بادبادک

روزمرگی های یک بادبادک تنها

بادبادک

روزمرگی های یک بادبادک تنها

کار هایی که قبل از طراحی سایت باید در نظر بگیریم

کار هایی که قبل از طراحی سایت باید در نظر بگیریم

قبل از راه اندازی یک وب سایت باید زمانی را به تفکر درباره موضوعاتی اختصاص دهیم ، که در فرآیند طراحی وب سایت مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این امر شما یاری خواهد کرد تا پیش زمینه ای برای طراحی یک وب سایت موفق داشته باشید و این اطمینان را به شما می دهد که بهترین سایت را بر اساس نیاز های خود طراحی کنید و از آن استفاده ای سودمندانه ای داشته باشید.

فناوری اطلاعات زیفا در این مطلب قصد دارد تا کار هایی که قبل از طراحی سایت باید در نظر داشته باشید را برایتان شرح دهد ؛ با ما همراه باشید :

هدف از طراحی وب سایت

همواره اولین سوالی که در ذهن کاربران پیش می آیند این است که ” هدف از طراحی یک وب سایت چیست ؟ ” جواب این سوال کاملا واضح و صریح است ، اگر شما خرده فروش هستید هدف شما از طراحی یک وب سایت فقط فروش بیشتر محصولاتتان و کسب در آمد بیشتر از این طریق است. اما اگر تمایل به طراحی وب سایتی دارید که بروشور های خود را در آن به نمایش در بیاورید ؛ طراحی یک وب سایت شرکتی تک صفحه ای برای شما کافی است. این راه ها یک شروع خوب است ، اما بهره مندی از افکار خاص و ویژه در طراحی وب سایت بهتر به شما کمک شایانی در کسب موفقیت های بیشر خواهد کرد.

برای فروش بیشتر محصولات نکات زیر را در اولویت قرار دهید. برجسته کردن طیف وسیعی از محصولاتی که به فروش می رسانید ، متقاعد کردن مشتریان برای خرید از شما ، ترویج پیشنهاد های ویژه ، تاکید بر این نکته که من قابل اعتماد هستم و تاسیس یک تجارت آفلاین به خوبی یک تجارت آنلاین و تشویق مشتریان برای بازدید مرتب از سایت.

اگر شما وب سایتی با اهدافی که در بالا گفته شد طراحی کنید ؛ قطعا به اهداف خود خواهید رسید. البته ارزیابی شرکت طراح وب سایت شما نیز در این زمینه موثر است.

اگر در اواسط راه متوجه شدید که مسیر خود را اشتباه رفته اید چه خواهید کرد ؟ اما اگر قبل از شروع هر کاری اهداف خود را ارزیابی کنید قطعا اشتباهات پر هزینه ای نخواهید داشت.

برای مثال یک مشتری تقاضا دارد که برای او یک وب سایت تجارت الکترنیکی طراحی کنیم. اما هنگامیکه با او وارد مذاکره شدیم، متوجه شدیم که این کار موفقیت شبکه های نماینده آنها را تضعیف خواهد کرد. پس به او این پیشنهاد را دادیم ، وب سایتی طراحی کند تا از اهداف فروش آنها حمایت کند. بنابراین گاهی اوقات یک راه حل واضح ، بهترین راه حل نمی باشد.

مشخصات مشتریان

گاهی اوقات یک وب سایت می تواند فرصتی برای رسیدن افراد به اهدافشان باشد. بازار یابی آنلاین نیز مانند بازار یابی آفلاین قوانین مخصوص به خود را دارد که لازم الاجرا است. برای این کار ابتدا هدف خود را از بازاریابی مشخص کنید و هیچ وقت سعی نکنید تا همه افراد را از خود راضی و خوشنود نگه دارید. ظاهر و عملکرد وب سایت شما نیز باید بر اساس خواسته ها و نیازهای مشتری هایتان باشد زیرا وب سایت برای مخاطبان شما طراحی شده است نه برای شما ؛ وب سایت طراحی شده باید کاربر محور باشد.

