بادبادک

روزمرگی های یک بادبادک تنها

بادبادک

روزمرگی های یک بادبادک تنها

خرید کالای خواب و بالش دورگردنی

خرید کالای خواب و بالش دورگردنی

با وجود تعداد زیاد بالش‌های موجود در بازار، پیدا کردن بالش مناسب از نظر شکل، ارتفاع، سفتی و ماده‌ای که داخل آن را پر می‌کند، می‌تواند کار دشواری به نظر برسد. اما شما با درک عادات خواب و ترجیحات خود، می‌توانید جستجوی خود را محدودتر کنید. بدیهی است بالش مناسب می‌تواند به شما در خواب بهتر کمک کند، زیرا بهتر از سر و گردن شما پشتیبانی می‌کند و راحتی شما را هنگام خواب حفظ می‌کند. از سوی دیگر، بالش‌هایی که ارتفاع و سفتی مناسب ندارند، می‌توانند باعث کشیدگی عضلات گردن و شانه شوند و آسیب و درد به همراه داشته باشند. بهترین بالش‌ها، با پشتیبانی مناسب سر و گردن، به تناسب صحیح ستون فقرات کمک می‌کنند، همانطور که بهترین تشک‌ها نرمی متعادلی دارند و بدن را به بهترین شکل پشتیبانی می‌کنند.

 

چگونه یک بالش مناسب انتخاب کنیم؟

اگرچه برخی شرکت‌ها بالش‌هایی را تبلیغ می‌کنند که برای همه مناسب هستند، اما انتخاب بهترین بالش برای شما به ملاحظه نیازهای شخصی‌تان بستگی دارد. هنگام خرید بالش، بودجه، شرایط خواب، قد و قامت بدن و ترجیحات شخصی شما نقش مهمی دارند و حتما باید در نظر گرفته شوند.

 

قیمت خرید کالای خواب و بالش دورگردنی

بالش‌ها در رنج قیمت‌های مختلفی در دسترس هستند، از ۱۰۰ هزار تومان تا بیش از ۱ میلیون تومان. میزان سبکی، نوع مواد پرکننده، جنس روکش و کیفیت کلی آن، همگی بر قیمت بالش‌ها تأثیر می‌گذارند. اما همیشه قیمت بالش نشاندهنده کیفیت نیست. شما می‌توانید گزینه‌های خوبی را در رنس دکور با قیمت کمتر از ۳۰۰ هزار تومان پیدا کنید. به علاوه، می‌توانید از تخفیف‌های فوق العاده‌ای برخوردار شوید.

 

عوامل مؤثر در خرید کالای خواب و بالش

موقعیت خواب

موقعیت خواب یکی از عوامل مهم در انتخاب بالش است. اگرچه شما ممکن است در طول شب موقعیت خواب خود را تغییر دهید، اما هنگام خرید بالش، موقعیت خواب ترجیحی خود را در نظر بگیرید.

خوابیدن به سمت کنار: افرادی که به سمت کنار می‌خوابند، به طور کلی بالش‌های ضخیم‌تری که سر و گردن را حمایت می‌کنند نیاز دارند. بالش‌هایی که بیش از حد نازک یا نرم هستند ممکن است سبب خم شدن یا فرو رفتن سر شوند و باعث ناهماهنگی ستون مهره‌ها شوند.

خوابیدن به سمت پشت: افرادی که به سمت پشت می‌خوابند، به طور عمومی با بالش‌های با ارتفاع متوسط ​​و کمی سفت‌تر خوب عمل می‌کنند. این بالش‌ها ارتفاع کافی را برای جلوگیری از خم شدن سر دارند، اما به اندازه کافی بالا نیستند که سر به جلو بیفتد.

خوابیدن به سمت شکم: افرادی که به سمت شکم می‌خوابند، معمولاً بالش‌های نرم و با ارتفاع کم را ترجیح می‌دهند، اگرچه برخی از آنها اصلاً از بالش استفاده نمی‌کنند. بالش‌های ضخیم ممکن است فشاری روی گردن ایجاد کنند و باعث ناراحتی شوند.

 

کنترل دما

مواد پرکننده و جنس روکش بالش بیشتر از هر خصوصیت دیگری بر روی کنترل دما تأثیر دارند. برخی از پرکننده‌ها، مانند فوم، گرما را در خود نگه می‌دارند، در حالی که سایر پرکننده‌ها برای افراد گرمایی طراحی شده‌اند. اگر به دنبال بالشی هستید که دمای بدن شما را خنک نگه دارد، بهتر است از الیاف طبیعی و طراحی‌هایی که هوا را از خود عبور داده و جریان آن را تسهیل می‌کنند استفاده نمایید.

 

سفتی بالش‌ها

بالش‌ها در سطوح متفاوت با میزان سفتی مختلف، از خیلی نرم تا بسیار سفت، در دسترس هستند. همانند ارتفاع، موقعیت خواب و وزن بدن شما، میزان سفتی سطح بالش نیز در تعیین بالش متناسب با نیازهای شما نقش دارد. به طور کلی، افرادی که به سمت شکم می‌خوابند، از بالش‌های نرم استفاده می‌کنند، در حالی که برای خوابیدن به سمت پشت و پهلو، بهتر است از بالش‌های سفت‌تر استفاده شود. باید به خاطر داشت که میزان سفتی بالش، غالبا توسط مواد پرکننده آن تعیین می‌شود.

