انواع وبسایت آموزشگاهی، فروشگاهی، شرکتی و آگهی
وبسایت ها در اوایل ظهورشان با هدف ارائه اطلاعات بوجود امده بودند . تا اینکه دریچه دنیای وب به روی عموم مردم گشوده شد و سازمانهای دولتی و تحقیقاتی و آموزشی میتوانستند از طریق وبسایتهای متنی، اطلاعات را با هم در میان بگذارند. حالا که شبکه جهانی وب در دسترس قرار گرفته انواع وبسایت از تعداد انگشتهای دست بیشتر شده. در این مقاله انواع وبسایت آموزشگاهی، فروشگاهی، شرکتی و آگهی و تفاوت انها در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.
با این مقاله از فناوری اطلاعات زیفا، همراه باشید.
امروزه به دلایلی اعم از پیشرفت تکنولوژی، مشغلههای زندگی، راحت طلبی انسان و حتی کرونا، آموزش مجازی به یکی از چالش برانگیز ترین مسائل روز بشری تبدیل شده است. در حقیقت برای یادگیری و آموزش از راه دور، شما نیازمند بستر و زیرساختهای آن نیز خواهید بود و وب سایت آموزشگاهی یکی از اساسی ترین این بسترهاست.
علاوه بر این امروزه بین مدارس و موسسات آموزشی سراسر کشور، رقابت شدیدی وجود دارد که تنها به جذب دانشجو و ارائه خدمات آموزشی به صورت سنتی محدود نمیشود بلکه یکی از زمینههای رقابتی آنها، نوآوری در فضای مجازی و آموزش آنلاین است. در واقع بسیاری از متقاضیان شرکت در آموزشگاهها، موسسهای که خدمات آنلاین ارائه میدهد را به موسسات سنتی ترجیح میدهند.
محتوای وب سایتهای آموزشگاهی میتوانند مختلف با یکدیگر باشند اما عموما به معرفی خدمات آموزشگاه، معرفی دورههای آموزشی و ثبت نام آنلاین، پیشینه و افتخارات موسسه، معرفی سرفصلهای دورهها، زمانبندی، شروع و اتمام کلاسها، اخبار مربوط به آموزشگاه و… محدود میشوند.
هچنین یکی از ویژگیهای مهم و کاربردی وب سایتهای آموزشگاهی، امکان برگزاری کلاس و آزمون به صورت آنلاین و از راه دور است. با وجود این قابلیت میتوانید در شرایط اضطراری مانند بیماری کرونا، به ارائه خدمات آموزشی بپردازید و با استفاده از آن محدودیتهای زمانی و مکانی آموزش سنتی را از بین ببرید چرا که میتوانید از سرتاسر کشور دانشجویان زیادی را جذب موسسه خود کنید.
بدیهی است که از این انواع وبسایت ها در مدارس، دانشگاهها، موسسات آموزشی و آموزشگاههای خصوصی و دولتی میتوان استفاده کرد. تفاوتی نمیکند که حوزه فعالیت شما چیست. اگر قصد آموزش دارید باید به سراغ طراحی یک سایت آموزشگاهی برای خود و مجموعه خود باشید.
اگر قصد طراحی سایت آموزشگاهی دارید، میتوانید در بستر WordPress سفارش خود را به تیم طراحی سایت فناوری اطلاعات زیفا بسپارید.
تا به اینجای مبحث، ویژگیهای سایتهای آموزشگاهی معرفی شد. در ادامه برای درک بهتری از تفاوت سایت آموزشگاهی و سایت شرکتی ویژگیهای سایت شرکتی معرفی خواهد شد.
هر شرکتی برای پیشرفت نیاز به معرفی به رقبا و مشتریان حیطهی شغلی خود دارد. سایتهای شرکتی بستر مناسبی برای معرفی شرکتها، اهداف، خدمات و محصولات آنها خواهند بود. طراحی و محتوای متنی و بصری این سایتها به مراتب حرفهایتر از سایتهای فروشگاهی خواهد بود.
سایتهای شرکتی معرف اعتبار و ارزش کسبوکار آن شرکت خواهند بود. امروزه هر فردی برای کسب اطلاعات مربوط به یک شرکت، به دنبال نام آن در فضای وب میگردد. بنابراین شرکتهایی که از دنیای فناوری برای معرفی خود به بهترین شکل بهره میبرند، موفقتر از سایر شرکتها خواهند بود.