فرآیند هایی که وب سایت باید از ان ها حمایت کند

ترجیح می دهید مردم با شما چگونه تماس برقرار کنند؟ از طریق تلفن یا ایمیل ویا اصلا هیچ تماسی نداشته باشند. آیا مایلید که محصولات خود را به صورت آن لاین به فروش برسانید؟ آیا خودتان وب سایتتان را به روز رسانی می کنید یا ترجیح می دهید یک شرکت طراح وب سایت این کار را برای شما انجام دهد؟ آیا نیاز به یک موتور جستجوگر دارید ؟ آیا خدمات آنلاین به مشتریان خود می دهید ؟

نیازهای تجاریتان را تجزیه و تحلیل کنید. به این نکته فکر کنید که وب سایت شما چگونه می تواند از این نیازها پشتیبانی کند؟
به عنوان یک قاعده این مطلب را به یاد داشته باشید که هرچه نیازهای شما بیشتر باشد هزینه شما نیز برای طراحی یک وب سایت بیشتر خواهد شد. البته این بدان معنی نیست که شما از نیازها و خواسته هایتان گذشته و یا آنها را تقلیل دهید. اگر این خواسته ها همان چیزی باشد که وب سایت به آن نیاز دارد در این صورت باعث پیشرفت و کارایی بهتر سایت شما خواهد شد. این بدان معنی است که در مورد نیازهایتان به خوبی فکر کنید.

اگر لیست محصولات شما بیشتر از چند صفحه باشد آیا به یک موتور جستجو گر نیازدارید؟ اگر به طور منظم نوع محصولاتی را که به فروش می رسانید تعویض می کنید، آیا از شرکت طراح وب سایتتان میخواهید که این کار را انجام دهد و یا با توجه به هزینه ای که برای شما در بر خواهد داشت ترجیح می دهید خودتان این کار را انجام دهید؟ برای اینکه بر روی اهداف و فرآیندهای وب سایت خود متمرکز شوید ، باید به فرآیند راه اندازی وب سایت به همان صورتی بنگرید که به فرآیند استخدام یک کارمند و پیشرفت وی در کا نگاه می کنید.

بودجه مورد نظر شما

قبل از انجام هر کاری باید در مورد بودجه خود فکر کنید. همیشه توابعی وجود دارند که شما بدون آنها قادر به انجام کاری نیستید. برای مثال اگر تمایل دارید که محصولات خود را به صورت آن لاین به فروش برسانید، نباید در سایت خود صحبتی از این مطلب به میان آورید. اما گاهی اوقات انتخاب های بیشتری در پیش روی شماست. اگر قصد شما از طراحی یک سایت ترویج و تبلیغ هتل تان است باید امکاناتی را برای مشتریان در وب سایت خود در نظر بگیرید. به طور مثال آنها باید بتوانند هتل شما را به صورت آنلاین رزرو کنند و یا اینکه با شماره ای که بر روی سایت قرار می دهید تماس بگیرند.

بودجه شما نباید بر اساس هزینه ها باشد. به هر حال این مطلب را هم مد نظر قرار دهید که اگر برای وب سایت خود سرمایه گذاری بیشتری کنید، درآمد بیشتری نیز نصیبتان خواهد شد. برای مثال امکانات رزرو آنلاین هزینه بیشتری برای شما در بر خواهد داشت ، اما با این کار می توانید مشتریان بیشتری برای خود داشته باشید.

تمامی این کارها هزینه بیشتری برای شما در بر خواهد داشت. اما با یک سرمایه گذاری خوب می توانید یک نام تجاری خوب برای خود داشته باشید. برای مثال اگر وب سایت شما مطالب و رونوشت مناسب و خوبی داشته باشد علاوه بر کسب در آمد بیشتر، هزینه اولیه نیز به شما باز خواهد گشت.

در هنگام راه اندازی یک وب سایت یکی از مهمترین مسائل، تشخیص این نکته است که از وب سایت خود چه می خواهید و بهترین کاری که می توانید انجام دهید چیست؟ اگر می خواهید در وب سایتتان یک نقشه تعاملی داشته باشید ابتدا باید با شرکت طراح وب سایت مشورت کنید و ببینید که آیا انجام این کار نیاز است یا خیر، و اگر لازم است هزینه های آن را برآورد کنید.مطمئن باشید که هر عملکردی از جانب شما، جایگاه خود را در وب سایت پیدا خواهد کرد.

