تاریخچه شکلات
کاکائو بومی آمریکای جنوبی، آمریکای مرکزی و مکزیک است و حداقل به مدت سه هزار سال در این منطقه کشت میشده است. مدارک باستانشناسی حاکی از کشت و استفاده خوراکی از این ماده در هندوراس در حدود ۱۱۰۰ سال پیش از میلاد مسیح است. شکلات در قسمت آمریکای مرکزی، نوعی کالای لوکس محسوب میشد و از دانههای کاکائو هم به عنوان پول استفاده میکردند. درگذشته شکلات بیشتر در نوشیدنیهای شکلاتی کاربرد داشتهاست. شوکوهولیک: به فرد عاشق شکلات، شوکوهولیک گفته میشود.[۴] اولین بار، فاتحان اسپانیایی کاکائو را برای نشان دادن به پادشاه و ملکه اسپانیا از آمریکا به اروپا آوردند؛ و خیلی زود، این ماده جزو مواد غذایی قاره اروپا گردید. آن زمان از شکلات تنها در انواع نوشیدنیها استفاده میشد که البته مقداری شکر به نوشیدنی اضافه میکردند تا تلخی آن گرفته شود. تا قرن ۱۷، شکلات در اروپا، ماده غذایی گرانقیمتی محسوب میشد که تنها ثروتمندان از آن استفاده میکردند.
در سال ۱۸۲۸م، هلندیها روشی اختراع کردند که طی آن، چربی دانههای کاکائو را میگرفتند و از آن، کره کاکائو تهیه میکردند. از باقیمانده دانه کاکائو هم پودر کاکائو تهیه نمودند. همچنین طی روشی دیگر، شکلات را قلیایی نموده و به این ترتیب، مزه تلخ آن را از بین میبردند. از آن زمان بود که شکلاتها به شکل امروزی تهیه شد. گفته شده که جوزف فرای، اولین کسی بود که در سال ۱۸۴۷م، شکلاتهای امروزی را عرضه نمود که به راحتی قابل خوردن باشند.
با وجود پیشرفتهایی که در صنعت شکلات انجام شد، شکلات محبوبیت فراگیر خود را مرهون جنگ جهانی اول است. در طول این جنگ، این ماده غذایی به عنوان جیره غذایی سربازان به کار گرفته شد و سربازان پس از بازگشت از جنگ، بهترین مبلغ آن بودند. به این ترتیب تا سال ۱۹۳۰ حدود ۴۰ هزار نوع شکلات گوناگون تولید شد.
منبع : http://mag.vbshop.ir/?p=1828
امروزه اصطلاح دیجیتال مارکتینگ بسیار به گوش ما میرسد هرنوع کسب وکار در فضا و بستر اینترنت را دیجیتال مارکتینگ نام گذاری میکنند در این مقاله به بررسی انواع بازار یابی با دیجیتال مارکتینگ می پردازیم.
۱٫ بازار یابی جاذبه ای :
منظور از این نوع بازار این می باشد که بجای اینکه فروشنده بدنبال مشتری برود خود مشتری به فروشنده مراجعه کند این نوع بازار یابی را بازار یابی جاذبه ای می گویند که بوسیله ی روش های مختلف مانند سئو ، محتوا گذاری ، تبلیغات و … مشتری جذب فعالیت شما می شود و به شما مراجعه می کند.
۲٫ بازار یابی چریکی :
بازاریابی چریکی اغلب برای کسب و کارهای کوچک مناسب است که نیاز دارند بدون اینکه هزینه های بسیاری بکنند به یک مخاطب بزرگی برسند. همچنین توسط شرکت های بزرگ در کمپین های مردمی مورد استفاده قرار می گیرد تا کمپین های رسانه های جمعی را تشویق کنند. افراد نیز این سبک بازاریابی را به عنوان راهی برای یافتن شغل یا کار بیشتر مورد استفاده قرار داده اند.
۳٫ بازار یابی ایمیلی :
بازار یابی ایمیلی یکی دیگر از راه های مناسب برای ارتباط برقرار کردن با مخاطبان می باشد و برای آگاه سازی آن ها اهمیت بسیار زیادی دارد بخصوص در ساخت کمپین ویژه و صفحه لندیگ پیج خود کاربرد زیادی دارد.