وبسایتهای شرکتی همانند دیگر سایتها نیازمند برخورداری از اصول و استانداردهای خاص خود هستند. جذابیت ظاهری و پرمحتوا بودن دو ویژگی مهمی است که باید در ساخت یک سایت شرکتی رعایت شود. به عبارتی ظاهر، چیدمان و محتوای سایت باید به شکلی طراحی شود که ذهن مخاطب را در آن صفحه نگه دارد.
سازمان بندی صفحات باید به سادگی در کنار یکدیگر قرار گیرد. چکیدهی روشنی از فعالیتها و اطلاعات تماس شرکت باید در صفحهی اصلی و پیش چشمان مخاطب باشد. مخاطب نباید به سختی به این اطلاعات دست پیدا کند.
احترام به نظرات مشتریان و حفظ ارتباط با آنها از طریق پاسخگویی تلفنی فاکتور مهمی است که در وبسایتهای شرکتی معتبر باید به آن توجه شود. سایر ویژگیهای فنی نظیر سرعت بالای سایت، پشتیبانی فنی قوی، انتخاب دامنهی متناسب با نوع کسبوکار و تطابق با اغلب مرورگرها نیز باید برای یک سایت شرکتی حرفهای مدنظر قرار گیرد.
• اولین و مهمترین مزیت انواع وبسایت های شرکتی، دسترسی به مخاطبان گستردهتر فارغ از محدودیتهای مرزی است. مشتریانی که شاید بدون وجود سایت شرکتی هرگز فرصت تعامل با آنها را پیدا نمیکردید.
• افراد غالبا پیش از مراجعه و یا تماس با شرکت شما، از سایت شرکت بازدید میکنند. بنابراین داشتن یک وبسایت با طراحی حرفهای مشتریان را به ارتباط با شرکت شما ترغیب میکند.
• در دسترس بودن سایت در تمامی ایام هفته و ۲۴ ساعت شبانهروز منجر به معرفی هرچه بهتر کسبوکار شما در بین مخاطبان خاص خود خواهد شد.
• با استفاده از بستر وب شما به راحتی میتوانید اطلاعات کسبوکار خود را منتشر کنید. به این ترتیب کاربران تنها با چند کلیک به شما متصل میشوند.
• با استفاده از این سایتها، امکان بهروز رسانی اطلاعات و تبلیغات نامحدود برای مشاغل فراهم شده است. هزینهای که بابت تبلیغات در این فضا میپردازید در مقایسه با بنرهای تبلیغاتی گسترده بسیار ناچیز است.
• ثبت یک وبسایت شرکتی صرفا برای کسب درآمد نخواهد بود؛ بلکه یک روش اساسی برای محافظت از نام تجاری و کسبوکار شما خواهد بود.
• هزینهی داشتن یک سایت شرکتی بسیار ناچیز است. اما بازدهی آن برای شرکت بسیار چشمگیر خواهد بود.
• لینک شدن به دیگر سایتها و استفاده از امکان بازاریابی ویروسی ایدهی موثری برای مطرح شدن برند شما در بین کاربران است.
صاحبان سایتهای شرکتی به منظور ارتقای سایت خود باید از معایب این سایتها هم مطلع باشند:
• به روز بودن اطلاعات موجود در این سایتها بسیار مهم است. در صورتی که این اطلاعات قدیمی باشند، اعتماد کاربر را از دست خواهید داد.
• وبسایتی که دائما خراب شود و یا در دسترس نباشد، یک ضرر جدی برای تجارت شما محسوب میشود.
• با توجه به حضور مشاغل انبوه در فضای اینترنت، همواره رقبای قدرتمندی در بازار برای شما وجود دارد.
• چنانچه مشتری از کیفیت خدمات و یا محصولات شما ناراضی باشد، میتواند منجر به انتشار تبلیغات سوء و افت رتبهبندی شما در موتور جستجو شود.
با توجه به پیشرفت تکنولوژی و استفادهی گستردهی بشر از دنیای فناوری، سایتهای اینترنتی بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفتهاند. از طرفی زمان بر بودن خرید حضوری و در دسترس نبودن فروشگاهها در شهر و محل زندگی ما سبب شده است خریدهای اینترنتی را به مراجعهی حضوری ترجیح دهیم.
سایتهای فروشگاهی این فرایند را برای کابران سادهتر و جذابتر نمودهاند. این نوع وب سایتها فروشگاههایی هستند که تنها با چند اشارهی کوچک انگشت میتوان در زمان کوتاهی نیازمندیهای خود را خریداری نمود.
