طراحی وبسایت مشابه دیجی کالا | سایت دیجی کالا بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران و خاورمیانه است که روزانه میلیاردها تومان درآمد دارد این سایت که تقریبا ۱۴ سال از تاسیس آن می گذرد و همچنان در حال پیشرفت و گسترش است است ، به الگویی بی بدیل و بی نظیر در طراحی وبسایت های فروشگاهی و طراحی فروشگاه اینترنتی تبدیل شده است
دیجی کالا به علت جذابیت بالا ، امکانات کاربردی ، کاربرپسند بودن و طراحی حرفه ای و تکامل یافته UI و UX ، نماد و الگوی فروشگاه های اینترنتی شده است.
بسیاری از شرکت ها و کاربران و مجموعه هایی که قصد ورود به تجارت الکترونیک و دنیای فروشگاه های اینترنتی را دارند بدنبال طراحی حرفه ای یک سایت مشابه دیجی کالا یا با الگو برداری از آن هستند.
طراحی سایت مشابه دیجی کالا یا الگو برداری از آن ، کمک زیادی به به شما خواهد کرد چرا که اشتباهاتی که دیجی کالا تجربه کرده است شما تجربه نخواهید کرد و همچنین چون کاربران زیادی به دیجی کالا عادت کرده اند پس رابطه خوبی با فروشگاه شما نیز برقرار خواهند کرد.
فناوری اطلاعات زیفا ؛ در سال 1390 توسط جمعی از مهندسین و دانشجویان منطقه 17 تهران به طور رسمی آغاز به فعالیت نمود. فناوری اطلاعات زیفا به انجام کلیه امور حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تحت قوانین رسمی کشور جمهوری اسلامی ایران می پردازد.
این مجموعه با به کارگیری علم روز دنیا و کادری مجرب توانسته است در مدت زمانی کوتاه جایگاه خوبی در حوزه فناوری اطلاعات پیدا نماید و مشتریان راضی زیادی را برای خود داشته باشد. این مشتریان از حوزه های مختلف اعم از سازمان ها و ادارات دولتی ، شرکت های خصوصی و همچنین مشتریان بازار تهران و … می باشند.
زیفا همواره تلاش نموده است با ارائه پروژه های با کیفیت و جلب رضایت مشتریان در پشتیبانی دائمی خدمات ؛ بتواند جایگاه خوبی را میان رقبای خود بدست آورد.
برای سفارش طراحی وبسایت مشابه دیجی کالا و تماس برای مشاوره با متخصصین زیفا کلیک کنید
برخی از ویزگی های دیگر وبسایت شما :
هاست مورد انتخاب ما از هاست های سوار بر سرورهای داخلی و ایرانی بوده که برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه سازی شده اند. هاست های ایرانی مورد استفاده ما ضد تحریم هستند ، آپتایم بالایی دارند و در بروز وقایع امنیتی در کشور دچار قطعی نمی شوند. در مورد دامنه مورد استفاده روی این پلن نیز باید بگوییم که دامنه Ir بصورت پنج ساله و com یکساله و به نام کارفرما خریداری و بر روی هاست تنظمیم می گردد. همچنین حفظ امنیت هاست ، نگهداری از هاستینگ وبسایت و بک آپ گیری از آن بر عهده فناوری اطلاعات زیفا می باشد. بدیهی است که تمدید هاست و دامنه بصورت سالیانه به اطلاع کارفرما خواهد رسید :
1) هاست پرسرعت و استاندارد CMS وردپرس: ارائه هاست 5 گیگ پرسرعت بر روی سرور ایرانی ، بدون قطعی ، ضد تحریم با آپتایم بالا
2) ثبت دامنه: ثبت دامنه ir پنج ساله و .com یکساله به نام کارفرما و براساس پکیج طراحی سایت انتخابی
3) تمدید: اعلام و اطلاع رسانی قبل از فرا رسیدن موعد تمدید دامنه و هاست وبسایت و صدور فاکتور
4) بک آپ گیری: اکسپورت بک آپ کامل وبسایت بصورت منظم و مستمر
آیا وردپرس نیاز های ما را برای طراحی سایتی مشابه دیجی کالا برطرف میکند؟
_ در پاسخ میگوییم بله به دلیل انعطاف پذیری بالای وردپرس و قدرت بالایی که وردپرس تونسته بعد از انتشار و به روزرسانی های متنوع به دست بیاره و اونو کسب کنه این روزها میشه دیگه هر نوع سایتی را با اون راه اندازی کرده و ایده خودمون رو پیاده سازی و اجرایی کنیم.
آیا برای همین سایت اپلیکیشن هم میتونیم طراحی کنیم؟
_ بله باتوجه به تجربه ما در این زمینه اپلیکیشن موبایل هم در دو سیستم عامل اندروید و آی او اس برای شما طراحی میشود.