 

انواع بالش بر حسب پرکننده

مشخصات بالش‌ها به تفاوت نوع پرکننده آن‌ها بستگی دارد. به طوری که دو بالش با ارتفاع و سفتی یکسان اما با پرکننده‌های متفاوت، ممکن است حس متفاوتی داشته باشند. در عرصه بازار، چندین نوع پرکننده متفاوت وجود دارد اما برخی از انواع آن‌ها مرسوم‌تر هستند.

 

پر

بالش‌های پر اغلب به عنوان بالش‌های لوکس و برتر به حساب می‌آیند و سال‌هاست که سطح خوابی نرم و لطیف را برای افراد فراهم کرده‌اند. بالش پر از پرهای گرم و نرم پرندگان پر شده است. این پرها زیر پرهای خشن و درونی پرنده رشد می‌کنند و سطح بسیار نرم و لطیفی دارند. بسیاری از بالش‌های پر از پر اردک استفاده می‌کنند، اگرچه بعضی اوقات از پر سایر پرندگان آبزی نیز استفاده می‌شود.

مزایا و معایب

+ سطح نرم و لطیفی دارد که سر را در بر می‌گیرد.

+ سبک و فشرده است و برای مسافرت مناسب می‌باشد.

+ امکان چرخش هوا درون بالش وجود دارد.

– برای خوابیدن روی پهلو ممکن است ارتفاع کافی نداشته باشد.

– ممکن است باعث ایجاد کنه‌های خانگی شود.

– گاها آلرژی افراد را تحریک می‌کند.

– برای افراد وگان ممکن است به طور اخلاقی تهیه نشده باشد.

 

فیبر پلی استر

ماده‌ای مصنوعی است که به دلیل نرمی و سبکی آن، اغلب به عنوان یک جایگزین برای بالش پر شناخته می‌شود. بالش‌های پلی استر عموماً ارزانتر از بالش‌های پر هستند و می‌تواند برای افرادی که می‌خواهند از خرید محصولات حیوانی خودداری کنند، مناسب باشد.

مزایا و معایب

+ سطح نرمی دارد.

+ قیمت آن ارزان است.

+ برای گیاه‌خواران و افرادی که به پرندگان آلرژی دارند جایگزین مناسبی به حساب می‌آید.

– به سرعت فرسوده می‌شود.

– گرما را جذب می‌کند.

 

فوم

بالش‌های فوم در دو نوع جامد و خرد شده موجود هستند که هر دو از پلی‌یورتان ساخته شده‌اند. بالش‌های فوم جامد ساختاری محکم دارند، در حالی که مدل‌های خرد شده انعطاف‌پذیری بیشتری دارند. هر دو نوع بالش به خوبی سر و گردن افراد را در بر می‌گیرند تا فشار را کاهش دهند. همچنین، برخی از بالش‌های فوم دارای تزریقات ژل یا مس هستند که در کنترل دما مؤثر است.

مزایا و معایب

+ ناراحتی نقاط تحت فشار را کاهش می‌دهد.

+ حرارت را جذب می‌کند.

– ممکن است بوی شیمیایی نامطبوعی داشته باشد.

– به طور معمول نیاز به شستشوی دستی دارد.

 

لاتکس

لاتکس طبیعی از صمغ درختان به دست می‌آید. این ماده چگالی پایینی دارد و در کاهش فشار نقاط مختلف بدن بسیار خوب عمل می‌کند و در عین حال شکل و ساختار خود را حفظ می‌کند.

شما می‌توانید بالش‌های لاتکس را به صورت جامد یا خرد شده تهیه کنید. اغلب لاتکس طبیعی از منابع پایدار به دست می‌آید، بنابراین قیمت بالش لاتکس طبیعی ممکن است از بالشی که از لاتکس مصنوعی یا یک پرکننده مصنوعی دیگر مانند فیبر پلی استر استفاده می‌کند، بیشتر باشد.

مزایا و معایب

+ ناراحتی نقاط تحت فشار را کاهش می‌دهد.

+ در مقایسه با پلی استر خنک‌تر است.

+ معمولا خریدارانی را جذب می‌کند که به محیط زیست اهمیت می‌دهند.

– گران‌تر از سایر مواد پرکننده است.

– برای خوابیدن روی شکم ممکن است بیش از حد ارتفاع داشته باشد.

– امکان شستشو در ماشین را ندارد.

 

نوع بالش بر حسب شکل

بالش گردنی: برای پشتیبانی صحیح از گردن و ستون فقرات گردنی طراحی شده‌اند. بالش‌های سفری با شکل حرف U نیز گاهی به نام بالش‌های گردنی شناخته می‌شوند و در حالت نشسته گردن را پشتیبانی می‌کنند.

بالش مخروطی: بسیاری از افراد از این بالش‌ها برای مطالعه در تختخواب یا کمک به کاهش علائم ریفلاکس معده یا سندرم آپنه استفاده می‌کنند.