۴٫ بازار یابی محتوا :
این نوع بازار یابی ارتباط مستقیم با سئو دارد بازار یابی محتوا یکی از مهمترین اقدامات در بهینه سازی و سئو می باشد در واقع با استفاده از محتواهاست که شما می توانید سئو سایتتان را بهبود دهید در واقع تولید محتوا با فرض وهدف معرفی نوع فعالیت وبرند باعث رشد چشمگیری در وبسایتتان می شود.
۵٫ بازار یابی ویروسی :
این نوع بازاریابی نوعی بازار یابی دیجیتالی می باشد و با کمک شبکه های اجتماعی صورت می گیرد کسب و کار شما بصورت یک موج در بین مردم تبلیغ می شود در این روش، به یک کمپین خلاقانه نیاز است تا خود به خود در بین مردم پخش شود.
۶٫ بازار یابی شبکه های اجتماعی :
امروزه که رونق شبکه های اجتماعی در بین جوامع بسیار زیاد است بازار یابی شبکه های اجتماعی یکی دیگر از بازار یابی های موفق می باشد بدین صورت که تبلیغ محصولات معرفی برند از این روش موجب رشد چشمگیرمراجعه کنندگان به وبسایت های مورد نظر می شود.
۷٫ بازار یابی PPC :
در این بازار یابی شما با پرداخت هزینه به سایت ها های پربازدید ومعتبر می توانید تبلیغ وبسایت خود را در این نوع سایت ها قرار دهید و هر بار که کسی روی تبلیغ شما کلیک کند، باید به منتشر کننده تبلیغ مبلغی رو پرداخت کنید یکی دیگر از راه های بازار یابی رایج بازار یابی ppc می باشد.
۸٫ سئو :
یکی از مهم ترین و رایج ترین نوع بازار یابی سئوی کلمات کلیدی می باشد شما پس از طراحی وب سایت خود با اقدامات مختلف رنکینگ و رتبه بندی خود را در گوگل بالا می برید که این روش با بهره گیری از خواص سئو امکان پذیر می باشد سئو سایت باید توسط متخصصین سئو صورت گیرد.
در فضای تبلیغاتی و کسب و کار امروزی فضای مجازی کاربرد بسیار زیادی دارد و اکثر کسب و کارها علاوه بر فروش حضوری به فروش مجازی و اینترنتی روی آوردند به همین دلیل اگر کسب و کاری داریم یا اینکه به فکر ایجاد کسب و کاری هستیم از راه فضای مجازی و سایتی می توانیم این قضیه رو به فروش بهتر و بالاتری برسانیم قبل از اینکه پیج اینستاگرامی خود را راه اندازی کنیم باید اقدام به فراگیری و آموزش مدیریت پیج اینستاگرامی کنیم در این مقاله به نحوه مدیریت پیج اینستاگرامی می پردازیم با ما همراه باشید.
اولین بخش اینستاگرام که برای مدیریت پیج اینستاگرامی با آن زیاد سر و کار دارید تنظیمات و اطلاعات اکانت شما می باشد که در خیلی مواقع ها به آن نیاز دارید در مواقعی پیش می یاد که اینستاگرام شما رو از کاربری تان خارج می کند و شما نمی توانید در پیج اینستاگرامی خود فعالیت کنید و برای ورود رمز کاربری و نامی که برای پیج خود انتخاب نمودید را نیاز دارید بنابراین در همان ابتدا که اکانت اینستاگرامی خود را فعال نمودید اطلاعات دقیق کاربری اینستاگرام خود را در فایل یا جایی که بعد ها به آن دسترسی آسان دارید ذخیر نمایید.
برای رفتن به داخل صفحه های تنظیم اکانت اینستاگرامی خود انتخاب سه نقطه موجود در سمت راست دستگاه های اندرویدی و همچنین آیکون شبیه به خورشید در دستگاه های آی او سی و ویندوزفون ها می باشد با انتخاب این موارد می توانید داخل صفحه تنظیم اکانت اینستاگرام خود شوید.