آیا میتوانیم بعد از طراحی سایت خود با وردپرس هنگامی که وبسایت معروف شد زبان خود را از وردپرس به یک زبان دیگری منتقل کنیم؟
_ بله میتونید به cms اختصاصی خودتون مهاجرت کنید
آیا امکان ویرایش صفحات با المنتور نیز وجود دارد؟ یعنی می توان به جای ویژال کامپوزر از المنتور استفاده کرد؟
_ بله از المنتور هم می توانید استفاده کنید و همچنین آخرین نسخه قالب نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت
وبسایت در همه حالت ها مناسب بارگذاری میشود؟
_ وبسایت شما به صورت کاملا ریسپانسیو طراحی شده و در هر صفحه ای متناسب با سایز اون صفحه لود میشود'
امروزه به دلیل گستردگی و تنوع فعالیت های افراد و شرکت های بزرگ و کوچک و طیف بسیار گسترده و متنوع کالاها و خدمات قابل ارائه به افراد و گروه های مختلف ، لزوم اجرا و پیاده سازی یک پایکاه اطلاع رسانی که تحت بستر وب یا همان طراحی وب سایت های شرکتی که همواره قابل دسترس همگان باشد ، بیش از پیش نمایان شده و اهمیت پیدا کرده است.
اصولا وب سایت ها ابزار هایی هستند که تنها با اتصال به شبکه گسترده جهانی تمام افراد را از اقصی نقاط جهان از کسب و کار های یکدیگر و نقاط ضعف و نقاط قوت تنها با یک کلیک مرتبط و مطلع می کنند. در واقع این پیشرفت تکنولوژی است که نه تنها موجب استفاده از وب سایت ها در دنیای امروز شده است بلکه موجب خلق بسیاری از کسب و کارهای مختلف و متنوع نیز شده است. با فناوری اطلاعات زیفا در این مطلب همراه باشید :
در واقع هدف اصلی و مهمی که هر وب سایت شرکتی دنبال می کند یک کسب و کار موفق و با سود دهی و درآمد زایی بالا است. کسب و کاری که شاید کوچک و دور از دسترس مخاطبان باشد اما به وسیله وب سایت خود مورد توجه طیف گسترده ای از کاربران قرار خواهد گرفت. با پیاده سازی یک وب سایت مرزهای جغرافیایی شکسته خواهد شد و افراد، دیگر محدودیت زمانی و مکانی برای دیده شدن کسب و کارشان را نخواهند داشت.
امروزه وب سایت به عنوان یک ابزار اولیه و ضروری دیده نمی شود ، بلکه به عنوان یک ابزار لوکس برای افزایش اعتبار آن کسب و کار حرف های زیادی برای گفتن دارد. ابزاری که موجب جلب اعتماد مشتریان بالقوه شده و آن ها را به سوی کسب و کار شما سوق می دهد. شما به ارائه ی یک وب سایت به مشتریان نه تنها کالاها و خدمات خود را به مردم معرفی خواهید کرد بلکه دانش و اطلاعات خود را به آن ها نشان خواهید داد و ثابت خواهید کرد تا چه اندازه از دانش روز دنیا مطلع هستید.
وب سایتی که به صورت مداوم به روز رسانی می شود نشان دهنده ی احترام آن شرکت به مشتریان خود می باشد و ثابت میکند مشتریان تا جه اندازه برای آن شرکت قابل احترام حائز اهمیت هستند. بدین ترتیب اعتماد مشتریان نیز جلب خواهد شد. اطلاعاتی که در اختیار مخاطبان کسب و کار ما قرار میگیرد قطعا باید به روز و آپدیت بوده تا ثابت کند دانش شرکت بر پایه علم روز دنیا پیش می رود. علاوه بر این به روز رسانی وب سایت بسیار سهل تر از به روز رسانی و ایجاد تغییرات در انواع دیگر ابزار های تبلیغاتی مانند کاتالوگ ها و بروشورها است.
نکته مهم و حائز اهمیتی که در این میان به چشم میخورد این است که حتی اگر نگرانی ما هزینه بر بودن طراحی وب سایت شرکتی نیز باشد باید بدانیم هزینه طراحی یک وب سایت شرکتی به عنوان ابزاری قوی برای معرفی کسب و کار شما، در دراز مدت بسیار به صرفه تر از زمانی است که شرکت قصد داشته باشد در رسانه های دیگری مانند تلویزیون و غیره تبلیغ کند. در واقع از بعدی دیگر وب سایت شرکتی ابزاری برای تبلیغ کسب و کار بنگاه های کوچک و بزرگ محسوب می شود.
طیف بسیار گسترده ای از مشتریان ، قبل از هر تصمیمی برای خرید و یا کسب اطلاعات در مورد چیزی که در ذهن دارند شروع به جستجو در اینترنت و موتور های جستجو مانند گوگل میکنند. این موضوع هر مدیری را ترغیب می سازد تا نسبت به پیاده سازی و بهینه سازی یک وب سایت شرکتی با رعایت اصول و قواعد برنامه نویسی و سئو سازی اهمیت دهد.
