص پیشرفتهی دیگر.
ایجاد داشبوردهای مدیریتی، برنامهریزی و… مانند داشبوردهای کنترل هزینه، کنترل خرابیها، کنترل وضعیت داراییها، سررسیدهای فعالیتهای برنامهریزیشده، کنترل موجودی انبار، داشبورد مدیریت آرشیو و … به ازای گروههای کاربری و به ازای هر کاربر.
ایجاد خروجیهای تحلیلی بهصورت آنی و تنها با کشیدن و رها کردن (Drag & Drop)، فیلتر اطلاعات، نمایش در انواع نمودارها (۲۰ نمودار) برای گزارشهایی چون تحلیل کارکرد نفرات، تحلیل هزینهها، تحلیل زمانهای فعالیتها، تحلیل عملکرد پیمانکاران و…
در مبحث مدیریت داراییها وجود سیستمی منسجم جهت جمعآوری، تبادل و مقایسه هزینه ها (Benchmarking) امری ضروری به شمار می رود. امکان تعریف انواع کدهای هزینه بر مبنای ساختار شکست (درخت وظیفه، درخت استقرار و درخت سازمانی) (PBS)، فعالیتها (SAB) و منابع (COR) و ارتباط هزینه ها با مراحل چرخه عمر دارایی ها جهت استفاده در آنالیزهای هزینهای مانند هزینهیابی چرخهی عمر (LCC) از امکانات منحصربهفرد پارسه در این زمینه است. پارسه همچنین هزینههای نفر-ساعت، مواد و قطعات، استفاده از ابزارآلات و هزینه توقف تجهیزات و فرایندها را بهصورت خودکار جمعآوری و ثبت و امکان ثبت انواع هزینه های متفرقه را برای کاربر مهیا میکند. همچنین پارسه این امکان را به مدیران میدهد که هزینه ها را بهصورت ساختارشکست پروژه ها، واحدهای بهرهبرداری و واحدهای سازمانی و همچنین مراحل چرخه عمر دارایی مشاهده کنند. امکان ارسال اطلاعات هزینهای به سیستم های حسابداری و مالی از دیگر امکانات پارسه در این زمینه است.
برای انجام هر کاری نیاز به منابع است و هر منبعی نیاز به مدیریت دارد. امکانات پارسه در این بخش، مدیریت اثربخش منابع (افراد، مواد و قطعات و ابزارآلات) را برای انجام فعالیتهای مدیریت دارایی ها تسهیل و تضمین میکند.
تعریف پروندهی کارکنان، تعریف سلسله مراتب سازمانی (دپارتمانها و سمتها)، تعریف و اختصاص مهارتها به کارکنان، تخصیص و مدیریت گواهینامههای کارکنان، تعریف نیازمندی آموزشی کارکنان، تعریف شغلهای سازمانی، تعریف دپارتمانها و سطوح وظیفهای سازمانی بهصورت نامحدود، قابلیت تعریف بنگاه (هلدینگ) و واحدهای کسبوکار برای سازمانهایی که در سطح وسیعی فعالیت میکنند و کسبوکارشان به یک سازمان و یک محدودهی جغرافیایی محدود نمیشود.
سیستم انبارداری و کنترل موجودی پیشرفته، قابلیت تعریف انواع انبارهای مرکزی، پای کار، اورهال، اقلام اسقاطی، ضایعات و… و طبقهبندیهای داخل انبار بهصورت سلسله مراتبی، تعریف کاتالوگ کاملی از انواع قطعات، قطعات مشابه، تولیدکنندگان و تأمینکنندگان قطعه و دیگر مشخصات قطعات (کاتالوگینگ)، مکانیزه سازی فرایندهای رایج مواد و قطعات مانند درخواست مواد و قطعات (Part Request)، حواله خروج از انبار (MIV)، رسید برگشت به انبار (MRV)، رسید ورود به انبار (Receipt)، انتقال انباربهانبار و انبارگردانی. امکان رزرو قطعات. هزینهیابی، کنترل عمر، نرخ مصرف، شناسایی پرمصرفترین قطعات، طبقهبندی قطعات، درجهبندی بحرانی و ABC قطعات، تعریف کمینه و بیشینهی موجودی، تعیین نقطه سفارش (ROP) و مقدار سفارش (EOQ)، مدیریت قطعات سریالی و… .
تعریف کاتالوگ ابزارآلات، اجرای کلیه فعالیتهای انبارداری از قبیل درخواست ابزار، کنترل ورود و خروج ابزار، کنترل موجودی ابزار، برگشت ابزار و… . تعیین برنامه کاری برای ماشینآلات و امکاناتی مانند جرثقیلها، موتور جوشها، کمپرسورها، داربستها جهت تخصیص نسبت به اولویت درخواستها. تعریف و محاسبهی هزینهی استفاده از ابزارآلات.