یکی از عوامل تاثیرگذار در موفقیت کسبوکارها، نحوهی معرفی آنهاست که تا حد زیادی به سایت فروشگاهی آنها مرتبط است. سایتهای فروشگاهی باید از نظر محتوای متنی و بصری، طراحی قالب و … برای مخاطبان خاص خود جذاب باشند. در واقع یک سایت باید دارای مجموعهای از ویژگیها باشد تا از سایر رقبای خود متمایز شود:
آنچه در طراحی سایت فروشگاهی بیش از سایر ویژگیها اهمیت پیدا میکند، سهولت در استفاده از آن است. درصورتی که کاربر نتواند با محیط سایت ارتباط برقرار کند و با پیچیدگیهایی در جستجوی محصول مواجه شود، ترجیح میدهد سایت دیگری را برای خرید انتخاب کند. بنابراین این فاکتور در جذب مخاطب بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
میزان اعتمادی که کاربران به فروشگاه اینترنتی پیدا میکنند، بهانهای برای جذب مشتریان همیشگی خواهد بود. خرید از فروشگاه اینترنتی مستلزم وارد نمودن مشخصات اطلاعات حساب بانکی میباشد.
بنابراین یکی از مهمترین ویژگیهای سایتهای فروشگاهی امنیت درگاههای اتصال به سیستم بانکی است. فروشگاه اینترنتی باید امین اطلاعات مشتری باشد؛ از این رو صاحبان این سایتها برای افزایش امنیت سایت باید ویژگیهای امنیتی نظیر گواهینامه SSL، فایروال و سامانه احراز هویت را فعالسازی نمایند.
در کنار امنیت، سادگی و جذابیت سایت فروشگاهی، ارتباط با مشتری را هم باید برای سایتهای فروشگاهی در نظر گرفت. کاربر باید بتواند در حین خرید ابهامات خود را از طریق ارتباط با اپراتور بیان کند. در صورتی که این بخش ضعیف عمل کند، اعتماد مشتریان خود را از دست میدهد.
کیفیت محصول، پرداخت به موقع، ایجاد لیستی از کالاهای محبوب و پیشنهادات روز از دیگر ویژگیهای یک سایت فروشگاهی استاندارد است که موفقیت کسبوکار شما را تضمین میکند.
امروزه با توسعهی سایت سازها، طراحی یک سایت فروشگاهی در زمان کوتاهی و با کمترین هزینهها امکان پذیر خواهد بود.
• یکی از مزایای مهم انواع وبسایت های فروشگاهی، امکان خرید در هر ساعت از شبانه روز است.
• با بررسی روند خرید مشتریان، میتوان از تقاضای عمدهی بازدیدکنندگان مطلع شد و به این ترتیب به شکل هوشمندانهای کسبوکار خود را رونق داد.
• ارتباط مستقیم با مشتریان واقعی و حذف واسطهها در این فروشگاهها باعث میشود محصولات با قیمتهای متعادلتری به مشتریان ارسال شود.
• با رعایت اصولی نظیر سهولت در خرید و تحویل سریع محصولات، رضایت و اعتماد مشتریان را جلب نموده و افزایش فروش را به دنبال خواهد داشت.
در کنار تمامی مزایایی که برای فروشگاههای اینترنتی میتوان برشمرد، باید معایب آنها نیز یادآوری شود:
• عدم مشاهده و لمس محصول تجربهی جدیدی است که بسیاری از کاربران همچنان به آن اعتماد ندارند.
• امکان مقایسهی قیمت در سایتهای مختلف باعث میشود صاحبان این سایتها ناچار به کاهش قیمت و کاهش سود خود شوند.
• نیاز به اینترنت، امکان خرید از این فروشگاهها را برای افرادی که به اینترنت دسترسی ندارند، محدود میکند.
• سایتهای فروشگاهی همواره مورد تهدید سایبریها و سارقان فضای مجازی قرار میگیرد. از این رو در صورتی که امنیت سایت پایین باشد، احتمال سرقت اطلاعات بانکی شما و از دست رفتن سرمایه وجود دارد.
• کسبوکارهای اینترنتی کاملا به وبسایتهای خود اطمینان دارند. در حالی که تنها چند دقیقه یا چند اختلال در فضای اینترنت منجر به بی اعتمادی مشتری و از دست رفتن درآمد شود.
امکان تعریف نام صفحه و توضیحات و کلمات کلیدی برای هر آگهی
امکان تعریف سئوی صفحه اصلی سایت
امکان خروجی گرفتن اکسل از فهرست کاربران – اعضای خبر نامه
بخش اخبار و تازه های سایت
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
صفحه ساز داینامیک
گروه بندی داینامیک
سایت مپ خودکار برای موتورهای جستجو
تعیین سطوح دسترسی برای مدیران سایت
منیع : https://zefa.ir/types-of-school-store-company-and-advertisement-sites/