همانطور کهدر ابتدا نیز گفته شد هدف از طراحی سایت شرکتی عمدتاً اهداف تجاری و بازرگانی است. شرکت ها برای بودن در صحنه رقابت میان کسب و کارهای مختلف نیاز به یک وب سایت حرفه ای خواهند داشت. شرکت ها با طراحی وب سایت شرکتی در واقع به تقویت برند خود کمک میکنند و باعث تداوم حیات آن برند در صنعت می شوند. میتوان به جرات ادعا کرد که یک وب سایت تنها مجموعه ای از کلمات پیرامون فعالیت های آن شرکت نیست بلکه نشان از عملکرد تجاری و بازرگانی شرکت است که میتواند به وسیله تصاویر یا فیلم های مختلف تجاری به تصویر درآید. با قراردادن رزومه مدیران و نمونه های از پروژه های موفق اجرا شده توسط شرکت، میتوان بسیار قدرتمندتر از رقبا ظاهر شد.
پس از تصمیم گیری در خصوص راه اندازی سایت شرکتی خود ، حالا نوبت به نکات قابل توجه و بسیار مهمی می رسد که توجه به آنها باعث می شود تا شما بهتر و قوی شروع به فعالیت کند و در نظر کاربران بیشتر توجه قرار بگیرد. برخی از این نکات عبارتند از :
رعایت نکات فوق در عین سادگی می تواند سبب شود تا سایت شما بسیار قدرتمند به سمت موفقیت و هدف از پیش تعیین شده شما برود و باعث رونق کسب و کار و تجارت شما گردد.
سیستم مدیریت محتوای وردپرس ، یکی از قوی ترین ، محبوب ترین و حرفه ای ترین سیستم های مدیریت محتوا و راه اندازی سایت است. بروزرسانی های اخیر وردپرس در راستای افزایش قدرت و عملکرد و پشتیبانی کامل زبان فارسی آن توانسته است جایگاه بسیار بالاتری نسبت به سایر سیستم های مدیریت محتوی به آن دهد.
نکته بسیار مهم در وردپرس ، رایگان بودن آن و تعداد بسیار زیاد plugin ( افزونه ) های آن که می تواند هر امکانی را برای سایت شما فراهم سازد. رایگان بودن وردپرس سبب شده است تا هزینه طراحی و راه اندازی سایت به حد قابل توجهی کاسته شودو به حداقل هزینه برسد. وردپرس از نظر امنیت و انعطاف پذیری نیز حرف اول را در میان سایر سیستم ها می زند.
همواره شکل و طراحی گرافیکی یک وب سایت برای کاربران مهم بوده و سبب جذب آنها به سمت سایت شما می شود و جزو بازدید کنندگان شما به حساب می آینده و در نتیجه آمار بازدید سایت شما نیز بالا می رود.
برای طراحی گرافیکی سایت شرکتی در صورت رعایت نکات زیر می توانید سایتی زیبا و چشم نواز را به کاربران خود ارائه دهید :
پیشنهاد می کنم طراحی سایت شرکتی خود را به کارشناسان و مشاورین فناوری اطلاعات زیفا بسپارید ؛ زیرا بسیاری از شکست ها در طراحی سایت ها بدلیل ظاهر نامناسب و شلوغ بودن بیش از حد سایت است.
یکی از مهمترین انتظارات مشتریان در طراحی وب سایت ، سئو و بهینه سازی وب سایت است. اما متاسفانه بسیاری از مشتریان به درستی معنی و اصول سئو سازی سایت را نمی دانند و تنها این را می دانند که با سئو کردن سایت بر روی کلمه کلیدی مورد نظر خود در گوگل دیده خواهند شد.
نمی توان گفت این طرز فکر اشتباه است, اما می توان گفت که کامل و درست نیست. سئو سازی سایت به زبان ساده عبارت است از انجام اصول و قواعدی در کدنویسی و بروزرسانی های سایت که موجب افزایش رتبه کلمات کلیدی یک سایت می شود.
سئو و بهینه سازی یعنی ساخت و ایجاد مطالب و لینک های مناسب برای موتور های جستجو مانند گوگل ؛ بخشی از اصول سئو توسط طراح سایت در هنگام شروع قرارداد از طراحی گرافیک تا کدنویسی و راه اندازی سایت انجام می شود و بخشی دیگر توسط پشتیبان سایت و نویسنده که با رعایت قوانین توسط هر دو سایت می تواند بر روی هر تعداد کلمه کلیدی بهترین جایگاه را در گوگل کسب کند.
بطور معمول پس از راه اندازی سایت ، صاحبان کسب و کار زمان کافی برای انجام بروزرسانی های آن را ندارند که خوشبختانه گروه طراحی الوند با داشتن نویسندگان مجرب و پشتیبانان سایت این مشکل را نیز حل کرده است.
مبنع : https://zefa.ir/essentials-in-designing-a-corporate-website/
فروشگاه های اینترنتی یا همان Cyber mall برای اولین بار در سال 1981 به صورت فروشنده به فروشنده راه اندازی و شروع به کار کرد. فروشگاه های اینترنتی مجموعه ای از وب سایت های تجاری در اینترنت هستند که در حال حاضر هزاران مورد از این وب سایت ها موجود می باشد. این فروشگاه ها بهترین جایگاه برای فروش آنلاین محصولات است.