بالش بارداری: این بالش‌ها برای کاهش فشار از مفاصل و بخش میانی بدن در دوران بارداری طراحی شده‌اند و در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف در فروشگاه رنس دکور موجود هستند.

بالش زانو: زمانیکه بین زانوها قرار می‌گیرد، می‌تواند فشار را از مفاصل کاهش داده و به حفظ تعادل ستون فقرات کمک کند.

بالش بدنی (بادی): این بالش‌ها عموماً به طول حداقل ۱۲۰ سانت تولید می‌شوند و سطح نرمی را برای پشتیبانی از تمام طول بدن فرد فراهم می‌کنند.

 

از کجا باید بالش بخرید؟

با توجه به انواع مختلف بالش‌ها، برای قیمت‌های مناسب، به فروشگاه رنس دکور مراجعه کنید تا بالشی که به نیازهای شما پاسخ می‌دهد را پیدا کنید. رنس دکور انواع بالش‌های دور گردنی، بالش بارداری، بالش طبی و … را همراه با روبالشی‌های باکیفیت به شما عزیزان ارائه می‌کند. کارشناسان ما، شما را در خریدتان راهنمایی می‌کنند تا با اطمینان خاطر بالشی را پیدا کنید که خواب راحت و آرامی را برای شما به ارمغان بیاورد. پس برای خرید کالای خواب و بالش دورگردنی سری به فروشگاه رنس دکور بزنید.

منبع : https://rencedecor.com/buying-sleep-products-and-neck-pillows/

چرا جایگاه خانواده در زندگی کاری مهم است؟


چرا جایگاه خانواده در زندگی کاری مهم است؟

زندگی برای اکثر ما در دنیای مدرن بسیار تغییر کرده است. با پیشرفت تکنولوژی، تغییر هنجارهای فرهنگی، اولویت‌های جدید و اشکال جدید ارتباطی که از اینترنت تغذیه می‌شود، طبیعی است که بپرسیم چرا درک جایگاه خانواده مهم است؟ آیا این واحد اجتماعی در حال افول است و دیگر جایی در زندگی مدرن ندارد؟ خوب، البته نه.

خانواده اگر نه بیشتر ولی به همان اندازه قبل مهم است. مهم نیست که چقدر زندگی خانواده‌ها در آینده تغییر می‌کنند، احتمالا به شکلی دیگری در زندگی فرد اثرگذار خواهد بود. خانواده می‌تواند کارکردهای مختلفی را انجام می‌دهد، اساس آن نقش مهمی در جامعه پذیری دارد. بنابراین همه ما به طور مستقیم یا غیرمستقیم تحت تاثیر این نهاد قدیمی هستیم.

چند دلیل مهم برای اهمیت جایگاه خانواده در زندگی کاری

۱.خانواده مهم است، چون ساختار دارد.

۲. خانواده مهم است چون امنیت ایجاد می‌کند.

۳. خانواده مهم است چون در آن عشق جاری است.

۴. جایگاه خانواده و احساس تعلق

۵. خانواده مهم است زیرا عزت نفس و هویت به فرد می‌بخشد.

۶. خانواده مهم است چون منجر به خودشکوفایی می‌شود

۷. برآوردن نیازهای اساسی

3 توصیه دکتر آنت برای ایجاد تعادل بین خانواده و زندگی کاری

دکتر مهدی انت 3 راه موثر را برای ایجاد تعادل بین خانواده و زندگی کاری به شما پیشنهاد می‌کند. با این سه راه شما می‌توانید هم به مشغله کاری‌تان برسید و هم با خانواده‌تان ارتباط خوبی برقرار کنید.

برای تعادل بین خانواده و زندگی کاری، برنامه‌ریزی هایتان را با خانواده شریک شوید.

عنوان پدر یا مادر یا هر عضو از خانواده، ما باید مطمئن شویم که در مورد برنامه‌هایمان با اعضای خانواده صحبت می‌کنیم. باید به همه توضیح بدهید که در کدام هفته‌ها یا ماه‌ها برنامه‌های کاری‌تان بیشتر می‌شود و مجبورید که بیشتر وقت خود را صرف کار نمایید.

از خانواده بپرسید که چگونه می‌توانید به آن‌ها کمک کنید

پدرها یا مادرها ممکن است این اشتباه را مرتکب شوند که از زمانی که در خانه دارند، نهایت استفاده را نبرند. بنابراین هنگامی که در خانه هستید، بهتر است از همسر و فرزندان تان بپرسید چی لازم دارند؟ چه کاری می‌توانید برای آن‌ها انجام دهید؟ این سوالات حس خوبی به خانواده می‌دهد. شما هم می‌توانید در جایی که نیاز دارند به آن‌ها کمک کنید.

برای تعادل بین خانواده و زندگی کاری، وقتی در خانه هستید، واقعا حضور داشته باشید.