برای خارج شدن از اکانت اینستاگرامی خود لازم است بروی آیکون پروفایل خود که در سمت راست صفحه وجود دارد کلیک کنید سپس بروی گزینه لوگ اوت کلیک کنید.
بعد از اینکه با فضای مدیریت اکانت اینستاگرام و بخش های تنظیمات آشنا شدیم به بخش نحوه فعالیت خود در اینستاگرام می پردازیم این که هدف خود از ایجاد پیج اینستاگرامی چی بوده و به چه منظور پیج اینستاگرامی که ایجاد کردیم برای دیگران باید جذابیت داشته باشد و بسیاری از نکات دیگر که به آن ها می پردازیم.
مهمترین امر در جذب فالور در اینستاگرام ایجاد پست های جذاب برای کاربران می باشد اگر با هدف گذاری مشخص و معین این امر صورت گیرد مطمئنا پیج اینستاگرامی شما در جذب فالورموفق خواهد بود ایجاد محتوا جذاب را در پیج اینستاگرامی خود جدی بگیرد که یکی از راه های موفیت پیج شما می باشد.
روش دیگری که می توانید پیج کاری خود را به حد ایده ال برسانید روش تبلیغات می باشد تبلیغات در پیج های اینستاگرامی که مقدار فالور آن ها به مقدار قابل توجهی باشد می تواند راه مناسبی برای دیده شدن پیج شما باشد بنابراین از تبلیغات پیج خود در پیج های دیگر اینستاگرامی استفاده که یکی از راه های خوب برای بدست آوردن فالور و دیده شدن پیج شما می باشد.
برای نگه داشتن مخاطبان پیج خود و افزایش فالورهایتان تعداد پست های خود را به مقدار کافی افزایش دهید از ارائه محتوای خود به صورت استوری حتما استفاده کنید این معقوله را بطور روزانه و منظم انجام دهید در هفته پست هایتان حداقل به شش عدد برسد در صورتیکه که محتوا گذاری تان بسیار کم باشد مخاطبان خود را از دست می دهید و در رقابت مجازی این عرصه را به رقبایتان خواهید باخت برای محتوا گذاری خود یک برنامه منظم و روتین داشته باشید.
اینستاگرام بسیار در زمینه ی فعالیت های رباتیکی که در آن انجام می شود، حساس و زیرک است. اگر در پست های خود از ربات ها و الگوریتم های غیر معمول استفاده کنید، باعث کاهش دیده شدن و کاهش تعامل به دستیابی شما به مخاطبان جدید می شود بنابراین از این روش های نامناسب نمی توانید باعث پیشرفت پیج اینستاگرامی خود شوید چه بسا این قضیه بطور عکس نتیجه بدهد.
طرز تهیه کلوچه خرمایی
مواد لازم | |
روغن جامد : | ۱/۴ پیمانه |
آرد : | ۱.۵ پیمانه |
بیکینگ پودر : | ۱ قاشق چای خوری |
پودر قند و یا شکر : | ۱ قاشق غذاخوری |
شیر : | ۶ قاشق غذا خوری |
خرما : | ۱۲ عدد |
هل ساییده شده : | ۱ قاشق غذا خوری |
زرده تخم مرغ | به میزان لازم |
طرزتهیه:
ابتدا فر را بر روی دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا به خوبی داغ شود. روغن و آرد را در درون ظرف مناسبی بریزید و این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید می توانید این مواد را با کمک دست نیز با یکدیگر مخلوط کنید.سپس بیکینگ پودر و پودر شکر را به این مواد اضافه کنید و سپس شیر را نیز به صورت آرام آرام به مایه کلوچه اضافه کنید و مواد مخلوط شده کلوچه را به خوبی و به مدت ۵ دقیقه ورز دهید.در مرحله بعدی طرز تهیه کلوچه خرمایی پوست خرماها را بگیرید و هسته آن ها را نیز خارج کنید و سپس خرما ها را به همراه هل ساییده شده در درون ظرف مناسبی بریزید و ظرف را به مدت ۵ دقیقه بر روی حرارت گاز قرار دهید تا مواد نرم شوند سپس از خمیر آماده شده کلوچه خرمایی دایره هایی به اندازه گردو جدا کنید و مقداری خرما در وسط خمیر ها قرار دهید.سپس خمیر را بپیچیدبرای پیچاندن خمیر کلوچه ها می توانید از روش های مختلفی استفاده نمایید.بعد از پیچیدن خمیر کلوچه ها زرده تخم مرغ را با کمک قلم مو بر روی آن ها بمالید و سپس خمیر های کلوچه را در درون قالب فر قرار دهید و قالب فر را به مدت ۱۵ دقیقه در درون فر با دمای ۱۸۰ درچه قرار دهید.کلوچه خوشمزه خرمایی سیستانی ها طعم بی نظیر و خاصی دارد پیشنهاد می کنیم که این کلوچه را در منزل تهیه کنید. امیدواریم از دستور پخت کلوچه خرمایی با این روش نهایت لذت ببرید و لحظات خوبی و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود با سرو این کلوچه سپری کنید.
