بادبادک

روزمرگی های یک بادبادک تنها

بادبادک

روزمرگی های یک بادبادک تنها

طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی

موادلازم:

آرد ۱۳۰g
شکر ۱۵۰g
تخم مرغ ۶عدد
وانیل نصف قاشق چایخوری
پودر کاکایو ۲۰g الک شده
آب جوش یک استکان
بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری

طرزتهیه :
اول زرده و سفیده رو از هم جدا میکنیم. زرده ها رو بابا دور کند همزن میزنیم و بعد شکر رو به اون اضافه میکنیمباز هم میزنیم. آب جوش رو اضافه میکنیم و سریع هم میزنیم. اونقدر هم میزنیم تا زرده پوک و کشدار شه.

آرد، پودر کاکایو، بکینگ پودر و وانیل رو با هم ۳بار الک میکنیم و کنار میذاریم. بعد از تمیز کردن سر همزن( باید خشک و تمیز باشه) سفیده ها رو میزنیم تا جایی که پف کنه و آثار همزن روی اون باقی بمونه و وقتی ظرفو برمیگردونیم از ظرف نریزه.

سپس زرده و شکر زده شده رابه آرامی به سفیده ها اضافه میکنیم و فقط در حد مخلوط شدن به آرامی و در جهت زدن سفیده ها هم میزنیم تا پف سفیده نخوابد سپس مواد الک شده را به آرامی اضافه میکنیم و در همان جهت قبل به آرامی هم میزنیم تا خوب مخلوط شوند.

کف ظرف مورد نظر را کاغذ روغنی میگذاریم و مواد را داخل قالب میریزیم. با حرارت ۱۷۵ درجه سانتیگراد و زمان ۴۰ تا ۴۵ دقیقه در فر قرار میدهیم. اجازه میدهیم کیک به خوبی سرد شود بعد شروع به مالیدن خامه میکنیم. البته اگه خامه شکلاتی باشه بهتره. حواستون باشه وقتی دارید مواد رو هم میزنید همه رو در یه جهت هم بزنید….

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا ۳۰ دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود ۴۵ دقیقه میباشد .
کیک اسفنجی شکلاتی را می توانید در وعده صبحانه – میان وعده – دسر – سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۶ نفر مناسب میباشد .

منبع : نمناک

———————————————————————————————————————————————————-

طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی

طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی

طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی

طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی

منبع : https://b2n.ir/375540

آیا حافظ واقعا پادشاه غزل فارسی است؟

آیا حافظ واقعا پادشاه غزل فارسی است؟

ابوالفضل رجبی، پژوهشگر، در کتاب «حافظ؛ پادشاه عریان شعر» بر آن است تا با بررسی غزلیات حافظ از وجوه مختلف از جمله نقد زیبایی‌شناسی و مقایسه آن با سروده‌های دیگر شاعران، نشان دهد تا حافظ چنان که شهره شده، پادشاه غزل نیست.

حافظ از دوران خود تا امروز موافقان و مخالفان پر و پا قرصی داشته است. مخالفان او را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد؛ عده‌ای شعر او را مغایر با معارف اسلامی و برای جامعه اسلامی مضر دانسته‌اند؛ گروهی دیگر معتقدند که او در میان اندیشه‌های مختلف سرگردان است و عده‌ای دیگر نیز از منظر ادبی بر شعر او نقد وارد کرده‌اند؛ از این رو رویکرد رجبی در بررسی اشعار حافظ تاحدودی پیشینه‌ای دراز دامن دارد با این تفاوت که او این‌بار نمونه‌هایی از شاعرانی آورده است که به گفته او «گرد خاموش فراموشی بر دفتر و دیوانشان نشسته است».

