تلگرام از قابلیت ارسال یا اشتراک گذاری موقعیت مکانی پشتیبانی میکند. بنابراین شما میتوانید از طریق این برنامه مکانی که در آن هستید را برای سایر کاربران تلگرام ارسال نمایید. در این مقاله قصد داریم تا به آموزش نحوه ارسال لوکیشن در تلگرام بپردازیم. با فناوری اطلاعات زیفا همراه باشید.
تصور کنید که بنا به هر دلیل به مکانی رفتهاید که تمایل دارید دوست شما یا اقوامتان هم خود را به آن مکان برسانند. در این شرایط آدرس دادن به آنها میتواند پروسه بسیار دشواری باشد. بهترین روشی که در این شرایط میتوانید از آن استفاده کنید مربوط به ارسال یا اشتراک گذاری موقعیت مکانی از طریق اپلیکیشن تلگرام میشود.
در این مقاله قصد داریم تا به آموزش نحوه اشتراک گذاری یا ارسال موقعیت مکانی در تلگرام بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخشها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید ، میتوانید از طریق شمارههای موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آنها راهنمایی دقیقتری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.
برای اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود از طریق تلگرام نیازمند اتصال به اینترنت و فعال بودن قابلیت موقعیت مکانی ( GPS یا Location Services ) دستگاه هستید. در غیر این صورت نمیتوانید موقعیت مکانی خود را با سایر کاربران تلگرام اشتراک گذاری کنید. اگر شروط فوق برقرار است ، به منظور ارسال موقعیت مکانی در تلگرام به شرح زیر عمل کنید :
به همین سادگی امکان ارسال موقعیت مکانی و آدرس دقیق محلی که در آن حضور دارید از طریق تلگرام برای راحتی بیشتر شما کاربران فراهم آمده است. این روش یکی از بهترین روش های آدرس دهی است که مطمئنا استفاده از آن تجربه ای لذت بخش را برایتان به ارمغان میآورد.
این روز ها که اینستاگرام حضور پر رنگ تر در شبکه های اجتماعی دارد و با اهمیت وجود معیار های بیشتری برای پیگیری نظیر ریچ و ایمپرشن ممکن است داشتن اطلاعات درباره ی داده های خود مشکل تر باشد. اینستاگرام بستر بسیار مناسبی برای به اشتراک گذاشتن انواع عکس یا ویدیو به روش های نوین بوده و ارتباط با کاربران را برای شما فراهم می کند ؛ که شما برای موفقیت در این زمینه کافیست در استراتژی های اینستاگرام سرمایه گذاری کنید و در محور آن عمل کنید. با فناوری اطلاعات زیفا در این مقاله همراه باشید.
تعداد کاربران یا اکانت هایی به فردی که پست یا استوری شما را در روز مشخص مشاهده کرده اند. اگر این واژه را در لغت نامه دیده باشید به معناب رسیدن می باشد که چندان کاربردی نیست. واژه ریچ ( reach ) را می توان معادل بازدید کننده در نظر گرفت و فرض کرد. اگر به قسمت insight پست های خود نگاه کرده باشید ، متوجه خواهید شد که عددی را به عنوان ریچ ( reach ) برای شما نمایش می دهد. اگر فرض بر مثال عدد نمایش داده شده برای شما 150 باشد ایه بدان معناست که 150 اکانت از پست شما بازدید کرده اند.
البته به این نکته توجه داشته باشید که تعداد دفعات بازدید تاثیری در این عدد نخواهد داشت. یعنی اگر کاربری پست شما را 3 بار دیده باشد تنها یک عدد به مقدار ریچ پست شما اضافه خواهد شد. افراد بازدید کننده می توانند از راه های مختلفی هشتگ ، استوری کردن پست شما توسط دیگران ، لوکیشن ، اکسپلور و …. به پست شما رسیده باشند.