منبع : http://mag.vbshop.ir/?p=1859
معرفی برند لینت
شرکت شکلات سازی«لینت اند اسپرانگلی»
(lindt & sprüngli) سوئیس یکی از شرکت های بزرگ در صنعت شکلات و شیرینی جهان به شمار می رود که محصولاتش هم اکنون در بیش از 80 کشور جهان به فروش می رسد و رقم فروش سالانه این شرکت تقریبا یک میلیارد دلار برآورد شده است.
این شرکت سوئیسی کارخانه های مختلفی در خود سوئیس و کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، اتریش و آمریکا و همچنین شعبه های بزرگ فروش و پخش محصولات «لینت اند اسپرانگلی» در کشورهایی از جمله انگلستان، لهستان، اسپانیا، کانادا دارد، این برند معروف در بوینس آیرس آرژانتین، هنگ کنگ و دبی نیز دفتر فروش باز کرده است.
محصولات این شرکت سوئیسی به وسیله یک شبکه پخش جهانی در سر تاسر دنیا توزیع می شود.
آغاز امپراتوری شکلات های لینت اند اسپرانگلی
تاریخچه شرکت مشهور «لینت اند اسپرانگلی» از یک شیرینی پزی کوچک در شهر قدیمی زوریخ سوئیس اغاز می شود. «دیوید اسپرانگلی»، موسس شرکت «لینت اند اسپرانگلی»، در ابتدا پسر بچه ای فقیر و بدون سرپرست بود که برای گذران زندگی خود سال های متمادی در شیرینی پزی های زوریخ شاگردی می کرد، وی دوره کار آموزی خود را در سال 1820 در یکی از معروف ترین شیرینی پزی های زوریخ آغاز کرد. در سال 1836 زمانی که صاحب اصلی و پسر همان شیرینی پزی که دیوید در آن جا کار می کرد، از دنیا رفتند، همسر صاحب مغازه شیرینی پزی را به دیوید فروخت.
در مارس 1845 «دیوید اسپرانگلی» به همراه پسر 29 ساله اش «رادولف» (rudolf) که دوره شیرینی پزی را در خارج از سوئیس گذرانده بود، کارخانه شکلات سازی خود را به نام «دیوید اسپرانگلی ا فیلز سوشیتات» ( david sprungli et fils societat) افتتاح کرد. آن ها در ابتدا تولید شکلات های قالبی را در کارگاه کوچک خود واقع در یک ساختمان قدیمی آغاز کردند، در این کارگاه دو ماشین شکلات سازی دستی وجود داشت که یکی از این ماشین ها مخصوص حرارت دادن و دیگری برای خرد کردن قالب های شکلاتی بود.
اما پس از مدت کوتاهی کارگاه آن ها و حجم شکلات هایی که در آن جا تولید می شد، پاسخ گوی نیازهای مشتریان نبود، شکلات های اسپرانگلی بر اساس یک دستور پخت جدید ایتالیایی تهیه می شدند.
در نتیجه آن ها کارخانه خود را در سال 1847 به مکانی در منطقه «هورگن» (horgen) در بخش انتهایی دریاچه زوریخ منتقل کردند.
از آن پس اسپرانگلی یک سری ماشین آلات جدید و یک ماشین فرآوری دانه های کاکائو خریداری کرد، تا جایی که شمار کارگران کارگاه دیوید به 10 نفر افؤایش یافت.
