گروه نت پارسه در سال ۱۳۸۳ تاسیس و با ارائه نرم افزار در حوزه مدیریت دارایی های فیزیکی، نگهداری و تعمیرات کار خود را شروع نموده است. نرم افزار نگهداری و تعمیرات پارسه در صنایع بزرگ و مهم کشور از جمله حوزه ی نفت، گاز، پتروشیمی، دفاعی، هسته ای، ذوب و فلزات، نیروگاهی و … دارای سابقه بسیار خوب و قابل اعتمادی است که در بخش پروژه های پارسه گزیده ای از شرکت های کاربر نرم افزار آورده شده است.
تنوع استفاده از نرم افزار نگهداری و تعمیرات در صنایع مختلف کشور و پاسخگویی نرم افزار به نیازمندی های متعدد مطرح شده در طیف های مختلف، باعث پختگی نرم افزار شده و نرم افزار پارسه در حال حاضر یکی از برترین نرم افزار های CMMS کشور می باشد.
نرم افزار نگهداری و تعمیرات پارسه در حال حاضر در پلت فرم .Net و زبان برنامه نویسی Asp Net C# تولید شده و تحت پایگاه داده MS SQL Server 2016 در حال بهره برداری است.
لازم به ذکر است که نرم افزار جاری نت پارسه در حال حاضر گواهینامه امنیتی از آزمایشگاه امنیت دانشگاه صنعتی مالک اشتر را دارد و از لحاظ الزامات امنیتی در برترین حالت موجود است.
برخورداری از سیستمی یکپارچه برای مدیریت داراییها در سازمانهای وابسته به دارایهای فیزیکی (تجهیزات، تأسیسات، ساختمانها، ماشینآلات)، برای ارائهی خدمات یا محصولات بسیار حیاتی است. تعداد زیاد داراییها و تنوع ویژگیهای آنها به ویژه در بستری از انتظارات متعارض ذینفعان، اهمیت برخورداری از رویکردی نظاممند برای مدیریت مجموعهی داراییها را دوچندان میکند.
نرمافزار نت پارسه سیستمی نرمافزاری است که موجودیت تمامی داراییهای سازمان را ذخیره، از فرایندهای مدیریت داراییها پشتیبانی و اطلاعات مرتبط را جهت مدیریت داراییهای سازمان در طول چرخهی عمر دارایی ها، جمعآوری، ذخیره، پردازش و ارزیابی کرده و پیادهسازی اثربخش سیستم مدیریت داراییها را در سازمان تسهیل میکند.
AM | AMS | EAMS |
در این زمینه رویکرد طراحی نرم افزار مطابق با استاندارد جهانی ISO 55000 در رابطه با مدیریت داراییها خواهد بود، همچنین هر ماژول نرمافزار بر اساس بروزترین استانداردها در آن زمینه و بهترین تجربههای جهانی (Best Practice) طراحی می گردد.
سه استاندارد قوی جهانی در حوزه مدیریت داراییها است:
امکان تعریف مدل چندسازمانی و یکپارچه برای شرکتهای بزرگ و چندسازمانی (هلدینگ) در بستر شبکه به طوری که هریک از واحدهای زیرمجموعه تنها به اطلاعات سازمان خود دسترسی داشته و اطلاعات دیگر واحدهای زیرمجموعه را نخواهند دید درحالی که مدیران در سازمان مادر، قادر به رؤیت و پیگیری تمامی اطلاعات و اتفاقات سازمانهای زیرمجموعه هستند.
قابلیت بومیسازی زبان و ادبیات نرمافزار، امکان ویرایش برچسبها و عناوین و تعریف زبانهای جدید متناسب با نیاز هر سازمان
قابلیت پیادهسازی در شرکت های کوچک، متوسط و بزرگ و بدون محدودیت در تعریف تعداد تجهیزات، قطعات، پرسنل و کاربران
مبتنی بر وب بودن نرمافزار پارسه باعث شده که این نرمافزار در هر دستگاه موبایلی ازجمله گوشیهای هوشمند و تبلتها و در بستر شبکه ها و اینترنت قابل اجرا باشد. با این امکان سازمانها میتوانند یک سیستم کاملاً مکانیزه و بدون کاغذ را پیادهسازی کنند.
نرمافزار به کاربر حق انتخاب میدهد که ماژولهای نرمافزار را مطابق با نوع سازمان و کاربردتان سفارش دهید و در هزینه خرید نرمافزار صرفهجویی کنید. همچنین ماژولار بودن پارسه به شما در پیادهسازی گامبهگام و ماژولبهماژول آن کمک میکند.