در معرفی این کتاب آمده است: ما و دیگران محتملاً ایران را همچون سرزمین شعر می‌شناسیم. به دیگر سخن گویی مهمترین و ارجمندترین رهاورد- دست کم فرهنگی- کشورمان شعر است. این ویژگی هم از حیث کیفی و هم از لحاظ کمی اهمیت دارد. درخشان‌ترین شاعران جهان از دید بسیاری در این سرزمین و از این سرزمین برآمده‌اند و بالیده‌اند. عدد شاعران ایرانی نیز بسیار است و ایران سرزمین شاعرپرور. از این خیل بی‌شمار معدودی را در مقام شاعران تراز اول مطرح کرده‌ایم. حال اگر بگویند یکی از این ارکان اساساً شاعر نیست و نباید در زمره بزرگان بیاید، به سادگی نخواهیم پذیرفت. اما حقیقت همین است و جز این نیست، حافظ همان شاعر ناشایست است که باید به سرایندگان بزرگ و بعضاً از یادرفته‌ها جا دهد و خود از تارک بلند شعر فارسی فروآید. این حقیقت- اگر چه در بادی نظر پذیرفتنی نمی‌نماید- با سنجش ابیات خواجه و دیگر شاعران روشن می‌شود.

شاید این توهم و تصور در ذهن شکل‌ گیرد که نگارنده با فروشکستن هیمنه غولی بزرگ چونان لسان‌الغیب مجالی برای جلوه‌گری می‌جوید. ماجرا کاملاً وارونه است. به باور من غول‌های ادبیات ایران پیش از این زمین‌گیر شده‌اند و به ناحق گرد خاموش فراموشی بر دفتر و دیوانشان نشسته است. رسالت من در این مجموعه- علاوه بر افشای ناشایستی حافظ- اثبات شایستگی ده‌ها شاعر بزرگ دیگر خواهد بود. پیامد این رسالت حظی است که ما و آیندگان از «شعر» خواهیم برد… بر آنم که باری دیگر ذائقه ایرانی خورِش در خور خویش را خواهد یافت و از زیبایی سرشار خواهد شد.

————————————————————————————————–

آیا حافظ واقعا پادشاه غزل فارسی است؟

آیا حافظ واقعا پادشاه غزل فارسی است؟

آیا حافظ واقعا پادشاه غزل فارسی است؟


منبع : https://b2n.ir/506457

 

معرفی روش های تضمینی افزایش ممبر تلگرام

معرفی روش های تضمینی افزایش ممبر تلگرام

افزایش ممبر کانال و گروه تلگرام همواره یکی از اصلی ترین اهداف ادمین کانال یا گروه محسوب می شود. هر چقد ممبر های کانال شما بیشتر باشد شانس شما برای ترقی و گرفتن آگهی های تبلیغاتی و کسب درآمد از این راه بیشتر است. این روزها پیام رسان تلگرام فقط جنبه ی سرگرمی و چت و گفتگو با دیگران را ندارد بلکه به راه و ابزاری برای کسب در آمد و بازاریابی به صورت آنلاین مبدل شده است. ادمین های زیادی در تلگرام کانال یا گروه هایی تشکیل می دهندذ که با افزایش ممبر هایش به در آمد زایی می رسند. بنابراین تلگرام این روز ها علاوه بر پیام رسانی به منبعی برای کسب درآمد آنلاین ، معرفی خدمات اشخاص و شرکت ها ، سرویس ها و محصولات تبلیغ دهندگان تبدیل گردیده است.

سعی بر این است در این مقاله به معرفی روش های تضمینی افزایش ممبر تلگرام بپردازیم.

 

معرفی روش های تضمینی افزایش ممبر تلگرام

  • ساخت کانال عمومی :

از آنجایی که در بخش جستجوی تلگرام فقط کانال های عمومی یا اصطلاحا ( public ) قابل مشاهده هستند و سازنده یا ایجاد کننده کانال می تواند نام مورد نظرش را در لینک دعوت آن ضمیمه کند. یکی از راه های ساده و شروط ابتدایی افزایش ممبر کانال تلگرامی شما عمومی و یا public بودن آن است.

اگر کانالی دارید که به صورت خصوصی و یا private است و آن را به موفقیت رسانده اید ، نگرانی و استرس نداشته باشید ؛ تلگرام به شما این قابلیت را داده تا بتوانید آن را از حالت خصوصی به عمومی تغییر دهید.