جدا کردن سنگ ها و ذرات موجود در دانه های کاکائو از وظایف این کارگران به شمار می رفت، زیرا هنگام حمل این دانه ها از بنادر هلند به زوریخ، سنگ ریزه و ذرات زیادی وارد دانه ها می شد.
در سال 1859 دومین شیرینی فروشی و کافی شاپ متعلق به شرکت اسپرانگلی در شهر زوریخ افتتاح شد، بسیاری از مردم که برای آماده شدن بسته های شکلات خود انتظار می کشیدند، با نشستن بر روی نیمکت های سنگی این کافی شاپ و نوشیدن قهوه و شکلات های مایع گذران وقت می کردند.
محصولات متنوع کارخانه شکلات سازی اسپرانگلی در بین سال های 1860 تا 1880 میلادی شامل مجموعه ای از 20قالب شکلاتی با کیفیت های مختلف از «اکونومیک» (economique) تا «شوکولات دو کریمر» (chocolat du cremier ) بود. نسل دوم شکلات های اسپرانگلی به همراه توسعه فعالیت های این شرکت در سال 1862 میلادی دیوید اسپرانگلی در سن 86 سالگی از دنیا رفت و رادولف مدیریت این تشکیلات را پس از پدرش به عهده گرفت.
پس از ساخته شدن یک بلوار جدید در نزدیکی دومین مغازه فروش محصولات اسپرانگلی، بازار فروش این مغازه بیش از پیش رونق گرفت و در اطراف این مغازه یک هتل شیک، بانک و بازار بورس نیز ساخته شد.
بار دیگر کارخانه شکلات سازی اسپرانگلی به منطقه «وردموهل» (werdmühle) در شهر زوریخ نقل مکان کرد و در محل جدید امکانات بیشتری از جمله کارگاه ها و انبار های متعدد، یک کانال مخصوص هدایت جریان آب به کارخانه و منازل سازمانی برای کارگران کارخانه، تعبیه شده بود.
یک دهه بعد شمار افراد فعال در کارخانه اسپرانگلی به 80 نفر رسید که از جمله آن ها می توان به متخصصان در امور شیرینی پزی، مکانیک های ماشین آلات، کارگران بخش حمل و نقل، فروشندگان و دیگر کارگرانی که در بخش های بسته بندی مشغول به کار بودند، اشاره کرد.
در سال 1882 فعالیت های شرکت اسپرانگلی جهانی شد به طوری که شکلات های قالبی اسپرانگلی، پاستیل ها، شکلات های کوفته برنجی شکل و شکلات هایی با طعم بادام سوخته که همگی از محصولات این شرکت به شمار می رفتند به کشورهایی از جمله آلمان، اتریش، مجارستان، بلژیک، ایتالیا، رومانی، دانمارک، سوئد، نروژ، ترکیه و حتی شرق هندوستان صادر می شد.
رادولف در سال 1892 پس از بازنشستگی، دو مغازه فروش محصولات شرکت اسپرانگلی را به پسر جوان تر خود یعنی «دیوید رابرت اسپرانگلی» (david robert sprüngli) و مدیریت کارخانه را به «جان رادولف اپرانگلی شفرلی» (johann rudolf sprüngli-schifferli) واگذار کرد.
جان رادولف در ابتدا دامنه فعالیت های خود را گسترش داد و اقدام به خرید ماشین آلات جدید شکلات سازی کرد، در حدود سال 1890 شرکت اسپرانگلی محصول جدید خود با نام «آلپینا شوکولات ا لیت» (alpina, chocolat au lait) را روانه بازار کرد، این شکلات شیری بر اساس دستور پختی که پیش تر «دنیل پیتر» ( daniel peter ) یک شکلات ساز سوئیسی در سال 1875 آن را اختراع کرده بود، تهیه می شد.
در فناوری جدید کاکائو کمتری مورد استفاده قرار می گرفت و شیر تغلیظ شده تقریبا جای نیمی از مقدار کاکائویی که پیش تر برای پخت یک شکلات استفاده می شد را گرفته بود، با فراگیر شدن تولید این نوع شکلات ها در سوئیس ، میزان واردات کاکائو این کشور تا اندازه زیادی کاهش یافت، زیرا شیر در سوئیس به وفور یافت می شد.