پدران و مادران می‌توانند به طور جدی در فضای کاری، کار کنند و حواس پرتی را کاهش دهند، پس زمانی که در خانه هستند هم واقعا مشغول خانواده باشند. اما ما اغلب این اشتباه را مرتکب می‌شویم که حواس‌پرتی‌های کار، ایمیل و رسانه‌های اجتماعی را به خانواده می آوریم. زمانی را که برای خانواده گذاشتیم باید سرمان به گوشی تلفن و برنامه‌های کاری‌مان گرم است.

آیا می توان بین زندگی کاری و شخصی تعادل برقرار کرد؟

شرایط کار و شرایط اشتغال در اقتصاد رقابتی و جهانی تغییر یافته است، در نتیجه کارمندان به خصوص کارمندان زن با دشواری‌های بسیاری در انجام مسئولیت‌های کاری خود و خانواده روبرو هستند.

فشار مسئولیت‌های متعدد و الزامات کار و همچنین نیازهای خانواده اختلافاتی را به وجود می آورد که موجب عدم برقراری تعادل در خانواده و زندگی کاری می‌شود. نقش خانه‌داری کارمندان زن بعد از ازدواج گسترش می‌یابد. زیرا علاوه بر مسئولیت کاری خود مجبورند، نقش‌های متعددی در خانه خود مانند مراقبت از کودک، آشپزی، مراقبت‌های بهداشتی و غیره را نیز بر عهده بگیرند. آن‌ها در مقایسه با مسئولیت‌های کاری تمایل دارند که بیشتر به مسئولیت‌های خانواده خود توجه کنند.

درک جایگاه خانواده در زندگی کاری، ایجاد ارتباطات حمایتی

کامیابی در زندگی شخصی و کاری نیازمند ارتباطاتی است که بتوانیم از طریق آن‌ها حمایت‌های عملی و احساسی دریافت کنیم. حمایت عملی مانند نگهداری از بچه‌ها، والدین سالمند، آشپزی و… به‌ ویژه برای زنان شاغل مفید است.

برقراری توازن بین جایگاه خانواده و زندگی کاری

گاهی اوقات فشار کاری چنان انسان را خسته می‌کند که هر انسانی آرزو می‌کند ای کاش در یک جزیره دور افتاده زندگی می‌کرد و هر روز در کنار ساحل به تفریح و گردش می‌پرداخت. برقراری توازن بین خانواده و زندگی کاری همیشه کار آسانی نیست، ولی هر انسانی می‌تواند با یک برنامه‌ریزی مناسب به توازن مورد نظر برسد.

دکتر مهدی آنت معتقد است:

خیلی وقت‌ها در زندگی با هدف ساختن شرایط بهتر شروع به کار کردن می‌کنیم، اما یادمان می‌رود که خانواده در خانه منتظر ما هستند. فرقی نمی‌کند متاهل باشید یا نه! پدر، مادر، همسر، فرزند… در هرحال یک نفر در خانه منتظر شماست.

شما کار می‌کنید که شاریط بهتری برای زندگی بسازید اما یادتان می‌رود که بخش عمده‌ای از شرایط بهتر در زندگی،همین وقت گذارندن با خانواده و تفریح با آن‌هاست. نباید یادتان برود که آن‌ها نیاز دارند با ما وقت بگذرانند تا باطری روحشان شارژ شود و حس خوبی بگیرند، تا بتوانند زندگی را سرشار از انرژی کنند.

خوب است که شرایطی ایجاد کنید که خانواده تان را لبریز از انرژی کرده و آن‌ها را شاد کنید زیرا آن‌ها  هستند که همیشه در پشت سر شما ایستاده‌اند و به شما کمک می‌کنند تا در کارتان موفق شده و رشد کنید.

چگونه با انتخاب بهترین زاویه دید به بهبود روابط کمک کنیم؟

هنر تغییر پرسپکتیو یا زاویه دید

همه آنچه که در زندگی وجود دارد، نسبی است! یعنی همه چیزها و رویدادها در جهان، شامل مجموعه‌ای از ویژگی‌های مثبت و منفی هستند. هیچ چیزی به صورت مطلق خوب یا بد، وجود ندارد. بیایید این مساله را بصورت دقیق تر و با یک مثال بررسی کنیم.

آیا یک خودروی پراید بهتر است یا یک خودروی بنز آخرین مدل؟ اگر بخواهیم پاسخی سطحی بدهیم، به سرعت خواهیم گفت، صددرصد بنز! اما وقتی دقیق‌تر شویم، متوجه خواهیم شد که هر دوی این خودروها، دارای مزایا و معایبی هستند که حین قضاوت یا نظر دادن درباره آن‌ها، ما به صورت انتخابی، بخشی از آن‌ها را برمی‌گزینیم.

انتخاب بهترین زاویه دید

هزاران زاویه دید در جهان وجود دارد و اگر شما یاد بگیرید بهترین نوع زاویه دید در موقع مناسب و زمان مناسب را انتخاب کنید، آن وقت به احساسات بی نهایتی دست خواهید یافت. در واقع اگر واقعا به این باور برسید که هر چیزی در این جهان، به هزاران زاویه دید می‌تواند تفسیر شده و دیده شود و این طرز نگاه‌ها، تاثیری در آن چیز نداشته و فقط احساسات درونی شما را مثبت یا منفی می ‎کنند، قطعا زین پس، همواره بهترین پرسپکتیو ها را انتخاب خواهید کرد !