از زمانی که طراحی وب سایت به عنوان یک تکنولوژی شناخته شد ؛ بیشترین وب ساییتی که تا به اکنون طراحی شده و به بهره برداری رسیده وب سایت های فروشگاه اینترنتی بوده است. فناوری اطلاعات زیفا در نظر دارد در این مطلب برای شما موارد مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی را شرح دهد. با ما همراه باشید :
درست است که شما در فروشگاهتان کالای فیزیکی عرضه نمیکنید و صرفا تصویر آن را به نمایش میگذارید ولی همین تصاویر هم اگر بی نظم و به طور اتفاقی کنار هم چیده شده باشند قابلیت انتخاب و تصمیم گیری را از مشتری میگیرند و نرخ تبدیل بازدید کننده به خریدار را کاهش میدهند. محصولات را به دقت برچسب گذاری کنید به طوری که توضیحات در مورد محصول و قیمت آن به آسانی در دید و دسترس باشد. همچنین از چیدن پرتعداد محصولات با عکس های ریز در ادامه همدیگر پرهیز کنید.
به مشتری مجال نفس کشیدن و زمان برای تفکر بیشتر بدهید. به خصوص صفحه اول را زیاد شلوغ و بی نظم طراحی نکنید دلیلی ندارد که تمام محصولات شما جلوی ویترین باشد اجازه بدهید مشتری از داخل فروشگاه هم دیدن کند.
شما برای انتخاب کالا میتوانید نقش یک مشاور و راهنمای خوب را بازی کنید. منوهای صفحه اصلی مهمتر از آن چیزی هستند که فکر میکنید.برای محصولات سرفصل تعیین کنید و هریک را در منوی مرتبط با خودش قرار دهید.
همانطور که قبلا هم اشاره شد سهولت در استفاده از سایت و دسترسی آسان به تمام چیز هایی که ممکن است بازدید کننده به آنها نیاز داشته باشد یکی از مهمترین مواردی است که در طراحی فروشگاه اینترنتی باید مد نظر قرار دهید. منوی اصلی موثرترین و پرکاربرد ترین بخش سایت شماست از اضافه کردن لینکهای بیش از حد در منوی اصلی اجتناب کنید.
drop down menu( دراپ دان منو ) و mega menu ( مگا منو ) میتوانند جلوی شلوغی و بی نظمی صفحه اصلی را بگیرند. استفاده از منوهای fly-out ( تو در تو ) برای جلوگیری از آشفتگی و شلوغی منوی اصلی میتوانند انتخاب خوبی باشند.
هرچقدر هم که سعی کنید از مذاکره با مشتری اجتناب نمایید و آنها را به سمت دنیای الکترونیک و فضای اینترنت سوق دهید باز هم تعداد کسانی که تمایل دارند با شخصی در سازمان شما صحبت کنند بسیار زیاد است. زمان هایی وجود دارد که مشتریان شما ممکن است در مورد یک محصول خاص یا روش های پرداخت سوالی داشته باشند.
ارتباط شما با مخاطب از طریق تلفن اگر چه گاهی اوقات به علت ترافیک زیاد بازدید کنندگان غیر ممکن به نظر میرسد ولی تاثیر بسیار زیادی در جلب اعتماد و راهنمایی بازدید کنندگان دارد. ساعت کار و آدرس فروشگاه اینترنتی خود را نیز در معرض دید قرار دهید.
اکثر مشتریان با تصمیم قبلی برای خرید کالا به سایت شما مراجعه میکنند. یعنی اینکه مشتری میداند که دنبال چیست و از قبل تصمیم خود را گرفته است. کمتر اتفاق می افتد که مشتریان بعد از مراجعه به یک فروشگاه، چه اینترنتی باشد و چه مغازه واقعی تصمیم به خرید کالایی بگیرند.
تصور کنید اگر کالایی که در ذهن خریدار است در صفحه اول فروشگاه اینترنتی شما به او نشان داده نشود و برای پیدا کردن کالای مورد نظر مجبور به جستجوی زیاد در صفحات وب سایت شما باشد قطعا و به سرعت فروشگاه را ترک خواهد کرد. تفاوت یک فروشگاه اینترنتی با یک فروشگاه واقعی این است که فروشنده ای آماده به خدمت برای پاسخگویی در فضای وب وجود ندارد. برای پرهیز از سردرگمی خریداران یک نوار جستجو search bar یا یک چت آنلاین میتواند مشکل گشا باشد.
از مشتری انتظار نداشته باشید که مانند یک برنامه نویس فکر کند و معما ها را حل کند. دسترسی سریع به کالا و جلوگیری از خسته شدن مشتری کلید موفقیت شما در تبدیل بازدید کننده به خریدار است. این مسئله مهم را به بخت و اقبال واگذار نکنید و امیدوار نباشید که بازدید کننده فروشگاه اینترنتی شما از منوهای بالای صفحه برای پیدا کردن محصول مورد نیاز خود استفاده کند.