برندینگ و نام تجاری مورد نیاز شما

ممکن است در حال حاضر شرکت شما نام و برند تجاری قدرتمندی برای خود داشته باشد. اما اگر آرم و نامی تجاری ندارید ، شرکت طراح وب سایتتان باید آرم و نامی تجاری برای شما طراحی کند و آن را در وب سایت شما قرار دهد.

یک نام تجاری خوب ، اگر به درستی استفاده شود ، احساس اطمینان را در مشتریان بوجود می آورد ، و این اطمینان رابه آنها می دهد که شما یک فرد کاملا حرفه ای هستید. به آرم مک دونالد توجه کنید ، شاید این نام مورد علاقه همه افراد نباشد، اما بسیار قوی و قدرتمند است. موفقیت مک دونالد به دلیل وجود یک آرم تجاری قدرتمند است که در همه جای جهان شناخته شده است. شما در هر نقطه از جهان که باشید به سراغ مک دونالد می روید ، حتی اگر در منزل شخصی خود نیز باشید آن را سفارش می دهید.

احساس شناخت ، اعتماد و اطمینان را به وجود می آورد. همه ما به طور ناخود آگاه بیشتر به افرادی اطمینان می کنیم که قبلا آنها را دیده باشیم. نام تجاری شناخته شده نیز به همین صورت است. اگر شما یک فروشگاه با آرم تجاری و برند شناخته شده ای داشته باشید ، به راحتی می توانید محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش برسانید. مشتریان به وب سایتی که نامی شناخته شده داشته باشد بیشتر اطمینان می کنند.

شما باید از نام تجاری خود در تمامی قسمتها مانند : سربرگ ، یونیفورم کارکنان ، آگهی ها و غیره استفاده کنید. اگر مشتریان آرم تجاری شما را قبلا دیده باشند ، مطمئنا بیشتر به شما اطمینان خواهند کرد.

محتوا

محتوا یکی از مهم ترین عوامل در بالا آمدن وب سایت شما در صفحه گوگل است چرا که محتوایی خود ساخته و قوی میتواند به بالا آمدن جایگاه وب سایتتان کمک شایانی کند و در نتیجه در آمد شما را افزایش دهد.

این که مشتریان بدانند که در وب سایت شما به دنبال چه چیزی هستند و در واقع شما با تولید محتوا به آنها احترام گذاشته اید و اطلاعات مفیدی را در اختیار آنها قرار داده اید که این موضوع برای مخاطبان شما بسیار ارزشمند است و دیگر اینکه شما نیز این اطمینان را پیدا کنید که موتورهای جستجو گر بهترین جستجو را در وب سایت شما انجام می دهند.معمولا افراد ترجیح می دهند که برای پس انداز بیشتر ، خودشان مطالب وب سایتشان را آماده کنند. اما همانطور که قبلا اشاره شد ، محتوا مهمترین قسمت یک وب سایت است که در دراز مدت درآمد بیشتری برای شما ایجاد می کند.

بعضی افراد دست خط زیبایی دارند و به خوبی نیز می نویسند. اما اهمیت استفاده از کلمات کلیدی ، عبارات کلیدی ، قابلیت استفاده ، ضرورت اسکن کردن و غیره ، ضرورت این امر را می رساند که نگارش مطالب یک وب سایت ، خود یک هنر است که لازمه ی استعداد بالا و تجربه می باشد.

اهمیت استفاده از تصاویر نیز نباید دست کم گرفته شود. وب سایت مانند یک رسانه تصویری است که تفاوت تصاویر خوب و حرفه ای با تصاویر بد نباید دست کم گرفته شود. بنابراین برای این کار شما باید از یک عکاس حرفه ای استفاده کنید.

منبع : https://zefa.ir/things-to-consider-before-designing-a-site/

معرفی چای احمد

معرفی چای احمد

معرفی چای احمد

این بار قصد داریم یکی از برند های دیگر چای را در مجله خبری شوکومای معرفی کنیم 


چای احمد از شرکت‌های چای مستقر در لندن ، انگلستان است. این شرکت چای کیسه‌ای ، و بسته‌ای از انواع چای سیاه ، چای سبز ، چای طعمدار ، و دم‌نوش‌ها را تولید می‌کند.

چای احمد در ۸۰ کشور در شش قاره توزیع می‌شود و در رستوران‌ها ، هتل‌ها و برخی مغازه‌های زنجیره‌ای یافت می‌شود. 