ایمپرشن تعداد دفعاتی است که پست یا استوری شما توسط کاربران و دنبال کنندگان شما مشاهده شده است. این واژه در لغت نامه به معنای احساس و عقیده می باشد. باز هم ما میتوانیم معنای این واژه را بازدید ترجمه و فرض کنیم. اگر به قسمت insight پست های خود نگاه کرده باشید ، متوجه خواهید شد که عددی را به عنوان ایمپرشن ( Impression ) برای شما نمایش می دهد. برای مثال اگر عدد نمایش داده شده 500 باشد این بدان معناست که این پست شما 500 بار توسط کاربران و دنبال کنندگان شما مشاهده شده است. اگر یک اکانت پست شما را n بار دیده باشد n مقدار به آمار ایمپرشن شما اضافه خواهد شد.
شما در پیج شخصی خود به بخش insights پیج خود دسترسی نخواهید داشت و اصولا به کارتان نمی آید. تنها در صورتی می توانید این گزینه را مشاهده کنید که پیج شما بر روی بیزینس موود ( Business Mood ) باشد. برای بالا بردن کارایی پیج اینستاگرام ، بایدبا راه های با ارزش کردن پیج آشنا باشید و تسلط به امکانات insights بسیار حائز اهمیت است. پس از آشنایی سطحی با امکانات و آمار هایی که یک بیزینس اکانت اینستاگرام در اختیار ما قرار می دهد. با ما همراه باشید تا چگونگی کار با این ابزار و استفاده از آن در بهبود پیج اینستاگرام آشنا شوید.
اکانت بیزینس اینستاگرام برای استفاده های تجاری از این شبکه اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به آمار ها در حال حاضر تعداد N اکانت تجاری در اینستاگرام مشغول فعالیت هستند. با ساخت پیج اینستاگرام و تغییر کاربری به پیج بیزینس اکانت ف از امکاناتی جذاب و کاربردی بر خوردار می شوید ؛ که عبارتند از :
پیج های تجاری یا بیزینسی اینستاگرام محدودیت هایی نیز دارند که دو تا از عمده محدودیت های پیج تجاری را برایتان بر می شماریم.
از آنجایی که اکانت های تجاری سعی در دیده شدن دارند قاعدتا نیازی به خصوصی شدن ندارند. البته در مواقعی که از روش های بالا بردن فالوور استفاده می کنند یا به هر دلیل شخصی ، می توانند اکانت خود را به اکانت شخصی باز گردانده و حالت خصوصی را فعال کنند.
در مواقعی که کسب و کار شما نیاز به اتصال پیج اینستاگرام به اکانت های فیس بوک دارد، با پیج تجاری نمی توانید به چند اکانت فیس بوک متصل شوید. ( در صورتی که با شرایط کم بودن کاربران فارسی ، به این امر نیاز داشته باشید ). با یک پیج تجاری یا بیزینس اکانت تنها به 1 حساب فیس بوک می توانید متصل شوید.
هر کسب و کاری برای پیشرفت و بالا بردن کیفیت خود، نیاز به شناخت مشتری ها و کاربران خود دارد. هر چقدر کاربران با کسب و کار شما بیشتر تعامل داشته باشند، کسب و کار شما مسیر پیشرفت را بهتر خواهد پیمود. برای این امر هر کسب و کار باید بتواند مشتریان خود را بشناسد. علایق آنها را درک کند و در کل، رفتار آنها را ببیند. و بر اساس رفتار مشتریان، تغییر ایجاد کند. پی بردن به رفتار مشتری از حائز اهمیت ترین بخش های بیزینس یک مجموعه است. در پیج بیزینسی اینستاگرام شما می توانید از ابزار insights اینستاگرام برای زیر نظر گرفتن رفتار کاربران خود ، استفاده کنید.
برای استفاده از هر ابزار باید امکانات و نحوه کار با آن را بلد باشیم. insights اینستاگرام شامل قسمت هایی برای نشان دادن رفتار کاربر به ما می باشد. ریچ و ایمپرشن از مهم ترین آمار هایی هستند که اینستاگرام به ما می دهد. ما باید از این آمار استفاده کنیم. و در جهت بهبود پیج خود تلاش کنیم.