مهمترین تفاوت یک مغازه و یک فروشگاه اینترنتی قابل لمس بودن کالاها در یک مغازه است . در یک مغازه شما با برداشتن ، پوشیدن ، بو کردن ، چشیدن و حتی وزن کردن یک کالا میتوانید حس دقیقتری نسبت به آن محصول داشته باشید این تجربه در خرید یا ورود به یک فروشگاه اینترنتی اتفاق نمی افتد. برای جبران این مشکل یا به حداقل رساندن آن باید از تصاویر با کیفیت ودر زوایای مختلف از یک محصول استفاده کنیم .برای بیان و نمایش ویژگیهای محصول سعی کنید که جزئیات هم قابل مشاهده باشند یا حداقل جزئیاتی که در تصمیم گیری برای خرید به بازدید کننده کمک میکنند.
تصاویر باید بیانگر شخصیت و موقعیت برند شما نیز باشند پس نیاز به یک سناریو برای معرفی کالاها دارید به همین دلیل قبل از اینکه تعداد زیادی از عکسها را در فروشگاه اینترنتی خودتان آپلود کنید با افراد متخصص در زمینه بازاریابی و تبلیغات مشورت نمایید.
یکی از مهمترین عوامل کاهش در نرخ تبدیل بازدید کنندگان به خریداران، پیچیده بودن فرایند خرید است. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بعد از اضافه کردن کالاهای مورد نیازتان به سبد خرید و ورود به مرحله پرداخت از ادامه کار و تکمیل کردن فرایند خرید منصرف شده باشید. علت موفقیت خیلی از برنامه های تحت وب یا اپلیکیشن های اندروید مفید بودن یا کارایی آنها نیست بلکه سادگی و سهولت در کاربری، وجه تمایز و نقطه قوت آنها از سایر برنامه هاست. پس از انتخاب کالا توسط مشتری به سرعت او را به سمت درگاه پرداخت الکترونیکی هدایت کرده و تنها اطلاعات ضروری را برای تکمیل فرایند خرید سئوال نمایید بقیه ماجرا و جزئیات مورد نیاز برای ارسال کالا یا سایر موارد پس از انتقال پول هم قابل پیگیری و تعیین تکلیف است .
زمانی که مشتریان شما در حال جستجوی کالای مورد نظرشان در فروشگاه اینترنتی شما هستند یکی از مهمترین سئوالاتی که به دنبال پاسخ آن میگردند روش ارسال کالا هزینه ارسال و چگونگی عودت دادن آن در صورت پشیمانی از خرید است. اگر اطلاعات مذکور به سادگی در دسترس نباشد انگیزه خرید به شکل قابل توجهی افت خواهد کرد. این مسئله را با قراردادن یک لینک در صفحه اصلی حل کنید به شکلی که با هدایت مشتریان به یک صفحه اختصاصی روشهای ارسال یا عودت دادن کالا را به دقت و با شفافیت برای خریدار توضیح دهد.
منبع : https://zefa.ir/important-points-in-designing-an-online-store/
در حال حاضر که اکثر مردم بر این تصمیم شده اند که یک وب سایت جدید فروشگاهی و یا معرفی برند به صورت شرکتی را برای کسب و کار خود راه اندازی کرده اند. ام در عین حال اکثرا نمی دانند که باید از کجا شروع کنند و چه نکاتی را در طراحی سایت فروشگاهی رعایت کنند تا بتوانند سایتی مدرن ، قدرتمند و کاربر پسن را تولید و به بهره برداری برسانند. به همین دلیل فناوری اطلاعات زیفا در این مطلب قصد دارد تا اصولی را که باید در مراحل طراحی سایت به آنها توجه کنید را برایتان ذکر کند و آموزش دهد. با ما در این مقاله همراه باشید.
تقریبا همه کسب و کارها دارای وب سایت های متفاوتی هستند ، زیرا هر کدام هدف متفاوتی دارند. برای مثال سایتی که می خواهد کالای خاصی را به کاربر بفروشد دارای ساختار متفاوتی است نسبت به سایتی که می خواهد یک سرویس را ارائه دهد و در زمینه خاصی تبدیل به مرجع شود. بنابراین ابتدا هدف خود را تعیین کنید تا بتوانید برنامه ها و ساختار سایت خود را در راستای همان هدف دنبال کنید. به یاد داشته باشید که هدف از مهمترین اصول برای شروع هر کاری است.
باید محتوایی را برای سایت خود تهیه کنید که در آن هدف سایت به صورت سریع و واضح به بازدیدکنندگان انتقال داده شود و تمام اهدافی که سایت آن را دنبال می کند نیز در آن ذکر شود. سپس محتوای تولیدی را در صفحه درباره ما قرار دهید. طبق تحقیقات موسسه براکت، زمانی که بازدیدکنندگان با سایت جدیدی مواجه می شوند ابتدا به دنبال این می گردند که سایت چه کاری را انجام می دهد و بعد از آن به دنبال منافعی می روند که سایت برای آنها در نظر گرفته است.
سایت شما باید دارای بلاگ باشد تا در آن بتوانید محتوای تولیدی خود را قرار دهید و دانش افراد را در مورد حوزه ای که در آن فعالیت می کنید افزایش دهید و یا در مورد ساخت و طراحی محصولی جدید به آنها خبر دهید. در واقع بلاگ برای این منظور استفاده می شود که تخصصتان را به بازدیدکننده نشان دهید. بازدیدکننده زمانی که متوجه شود شما در حوزه خود متخصص هستید ، به شما اعتماد می کند.