سفارش خرید مواد و قطعات (PO) با امکان اولویتبندی سفارشها و گردش آن بهصورت دستی و یا خودکار با توجه به نقطهی سفارش قطعه در انبار، الصاق مدارک لازم جهت خرید کالا بهصورت نامحدود به سفارش خرید، تعریف خریدهای خارجی و محلی و تفکیک گردش آنها و… .
سیستم مدیریت اسناد الکترونیک یک بخش اساسی در مبحث مدیریت دانش (Knowledge Management) است و دارای ویژگیهایی است که تضمین میکند مشخصات اسناد و سوابق حفظشده و باعث پویایی آرشیوها و استفاده مداوم و اثربخش از اسناد و سوابق میشوند. نرمافزار پارسه یک دستیار قدرتمند را بر اساس استاندارد شورای جهانی آرشیوها (ICA)، جهت مدیریت اسناد و سوابق الکترونیک برای سازمانها فراهم کرده است.
ایجاد نامحدود آرشیو و کتابخانه بهصورت سلسلهمراتبی، دریافت، شناسایی، کدگذاری، نمایهسازی، انواع طبقهبندیهای موضوعی، فنی، وظیفهای، مکانی، سازمانی و کالایی اسناد، ردهبندی امنیتی، مدیریت همزمان اسناد فیزیکی و الکترونیکی، امکان ارتباط نسخه ها و فرمتهای مختلف اسناد، مدیریت ورود و خروج اطلاعات در آرشیو، جستجوی پیشرفته و بازیابی اسناد و سوابق، کنترل دسترسی و امنیت اسناد و… .
امکان ارتباط نسخههای مختلف یک سند، ایجاد اطمینان از As Built (مطابق واقعیت) بودن نسخهی مورد استفاده، امکان نمایش تنها آخرین نسخهی معتبر به کاربران عمومی و تعیین زمان بازنگری مجدد و اعلام هشدار به آرشیودار جهت بازنگری در نسخهی موجود. ایجاد برنامههای بازبینی و تعیین تکلیف شامل ایجاد نسخهی جدید، تجدید دورهی نگهداری، انتقال سند یا سابقه به آرشیو راکد و نهایتاً امحای اسناد و سوابق و به گردش درآوردن برنامه جهت تایید و اجرای فعالیت بازبینی.
ارتباط اسناد با داراییهای سازمان بهصورت تکبهتک و دستهای جهت فراخوانی سریع اطلاعات فنی داراییها و عدم نیاز به جستجوی اسناد و نمایش آنی اسناد دارایی ها در فرم های مختلف مانند دستور کارها، سرویسهای فنی و… بهصورت دائمی و کنترلشده با توجه به دسترسی تعریفشده برای افراد.
منیع : https://pscmms.com/2022/10/03/parseh-maintenance-and-repair-software/
ترانسمیتر فشار و یا همان پرشر ترانسمیتر ، وسیلهای میباشد که کنترل فشار را اندازه گیری میکند. و همچنین ترانسمیتر فشار یک ابزار مهم و پرکاربرد نیز میباش. ترانسمیتر فشار دارای انواع مختلفی نیز میباشد.
در این مقاله قصد داریم در مورد ترانسمیتر فشار و عوامل موثر برای انتخاب آن صحبت کنیم. به شما پیشنهاد میشود که تا پایان این مقالهی آموزنده با پارس پلیمر همراه باشید.
ترانسمیتر فشار چیست؟
ترانسمیتر فشار همان سنسور فشار میباشد ، و ترانسمیتر در لغت به معنای فرستنده میباشد. در واقع در حوزهی کنترل و ابزار دقیق ، ترانسمیتر ، یک وسیله میباشد که سیگنالهای دریافتی از سنسور را به سیگنالهای استاندارد و قابل تفسیر برای واحد کنترل تبدیل میکند. لازم است بدانید که سیگنال ارسالی توسط ترانسمیتر معرف ، کمیت فیزیکی مورد بررسی در سیستم میباشد.
ترانسمیترها به چند دسته تقسیم میشوند؟
ترانسمیترها بر اساس کمیت قابل اندازهگیری به انواع:
تقسیم بندی میشوند.
کاربرد ترانسمیتر فشار در کجاست؟
ترانسمیترهای فشار در تجهیزات اندازه گیری فشار نظیر:
در صنایع:
کاربرد دارند.
همانطور که گفته شد ، ترانسمیتر فشار انواع مختلفی نیز دارد. در ادامهی مقاله قصد داریم با انواع ترانسمیتر فشار آشنا شویم. با ما همراه باشید.
انواع ترانسمیتر فشار
در ادامهی مقاله قصد داریم در مورد چهار مورد از ترانسمیترها بیشتر توضیح دهیم.
ترانسمیتر فشار ضد انفجاری
این نوع ترانسمیتر ، در صنایع پتروشیمی و پالایشگاهها و کارخانههای تولید آمونیاک ، که در آنها احتمال ایجاد جرقه بسیار زیاد میباشد ، کاربرد دارد و استفاده میشود.