  • انتخاب نام و لینک مناسب :

نام کانال شما و عبارتی که شما در انتهای لینک دعوت آن به کار می برید هم می تواند بسیار مؤثر و مهم بشد و تأثیر مستقیمی بر افزایش ممبر کانال شما داشته باشد. اگر نام و لینکی که از آن استفاده کنید در اذهان عمومی به راحتس باقی بماند شانس شما برای افزایش ممبر کانال تلگرام بیشتر خواهد بود.

  • درج آدرس کانال در انتهای هر پست :

سعی کنید که در انتهای هر پست که در کانالتان منتشر می کنید ، لینک عضویت و ورود کانالتان را ضمیمه کنید. تأثیر این عمل زمانی مشخص می شود که اعضای کانالتان آن را برای دوستان و مخاطبین شان از کانال شما باز ارسال کنند. آنها نیز می توانند از طریق لینک ورود و عضویت انتهای پست وارد کانال شما و عضو آن شوند.

  • تداوم انتشار پست ها :

برای اینکه کاربران و اعضای کانال شما با محتوای شما درگیر باشند ، باید سعی کنید که در انتشار پست های کانلتان تداوم و هماهنگی داشته باشید.انتشار پست ها بایده به گونه ای باشدکه فقط در یک بازه زمانی مشخص و خاص صورت گیرد و در گیر زمان ها هیچ انتشاری صورت نگیرد. نکته حائز اهمیت و قابل توجه این است که در تعدادانتشار پست های کانالتان تعادل و تداوم را رعایت کنید.

  • خرید ممبر تلگرام : 

یکی دیگر از روش هایی که امروزه در افزایش ممبر تلگرام متداول و پر رنگ شده است ؛ خریدممبر های واقعی و گاها فیک از سایت ها و اپلیکیشن های فروش ممبر تلگرام است.


برای خرید ممبر تلگرام اینجا کلیک کنید.

 

 

معرفی روش های تضمینی افزایش ممبر تلگرام

روش های تضمینی افزایش ممبر تلگرام

منبع : https://adspersian.ir/introducing-guaranteed-methods-to-increase-telegram-membership/

آشنایی با کاندوم خاردار

آشنایی با کاندوم خاردار

امروزه کاندوم یکی از پرکاربرد ترین روش‌های جلوگیری از بارداری است. روش‌های بارداری به جلوگیری از بارداری ناخواسته کمک می‌کنند.
در هر صورت، در حالی که شاید کنترل بارداری ناخواسته هدف اصلی استفاده از کاندوم باشد، اما کاندوم می‌تواند فواید دیگری نیز برای استفاده کننده داشته باشد.
یکی از این فواید همان محافظت از فرد در برابر انتقال ویروس‌ها و عفونت‌های جنسی است. در ثناطب با فواید و زیان‌های این نوع کاندوم آشنا می‌شوید.

این وسیله صرف نظر از جنسیت افرادی که با یکدیگر آمیزش جنسی دارند، مانع از ارتباط و آمیختگی ترشحات داخلی و ورود احتمالی ویروس به بدن شرکای جنسی می‌شود.

اگر آدم خجالتی نباشید، انتخاب کردن کاندوم میتواند برایتان تجربه جالبی باشد. البته امروزه انواع زیادی از کاندوم ها وجود دارد و انتخاب کاندوم مناسب کمی سخت تر شده است.

نکته بسیار مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که آیا شما از کاندوم برای پیشگیری از بارداری استفاده میکنید و یا برای بهبود کیفیت رابطه جنسی؟

اگر میخواهید از کاندوم به عنوان وسیله ای برای پیشگیری از بارداری و انتقال بیماری های مقاربتی استفاده کنید، حتما روی بسته را بخوانید و مطمئن شوید که استاندارد بوده و از تاریخ انقضاء آن نگذشته باشد.

 

آشنایی با کاندوم خاردار

شاید تصور کنید که کاندوم های خاردار تنها برای بیشتر لذت بردن خانم ها کاربرد دارد اما باید بدانید که این کاندوم ها بسته به نوعی که دارند (محل خار ها که میتواند بیرون، درون و یا در هر دو طرف کاندوم باشد) میتوانند باعث لذت بیشتر برای خانم ها، آقایان و یا هر دو نفر بشوند.