برای اینکه بتوانید اعتماد و اطمینان بازدیدکنندگان را جلب کنید باید از دامنه ای استفاده کنید که صاحب آن شما هستید. این مهم به بازدیدکنندگان این اطمینان را می دهد که شما دارای برنامه و پشتوانه هستید و برای همین سایت را در دامنه ای که صاحب آن خود شما هستید قرار داده اید. همچنین این مسئله کمک می کند که آدرس اینترنتی شما آسان تر در ذهن بازدیدکنندگان بماند.
قبل از اینکه دامنه ای را انتخاب کنید باید به این مسئله فکر کنید که آیا می خواهید در آینده کسب و کار خود را گسترش دهید و یا اینکه کسب و کار شما کوچک باقی خواهد ماند. به عنوان مثال سایت هایی که بر روی پلتفرم wix و یا squarespace قرار می گیرند فقط برای کسب و کارهای کوچک مناسب هستند و نمی توان آنها را توسعه داد. بنابراین برای اینکه در آینده مجبور به انتقال سایت خود به هاستی جدید نشوید همین الان تصمیم بگیرید که می خواهید کار خود را توسعه دهید یا خیر. زیرا انتقال سایت از یک هاست به هاست دیگر می تواند آسیب به سایت وارد کند.
وردپرس به دلیل اینکه بسیار ساده، سریع و نیز دارای نسخه فارسی است و همچنین می توان بر روی آن قالب ها و افزونه هایی را نصب کرد، بسیار انتخاب هوشمندانه ای است. البته وردپرس برای همه سایت ها هم مناسب نیست. اگر بیزینس شما نیاز به ماژول های سنگین و حرفه ای مثل حسابداری، تحلیل تراکنش ها، امتیازدهی پیشرفته به کاربران و باشگاه مشتریان دارد بهتر است از وردپرس استفاده نکنید.
باید ساختار و قالب سایت خود را طوری در نظر بگیرید که بازدیدکننده بتواند راحت به قسمت های مختلف سایت دسترسی پیدا کند و دچار گیجی و سردرگمی نشود. دسته بندی صحیح و نمایش آدرس مکانی که بازدیدکننده در آن قرار دارد می تواند مفید باشد.
باید ساختار و قالب سایت خود را طوری در نظر بگیرید که بازدیدکننده بتواند راحت به قسمت های مختلف سایت دسترسی پیدا کند و دچار گیجی و سردرگمی نشود. دسته بندی صحیح و نمایش آدرس مکانی که بازدیدکننده در آن قرار دارد می تواند مفید باشد.
امکانات سایت باید متناسب با وسعت کسب و کار شما باشد. در واقع باید امکاناتی را در نظر بگیرید که به آنها نیاز است و نه بیشتر. امکانات اضافه فقط باعث سنگین شدن سایت و گیجی و سردرگمی بازدیدکننده می شود.
برای اینکه بتوانید به الگوی مناسبی برای نحوه طراحی سایت برسید، بهترین راه مراجعه کردن به سایت های معتبر در زمینه کاری خودتان است. علاوه بر این اگر قرار است که طراحی سایت را به دست طراحی دیگر بسپارید باز هم این راه بهترین روش است تا بتوانید از طراحانی که این سایت های معتبر را طراحی کرده اند استفاده کنید و در واقع کار را به یک گروه متخصص و امتحان پس داده بسپارید.
فرآیند خرید کالا و سرویس از سایت خود را باید ساده و آسان طراحی کنید و از پیچیدگی بپرهیزید. این کمک می کند که بازدید کننده ای که قصد خرید دارد ترغیب به خرید شود و در میانه فرآیند خرید منصرف نشود.
این کار کمک می کند که بحث برند سازی را بهتر و ساده تر انجام دهید. کافی است به دامنه زیفا یا پرشین ادز توجه کنید تا متوجه شوید.
ساده ترین ساختار و فرم را برای بخش تماس با ما در نظر بگیرید تا بازدیدکننده بتواند خیلی ساده مسائل و ابهامات خود را با شما مطرح کند. همچنین فراموش نکنید که سایر راههای ارتباطی را هم در این صفحه ذکر کنید تا بازدیدکننده بتواند با روشی و راه که مورد دلخواه اوست با شما تماس بگیرد.
فونت مورد استفاده در سایت باید دارای سایز مناسب و خوانا باشد تا کاربر بتواند به راحتی مطلب شما را بخواند و مشکلی از این بابت نداشته باشد.
باید تصاویر با کیفیت و واضحی را از کالاهای خود تهیه کنید تا مخاطب بتواند به راحتی جزئیات آن را با دقت ببیند و متوجه شود که با چه کالا و ساختاری مواجه است.