ترانسمیتر فشار ضد انفجاری، احتمال جرقه را به حداقل میرساند.
ترانسمیتر فشار صنعتی
ترانسمیترهای فشار صنعتی ، جهت اندازه گیری فشار در محدودهی فشار بالا و کاربردهای متنوع تولید میشوند.
ترانسمیتر فشار هوشمند
ترانسمیترهای فشار هوشمند ، دارای دقت و سرعت بالایی هستند و این ویژگی سبب میشود که کنترل دقیق تری داشته باشند.
ترانسمیتر فشار دارای نمایشگر
در ترانسمیترهای فشار و دارای نمایشگر ، از یک صفحه برای نمایش فشار به صورت لحظهای استفاده میشود. همچنین در این ترانسمیترها قابلیت ارسال مقادیر اندازه گیری فشار به اتاق کنترل وجود دارد. ترانسمیترهای فشار دارای نمایشگر در محیطهایی که امکان حضور اپراتور در آن محل امکان پذیر باشد ، استفاده میشوند.
عوامل موثر بر انتخاب ترانسمیتر فشار کداماند؟
شرایط محیطی
شرایط محیطی نظیر دما ، رطوبت و لرزش از عوامل موثر بر عملکرد ترانسمیتر فشار میباشد ، که به طور مستقیم بر روی طول عمر ترانسمیتر اثر میگذارد.
دما
بیشتر ترانسمیترهای فشار ، برای عملکرد بازههای دمایی بین ۲۵ تا ۸۵ درجه سانتیگراد تولید و طراحی میشوند. البته لازم به ذکر است که دمای عملیاتی این وسایل به ماده سازندهی اجزای آنها بستگی دارد. بالا یا پایین بودن بیش از حد دما بر روی ویسکوزیته سیال ،عملکرد ترانسمیتر و سلامت اجزای آن تاثیر زیادی میگذارد.
رطوبت
رطوبت ناشی از بخار ، وارد قاب ترانسمیتر فشار میشود و به اجزای حساس آن آسیب میرساند. اگر ترانسمیتر به مدت طولانی در معرض رطوبت قرار داشته باشد احتمال خوردگی بخشهای مختلف آن افزایش مییابد.
لرزش
نصب ترانسمیتر فشار در نواحی تحت لرزش مداوم یا لرزش شدید عمر مفید دستگاه را کاهش میدهد.
ملاحظات ایمنی
ابزارهای الکترونیکی انرژی الکتریکی را درون خود ذخیره میکنند. در صورت تخلیه انرژی در محیطهای دارای گازهای قابل اشتعال ، امکان رخ دادن آتش سوزی وجود خواهد داشت.
نوع ترانسمیتر فشار
ترانسمیترهای فشار انواع مختلفی دارند که هر نوع آن با استفاده از اصول مخصوص خودش در فرایند اندازه گیری و کنترل فشار سیستم به کار گرفته میشود. در صورت دسترسی مناسب به منابع انرژی ، ترانسمیتر دو سیمه فشار به عنوان کاربردی ترین گزینه مورد استفاده قرار میگیرد.
سخن پایانی
شما در این مقاله با ترانسمیتر فشار و انواع آن آشنا شدید. همچنین شما در این مقاله کاربرد ترانسمیتر فشار را مطالعه کردید. همچنین دریافتید که چه عواملی در انتخاب ترانسمیتر فشار موثر است. جهت مطالعهی مطالب بیشتر به بخش مقالات وب سایت پارس پلیمر مراجعه کرده و از مطالب آموزندهی ما بهرهمند شوید و لذت ببرید.
شرکت پارس پلیمر ، دارای سابقهی درخشان و بیش از نیم قرن تجربه ، در زمینه تولید قطعات لاستیکی ، پلاستیکی ، لاستیک سازی و فروش اورینگ میباشد. مسئولیت پذیری ، کارآفرینی و هدفگذاری ، از ارکان اصلی این شرکت به شمار میرود. این شرکت در راستای تولید ملی و با تولید انواع قطعات پلاستیکی و لاستیکی ، در ابعاد و متریال مختلف ، قدمی بسیار مطمئن و پرقدرت ، در عرصهی صنعت نهاده است. از محصولات این شرکت میتوان به کاسه نمد ، اورینگ NBR ، اورینگ سیلیکون ، اورینگ وایتون ، واشر لاستیکی ، اورینگ متری و اورینگ خاوری اشاره کرد. برای مشاهدهی محصولات بیشتر و بررسی اطلاعات محصول ، میتوانید به فروشگاه پارس پلیمر مراجعه کنید.
منبع : https://parspolymer-co.ir/what-factors-affect-the-choice-of-pressure-transmitter/
دههی ۲۰ در غرب وحشی، دههی فوران اقتصادی ناشی از صنعت نفت و فولاد بود. غولهای اقتصادی و سرمایهگذاری آمریکا در این زمان بود که پایههای خود را در بازار مصرفکنندههای چشم و گوش بسته فرو بردند. صنعت خودرو، یکی از دستاوردهای رونق اقتصادی در دههی ۲۰ بود. طی همین ۱۰ سال، صنعت نهچندان مدرن اتومبیل چنان پیشرفتی کرد که مهندسان اروپایی را انگشتبهدهان گذاشت.