تعیین سطح دسترسی به بخشهای مختلف نرمافزار از بخش و فرم تا سطح دکمهها و فیلدهای یک فرم. تنظیم اجازه مشاهده و ویرایش فرمها و فیلدها به ازای گروههای کاربری. تنظیم اجازهی مشاهدهی لیستها، گزارشها و اسناد.
دارای گواهینامه امنیتی از آزمایشگاه مرجع امنیت
خروجی لیستها و گزارش ها به فرمتهای استاندارد: PDF، XPS، PPT، XLSX، DOCX، RTF، TIF، JPG، PNG، MHT و HTML
امکان تولید بارکد و کیوآر کد در فرمهای مختلف جهت تسهیل دسترسی به اطلاعات نرمافزار و استفاده از آن در بخش های مختلف مانند انبار مواد و قطعات یدکی، ایجاد برچسب اموال برای داراییها و… .
امکان تولید گزارشها و داشبوردهای متنوع ازجمله گزارشهای لیستی، نمودار و چاپی، تحلیلی، تقویمی با استفاده از ابزار گزارش ساز و داشبوردساز و آموزش استفاده از آنها به کاربران.
امکان تغییر و بومیسازی لیستهای موجود در نرمافزار توسط کاربران و امکان تولید لیستهای سفارشی و امکان سفارشی سازی لیستها توسط کاربران مختلف
امکان ارتباط با انواع سیستمها و نرم افزارها ازجمله، انبار، اموال، پرسنلی، کارت ساعت زنی، مالی، حسابداری، نظام پیشنهادها و… از طریق ارتباطات متداول مانند Web Server و Database Relationship و امکان ارتباط با سیستم هایی چون DCS، RFID، کارت ساعت و…
راهنمای جامع، برخط، تصویری و گامبهگام
ابزار ورود اطلاعات حجیم به نرم افزار در قالب فایلهای Excel
محیط نرم افزار پیشنهادی کاملاً کاربرپسند بوده و کار کردن با آن بسیار ساده است تا کاربران در استفاده از آن احساس راحتی داشته باشند؛ این نرمافزار در انواع سیستمهای تک کاربره و تحت شبکه قابل استفاده است.
امکان سفارشیسازی و بومیسازی محیط نرم افزار، قابلیت ارتباط با انواع دیگر سیستمهای سازمانی (انبار، پرسنلی، مالی و حسابداری و…) و انواع تجهیزات سختافزاری (DCS ها، سیستمهای مکانیزه و کنترل صنعتی، RFID و…) همچنین بهروزرسانیهای متعدد و پشتیبانی قوی و نامحدود از آن، آسودگی خاطر را برای کاربران سیستم به ارمغان خواهد آورد و پشتوانهای علمی و دانشگاهی آن، نرم افزار را به نرمافزاری با کلاس جهانی تبدیل خواهد کرد.
در ادامه به معرفی قابلیتهای نرمافزار مدیریت داراییهای مد نظر میپردازیم:
منظور از مدل اطلاعات دارایی، ایجاد موجودیت دیجیتال یک دارایی (تجهیز، ساختمان، سازه و…) در نرمافزار همراه با انواع اطلاعات وابسته به آن است. مدل طراحیشده در نرم افزار تمامی ارتباطات اساسی داراییها را همانند آنچه در واقعیت وجود دارد به نمایش میگذارد و از آن میتوان در تمامی مراحل چرخهی عمر یک دارایی بهعنوان یک منبع یکتای اطلاعات در مورد داراییها استفاده کرد.
شامل اطلاعات مالی و فنی داراییها، پشتیبانی از کدگذاریهای مختلف، طبقهبندی فنی، تعریف درخت وظیفه، تعریف درخت محل استقرار، تعریف و طبقهبندی داراییها از نظر درجه بحرانی، الصاق اسناد، تصاویر و مدارک داراییها بهصورت نامحدود، ثبت مشخصات فنی داراییها، ایجاد درخت اجزای دارایی (BOM) با امکان ارتباط با قطعات انبار و درخواست کار و درخواست قطعه بر روی هر یک از قطعات.
ثبت اطلاعات وضعیت توقفات و منشأ توقفات، ثبت میزان کارکرد (ساعت، کیلومتر، تعداد پرواز و…)، ثبت میزان تولید و ضایعات و ثبت مصرف مواد (بنزین، گازوئیل و…) و قطعات مصرفی (فیلتر، کارتریج و…) از چند طریق لاگشیت الکترونیکی، اتصال به سیستم DCS یا کنتورها،PLC، RFID، فایل اکسل و فرمهای نرمافزار و استخراج شاخصهای همچون MTBF، MTTF، Availability، LCR و…
تعریف برنامه کاری برای هر تجهیز یا ناوگان به صورت تکی و گروهی جهت برنامهریزی فعالیتهای هر دارایی و استخراج شاخصهای پیشرفتهای همچون، OEE، AU و… .