برخی از انواع کاندوم های خار دار دارای ۲ منطقه خار دار میباشند؛ یک قسمت ابتدایی و یک قسمت انتهایی.

این نوع چیدمان خار ها باعث میشود که در خانم ها در رابطه جنسی لذت بیشتری ببرند.

هنگام خرید این نمونه کاندوم ها حتما به بسته بندی و جعبه آن توجه کرده و اطمینان حاصل کنید که دارای استاندارد های لازم هستند.

مانند سایر کاندوم ها ، کاندوم خاردار نیز از جلوگیری از شیوع بیماری های مقاربتی خطرناک از نظر جنسی جلوگیری می کنند.

کاندوم های خاردار نیز به طور خاص به چند دسته تقسیم می شوند:

در صورتی که کاندوم های خاردار را بخواهیم طبقه بندی کنیم می توانیم بصورت زیر بیان کنیم:

کاندوم های کوچک خاردار

این نوع کاندوم ها دارای کیسه های ریز روی سطح خود هستند به اندازه ی نصف طول یک برنج. لذا با چشم غیرمسلح به هنگام خرید کاندوم به راحتی قابل مشاهده نیستند.

کاندوم خاردار بزرگ

خارهای روی سطح این نوع کاندوم ها به اندازه ی نخود فرنگی می باشند و با چشم غیر مسلح نیز به راحتی قابل مشاهده هستند.

این مدل از کاندوم های خاردار کمتر از دسته ی اول تولید می شوند و رواج زیادی در بین مردم ندارند.

 

عملکرد کاندوم خاردار

کاندوم فوق العاده نازک: خارهای ریز و درشت با مواد فوق العاده نازک باعث می شود زوج ها واقعی ترین سطح را برای افزایش لذت و رسیدن به ارگاسم احساس کنند.

گروهی از این کاندوم های خاردار باعث افزایش زمان انزال برای افرادی که دچار زود انزالی هستند می شود و لذا مدت زمان رابطه ی جنسی را افزایش می دهد.

این دسته از کاندوم های خاردار تقریبا ۱۵ الی ۲۰ دقیقه ارگاسم و انزال را به تاخیر می اندازند و نوعی کاندوم تاخیری هستند .

گروهی دیگر از این کاندوم ها را می توان از نظر جنس آن ها دسته بندی کرد.گاهی جنس کاندوم های خاردار نرم تر و گاه زبر تر است.

منبع : https://sana-kala.ir/familiarity-with-barbed-condoms/

چک لیست سئو وب سایت

چک لیست سئو وب سایت

سئو به صورت کلی و اساس به دو بخش اصلی تقسیم و طبقه بندی می شود ؛ که عبارتند از :

  1. سئو داخلی ( on page seo )
  2.  سئو خارجی ( off page seo )

ما قصد داریم در این مقاله به شما نکات مهمی را درباره سئوی داخلی به شما آموزش دهیم. اگر قدم به قدم با ما همراه باشید و سئوی داخلی را انجام دهید تأثیر به سزایی را بر روی عملکرد وب سایتتان مشاهده خواهید کرد. البته در نظر داشته باشید که عملیات سئو به یکباره نیست و شما باید دائما و به صورت مداوم روی سئوی سایت خود فعالیت کنید و نکات ذکر شده در مقاله را به صورت دوره ای انجام دهید.

برای انجام عملیات روی سئو داخلی سایت لازم است تا 2 ابزار مهم و ضروری را جهت تحلیل و پیگیری داده ها بر روی وب سایت خود راه اندازی کنید.

راه اندازی Google tag manager و Google Analytics

ابزار های Google tag manager و Google Analytics ابزار هایی بسیار حرفه ای و قدرتمند جهت اضافه کردن یا مدیریت و تحلیل آمار و ترافیک سایت یکی از بهترین ابزار های موجود در سطح وب می باشد که بدون نیاز به نوشتن کد های اضافه یا اعمال تغییرات اساسی در وب سایت امکانات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین Google Analytics ضروری ترین ابزاری است که برای سئو سایت خود حتما باید آن را داشته باشید ، شما با استفاده از این ابزار می توانید ترافیک طبیعی ورودی سایت خود را از طریق موتور های جستجوگر مشاهده و بررسی کنید.همچنین جزئیات بیشتری درباره ی نرخ خروجی کاربران از سایتتان  ، جزئیات ورود و خروج و رفتار کاربران کاربران با وب سایت خود را می توانید مشاهده و بررسی کنید.