برای اینکه سایت شما بیشتر در دید کاربران باشد و ترافیک و مخاطب بیشتری را داشته باشید باید به اصول بهینه سازی توجه کنید و آن را پیاده کنید. مهمترین مسئله در زمینه سئو سایت ، رسپانسیو بودن سایت شما به ویژه برای گوشی های همراه است. زیرا امروزه اکثر کاربران با استفاده از موبایل های خود اقدام به وب گردی و خرید می کنند. پس این نکته مهم را فراموش نکنید.
به احتمال زیاد شما که در حال مطالعه این مطلب از فناوری اطلاعات زیفا می باشید از آن جمله افرادی هستید که به طراحی سایت علاقه مند بوده و دوست دارید بدانید یک وبسایت چگونه ایجاد میشود ، همانطور که میدانید هزینهی طراحی یک سایت خوب بسیار بالاست ولی اگر خودتان مراحل ایجاد یک وبسایت را بدانید میتوانید به دلخواه خود سایت مورد نظرتان را راهاندازی کرده و شروع به کسب درآمد از آن کنید.
امروزه در کشور ما نیز تجارت الکترونیک به صورت جدیتر دنبال میشود و افراد زیادی علاقهمندند کسبوکار خود را به صورت آنلاین راه اندازی کنند ، به جرعت میتوان گفت اولین قدم برای شروع تجارت الکترونیک واقعی ، داشتن یک وبسایت قوی و سئو شده است.
فناوری اطلاعات زیفا در نظر ندارد تا در این مطلب روش های برنامه نویسی را به شما بیاموزد و وارد مباحث تخصصی یا فنی شود ، بلکه میخاهد راه و روش طراحی یک وب سایت را زا دید کلی با شما بررسی کند و یک الگوی ذهنی از این کار را به شما کاربران و مخاطبان ارائه دهد. پس از مطالعه ی مطلب آموزشی می توانید مسیر خودتان را پیدا کنید و به دنبال یاگیری تخصصی برای طراحی وب سایت بروید و موفقیت های بزرگی را در زمینه فعالیت خود برسید.
بیایید قبل از اینکه به سراغ بحث برویم ، در ابتدا کمی با تاریخچهی نخستین وبسایتها آشنا شویم و ببینیم اجداد وبسایتهای امروزی به چه شکلی بودهاند.
تکنولوژی اینترنت و وبسایتهای اینترنتی عمر چندانی ندارند، نخستین صفحهی وب جهان در سال ۱۹۹۱ توسط تیم برنرز لی ( Tim Berners-Lee ) ایجاد و در دسترس عموم قرار گرفت، این وبسایت بسیار ساده بود و تنها از چند متن و چندین لینک ساخته شده بود، جالب است بدانید که این وب سایت هنوز هم در دسترس بوده و برای شما قابلیت مشاهده است.
مهمترین پیشنیاز ورود به دنیای طراحی سایت و برنامهنویسی آشنایی نسبتا خوب با زبان انگلیسی است ، چرا که بسیاری از منابع عالی به خصوص در زمینهی آیتی و تکنولوژی به زبان انگلیسی در دسترس بوده و شما با دانستن زبان انگلیسی میتوانید قبل از هرکس دیگری از این منابع با کیفیت بهرهمند شوید ، پس در اولین قدم سعی کنید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.
هر چند که در گذشته با سایت های کاملا ساده و یکنواخت مواجه بودیم ، اما امروزبه لطف پیشرفت های تکنولوژی طراحی وب ؛ طراحی وب زیبایی چشم گیر و قابل توجهی داشته و کاربر می تواند به راحتی با آن ارتباط بگیرد و تعامل برقرار کند.
سایت های امروزی از دو بخش فرانت ( Front end ) و بکاند ( Back end ) تشکیل شدهاند ، بخشی از وبسایت که توسط کاربر قابل مشاهده بوده و در مرورگر او نمایش داده میشود فرانتاند نام داشته و بخشی که مربوط به پردازشهای سمت سرور میشود را بکاند مینامند.
شما برای آموزش طراحی وب باید شش مرحله زیر را دنبال کنید و به انجام آن اقدام نمیایید :
قسمت ظاهری یک وبسایت یا همان فرانتاند ، با استفاده از زبان نشانهگذاری HTML ایجاد میشود ، در حقیقت HTML مانند اسکلت و چهارچوب های یک وبسایت عمل میکند، فرقی نمیکند برنامهنویسی سمت سرور را با چه زبانی انجام دهید ، شما در هر صورت باید آشنایی نسبتا کاملی با زبان HTML داشته باشید، بدون وجود HTML هیچ وبسایتی وجود نخواهد داشت. در خصوص یادگیری این زبان نگرانی نداشته باشید، چراکه اگر واقعا تلاش کنید چیزی در حدود ۱ هفته زمان میبرد تا با اصول کلی این زبان آشنا شده و بتوانید نخستین صفحهی وب خود را ایجاد کنید.