رشد فزایندهی تولید و مصرف خودرو در آمریکا، انتظارات مختلفی را نیز بهوجود آورد. مشتریان خاص، درخواستهای خاصی داشتند و بابت آن پولهای خاصی را نیز میپرداختند. اواخر دههی ۲۰، دنیای الکترونیک تحت تأثیر اختراع ترانزیستور قرار گرفته بود. کامپیوترها هنوز تبدیل به غولهای محاسبه و منطق امروزی نشده بودند. به همین دلیل ساخت لوازم و قطعات الکترونیکی در ابعاد کوچک چندان میسر نبود. با اینکه استفاده از رادیو در بین مردم دنیا رواج فراوانی داشت ولی هنوز معبری بین رادیو و خودرو حفر نشده بود.
درست در ۱۹۳۰ میلادی بود که تیمی کوچک از مهندسان کمپانی موتورولا اولین سیستم صوتی خودرو را که شامل یک رادیو تکبانده موسوم به Mono بود ابداع کردند. خودرویی که موتورولا آن را برای تعبیه رادیوی خود انتخاب کرده بود، یک Studebaker بود. کمپانی موتورولا به لطف همین ابداع، توانست میلیونها دستگاه از رادیوهای خودرویی خود را به فروش برساند. این شرکت آنقدر در این حوزه موفق بود که حتی سفارش ویژهای از نیروهای پلیس دریافت کرد که طی آنها میبایست سیستمهای دریافت و ارسال رادیویی دو موج طراحی میکرد. از دههی ۳۰ تا ۵۰ میلادی شرکتهای مختلفی شانس خود را برای حضور در این بازار بکر تست کردند ولی تقریبا هیچکدام موفق نبودند.
تا اینکه در ۱۹۵۲ کمپانی Blaupunkt آلمان برای اولینبار یک سیستم صوتی رادیویی FM با سیستم فراگیر صوتی را درون خودرو تعبیه کرد. این برای اولینبار بود که مشتری میتوانست موجهای رادیویی را خود انتخاب و ایستگاه موردنظرش را نیز جستوجو کند.
با آغاز دههی ۶۰ و پیشرفت ترانزیستورها، اولین سیستمهای پخش کاست نیز روی کار آمدند. کرایسلر در این زمینه پیشتاز بود. این همان دورهی نوار کاستهای موسوم به 8-Track بود. شرکتهای بزرگی در این بازی وارد شدند ولی فیلیپس از همه بهتر عمل کرد. بعدها کنوود و بلاوْپوکنت توانستند نوآوریهای بیشتری را در این بخش به دست بیاورند ولی باز هم موفقیت از آنِ برندهای دیگری مانند پایونیر و آلپاین بود.
تا اینجای کار به دههی ۷۰ میلادی رسیدهایم. حالا دیگر تمرکز شرکتها چندان روی مکانیزم پخش نیست.حالا دیگر همه روی کیفیت صدای پخششده کار میکنند؛ یعنی ایامی که اسپیکرها و باندها از اهمیت ویژهای برخوردار شدند. این همان ایامی بود که کمکم جدال گوشخراش صدای بلند و بلندتر استارت خورد. خروجی قویتر صدا، رابطهی مستقیمی با برق خودرو داشت. چیزی که میبایست خودروسازان نیز به آن توجه میکردند.
طی دههی ۸۰ باندهای چند واتی دیگر چنگی به دل نمیزدند. حالا بحث، بحثِ آمپلیفایرها و سابووفرهاست. با آغاز دههی ۹۰، عصر CDها شروع شد. دنیای تغییر کیفیت و تبدیل وضعیت از آنالوگ به دیجیتال آغاز شد.کمکم عصر پخش کاست رو به کمرنگی گرایید. اکنون در قرن ۲۱، سیستمهای صوتی در صنعت خودرو، ترکیبی شدهاند از بالاترین مهندسیهای الکترونیک، هوش مصنوعی و صداشناسی.
برند چیست؟
اصطلاح برند به مفهوم تجاری و بازاریابی اشاره دارد که به افراد کمک می کند شرکت، محصول یا فرد خاصی را شناسایی کنند. برندها ناملموس هستند، به این معنی که شما نمی توانید آنها را لمس کنید یا ببینید. به این ترتیب، آنها به شکل دادن به برداشت مردم از شرکت ها، محصولات یا افراد کمک می کنند. برندها معمولاً از نشانگرهای شناسایی برای کمک به ایجاد هویت برند در بازار استفاده می کنند. آنها ارزش زیادی برای شرکت یا فرد ایجاد می کنند و به آنها برتری رقابتی نسبت به سایرین در همان صنعت می دهند. به این ترتیب، بسیاری از نهادها با به دست آوردن علائم تجاری به دنبال حمایت قانونی برای برندهای خود هستند.