راه اندازی کنسول جستجوی گوگل  ( Search Console )

Search Console ابزاری رایگان می باشدکه توسط گوگل به کاربران ارئه می شود. با استفاده از ابزار Search Console ( که البته نام قبلی این کنسول گوگل وبمستر بوده است. ) شما میتوانید مستقیما با گوگل در ارتباط باشید و داده هایی از نحوه ی عملکرد سایت خود را در اختیار داشته باشید و از آن ها مطلع باشید.

راه اندازی افزونه Yoast

اگر از وردپرس استفاده می کنید حتما افزونه Yoast را نصب و راه اندازی کنید. این افزونه یکی از ضروری ترین و کاربردی ترین افزونه ها جهت بهبود سئوی سایت می باشد قبلا در سایت سئوکار یک مقاله بهترین افزونه سئو در وردپرس قرار گرفته است که بصورت کامل همه جزئیات مربوط به این افزونه شرح داده شده است.

چک لیست سئوی داخلی سایت :

انجام تحقیق روی کلمات  کلیدی

یافتن عباراتی که کاربران در گوگل جستجو می کنند و برای هر کدام از آن ها یک استراتژی خوب سئو داشته باشید. برای هر کدام از صفحات سایت خود یک کلمه کلیدی انتخاب کنید. برای شروع نیازی نیست که حتما از پر رقابت ترین کلمات شروع کنید از کلماتی که جستجو کمتر و رقابت پایین تری برخورد هستند شروع کنید تا زود تر در گوگل جایگاه کسب کنید.

استفاده از کلمات کلیدی در آدرس URL صفحات

استفاده از کلمات کلیدی در آدرس URL صفحات یکی از معیار های گوگل برای رتبه بندی سایت ها می باشد و از اهمیت بالایی بر خوردار است ، از استفاده بیش از حد از کلمات در URL که موجب طولانی تر شدن آدرس میشود باید خودداری کرد پس سعی کنید تا آدرس تان کوتاه باشد.

نکته: بخاطر اصلاح آدرس URL صفحات خود، بعد از اینکه برای آن صفحه لینک گیری هایی انجام شده است ، یا اگر صفحه شما در گوگل رتبه و جایگاه دارد، آدرس آن صفحه را تغییر ندهید.  اما از این به بعد برای مطالب جدیدی که در سایت خود منتشر می کنید این فاکتور را رعایت کنید چون سبب ایجاد بدلینک می شود و به سئوی سایت ضربه وارد می کند.

به کار گیری کلمه کلیدی در عنوان صفحات

استفاده کردن از کلمات کلیدی در عنوان سایت بسیار مهم و تاثیر گزار بر روی رتبه و جایگاه شما می باشد، اما از آن مهم تر، میزان نرخ کلیک بر اساس جایگاه شما می باشد  CTR و موجب می شود هر چقدر عنوان شما جذاب تر باشد، کلیک های بیشتری بر روی سایت شما انجام شود و کاربران بیشتر مشتاق به مشاهده سایت شما خواهند بود.

استفاده از کلمه کلیدی در توضیحات متا

در کل متن و محتوای نوشته شده در متای توضیحات بر روی رتبه و جایگاه شما تاثیری ندارد و گوگل خود اعلام کرده است که متن متا جزو فاکتور های رتبه دهی نیست ولی اگر بتوانید یک عبارت جذاب را برای متای خود انتخاب بکنید و در این متا از کلمه کلیدی که کاربران جستجو میکنند هم استفاده کنید می توانید تاثیر بسیار بالایی در گرفتن ورودی و بازدیدکننده برای سایت خود را جذب بکنید.