توانایی دیدگاه گیری چیست؟

«یک سگ خیابانی، دست یک کودک را گاز گرفته است.»

افراد مختلف، این اتفاق را از زوایای متفاوتی می‌بینند و از آن، نتیجه‌های متفاوتی هم خواهند گرفت.

-پدر و مادری که فرزند خردسال دارند، در پاسخ به این رویداد، رفتار و هیجانات متفاوتی را تجربه خواهند کرد.

آیا دیدگاه گیری با همدلی همسو است؟

ممکن است از خود بپرسید که آیا توانایی دیدن از نگاه دیگران همان همدلی (Empathy) نیست؟ چرا برای آن یک نام جدید تعریف کرده‌ایم و دوباره به آن می‌پردازیم؟

با کمی اغماض، می‌توان این دو مفهوم را یکسان فرض کرد. چنان‌که در برخی کتاب‌های مذاکره هم، به جای PTA از همان Empathy استفاده می‌شود.

دیدگاه گیری در چه شرایطی به ‌کار می‌آید؟

مذاکره کننده‌ای که در دیدگاه گیری توانایی بسیار بالایی دارد قطعا می‌تواند در مذاکره و مدیریت تعارض، موفق‌تر باشد و در موقعیت‌های احتمالی حدس‌های بهتری بزند و مذاکره را به سمت اهداف خود پیش ببرد.

مفهوم همدلی از نگاه روانشناسی

به‌طورکلی واژه ” همدلی” به دو مفهوم اصلی اشاره می‌کند. نخستین مفهوم دربردارنده فرآیند شناخت و نگاه کردن از زاویه دید روانشناسانه فرد دیگری است، یعنی تصور کردن افکار و احساسات او و هر چیزی که چنین رفتاری را در او تحریک می‌کند.

چطور می‌توانیم همدلی را ارتقا بدهیم؟

دکتر مهدی آنت درباره راهکارهایی که باعث می‌شود افراد به شما نزدیک شده و زاویه دید مثبتی نسبت به ارتباط با شما داشته باشند را در ادامه آورده است:

۱.خود را در موقعیت فرد مقابل تصور کنید.

یکی از راه‌های مهم برای درک دیگران این است که در تصورات ذهنی خود را در موقعیت دیگری قرار دهیم. در برخی موارد نمی‌توانیم از دیدگاه خود استفاده کرده تا دیدگاه دیگران را درک کنیم و باین ترتیب به آن‌ها کمک کنیم.

۲.از تجربه‌های شخصی استفاده کنید.

برخی اوقات آنچه که دیگری تجربه می‌کند را به چیزی که قبلا خودمان تجربه کرده‌ایم نسبت می‌دهیم. قطع شدن روابط، مشکلات کاری، مرگ یا از دست دادن عزیزان، قربانی شدن در یک جنایت و عمل وحشیانه و حتی تجربه‌های جسمی دردآور را می‌توان نمونه‌هایی از این تجربیات دانست.

3. از آن‌ها قدردانی کنید.

راه دیگر برای برقراری ارتباط با افراد این است که وقت بگذارید تا واقعا از آن‌ها قدردانی کنید. این کار باعث می‌شود احساساتی مانند توجه یا قدردانی را به طرف مقابل نشان دهید. باید جوری رفتار کنید که می‌دانید آن‌ها به زندگی شما ارزش می‌دهند.

4. زبان بدن باز داشته باشید.

زبان بدن می‌تواند به شما کمک کند تا در دسترس تر و قابل اعتماد تر به نظر برسید. اگر می‌خواهید با یک فرد ارتباط برقرار کنید، باید بدن خود را به سمت آن شخص هدایت کنید. کنار او به ایستید از دست زدن یا قرار دادن دستتان روی صورت خود خودداری کنید و انرژی خود را به سمت آن شخص هدایت کنید.

5. سعی کنید به طرف مقابل تان حس خاص بدهید.

اگر چه نیازی به غرق کردن شخص مقابل در ستایش و تعریف و تمجیدهای بی پایان نیست، اما فقط یک اظهار نظر کوچک باعث می‌شود شخص بداند که برای شما جذابیت دارد و شما به صحبت کردن با او تمایل دارید.

6. سعی کنید در روابط خود سوال بپرسید.

این کار باعث می‌شود تا فرد اطمینان حاصل کند که شما ادامه بحث علاقه نشان می‌دهید. البته مراقب باشید که سوالات شخصی نپرسید، زیرا ممکن است شخص را معذب کند. اگر می‌خواهید او را کاملا درک کنید، سعی کنید موضوع را بفهمید و با پرسیدن سوال‌های مربوط به موضوع، برای برقراری ارتباط با شما نزدیک شود.

7. برای همدلی کردن خیلی مهم است که نشان دهید که در حال گوش دادن هستید.