اقلام کلیدی :
برند یک مفهوم بازاریابی یا تجاری نامشهود است که به افراد کمک می کند تا یک شرکت، محصول یا فرد را شناسایی کنند.مردم اغلب برندها را با چیزهایی مانند لوگوها، شعارها یا سایر علائم قابل تشخیص اشتباه می گیرند که ابزارهای بازاریابی هستند که به تبلیغ کالاها و خدمات کمک می کنند.برندها از مهم ترین و با ارزش ترین دارایی های یک شرکت محسوب می شوند.شرکت ها می توانند با ثبت علائم تجاری از برندهای خود محافظت کنند.انواع برندها شامل برندهای شرکتی، شخصی، محصول و خدمات است.درک برندها :همانطور که در بالا ذکر شد، یک نام تجاری دارایی نامشهودی است که به افراد کمک می کند یک شرکت خاص و محصولات آن را شناسایی کنند. این امر به ویژه زمانی صادق است که شرکتها باید خود را از سایرینی که محصولات مشابه در بازار ارائه میکنند، از جمله برندهای عمومی، متمایز کنند. ادویل یک نام تجاری رایج از ایبوپروفن است که این شرکت از آن برای متمایز کردن خود از اشکال ژنریک داروی موجود در داروخانه ها استفاده می کند. این به عنوان ارزش ویژه برند شناخته می شود.مردم اغلب لوگوها، شعارها یا سایر علائم قابل تشخیص متعلق به شرکت ها را با برندهایشان اشتباه می گیرند. در حالی که این اصطلاحات اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، آنها متمایز هستند. اولی ابزارهای بازاریابی هستند که شرکت ها اغلب برای تبلیغ و بازاریابی محصولات و خدمات خود از آنها استفاده می کنند. هنگامی که این ابزارها با هم استفاده می شوند، یک هویت برند ایجاد می کنند. بازاریابی موفق می تواند به حفظ جلوه و مرکز برند یک شرکت در ذهن مردم کمک کند. این می تواند تفاوت بین فردی را که نام تجاری شما را نسبت به رقیب شما انتخاب می کند، بیان کند.برند یکی از با ارزش ترین و مهم ترین دارایی های یک شرکت محسوب می شود. در واقع، بسیاری از شرکتها اغلب با نام تجاریشان مورد اشاره قرار میگیرند، به این معنی که آنها اغلب جدایی ناپذیر هستند و یکی میشوند. کوکاکولا یک مثال عالی است که در آن نوشابهای محبوب مترادف با خود شرکت شد. این بدان معنی است که ارزش پولی فوق العاده ای دارد که هم بر قیمت نهایی و هم برای شرکت های دولتی بر ارزش سهامداران تأثیر می گذارد.به همین دلیل است که برای شرکت ها مهم است که از برندهای خود از نقطه نظر قانونی محافظت کنند. علائم تجاری، مالکیت انحصاری برند و/یا محصول را به همراه هر ابزار بازاریابی مرتبط مشخص میکنند. ثبت علائم تجاری مانع از استفاده دیگران از محصولات یا خدمات شما بدون کسب اجازه می شود.ملاحظات خاص:برندها فقط برای استفاده شرکتی نیستند. در واقع، آنها در حال حاضر معمولاً توسط افراد، به ویژه در عصر تلویزیون واقعیت و رسانه های اجتماعی استفاده می شوند. به عنوان مثال، خانواده کارداشیان پس از به دست آوردن محبوبیت در نمایش واقعیت، ارزش برند خود را توسعه دادند. این خانواده به طور جمعی و فردی از نام خود برای راه اندازی موفقیت آمیز مشاغل رسانه ای و مدلینگ، نمایش های اسپین آف، لوازم آرایشی، عطر و خطوط لباس استفاده کرده اند.
تاریخچه برندها:
در طول تاریخ از برندها برای متمایز کردن محصولات استفاده شده است. ایده برندسازی ممکن است به سال 2000 قبل از میلاد برگردد، جایی که بازرگانان از آن برای فروش کالاهای خود در بازارهای مختلف استفاده می کردند. در آن زمان، معمولاً به عنوان تکنیکی برای نشان دادن مالکیت یک محصول یا یک قطعه از دارایی استفاده می شد.
برندسازی در طول اعصار مورد استفاده قرار گرفته است. در قرن سیزدهم، ایتالیایی ها شروع به گذاشتن واترمارک روی کاغذ خود به عنوان نوعی برند کردند. اصطلاح برند همچنین به علائم منحصر به فردی که در پوست گاو سوزانده می شود اشاره دارد تا حیوانات یک صاحب را از حیوانات دیگر متمایز کند اما یکی از محبوب ترین کاربردها در مناطق روستایی آمریکا بود. احتمالاً واژه برندینگ را شنیدهاید که توسط دامداران استفاده میشد و دامهای خود را بهعنوان نوعی شناسایی علامتگذاری میکردند. بعد از اینکه شرکتها شروع به بستهبندی کالاهای خود در قرن نوزدهم کردند تا خودشان را از سایر شرکتها متمایز کنند، برندها شروع به کار کردند.