مقر این شرکت موزه‌ای در خود جای داده که مهمانان را به حضور می‌پذیرد. در سال ۲۰۱۵ سه جایزه بهترین طعم چای را برنده شد.

معرفی چای احمد
معرفی چای احمد

در سال ۲۰۱۳ ، برنده سرمایه‌گذار اخلاقی سال به خاطر ابتکارات خیریه در بریتانیا و حمایت از یتیم خانه‌ها در روسیه ، مالی ، سری لانکا و اکراین شد.

مؤسس این شرکت احمد افشار بود.

این شرکت چای فله ای را از منطقه چای استان گیلان در آسیا تولید می کند و سپس به سراسر جهان توزیع می کند.

چای احمد یکی از 5 برند برتر چای در جهان است.

برای خرید محصولات این برند روی شوکومای کلیک کنید

شوکومای

منبع : https://chocomy.com/blog/introducing-ahmad-tea/

طرز تهیه شیر کاکائو مجلسی

طرز تهیه شیر کاکائو مجلسی

طرز تهیه شیر کاکائو مجلسی

شیر کاکائو یکی از نوشیدنی های خوشمزه و پرطرفدار است که هم به صورت سرد سرو می شود هم به صورت گرم.

جالب است بدانید که در ابتدا برای شیر کاکائو از آب استفاده می شده است که بعدها توسط انگلیسی ها شیر جایگزین آب شد. ؛ پس با مجله خبری شوکومای برای طرز تهیه شیر کاکائو مجلسی همراه باشید


مواد مورد نیاز:

مواد لازم
شیر2 لیوان
پودر کاکائو2 قاشق مرباخوری
شکر2 قاشق مرباخوری

طرز تهیه :

ابتدا شیر را در یک قابلمه کوچک می ریزیم سپس حرارت می دهیم و اجازه می دهیم تا به جوش بیاید.

بعد از اینکه شیر جوش آمد حرارت زیرش را ملایم می کنیم.

در این مرحله با صبر و حوصله کم کم پودر کاکائو را داخل شیر اضافه می کنیم و مدام شیر را هم می زنیم.

این عمل به این دلیل است که پودر کاکائو در شیر گلوله نشود.

پس از اینکه تمام پودر کاکائو را به شیر  اضافه کردیم نوبت اضافه کردن شکر است.

اگر می خواهید شیرکاکائوی شما طعم عالی داشته باشد باید از یک پودر کاکائوی مرغوب و با کیفیت استفاده کنید.

رنگ پودر کاکائو با کیفیت قهوه ای سوخته است و عطر خوبی نیز دارد.

در این جا به شما پودر کاکائو های زیر را معرفی میکنیم

میتوانید با کلیک بر روی هر کدام آن را خریداری کرده و بهترین شیر کاکائو را برای خودتان به ارمغان بیاورید.

پودر کاکائو Cadbury – پودر کاکائو Daarnhower – پودر کاکائو Hershey’s خالص

منبع : https://chocomy.com/blog/29578/

روش های ساخت بک لینک

روش های ساخت بک لینک

ساخت بک لینک رایگان یکی از فاکتورهای بسیار مهم در سئو و بهینه سازی سایت است. در مطالب قبلی به شما گفتیم که یکی از مهمترین فاکتورها در سئو و بهینه سازی سایت تولید محتوا جامع و هدفمند است. باید به شما بگویم که به تنهایی فقط با تولید محتوا نمی‌توانید در کلمات کلیدی سایتتان رتبه بگیرید و باید به فکر ساخت بک لینک با کیفیت برای سایتتان باشید.

توجه : ساخت بک لینک هنوز هم یکی از فاکتورهای بسیار مهم در سئو و بهینه سازی سایت است. شاید فکر کنید که برای ساخت بک لینک حتماً باید هزینه های زیادی بابت خرید بک لینک و خرید رپورتاژ آگهی بدهید. در صورتی که این طور نیست و شما میتوانید خودتان برای سایتتان بک لینک بسازید.