اختصاص دادن زمانی برای گوش دادن به حرف دیگران می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای برقراری برقراری ارتباط سریع و مناسب باشد. وقتی شخصی با شما صحبت می‌کند هیچگاه صحبت او را قطع نکنید به او پاسخ دهید و نشان دهید که واقعا آنچه را که گفته است با جان و دل گوش می‌دهید. این کار باعث می شود فرد احساس بهتری با شما داشته باشد.در زندگی ما هم برای حل مشکلات، دست یافتن به اهداف و آرزوها و …نیاز است که یک جا نایستیم. باید از زوایای مختلف موضوع را بررسی کنیم تا بتوانیم به راحتی از مشکل پیش آمده عبور کنیم یا اگر هدفی در نظر ما هست، به آن برسیم.

در زندگی شرایطی را به وجود بیاورید که بتوانید از زاویه‌ دیدهای مختلف، سریع تر و بهتر و قابل دسترس تر به اهداف خود برسید.

انگیزه چیست؟ 5 راهکار افزایش انگیزه در زندگی!


انگیزه چیست؟

انگیزه یک روند درونی است. چه آن را محرک و چه یک نیاز تعریف کنیم، در واقع شرایطی است که در درون ماست و خواهان تغییر است، چه در خود و چه در محیط. جوهر میل به انجام کاری، رفتار هدفمند و پرانرژی است. وقتی انگیزه داریم حرکت و اقدام می‌کنیم.

در واقع فرآیندی که رفتارهای هدف‌مدار را آغاز، هدایت و حفظ می‌کند، همان نیروی محرکه‌ای که باعث می‌شود انسان عملی را انجام دهد. این عمل می‌تواند شامل خوردن یک لیوان آب جهت رفع تشنگی، خواندن کتاب برای بالابردن دانش یا انجام کاری برای رفع نیاز مالی و … باشد.

انواع انگیزه

انگیزه معمولا به‌ صورت بیرونی و درونی تعریف می‌شود.

بیرونی

انگیزه‌های بیرونی آن نوع از حس‌ها هستند که از خارج وجود فرد نشأت می‌گیرند. این‌ها اغلب شامل پاداش‌هایی مثل پول، شهرت، مورد تمجید قرار گرفتن و … می‌شوند.

درونی

انگیزه‌های درونی از درون فرد برمی‌خیزند. مانند حل یک جدول کلمات متقاطع پیچیده، صرفا به ‌خاطر رضایت درونی و شخصی و بدون در نظر داشتن پاداش بیرونی.

دلایل بی انگیزگی در زندگی چیست؟

بدون شک همه ما در لحظاتی از زندگی دوست داشته‌ایم هدفی را دنبال کنیم و آن را به سرانجام برسانیم، ولی به دلایل مختلفی میل خود را از دست داده و از انجام آن منصرف شده‌ایم. اگر بتوانید دلایل بی انگیزگی را بشناسید و از بین ببرید، بدون شک می‌توانید در مقابل آن‌ها ایستادگی کنید و نهایت تلاش خود را به کار بگیرید تا به اهداف‌تان برسید. زیرا این‌ گونه دلایل موانع بزرگی برای شما ایجاد می‌کنند.

آیا انگیزه و انگیزش یکی هستند؟

انگیزه و انگیزش در اغلب کتاب‌های خارجی تعاریف تقریبا مشابهی دارند و هر دو از یک خانواده هستند. انگیزه یعنی چیزی که ما را به حرکت یا رفتاری وا‌می‌دارد و انگیزش یعنی چیزی که به حرکات ما جهت می‌دهد و به ما شوقی اعطا می‌کند که بتوانیم برخیزیم و کاری انجام دهیم.

ارکان اصلی انگیزه

بسیاری از افراد از سطح زندگی خود ناراضی هستند و به چیزهایی که دارند، قانع نیستند. به عبارت دیگر با دیدن کمبودهای خودشان انگیزه خود را در زندگی از دست می‌دهند و به قول خودشان دیگر نمی‌توانند کاری را از پیش ببرند. اما در صورتی که با این کار خودشان، تنها نیروی مفیدی که باعث رسیدن آن‌ها به آن اهدافی که دارند می‌رسانند را از بین می‌برند.

نشانه‌های بی انگیزگی چیست؟

افرادی که برای خواسته‌های خود تلاش می‌کنند و با وجود شکست‌ها و موفقیت‌ها به راه خود ادامه می دهند افراد با انگیزه‌ای هستند چرا که هدف خود را مهم‌تر از این راه پر پیچ و خم می‌دانند. افرادی که دچار بی انگیزگی هستند عموما نشانه‌های زیر را دارند :

  • احساس می‌کنند برای کاری ساخته نشده‌اند.
  • در زندگی خود هدفی را دنبال نمی‌کنند.
  • احساس کمبود اعتماد به نفس دارند.
  • خود را متعهد نمی‌دانند.
  • احساس می‌کنند افراد بی ‌استعدادی هستند.
  • استراحت را به انجام کارها ترجیح می‌دهند.
  • هیچ کاری آنقدر ها هم مهم نیست.
  • اگر یک اتفاقی بیفتد یا نیفتد برایشان فرقی نمی‌کند.
  • ویژگی‌های داشتن انگیزه چیست ؟

    انگیزه باید2 ویژگی زیر را داشته باشد:

    1)احساس شخصی و دورنی

2)ایجاد هدف

چرا دچار بی انگیزگی می‌شویم؟

دکتر مهدی آنت معتقد است: برای تامین نیازهای خود در زندگی لازم است تا اهدافی واضح و مشخص داشته باشیم و بر اساس آن اهداف حرکت نماییم. برای اینکه بتوانیم به ‌راحتی در مسیر هدف گام برداریم، داشتن انگیزه به عنوان یک موتور محرک از ابتدا تا انتهای هدف امری ضروری است.