استفاده از کلمه کلیدی فقط یک بار در تگ H1 سایت

بصورت کلی در هر صفحه نباید بیشتر از یک بار از تگ h1 استفاده شود، این تگ معمولا توسط خود قالب سایت شما تولید می شود و عنوان صفحه شما داخل آن قرار میگیرد. اما اگر قالب شما همچنین قابلیتی ندارد خودتان می توانید هنگام نوشتن توضیحات در ویرایشگر از این تگ استفاده بکنید. اما دقت داشته باشید که نباید بیشتر از 1 بار از این تگ استفاده کنید.

استفاده از کلمه کلیدی در متن

از کلمات کلیدی خود چند بار در متن استفاده کنید و سعی کنید که حداقل 300 کلمه متن توضیحات بنویسید ، زیرا یکی از اصلی ترین فاکتور های گوگل محتوای سایت میباشد اما نباید سعی شود که بخاطر بیشتر بودن تعداد کلمات بیشتر شروع به نوشتن متن های غیر مرتباط نکنید.

استفاده از مترادف کلمات

موتور های جستجوگر به سرعت در حال پیشرفت میباشند ، اما باز هم قادر به تشخیص و شناسایی همه کلمات کلیدی نیستند ، بخاطر همین گاهی اوقات بهتر است که حتما مترادف ها را نیز به عنوان کلمه کلیدی خود انتخاب بکنید. علاوه بر این خود کاربران نیز خیلی اوقات از کلمات مترادف و هم معنی برای سرچ در گوگل استفاده می کنند.

استفاده از متد Latent Semantic Indexing

این متن با روش های ریاضی رابطه های مخفیانه بین کلمات را جهت درک بیشتر اطلاعات ایندکس به گوگل میدهد. بصورت خلاصه این متد به گوگل کمک میکند تا درک بهتری از متن و محتوای شما داشته باشد.

شاید یکی از بهترین مثال ها برای شرح Latent Semantic Indexing این است که در گوگل زمانی که یک عبارت را جستجو می کنید، خود گوگل یکسری کلمات دیگر را نیز به شما پیشنهاد می دهد، این کلمات را گوگل با استفاده از متد Latent Semantic Indexing پیدا می کند و برای درک بیشتر متن شما و نمایش به کاربران بصورت هدف مند و هوشمندانه از این روش استفاده می کند.

استفاده از تگ ALT در سایت و اسم گزاری صحیح فایل ها

تگ ALT یا همان متن جایگزین در وردپرس هنگامی که شما یک عکس یا رسانه جدید را در سایت خود آپلود می کنید گفته میشود. موتور های جستجوگر قادر به درک عکس ها نیستند، بلکه با استفاده از تگ ALT و متنی که شما نوشته اید، درک خود را از عکس ها پیدا می کنند و بر اساس متن شما و متن جستجوی کاربر تصمیم به نمایش عکس ها میگیرند.

همچنین اگر در بین محتوای سایت خود از عکس ها استفاده می کنید حتما اسم عکس یا رسانه مورد نظر خودتان شامل کلمه کلیدی شما باشد و توصیف کننده عکس مورد نظر باشد.

لینک دهی با متن و انکر تکست سئو به صفحات دیگر سایت

گوگل یکی از فاکتور هایی که برای نمایش لینک ها دارد، متنی میباشد که شما به عنوان لینک انتخاب می کنید (همان متنی که شما روی آن میتوانید کلیک بکنید) که به آن انکر تکست یا متن لنگر anchor text گفته می شود.

شما با استفاده صحیح و به کار بردن کلمات کلیدی به عنوان انکر تکست می توانید به گوگل بگوئید که صفحه مورد نظر شما را با چه کلمات کلیدی به بازدیدکنندگان نمایش دهد

از کلمات غیر مرتبط همانند مثلا “کلیک کنید” و کلمات غیر مرتبط خودداری بکنید زیرا میتواند آسیب زیادی به سئوی سایت شما بزند.

چک لیست سئو خارجی سایت Off-Page SEO

همه اقدامات و کار های مورد نیاز جهت بهینه سازی سایت که باید در خارج از سایت شما انجام شود را قرار داده ایم. پیش نیاز سئوی خارجی سایت، انجام کار های مربوط به سئوی داخلی سایت می باشد.