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات بسیاری از افراد در ساخت بک لینک برای سایت شان این است که بدون هیچ اصول شروع به لینک سازی برای سایتشان فکر می کنند و فکر می کنند فقط به تنهایی با قرار دادن لینک سایتشان در وب سایت های دیگران می‌توانند بک لینک های با کیفیتی برای سایتشان بسازند. در صورتیکه اگر شما اصول ساخت بک لینک را ندانید و بدون اصول برای سایتتان لینک سازی کنید نه تنها رتبه سایتان بهبود پیدا نمی کند بلکه باعث می شود جایگاه تان را در کلمه کلیدی مد نظرتان کلا از دست بدهید.


backlink build tutorial 1 300x162 - روش های ساخت بک لینک


بک لینک با کیفیت بسازید

برای اینکه بتوانید بک لینک های با کیفیت بسازید باید یک سری فاکتورها و اصول مهم در ساخت بک لینک را رعایت کنید. در این قسمت می خواهم شما را با مهمترین نکات در هنگام ساخت بک لینک با کیفیت آشنا کنم. از شما می‌خواهم که در هنگام لینک سازی برای سایتتان تمام این نکاتی که در این بخش را به شما آموزش خواهم داد را کامل رعایت کنید.

⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓

۱. محتوای با کیفیت برای سایتتان تولید کنید، مبحث تولید محتوای با کیفیت یک مبحث بسیار مهم در سئو و بهینه سازی سایت است برای همین چندین بار تاکید کردم که حتماً محتوایی که تولید میکنید باید محتوای با کیفیت باشد. برای تولید محتوا پیشنهاد می‌کنم این نکاتی که به شما می‌گویم را کامل رعایت کنید. سعی کنید محتوای که تولید می کنید کامل تر از رقبا باشد برای همین قبل از تولید محتوا محتوای رقیبانتان را کامل بررسی کنید و ببینید که در مورد چه موضوعاتی صحبت کردند. از تصاویر و ویدیو در محتوای تان استفاده کنید. حتماً به منابع معتبر لینک بدهید، منظور از لینک دادن به منابع معتبر این است که شما به سایت هایی که اعتبار بالایی دارند لینک بدهید. سعی کنید به مقالات و مطالب دیگر سایت تان اشاره کنید تا دیگران با خواندن مقاله تان وارد بقیه مطالب سایت تان شوند. مبحث لینک سازی داخلی را کامل رعایت کنید و سعی نکنید در محتوا های تان به مقالات زیادی لینک بدهید.

۲.قبل از اینکه شروع به ساخت بک لینک کنید حتماً تمام اصول سئو داخلی یا on page seo را کامل رعایت کنید. منظور از سئو داخلی به مجموعه کارهایی که باید داخل سایت تان رعایت کنید تا سایت تان برای گوگل بهینه سازی شود را سئو داخلی می گویند. مثل تولید محتوای سئو شده، بهینه سازی دسته ها، بهینه سازی سرعت سایت، بهینه سازی کدهای قالب سایت، بهینه سازی صفحه اول و منوها، استفاده از هاست با کیفیت، رعایت اصول لینک سازی داخلی، لینک دادن به منابع و لینک خارجی و…

۳. فقط به یک روش برای سایتتان لینک نسازید. یکی از اشتباهات رایج بسیاری از افراد در ساخت بک لینک این است که فقط از یک روش برای سایتشان لینک می سازند به عنوان مثال فقط در وبلاگ ها شروع به لینک سازی می کنند و از روش‌های دیگر مثل لینک سازی در کامنت یا لینک سازی پروفایلی استفاده نمی کنند. وقتی شما فقط از یک روش برای سایتتان لینک می سازید این کار باعث می شود که گوگل متوجه شود خود شما در حال ساخت بک لینک برای سایت تان هستید. علاوه بر اینکه شما می توانید در وبلاگ ها لینک سازی کنید باید در سایت های پروفایلی که لینک سایتتان را در پروفایل کاربری تان قرار می دهید و یا در سایت‌ هایی که با ارسال کامنت به شما اجازه درج لینک میدهند استفاده کنید. می توانید علاوه بر این در انجمن ها فعالیت کنید و به سایت تان لینک بدهید.

۴. فقط برای یک صفحه شروع به لینک سازی نکنید. یکی دیگر از اشتباهات رایج در ساخت بک لینک این است که بسیاری از افراد فقط برای یک صفحه شروع به لینک سازی میکنند و برای بقیه صفحات سایتشان لینک نمی سازند این کار باعث می شود که گوگل متوجه شود شما خودتان در حال لینک سازی هستید و اثر لینک هایی که می سازید کم شود یا از نتایج گوگل حذفتان میکند.