انواع برندها:
نوع برند مورد استفاده بستگی به نهاد خاصی دارد که از آن استفاده می کند. در زیر برخی از رایج ترین انواع برندها آمده است:برندهای شرکتی: برندسازی شرکتی راهی است برای شرکتها برای بازاریابی خود به منظور برتری در مقابل رقبا. آنها یک سری تصمیمات مهم مانند قیمت گذاری، ماموریت، بازار هدف و ارزش ها را برای انجام این کار می گیرند.برندهای شخصی: همانطور که در بالا ذکر شد، برندسازی دیگر فقط مختص شرکت ها نیست. مردم از ابزارهایی مانند رسانه های اجتماعی برای ساختن شخصیت های خود استفاده می کنند و در نتیجه برند خود را تقویت می کنند. این شامل پستهای منظم در رسانههای اجتماعی، اشتراکگذاری تصاویر و ویدیوها، و برگزاری ملاقات و احوالپرسی است.برندهای محصول: این نوع برندینگ که به نام تجاری کالا نیز معروف است، شامل بازاریابی یک محصول خاص است. برندسازی یک محصول مستلزم تحقیقات بازار و انتخاب بازار هدف مناسب است.برندهای خدمات: این نوع برندسازی برای خدمات اعمال میشود، که اغلب نیاز به خلاقیت دارد، زیرا در واقع نمیتوانید خدمات را به صورت فیزیکی نشان دهید.
ایجاد یک برند:
هنگامی که یک شرکت تصمیم می گیرد یک نام تجاری به عنوان تصویر عمومی آن باشد، ابتدا باید هویت برند خود را مشخص کند یا اینکه چگونه می خواهد به آن نگاه شود. به عنوان مثال، لوگوی شرکت اغلب حاوی پیام، شعار یا محصول یک شرکت است. هدف این است که برند را برای مصرف کننده به یاد ماندنی و جذاب کند.این شرکت معمولاً با یک شرکت طراحی، تیم یا نرم افزار طراحی لوگو مشورت می کند تا ایده هایی برای جنبه های بصری یک نام تجاری، مانند لوگو یا نماد ارائه دهد. یک برند موفق پیام یا احساسی را که شرکت میخواهد به آن منتقل کند را به دقت به تصویر میکشد. این منجر به آگاهی از برند یا شناخت وجود برند و آنچه ارائه می دهد می شود. از سوی دیگر، نام تجاری ناکارآمد اغلب ناشی از عدم ارتباط است.
هنگامی که یک برند احساسات مثبتی را در بین مخاطبان هدف خود ایجاد کرد، گفته می شود که شرکت ارزش ویژه برند را ایجاد کرده است. برخی از شرکتهایی که دارای ارزش ویژه برند و مارکهای بسیار شناختهشده محصول هستند عبارتند از: مایکروسافت، کوکاکولا، فراری، اپل و متا (فیسبوک سابق).
اگر یک برند به درستی انجام شود، منجر به افزایش فروش نه تنها برای محصول خاص در حال فروش، بلکه برای سایر محصولات فروخته شده توسط همان شرکت می شود. یک نام تجاری خوب باعث ایجاد اعتماد در مصرف کننده می شود و پس از داشتن یک تجربه خوب با یک محصول، مصرف کننده احتمال بیشتری دارد که محصول دیگری مرتبط با همان برند را امتحان کند. همانطور که در بالا ذکر شد، این پدیده اغلب به عنوان وفاداری به برند شناخته می شود.بر اساس گزارش فوربس، اپل، گوگل، مایکروسافت، آمازون و متا با ارزش ترین برندها در سال 2020 بودند.