راهکارهای افزایش انگیزه در زندگی

در ادامه با دکتر مهدی انت شما را با راه‌هایی ساده اما فوق العاده مهم و فوق العاده آشنا می‌کند تا بتوانید با استفاده از آن‌ها انگیزه‌سازی کنید و موفقیت را از همیشه به خودتان نزدیک‌تر ببینید و در واقع مدیریت هدف داشته باشید. پس تکنیک‌های افزایش انگیزه را یاد بگیرید و سپس به آن‌ها عمل کنید.

– دفترچه موفقیت‌ها بسازید.

– ورودی‌های ذهنتان را کنترل کنید.

– هدفتان را دقیق مشخص کنید.

– اطلاعات خود را زیاد کنید.

– همذات پنداری از راه‌های افزایش انگیزه

– جملات انگیزشی از راه‌های افزایش انگیزه

7. برنامه منسجم و اصولی!

چند بار شده که کارهای کمی هم داشته‌اید، اما بازهم نتوانستید همان کارهای ساده را به موقع انجام دهید!؟ چقدر بابت انجام ندادن به موقع کارهای خود و دیگران، مشکلات زیادی متحمل شده‌اید؟ همه این مشکلات یک دلیل بیشتر ندارند، عدم برنامه‌ریزی مناسب که یک دفتر برنامه‌ریزی خوب می‌تواند آن‌ها را از بین ببرد.

پیشنهاد ما به شما برای اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله برنامه‌ریزی ذهن با اهداف مثبت در وبلاگ دکتر مهدی آنت می باشد.

اگر واقعا نیاز به برنامه‌ریزی حرفه‌ای دارید و به دنبال یکی از بهترین راه‌های افزایش انگیزه هستید، دفترهای برنامه‌ریزی می‌تواند به طور کامل نیاز شما را برطرف سازد.

بازارسازی و بازارشناسی! مفاهیم مهم در تجارت!


بازارشناسی به چه معناست؟

بازار شناسی دانشی نوین در حوزه شناسایی و بررسی مشخصه‌ها و خصیصه‌های جمعیتی، جفرافیائی، فرهنگی، اقلیمی، سیاسی، بهداشتی، ارتباطی، نظامی و اقتصادی کشورهای گوناگون می‌باشد که به بازرگانان و تاجران قابلیت مطالعه و ارزیابی جنبه‌های متفاوت و گوناگون یک ناحیه را جهت به وجود آوردن ارتباطات اقتصادی می‌دهد.

به عبارت دیگر بازارشناسی اجرای تحقیقات بازار جهت شناسایی و اطلاع از قاعده، روش و سیستم بازار و قوانین، اصول و روش صادرات پیش از اجرا و اعمال هر نوع مجموعه فعالیت‌های صادراتی است.

در بازارشناسی چه چیزی باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد؟

اگر می‌خواهید برنامه‌ تجاری شما موفقیت‌آمیز باشد، باید از روش‌های بازارشناسی برای تجزیه و تحلیل آن استفاده کنید. تجزیه و تحلیل بازار اساس توسعه‌ استراتژی بازاریابی و اقدامات مشخص بازاریابی است.

با تجزیه و تحلیل بازار می‌توانید ارقام، داده‌ها و حقایق لازم برای ایده‌های خود را تهیه کنید و یک برنامه‌ تجاری کامل و مؤثر ارائه دهید. در مراحل اولیه تحلیل بازار، می‌توانید پتانسیل بازار را تشخیص دهید و از تصمیم‌گیری‌های اشتباه خودداری کنید، می‌توانید خلأها را شناسایی کنید و به ‌موقع آن‌ها را جبران کنید.

 بازارشناسی، بازارسازی، بازارداری و بازارگردانی چیست؟

بازاریابی شامل شناخت نظام بازار و نیازها و خواسته‌ها و رفع آن‌ها از طریق مبادلات مطلوب در شکل بازاریابی سنتی و بازاریابی فضای آنلاین یا تجارت الکترونیک است.

 بازارشناسی چیست؟

انجام تحقیقات بازاریابی برای شناخت نظام بازار و نظام صادرات قبل از هرگونه انجام عملیات صادراتی.