۵. فقط به کلمه کلیدی اصلی تان لینک ندهید. استفاده از انکر تکست های مختلف باعث می شود که روند لینک سازی شما طبیعی جلوه کند و شما لینک های طبیعی و با کیفیتی در سایت تان میسازید. منظور از انکرتکست کلمات لینک داری است که کاربر با کلیک کردن بر روی آن ها وارد یک صفحه دیگر می شوند. به عنوان مثال اگر کلمه کلیدی اصلی من ” کسب درآمد اینترنتی” است هرگز نباید فقط به این کلمه به صفحه مد نظر من اینکه بدهم. شما می توانید از کلمات هم خانواده، نام برند، یکسری کلمات عمومی مثل( اینجا کلیک کنید، ادامه مطلب و…) و… استفاده کنید.

 

backlink22 300x171 - روش های ساخت بک لینک

۶. فقط برای سایتتان لینکهای فالو نسازید. یکی دیگر از اشتباهات بسیار بزرگ در هنگام لینک سازی این است که بسیاری از افراد فقط در سایت هایی که لینک فالو به سایت شان می دهند لینک سایت شما قرار می دهد این کار باعث می‌شود که روند لیگ سازی شما غیر طبیعی جلوه کند. برای همین شما علاوه بر ساخت لینک های فالو باید لینک نوفالو هم بسازید

۷. فقط در سایت هایی که اعتبار بالایی دارند به سایت تان و لینک ندهید. شما هم باید در سایت هایی که اعتبار بالایی دارند و هم اعتبار پایین دارند به سایت دانلود بدهید تا روند لینک سازی تان طبیعی باشد.

۸. در سایت هایی که spam score بالایی دارند به سایتتان لینک ندهید این کار باعث می‌شود که شما نه تنها با ساخت بک لینک رتبه سایت تان بهبود پیدا نکند بلکه تاثیر منفی روی سایت تان می گذارد. برای همین قبل از اینکه در سایت شروع به ساخت بک لینک کنید با استفاده از ابزار mozbar که کاملا رایگان است میزان اسپم بودن یک سایت را بررسی کنید.

۹. در یک زمان مشخصی لینک برای سایت تان نسازید. به عنوان مثال هر شب ساعت ۱۰ شب شروع لینک سازی برای سایتتان کنید.


نکته : با رعایت کردن این نکات میتوانید بک لینک های کاملاً طبیعی برای سایتتان بسازید. به این نکته توجه کنید برای این که بک لینک های با کیفیت برای سایت تان بسازید نباید گوگل متوجه شود که شما خودتان برای سایتتان لینک می سازید. برای همین شما باید کاملاً طبیعی عمل کنید.

برای سفارش بک لینک مور نظر کلیک کنید


بک لینک خارجی و انواع آن

بک لینک خارجی و انواع آن

اگر لینکی از یک سایت بر روی یک سایت دیگر قرار بگبرد و به آن سایت اشاره ی مستقیم شود به آن بک لینک یا لینک خارجی گفته میشود.

 

لینک های خارجی و خروجی

اگر پیوندی از سایت دیگر به وسایت شما داده شود به آن لینک خارجی میگویند.

همچنین اگر شما پیوندی در مقاله ی سایت خود از یک سایت دیگر به عنوان منبع قرار دهید به آن لینک خروجی گفته میشود.

این دو روش هر دو به نوبه ی خود به سئو ی سایت شما کمک میکنند.لینک های خروجی یک امتیاز و اشاره از سایت شما به سایتی که به آن لیک داده اید محسوب میشود.این اشاره باعث میشود تا موتور های جستوجو محتوای سایت شما و همچنین محتوای سایتی که به آن لینک میشود را بهتر درک و بررسی کنند.