هرچند HTML بسیار مهم است اما به تنهایی نمیتواند ظاهر زیبایی به وبسایت بدهد و در نهایت تنها امکان ایجاد سایتی مانند نخستین صفحهی وب تاریخ را خواهد داشت، برای زیباسازی صفحات وب از تکنولوژی CSS استفاده میکنیم. زبان CSS کمی پیچیده تر است ولی یادگیری آن به نسبت ساده تر خواهد بود چرا که وقتی اولین کدهای خود را بنویسید و ببینید چگونه میتواند به زیبا شدن ظاهر وبسایتتان کمک کند مطمئنا با علاقه و انگیزهی بیشتری آن را دنبال خواهید کرد، یادگیری این قسمت نیز چیزی حدود ۱ تا ۲ هفته زمان خواهد برد.
شما تا به اینجای کار با بخش مهمی از عناصر تشکیلدهندهی صفحات وب آشنا شدهاید و میتوانید با استفاده از دانش خود صفحات نسبتا خوبی طراحی کنید یا صفحات وبلاگتان را به دلخواه خود ویرایش و شخصیسازی کنید، اما اگر میخواهید امکانات بیشتری مانند انیمیشنهای مختلف، تاریخ و ساعت، اسلایدر و… به سایت خود اضافه کنید لازم است تا به سراغ یادگیری زبانی به نام JavaScript بروید. برخلاف HTML و CSS که زبانهای نشانهگذاری بودند، جاوا اسکریپت یک زبان برنامهنویسی ( اسکریپتنویسی ) است و یادگیری آن اندکی زمان بر خواهد بود.
هماکنون شما با نحوهی ایجاد ساختار ظاهری سایت ( فرانتاند ) آشنا شدید ، حال میتوانید یک طرح کلی از ایدهای که در سر دارید را پیادهسازی و اجرا کنید، اما بیایید در ادامه کمی بیشتر با ابزارها و تکنولوژیهای مورد استفاده در طراحی فرانتاند سایت آشنا شده و ببینیم طراحان حرفهای چگونه ظاهر سایت را آماده میکنند، پیش از آن لازم است با چند اصطلاح آشنا شویم.
همانطور که در بالا اشاره کردیم، برای ایجاد بکاند وبسایت باید به سراغ انتخاب یک زبان برنامهنویسی سمت سرور برویم، یعنی زبانی که با استفاده از آن صفحات سایت خود را داینامیک کنیم. برای این منظور انتخابهای فراوانی پیش روی شماست، یکی از محبوبترین زبان های برنامهنویسی تحت وب PHP نام دارد ، تا به امروز بیش از ۸۰ درصد وبسایتهای جهان با استفاده از زبان برنامهنویسی PHP ایجاد شدهاند ، از معروفترین آنها میتوان به فیسبوک و ویکی پدیا اشاره کرد. در کشور ما نیز در اکثر شرکتهای خصوصی میتوان رد پای این زبان را دید، بنابراین اگر به خوبی آن را فرا بگیرید موقعیتهای شغلی بسیار زیادی پیشروی شما خواهد بود.
البته زبانهای بسیار زیادی برای برنامهنویسی قسمت بکاند یک وبسایت وجود دارد ، به عنوان مثال ASP , Python , Node JS , Java و… که در صورت تمایل میتوانید از آنها نیز استفاده کنید. ذکر این نکته حائز اهمیت است که برای شروع برنامهنویسی لازم است در ابتدا تا حدودی با نحوهی نوشتن الگوریتم آشنا بوده تا به راحتی از پس تحلیل برنامه تان بربیایید. همانطور که گفتیم با استفاده از زبان های برنامهنویسی بخشهای داینامیک سایت را ایجاد میکنیم ، حال احتیاج داریم تا اطلاعات وارد شده در وبسایت را به گونهای ذخیره کنیم که در آینده به آنها دسترسی داشته باشیم ، برای این امر علاوه بر زبان برنامهنویسی باید یک پایگاهداده ( Database ) نیز برای سایت خود ایجاد کنیم.
در توضیحات مورد قبلی اشاره کردیم که برای ذخیرهسازی اطلاعات به یک دیتابیس احتیاج داریم ، یکی از محبوبترین دیتابیسهای مورد استفاده در دنیا که به خوبی نیز با زبان PHP سازگار است MySQL نام دارد، از آنجایی که این دیتابیس به صورت رایگان عرضهشده و به شدت محبوب است توصیه میکنیم در پروژهی خود از آن استفاده کنید.
تا به اینجا تقریبا با تمام اجزای تشکیلدهندهی یک وبسایت آشنا شدهایم ، با یادگیری این موارد شما میتوانید یک وبسایت کامل را طراحی و پیادهسازی نمایید.
برای اینکه یک وبسایت از تمام نقاط دنیا همیشه قابل دسترس باشد لازم است آن را در محیطی بر روی اینترنت نگهداری کنید، بر روی یک کامپیوتر که همیشه روشن بوده و در صورت نیاز اطلاعات و فایلهای سایت شما را بارگذاری کرده و به کاربران نمایش دهد، این کامپیوتر همیشه روشن را Server ( سرور ) مینامیم ، سرورها کامپیوترهای همیشه روشنی در محیط اینترنت هستند که هر لحظه به درخواست کاربران وبسایتی را پردازش و آن را به کاربر نمایش میدهند، شما برای نگهداری سایت خود در محیط اینترنت به یک سرور یا یک فضای میزبانی ( Host ) احتیاج خواهید داشت.