تعریف گارانتیهای داراییها بر اساس تقویم و کارکرد و هشدار در صورت منقضی شدن گارانتی.
تعریف گواهینامه برای داراییها خاص مثل جرثقیلها، آسانسورها و… جهت کنترل ایمن بودن استفاده از آنها و هشدار در صورت منقضی شدن گواهینامه.
ایجاد نمای گرافیکی از کل فرایند سازمان و یا یک یا چند فرایند، دارایی، سیستم و… بنا بر نیاز سازمان در نرمافزار جهت استفاده های مختلفی چون ثبت درخواست، نمایش وضعیت سلامت، در سرویس بودن یا نبودن، تغییر شاخصهای KPI و… بهصورت آنلاین.
سیستم مدیریت فرایندها مجموعه امکاناتی است برای به گردش انداختن جریان یک کار، اعمال ضابطههای مختلف بر آن کار (ایمنی، بازرسی، اخذ مجوز و…)، تعریف نقشهای جریان کار و ابزارهای لازم برای تخصیص و اولویت بندی کار و پایش فرایند.
تعریف و طراحی گردش کارهای گرافیکی با توجه به ساختار فرایندهای موجود به راحتی و با چند کلیک، تخصیص کارها بهصورت خودکار و از پیش تعریفشده به افراد، امکان ایجاد کارتابلهای اختصاصی بهصورت نامحدود برای افراد، قابلیت تفویض کارتابل به شخص دیگر در بازههای زمانی از پیش تعریفشده، ارسال کار برای پیگیری به شخصی دیگر، ارجاع کار به کارکنان زیرمجموعه، ارسال رونوشت بهصورت دستی و خودکار، ردیابی گردش هر درخواست بهصورت آنلاین، ثبت سوابق هر گردش کار با جزئیات کامل، امکان اعمال شروط مختلف برای ورود و خروج یک فرم در مراحل مختلف گردش کار و… .
استفاده از سمتها (Position) و امکان تعریف نقشها (Role) برای تکمیل مسئولیتهای یک فرایند به صورت منعطف (به طوری که با جابجایی افراد در سمتها، فرایند پایدار باقی بماند) و مشخص نمودن ضابطه برای آنها (اطلاعات قابل مشاهده، اطلاعات قابل تغییر و اطلاعات اجباری) در هر مرحله از فرایند. تعریف مسئول اصلی و جایگزین، تعریف مسئول به ازای هر شیفت کاری و ساعات مشخص، تعریف مسئول در ساعات اداری و غیراداری و روزهای عادی و تعطیل و.. .
اولویتبندی کارها بهراحتی و با استفاده از امکان اولویتبندی خودکار جهت استفادهی اثربخشتر در تخصیص و زمانبندی فعالیتها و کاهش ریسک سازمان.
تقویم گرافیکی جهت تصمیمگیری بهصورت پیشرفته مبنی بر اینکه یک فعالیت مشخص در چه زمانی باید انجام شود؛ با امکان جابجایی بهصورت کشیدن و رها کردن (Drag & Drop)، نمایش نفر-ساعت هر کار، هر روز و میزان نفر-ساعت موجود و هر کار جهت تخصیص بهتر نفرات، نمایش فعالیتها بهصورت سالیانه، ماهانه، هفتگی و روزانه و بهصورت اولویتبندی شده، قابلیت اتصال به تقویم سازمان و سیستم کارت ساعت سازمان.
ثبت زمانهای مختلف انجام یک کار ازجمله زمان خالص انجام کار، زمان عیبیابی، زمان تاخیرات لجستیکی (کمبود متریال، نبود ابزارآلات، بدی آبوهوا و…) و تاخیرات اداری و… در نرمافزار بصورت نامحدود و پایش میزان چابکی گروههای مختلف در گردش کار با استفاده از شاخص های همچون MWT، Wrench Time و… و شناسایی گلوگاههای فرایندها.
سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات، سیستمی مکانیزه است که کارایی و اثربخشی فرایندها، منابع و فعالیتها را جهت پیشگیری از رخداد خرابیها، اصلاح خرابیها و کاهش ریسک خرابیها تأمین کرده، اطلاعات داراییها را در اختیار مجریان کار قرار داده و بهصورت مستمر دادهها و اطلاعات نگهداری و تعمیرات و خرابیهای داراییها را جمعآوری میکند.