 

چرا لینک های خارجی اهمیت زیادی دارند

  • ارتباطات را برای راحتی کاربر افزایش میدهد
  • ارزش و اعبار وبسایت را بهبود میبخشد
  • میزان DA و PA را افزایش میدهد
  • کاربر را به کلیک تشویق میکند

 

رایج ترین روش ها برای لینک سازی خارجی کدامند

کیفیت محتوایی که شما تولید میکنید مهم ترین عامل برای دریافت لینک از سایت های دیگر است.اما روش های دیگری هم برای لینک سازی وجود دارند که عبارت اند از :

  • خرید رپورتاژ آگهی
  • خرید بک لینک متنی
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی
  • ساخت پروفایل در سایت های معتبر
  • کامنت گذاری در سایت های مرتبط

 

انواع لینک های خارجی

  • NOFOLLOW
  • DIFOLLOW

 

پیوندهای NOFOLLOW و DOFOLLOW 

لینک های nofollow همان طور که از اسمشان پیداست به موتر های جستجو میگویند که این لینک را دنبال نکنید.اما لینک های dofollow قدرت این را دارند که موتور های جستجو را از وبسایت شما به صفحه ی هدف هدایت کنند.

اگر شما کاربران و مخاطبین خود را در مقاله یا هر بخش دیگری از سایت به سایت دیگر ارجاع دهید. به آن سایت قدرت و اعتبار بخشیده اید.به همین دلیل است که بسیاری از سایت ها لینک های خارجی خود را در حالت nofollow قرار میدهند. این کار را انجام میدهند تا به سایت های دیگر امتیاز داده نشود.

اما این روش زیاد مورد پسند گوگل نیست چرا که یک وبسایت خوب از اینکه در محتوای خود سایت های معتبر و مرجع را لینک کند ترسی ندارد.به طور کلی روند لینک سازی طبیعی به همین نحو است به شرطی که به صورت طبیعی ، محدود و مرتبط به منبع متبر باشد.در نتیجه باید به  dofollow یا nofollow لینک های خارجی خود دقت کنید.

 

از لینک های Nofollow در چه زمانی استفاده کنیم

لینک های Nofollow لینک های ارزشمندی هستند.به این خاطر که یک زنجیره بین سایت شما و منبعی که از ان لینک دریافت میکنید ایجاد میکند.همچنین شما باید در نظر داشته باشید که  لینک های Nofollow باید بخشی از لینک های خارجی شما باشند.یکی از جنبه های منفی Nofollow  این میباشد که هیچ گونه ارزش و اعتباری برای سایت شما فراهم نمیکند.بسیاری از سایت های مطرح خارجی که برای اکثر مردم به عنوان برند شناخته میشوند لینک های خروجی سایت خود را به صورت Nofollow قرار میدهند.زیرا همان طور که گفته شد این لینک ها هیچ ارزشی از نظر انتقال اعتبار ندارند.اما این لینک های نو فالو به نوبه ی خود ارزش هم دارند.چون این لینک ها بازدید های زیادی دارند و به مخاطبان و کاربران سایت لینک دهنده  ، امکان بازدید از سایت شمارا می دهدند و موجب شناخت بیشتر سایت و برند شما میشوند.

 

چرا باید از خاصیت Nofollow لینک ها استفاده کنیم

جلوگیری از به وجود آمدن اسپم در سایت : یکسری از افراد خطاکار و رقیب یا حتی ربات هستند که از طریق پیج هایی با بازدید بالا سعی میکنند برای خود بک لینک بسازند که این ویژه گی نوفالو بودن سبب میشود که از اعتبار سایت معتبر کم نشود.

لینک Nofollow در نظرات : اگر نظراتی که سایت شما دریافت میکند نا مرتبط به محتواهای وبسایتتان باشد؛ ممکن است که باعث به وجود امدن اسپم شود.  همچنین افراد زیادی هستند که که از طریق blog commenting قصد این را دارند که برای خود لینک خارجی بسازند . درنتیجه بهتراست که لینک خارجی بخش نظرات را نوفالو کنید.

بک لینک سازی طبیعی : شما برای طبیعی نشان دادن روند لینک سازی بهتر است از (nofollow) هم در تبلیغات خود استفاده کنید. چراکه این کار باعث گرفتن نتیجه ی بهتر در موتور های جستجو میشود.پس میتوان نتیجه گرفت که صرفا گرفتن اعتبار در لینک سازی کافی نیست. و باید از هر نوع لینکی به سایت خود ورودی داشته باشیم.

منبع : https://adspersian.ir/external-backlinks-and-its-types/