استفاده از ابزار Ahrefs 

Ahrefs اسم یکی از سایت های فعال در حوزه ارائه خدمات سئو میباشد، که معمولا کار های مربوط به تحلیل و تجزیه را انجام میدهد. شما میتوانید بعد از ثبت نام در سایت Ahrefs و وارد کردن آدرس دامین خودتان، قدرت سایت خود را مشاهده کنید و تعداد سایت هایی که به شما لینک مستقیم داده اند را مشاهده کنید

و یا اینکه آیا سایت های اسپمی وجود دارند که به شما لینک میدهند؟ و یا چند تا رقیب در حوزه کاری خود دارید و یکسری اطلاعات دیگر مانند اینکه آیا انکر تکست های سایت شما بدرستی تنظیم شده اند یا نه؟

بررسی لینک های رقبا

این ساده ترین راه برای لینک سازی سایت می باشد، دنبال کردن رقبا و یافتن متن و انکر تکست لینک ها و آدرس منبع لینک های که آتوریتی بالیی دارند میتواند به سئوی سایت شما کمک بسیار زیادی بکند و شما بر اساس تعداد سایت هایی که دارید یک استراتژی مناسب را انتخاب بکنید و شروع به لینک گیری بکنید.

همچنین لازم نیست که حتما از سایت هایی که رقبای شما لینک گیری کرده اند ، شما هم لینک بگیرید، بلکه میتوانید از منابع دیگری که مشابه با سایت مورد نظر هستند با همان قدرت و اعتبار کار های مربوط به لینک گیری را انجام دهید.

چک لیست کار های فنی سئو

این متد شامل بررسی کردن کنسول جستجوی گوگل برای یافتن ارور ها یا محتوای کپی و تکراری و همچنین صفحاتی که عنوان ندارند می شود.

این ابزار رایگان گوگل میباشد که برای مدیریت سایت ها جهت مشاهده و بررسی عملکرد سایت خود ارائه شده است. همچنین شما می توانید از این ابزار گوگل وبمستر (یا همان کنسول جستجوی گوگل) برای پیدا کردن مشکلات فنی سایت، کلمات پر جستجوی که سایت شما در آنها وجود داشته است، میزان نمایش سایت شما، نرخ کلیک CTR و میزان ورودی های گوگل و… استفاده بکنید.

شناسایی ریدایرکت های اشتباه

از کد ریدایرکت 301 نباید استفاده بکنید برای صفخاتی که بصورت موقتی در دسترس نیستند، کد 301 فقط برای صفحاتی که الان دیگر در سایت شما وجود ندارند یا حذف شده اند باید مورد استفاده قرار بگیرد.

ریدایرکت 302 به معنی : انتقال موقت میباشد و گوگل در این نوع انتقال اعتبار و جایگاه رتبه آن صفحه را به یک urlجدید منتقل نمیکند

ریدایرکت 301 به معنی: این میباشد که به گوگل میگوئید این صفحه دیگر در سایت شما وجود ندارد و از این به بعد به جای صفحه قبلی گوگل صفحه جدید را برای بازدیدکنندگان نمایش میدهد و اعتبار صفحه قبلی که وجود داشت را بصورت کامل به صفحه جدید منتقل میکند و بعد از مدتی گوگل صفحه قبلی که وجود داشت را نمایش نمیدهد و به جای آن آدرس جدید را در نتایج نمایش میدهد.

رفع مشکل لینک های شکسته، خطا ها و مشکلات Crawl

هر چقدر سایت شما بزرگتر باشد، این موارد اهمیت بیشتری دارند و تعدادشان نیز افرایش پیدا خواهد کرد. لینک های شکسته یا خطا های موجود در سایت موجب می شود که موتور های جستجو گر نتوانند بصورت صحیح محتوای شما را درک و ایندکس کنند و گاهی اوقات موجب گمراه شدن موتور های جستجو گر میشود بخاطر همین شما ورودی و ترافیک کمتری را برای سایت خود جذب خواهید کرد.