چهار مدل به عنوان مدل‌های  C4برای بازارشناسی وجود دارد :

الف: شناخت خودمان( شرکت ) Company

ب : شناخت مشتری یا مخاطب  Costumer

ج : شناخت رقبا  Competitor

د : شناخت محیط و عوامل محیطی Change Factor

بازارسازی چیست؟

استفاده از کلیه عوامل تکنیک‌ها و استراتژی‌ها جهت ایجاد و افزایش سهم بازار

چهار سرفصل برای بازارسازی به عنوان 4P وجود دارد :

الف: محصول خوب Product

ب: قیمت مناسب price

ج: توزیع به موقع Place

د: پیشبرد فروشPromotion

بایستی این چهار عامل را طوری ترکیب کنیم که مورد قبول مشتری قرار گیرد.

بازارداری چیست؟

بازارداری یعنی روش‌ها و تکنیک‌ها و ابزارهایی را به گونه‌ای بکار برد تا سهم بازار و مشتریان حفظ شوند و روابطی بلند مدت و توأم با وفاداری برای ایجاد صادرات پایدار به وجود آورد. مجموعه فعالیت‌هایی که در حوزه بازارشناسی، بازارسازی و بازارداری را بازارگردانی می‌گویند.

بازار هدف به چه معناست؟

بازار هدف ( Target Market)، شناخت و جذب گروه خاصی از مشتریانی است که آنچه را که شما آن را می‌فروشید به احتمال خیلی زیاد خواهند خرید یا از خدماتی که شما ارائه می‌دهید استفاده خواهند کرد. در انواع بازار، بازار هدف بسیار مهم است چرا که موجب جذب مشتریان بالقوه و رشد کسب و کارتان می‌شود و می توان بازار هدف را اولین گام در شروع کسب و کارهای مختلف و افزایش رشد آن‌ها دانست.

رقابت در بازارهای گوشه‌ای

در انواع بازار، بازارهای هدفی وجود دارند که رقیبان شما از آن‌ها سراغی نمی‌گیرند، در نتیجه در این بازارها شما موفق تر خواهید بود.

ایجاد کردن باشگاه مشتریان وفادار

می‌توان گفت که نگه داشتن مشتریان وفادار برای شما سود بیشتری از ردیابی و افزایش مشتریان جدید خواهد داشت، شما وقتی یک مشتری را به درستی شناسایی کرده‌اید با فراهم کردن آنچه می‌خواهد، موجب می‌شوید تا به برند و خدمات شما وفادار بوده و پول بیشتری را خرج نماید و شما را به آشنایان و دوستان خود نیز معرفی کند.

شناسایی مشتری بالقوه به چه شکل می‌باشد؟

در ابتدا همه‌ مشتریان به عنوان مشتری بالقوه دیده می‌شوند یا با تمرکز بر روی یک بخش یا گروهی خاص از افراد، می‌توان مشتری بالقوه را شناسایی کرد تا در کسب و کار و تجارت خود اثر ‌بخش‌تر بود. در همین راستا استفاده از فعالیت‌های بازاریابی و بازارشناسی موثر و درگیر کردن مشتریان از جمله راه‌های اثر بخش در تبدیل آن‌ها به مشتریان بالقوه است.

برای این کار در ابتدا باید مشخص کنید بازار حوزه کاری شما چگونه تقسیم شده است. استفاده از متغیر‌های زیر به شما در شناسایی مشتریان بالقوه کمک می‌کند.

مفهوم بازاریابی چیست؟

بازاریابی شامل مفاهیم مربوط به تولید و ساخت یک کالا، شناسایی بازار هدف و مشتریان بالقوه و نیز معرفی و ترویج آن کالا از طریق شبکه های فروش می باشد. اگر بخواهیم در تشخیص و تامین نیازها و خواسته های بازارهای مورد نظر، از رقبای خود پیشی بگیریم و بهتر عمل کنیم، می بایست تمامی سیاست‌های کاری و فعالیت‌های بازاریابی را در کلیه واحدهای مختلف سازمانی خود، یکپارچه و همراستا کنیم تا با هماهنگی کامل با یکدیگر انجام شوند و صورت پذیرند.

تفاوت بازارشناسی با بازاریابی

بازاریابی به صورت مختصر شناخت بازار و گروه مشتریان هدف تعریف کرد. در صورتی که بازارشناسی، زمینه را برای بازاریابی مهیا می‌کند تا بازاریابی بتواند به بیشترین میزان کارایی خود دست یابد.

بازارشناسی می‌تواند میزان خرید و فروش در بازار را تعیین کند و راجع به آن نظر دهد. بازارسازی با استراتژی‌ها و تکنیک‌های مناسب، موجب افزایش سهم بازار شرکت خواهد شد، اما بازاریابی نیازها و خواسته‌های بازار را مشخص می‌کند و سعی در رفع آن‌ها با استفاده از روش‌های خود دارد.

بی اغراق باید بگوییم که مشتری برای کسب و کار شما همیشه حکم کیمیا برای کمیاگر است. پس هر چه راجع به او آگاه شوید کسب و کارتان به همان نسبت جلو رفته است. مهم ترین قسمت، یافتن بهترین و مناسب‌ترین بازار برای محصول است. بهترین بازار از لحاظ جمعیت شناسی، بر اساس سبک زندگی و علایق مشتری، میزان استفاده  از محصول و … است. اندازه‌ بازار شما وابسته به اشخاصی است که می‌خواهید با آن‌ها تجارت کنید.