جورج برنارد، مدیر وقت بازاریابی محصولات جدید اسپرانگلی توانست با استفاده از مهارت های بازاریابی خود محصولات و ابداعات جدید این شرکت را به بازار های مختلف عرضه کند.
یکی از ابداعات جدید شرکت اسپرانگلی تولید کاکائوهای ساخارینی مخصوص افراد مبتلا به دیابت بود، کاکائو بلوطی که مخلوطی از کاکائو و بلوط های زمینی با مقدار کمی روغن از دیگر محصولات این شرکت بود، این محصول در رده مواد غذایی سالم و کم چرب قرار می گرفت. جان رادولف زمانی که پدرش از دنیا رفت، متوجه شد که امکانات موجود در کارخانه وردموهل برای برنامه های جاه طلبانه آینده وی بسیار کوچک و ناچیز است.
جان رادولف برای افزایش سرمایه های خود به منظور احداث یک کارخانه بزرگ با امکانات پیشرفته، در سال 1899 تصمیم گرفت شرکت خود را از مالکیت خصوصی در آورده و آن را به یک شرکت سهامی با نام «شوکولات اسپرانگلی» ای.جی (chocolat sprüngli ag) تبدیل کند.
وی در سال های 1898 و 1899 یک کارخانه جدید در منطقه «کیلچبرگ»(kilchberg) واقع در حاشیه دریاچه زوریخ احداث کرد، به دنبال احداث این کارخانه جدید در دهه های بعدی میزان فروش شرکت «شوکولات اسپرانگلی»250 درصد افزایش یافت، اما توسعه محصولات این شرکت در رشد میزان فروش محصولات این شرکت نقش به سزایی داشت.
ورود به قرن بیستم به همراه شرکای جدید
شرکت «شوکولات اسپرانگلی» در سال 1899 موفق به یافتن یک شرکت شکلات سازی کوچک اما بسیار مشهور در شهر برن شد که «راد لینت فیلز» (rod. lindt fils) نام داشت. رادولف لینت، موسس 24 ساله این شرکت کوچک و مشهور، در آن زمان یک فناوری جدید را اختراع کرد، وی با آزمایش روی ماشین آلات قدیمی که از یک کارخانه تولید چاشنی های غذا خریداری کرده بود، به این اختراع دست یافته بود.
وی با وردنه کردن کاکائو در یک ظرف مخصوص برای مدتی طولانی و سپس افزودن کره کاکائویی به مخلوط دانه های کاکائو توانسته بود نوع جدید و مرغوبی از شکلات را به بازار معرفی کند، خمیر این نوع شکلات تا اندازه ای تلخ، ناصاف بود و استحکام بالایی داشت.
لینت در دهه 1880 میلادی ظرف های صدفی و ماشین های غلتک را توسعه داد، دانه های کاکائو برای مدت 72 ساعت در ظرفی بزرگ عقب و جلو می شد و ماشین غلتک، شکر و ذرات کاکائو را با گرمای داخلی خود ماشین همونوژیزه می کرد و سپس آن ها با لایه نازکی از کره کاکائوی پوشیده می شد و پس از اندکی حرارت محصول مورد نظر آماده می شد، این ماشین بعدها «کونچ» (conche) نام گرفت و به یکی از تجهیزات اصلی تولید شکلات در جهان تبدیل شد.
در حالی که تقاضا برای شکلات های جدید حرارت دیده (melting chocolate) به سرعت در حال افزایش بود و مشتریان برای تحویل سفارشات خود باید زمانی طولانی منتظر می ماندند، لینت تمایل نداشت دامنه فعالیت های خود در این زمینه گسترش دهد.
از این رو لینت که در آن زمان توانسته بود با ارائه این نوع شکلات ها در اروپا برای خود شهرت فراوانی کسب کند، امتیاز خود را به شرکت «شوکولات اسپرانگلی» به مبلغ یک میلیون و 500 هزار فرانک سوئیس فروخت و خود به هیئت مدیره شرکت اسپرانگلی پیوست و از آن پس شرکت اسپرانگلی به شرکت «لینت اند اسپرانگلی» تغییر نام داد.