مزایای برندها:
ایجاد یک نام تجاری مزایای متعددی دارد، چه برای یک شرکت یا یک فرد. برندسازی موفق منجر به برداشت های زیادی می شود. اما به چه معنی است؟ شرکتی که بتواند پیام خود را منتقل کند، می تواند احساسات را در پایگاه مشتریان خود القا کند و برانگیزد. این مشتریان روابط منحصر به فردی با این شرکت ها ایجاد می کنند و به شرکت های دوم اجازه می دهند از وفاداری خود سرمایه گذاری کنند. شرکتها همچنین برای کمک به جذب سایر مشتریان جدید به این مشتریان متکی هستند.این به شرکت ها کمک می کند تا اعتماد و اعتبار ایجاد کنند. به هر حال، مردم تمایل بیشتری به خرید کالاها و خدمات (یا برندها) از شرکت هایی دارند که می شناسند و به آنها اعتماد دارند. این به شرکت ها مزیت رقابتی در برابر رقبایشان می دهد. حفظ برندها در ذهن مصرف کنندگان به معنای نتیجه بزرگتر است.همچنین به شرکت ها کمک می کند تا محصولات و خدمات جدیدتر را معرفی کنند. از آنجایی که مصرفکنندگان به برندهایی که میشناسند و به آنها اعتماد دارند وفادار میمانند – و قبلاً با آنها رابطه دارند – احتمالاً هنگام عرضه محصولات جدید، حتی اگر گرانتر باشند، خرج کنند.بیایید از اپل به عنوان مثال استفاده کنیم. این شرکت یک پایگاه مشتری بسیار وفادار ایجاد کرده است که مایل است به دلیل وفاداری آنها به برند، برچسب قیمت مربوط به iMac، MacBook، iPad یا iPhone را نادیده بگیرد. بسیاری از مشتریان فعلی کاملاً مایلند که لوازم الکترونیکی موجود خود را هنگامی که شرکت عرضه می کند، جایگزین کنند.سوالات متداول برندبرند در بازاریابی به چه معناست؟برند مفهومی نامشهود است که به افراد (به ویژه مصرف کنندگان) کمک می کند تا یک شرکت، محصول یا فرد خاص را شناسایی و شناسایی کنند.
انواع برند چیست؟
انواع مختلفی از برندها وجود دارد، اما چهار مورد از رایج ترین آنها شامل برندهای شرکتی، برندهای شخصی، برندهای محصول و برندهای خدماتی است.
نمونه های برند چیست؟
اگرچه برندها عموماً نامشهود هستند، ما اغلب چیزهایی مانند محصولات و نامها را با برندها مرتبط میکنیم. به عنوان مثال می توان به اپل، نایک، کوکاکولا، ادویل و تیلنول اشاره کرد.
اهمیت یک برند چیست؟
برندها مهم هستند زیرا برای شرکت ها و افراد ارزش ایجاد می کنند. آنها همچنین یک مزیت رقابتی در بازار در برابر رقابت یک واحد تجاری ایجاد می کنند. برندسازی موفق، پایگاه مشتری شرکت را افزایش میدهد، که اعتماد و اعتبار ایجاد میکند و منجر به وفاداری به برند میشود – همه اینها به یک شرکت مزیت رقابتی در بازار و نتیجه بزرگتری میدهد.
ارزش ویژه برند به چه معناست؟
ارزش ویژه برند مفهومی است که به ارزش تولید شده از محصول یا خدمات یک شرکت در مقایسه با معادل عمومی که در دسترس مصرف کنندگان در بازار است، اشاره دارد. به Advil در مقایسه با همتایان عمومی ایبوپروفن آن در قفسه های داروخانه فکر کنید.وقتی کلمه “برند” را می شنویم، بیشتر ما به آرم ها، شعارها و سایر علائم قابل شناسایی فکر می کنیم. اما این تنها بخشی از تعریف است. اصطلاح برند در واقع یک مفهوم بازاریابی نامشهود است که به افراد کمک می کند تا یک کسب و کار یا شخص را شناسایی و شناسایی کنند.برندها یکی از مهم ترین و با ارزش ترین دارایی هایی هستند که یک شرکت یا شخص در اختیار دارد. آنها می توانند یک شرکت را ایجاد یا شکست دهند، بنابراین مهم است که شرکت ها قبل از راه اندازی یک محصول یا خدمات، یا قبل از اینکه درهای خود را برای تجارت باز کنند، تحقیقات خود را انجام دهند. برندسازی موفق می تواند به شرکت کمک کند تا پایگاه مشتری را جذب و حفظ کند، که می تواند منجر به وفاداری به برند شود و در عین حال به آن پا در رقابت می دهد.
برند در آدلی استیل :
آدلی استیل با بکار گیری از توان خود در زمینه واردات و تامین تجهیزات استنلس استیل کارخانجات صنایع دارویی در زمان کم توانسته برند های مطرحی همچون گمو آلمان /گ آ /آلفا لاوال / دوک وایلر / وین ایر / اس ای دی /آی تی تی /کین لی/مکث پیور/ دون جوی /فارما اربیت را دور هم جمع آوری کند و برای مشتری فضایی مملو از برند ایجاد کند تا براساس قیمت و کیفیت مشتری بتواند بهترین انتخاب را داشته باشد. با وجود بحث تحریم های بسیار سنگین پیشنهاد ویژه آدلی استیل استفاده از برند های موجود همانند دون جوی و فارما اربیت است که آدلی استیل تنها عامل فروش این برند در ایران میباشد.ما برای شما خرید استنلس استیل را آسان میکنیم با خرید ازآدلی استیل شما یک خرید امن خواهید داشت به خاطر اینکه ما تمامی اقلام درخواستی شما را قبل از ارسال با آنالیز متریال و چک کردن ظاهری توسط مدیریت آدلی جناب آقای دکتر محمدزاده انجام خواهد شد ایشان دارای مدرک جی ان پی از انستیتو کیو اس سوئیس هستند.البته در آینده نزدیک آدلی استیل قصد دارد برند خودش یعنی آدلی استیل را مطرح نماید و روی تمامی قطعات برند خود آدلی استیل حک خواهد شد.