ابزار های بسیار زیادی برای بررسی لینک های شکسته سایت وجود دارند حتی اگر از وردپرس استفاده میکنید  افزونه های نیز برای اینکار طراحی شده اند.

مهم: بررسی سرعت لود شدن سایت و سریع تر کردن سایت

سرعت لود سایت یکی از فاکتور های مهم گوگل میباشد همچنین این فاکتور بر روی ارتباط سایت شما با بازدیدکننده نیز تاثیر بسیار زیادی دارد. افزونه هایی همانند wp-rocket در وردپرس وجود دارند که میتوانند کار بهینه سازی سایت را برای شما انجام دهند. با استفاده از ابزار GTmetrix هم میتوانید وضعیت سرعت لود سایت خود را مشاهده بکنید.

بهینه سازی سایت برای گوشی های موبایل

امروزه خیلی از کاربران سایت ها از گوشی های موبایل استفاده میکنند/ اگر سایت شما برای گوشی موبایل سازگار نباشد، شما نمیتوانید کاربران موبایل رو راضی نگه دارید.

تکنیک های پیشنهادی خود گوگل هم همانند AMP ارائه شده است که جهت افزایش سرعت هر چه بیشتر سایت ها میباشد.

ساخت نقشه سایت و ثبت کردن آن در کنسول گوگل

شما میتوانید با ساخت نقشه سایت و ثبت کردن آن در کنسول گوگل، براحتی گوگل را از آخرین مطالبی که در سایت خود منتشر میکنید در جریان بگزارید و گوگل بتواند مطالب جدید سایت شما را ایندکس بکند.

ساخت فایل robots.txt و ثبت آن در کنسول گوگل

برای اطلاع رسانی به گوگل جهت پیدا کردن نقشه سایت میتوان از فایل robots.txt استفاده کرد همچنین شما میتوانید در این فایل مشخص بکنید که گوگل اجازه ایندکس کردن کدام صفحات از سایت شما را دارد و کدام صفحات از سایت شما را نمیتواند ایندکس بکند.(این مورد میتواند برای انواع مختلف خزنده ها مانند بینگ و یاندکس و… نیز صادق باشد و شما به هر کدام از موتور های جستجوگر اجازه دسترسی و خواندن مطالب بخش خاصی از سایت خود را بدهید)

لیست کار های مفید برای سئو سایت که هر سئوکار باید انجام دهد

فعالیت بر روی برند

شما میتوانید با فعالیت بر روی بند خود، در شبکه های اجتماعی، خود را بیشتر به کاربران خود نزدیک بکنید. همچنین در نظر داشته باشید که بعضی از شبکه های اجتماعی تاثیر بسیار خوبی بر روی سئوی سایت شما دارند و با فعالیت بر روی  آن ها میتوانید علاوه بر بهبود رتبه سایت خود، به مخاطبان خود در شبکه های اجتماعی هم دسترسی مناسبی داشته باشید

تهیه رپورتاژ آگهی و تولید محتوای روزانه

برای تکمیل چک لیست سئوی سایت می توانید 2 مورد فوق را تکمیل بکنید و در سایت خود به کار ببرید. در تهیه محتوا همه تلاش خود را بکنید که مطابق با قوانین گوگل انجام شود.

اگر شما مورد دیگری برای چک لیست سئو مد نظر دارید حتما در قسمت نظرات همین مقاله مطرح بکنید تا به سایت اضافه شود و بقیه کاربران هم بتوانند از آن استفاده بکنند.

برای شروع کار این مورد کافی میباشند و میتوانید بصورت کامل با انجام موارد فوق یک کانفیگ بسیار حرفه ای که همه سئو کار های با تجربه و با سابقه انجام میدهند را شما نیز انجام دهید.

در سئو وجود تداوم و انجام و بررسی مجدد تغییرات تاثیر بسیار زیادی در گرفتن ترافیک بیشتر دارد، همچنین با توجه به رقابت بالا در دنیای اینترنت  باید همه تلاش خود را بکنید که فاکتور های گوگل را به نحو احسن انجام دهید.


سئوی وبسایت خود را به فناوری اطلاعات زیفا بسپارید


منبع : https://zefa.ir/website-seo-checklist/