با وجود یکی شدن لینت و اسپرانگلی این دو در واقع به صورت مجزا فعالیت می کردند و در آن زمان اختلاف های زیادی میان اعضای هئیت مدیره لینت و اسپرانگلی به جود آمد. در سال 1902 تا 1903 میلادی کارخانه لینت در برن حدود 40 درصد از مجموع محصولات شرکت لینت اند اسپرانگلی را تولید می کرد و کارخانه اسپرانگلی 60 درصد تولید محصولات را بر عهده داشت، اما شکلات های لینت از اسپرانگلی گران تر بود. امکانات لینت که در مجموع تنها 13 درصد تولید را بر عهده داشت 26 درصد فروش را به خود اختصاص می داد.
در همان زمان «آدولف لینت» و برادرش «آگوست» (august) یک کارخانه برای خود در برن ساختند و آن را به شرکت لینت اند اسپرانگلی اجاره دادند. رادولف در سال 1905 توافقنامه اجاره آن کارخانه را لغو کرد و از کارخانه لینت اند اسپرانگلی استعفا داد، در سال 1906 آگوست به همراه یکی از پسر عمو های یک شرکت جدید به نام خود تاسیس کردند.
اما رابرت استانژی- اسپرانگلی که در ان زمان مدیریت شرکت لینت اند اسپرانگلی را پس از رادولف بر عهده گرفته بود، از خانواده لینت به دلیل استفاده غیر قانونی از برند این شرکت شکایت کرد. در نهایت دادگاه لینت را به پرداخت جریمه محکوم کرد و سرانجام رادولف لینت دوباره فعالیت خود در شرکت لینت اند اسپرانگلی را آغاز کرد و تا زمان مرگش سال 1909) آن جا ماند، اما دستور پخت وی برای همیشه مخفی ماند و هیچ گاه آشکا ر نشد.
دوره رکود اقتصادی و جنگ های جهانی
با وجود جنگ های جهانی و بحران اقتصادی موجود، صنعت شکلات سازی سوئیس برای دو دهه با رشد فروش محصولات به خصوص در خارج از مرزهای این کشور، رو به رو بود.
این رشد فروش در جنگ جهانی دوم همچنان ادامه داشت و شرکت لینت اند اسپرانگلی نیز این روند رشد نیز بی نصیب نماند، این شرکت در سال 1915 تا 1916 72 درصد محصولات خود را به 20 کشور جهان صادر می کرد.
این میزان در سال های بین 15-1914 تا 20-1919 دو برابر شد، اما در دهه 1920 1930 میلادی تا اندازه ای بازار فروش در کشورهای خارجی با افت روبه رو شد. شرکت لینت اند اسپرانگلی سرانجام توانست کش و قوس های جنگ های جهانی را پشت سر گذاشته و به سوی دوران اوج و شکوفایی گام بردارد.
دوران پس از جنگ جهانی دوم
پس از این دوران تقاضا برای شکلات های این شرکت سوئیسی دو باره با افزایش همراه شد و این شرکت در دهه 1940 تا 1970 میلادی حق امتیاز چندین شرکت شکلات سازی در داخل و خارج از مرزهای سوئیس را خریداری کرد.
در سال 1972 میلادی لینت اند اسپرانگلی در فناوری تولید شکلات با روش های مختلف در جهان پیشگام شده بود، فناوری فرآوری دانه های کاکائو در این شرکت توسعه یافت و این فناوری جدید تا حدود بیش از 90 درصد در وقت صرفه جویی می کرد، در همین سال لینت در زمینه فناوری و تجهیزات تولید شکلات پیشرفت چشمگیری داشت به طوری که ظرفیت تولیدش 55 درصد افزایش یافت و رقم فروش این شرکت به 100 میلیون فرانک رسید. شرکت لینت اند اسپرانگلی در دهه 1980 و 1990 میلادی همچنان روی نوار پیشرفت حرکت می کرد و در طول این دو دهه نیز توانست حق امتیاز چندین شرکت شکلات سازی دیگر را خریداری و همچنین شعبه های مختلفی در سر تا سر دنیا باز کند.
منبع : http://mag.vbshop.ir/?p=1862