منبع : https://adli-steel.ir/%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/
سنسور التراسونیک کاربردهای بسیاری دارد. یکی از کاربردهای مهم سنسور التراسونیک در صنعت است. سنسورهای التراسونیک دارای کاربردها و انواع بسیاری میباشند. در این مقاله قصد داریم در مورد سنسور التراسونیک صحبت کنیم و مطالب را در مورد آن در اختیار شما قرار دهیم. به شما پیشنهاد میشود که تا پایان این مقالهی آموزنده با ما همراه باشید.
سنسور التراسونیک چیست؟
سنسور التراسونیک فاصله اجسام را میسنجد. حالا چگونه این کار را انجام میدهد؟ سنسور التراسونیک امواج مافوق صوت را ارسال میکند و فاصله اجسلم را به همین وسیله میسنجد. همچنین سنسور التراسونیک با فرکانسها کار میکند و این فرکانس بالاتر از محدوده شنوایی انسان و بین ۴۰ کیلوهرتز تا چند گیگاهرتز میباشند.
طرز کار سنسور التراسونیک چگونه است؟
سنسور التراسونیک به این صورت کار میکند که فاصله زمانی مابین ارسال امواج تا دریافت سیگنال اکو را اندازهگیری میکند و با توجه به سرعت صوت ، در آن محیط فاصله تا مانع را برآورد میکند و آن را تشخیص میدهد و همچنین نمایش میدهد.
در ادامه قصد داریم ویژگیهای مهم سنسور التراسونیک را بیان کنیم.
ویژگیهای سنسور التراسونیک
کاربرد سنسورهای التراسونیک در کجاست؟
امواج سنسور التراسونیک چقدر میباشد؟
در واقع امواج سنسور التراسونیک همان فراصوتی یا همان مافوق صوت نیز میباشد. امواج صوتی سنسور التراسونیک با فرکانسهای بالاتر از ۲۰ کیلوهرتز میباشند. این امواج توسط گوش انسان قابل شنیدن نیستند ، به دلیل اینکه محدوده شنوایی انسان از ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز میباشد. لازم به ذکر است که امواج سنسور التراسونیک توسط بسیاری از حیوانات نیز قابل شناسایی میباشد. حیواناتی مانند خفاش ، گربه ، سگ و عمدهی حشرات و ماهی ها از این دسته حیوانات میباشند.
سنسور التراسونیک قابلیت تشخیص چه پارامترهایی را دارد؟
پارامترهایی همچون:
دانستنیها در مورد سنسور التراسونیک
یکی از مواردی که لازم است بدانید این است که سنسور التراسونیک در درمان نیز کاربرد دارد.
حال کاربرد سنسور التراسونیک در درمان چیست؟
امواج فراصوت در فیزیوتراپی برای کاهش درد استفاده میشود. سنسور التراسونیک در فیزیوتراپی برای رفع گرفتگی عضلات و کاهش التهاب کاربرد دارد.
شرایط نصب سنسور التراسونیک چیست؟
لازم است بدانید که سنسورهای التراسونیک در هر موقعیتی استفاده میشوند. اما توجه داشته باشید که این سنسورها را در شرایطی که موجب رسوب گذاری سخت روی سطح سنسور شود ، نصب نکنید. به دلیل اینکه قطرات آب و رسوبات سخت روی سطح گیرنده وجود دارند و همین امر باعث میشود که اختلال در عملکرد سنسور به وجود آید.
همچنین لازم است بدانید که گرد و غبار و ترشحات روی عملکرد سنسور اثر منفی نمیگذارد. در کل ، در اجسامی که انعکاس پذیری سطح آنها پایین میباشد و یا ارتفاع پستی و بلندیهای سطح شان بزرگتر از طول موج امواج صوتی التراسونیک باشد ، دقت اندازه گیری تا حدودی کاهش مییابد.
سخن پایانی
شما در این مقاله با سنسور التراسونیک و ویژگیهای آن آشنا شدید و مطالبی را در مورد آن دریافتید. همچنین شما در این مقاله با شرایط نصب سنسور التراسونیک آشنا شدید. جهت مطالعهی و مطالب بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر به بخش مقالات وبسایت سنسور صنعت مراجعه کرده و از مطالب آموزندهی ما بهره مند شوید و لذت ببرید.
فروشگاه سنسور صنعت نوین ، نمایندگی رسمی محصولات تبریز پروژه میباشد که با ارائهی محصولات با کیفیت و متنوع در زمینهی سنسور کد ، سنسورهای نوری ، القایی ، خازنی ، التراسونیک و موارد دیگر فعالیت دارد. برای اطلاع از سایر محصولات و دریافت اطلاعات بیشتر ، به این وبسایت مراجعه کنید.
منبع : https://sensorsanatnovin.com/how-to-install-the-ultrasonic-sensor/