گزارش خرابیهای اضطراری (Emergency)، تعویقی (Deferred)، ازکارافتادگی (Breakdown)، نقص (Defect) و …در فرمت کاملاً استاندارد و توسط کدهای ایراد و مشکل در درخواست کارها و دستور کارهای تعمیراتی در یک سیستم کاملاً مکانیزه، با امکان کنترل درخواستهای تکراری و ثبت بازخوردهای مختلف مانند نفر-ساعت استفادهشده، مواد و قطعات مصرفی، ابزارآلات مورد استفاده، هزینههای صرف شده و… و امکان انجام فعالیتها بر روی یک یا چند دارایی و با مشارکت یک یا چند گروه مجری با تخصصهای متفاوت در قالب دستور کارهای اصلی و فرعی، امکان اعمال مدیریت دانش در مورد اطلاعات خرابیها.
تعریف برنامههای دورهای داراییها در قالب کارتهای فعالیت (Job Card) بهصورت تکی و گروهی و زمانبندی آنها در قالب برنامههای فعالیت (Job Plan)، تخصیص زمان تخمینی، مواد و قطعات لازم، ابزارآلات و ماشینآلات لازم، مشخصات فنی، نقشهها و دیگر اسناد مرجع. تعیین برنامههای از پیش تعیینشده تقویمی و کارکردی برای بازرسیهای دورهای، روانکاری، تعویضهای دورهای قطعات، تست و شارژ دورهای و هر کاری که در قالب کارهای پیشگیرانه انجام میشود، اعلام سررسید کارها بهصورت آلارم و SMS، ارسال خودکار فعالیتها برای انجام، تعریف برنامههای ثابت و شناور، امکان پیادهسازیPM دستهای (Route PM)، PM فصلی (Seasonal PM) و نگهداشت اپراتوری (Autonomous Maintenance).
تعریف پارامترهای پایش وضعیت و تست و بازرسی، تحلیل نتایج و مشاهدهی روند تغییرات آنها در گزارشهای اختصاصی، تعریف برنامههای نت پیشگویانه، تعریف مقادیر مبنا، ثبت دادهها، تولید گزارش پیشگویانه، ثبت شاخص سلامت داراییها، تولید درخواست اقدامات اصلاحی یا پیشگیرانهی فرعی، تعریف دورههای ویژه برای دنبال کردن خرابیهای بالقوه، تجمیع نتایج پایش وضعیتهای مختلف توسط گروههای مختلف جهت تصمیمگیری بهتر، امکان پیادهسازی نگهداشت دقیق (Precision Maintenance).
قابلیت همپوشانی برنامههای پیشگیرانه باهم و با فعالیتهای اصلاحی جهت جلوگیری از انجام فعالیتهای تکراری و هدر رفت زمان و منابع. قابلیت همزمانی برنامههای پیشگیرانه جهت کاهش توقفات برنامهریزیشده. امکان تعویق دستور کارها به زمان شاتداون (Shutdown) و تعمیرات اساسی (Overhaul) و فراخوانی همزمان برنامههای تعویقشده در زمان شاتداون و تعمیرات اساسی.
ثبت استاندارد کالیبراسیون در شناسنامهی هر تجهیز ابزاردقیق، برنامهریزی و مکانیزه کردن فرایند کالیبراسیون بهصورت دورهای و موردی، امکان ثبت نتایج قبل و بعد از کالیبراسیون، اخذ خطاهای اندازهگیری و مقایسهی آن با مقادیر مرجع، صدور و چاپ گواهینامه و برچسب کالیبراسیون، تعیین و پیشنهاد بازه و سررسید کالیبراسیون بعدی، گزارش نمودار روند انحراف تجهیز ابزاردقیق.
یک سیستم مدیریت خرابیهای قدرتمند، ستون فقرات تلاش در جهت بهبود عملکرد داراییها است. FRACAS عناصر کسبوکاری لازم را جهت بستن حلقه عملیات تعریف نگهداشت (RCM/RBM)، اجرای نگهداشت (WE)، گزارش خرابی (FR)، آنالیز خرابی (FA)، ریشهیابی خرابی (RCA)، ارائهی راهکار (CA)، کنترل خرابی (CFC) و بهبود مستمر (PMO) فعالیتهای نگهداشت را ارائه میکند و فعالیتهای مدیریت خرابیها را از یک فرایند خطی و یکباره، به یک برنامهی مدیریتشده جهت بهبود مستمر عملکرد داراییها و فرایندها، تبدیل میکند.
ثبت اطلاعات خرابی بهصورت استاندارد در سه سطح ظاهر خرابی (Failure Mode)، مکانیزم خرابی (Failure Mechanism)، علت خرابی (Failure Cause) و همچنین ثبت قطعه خراب شده (Failed Item)، شدت خرابی (Failure Severity) و پیامد خرابی (Failure Consequence) بهصورت نامحدود. درج راهکار برای جلوگیری از رویداد مجدد خرابی، صدور دستی و خودکار تحلیل RCA برای ریشهیابی خرابی رخداده، گزارش سوابق نرخ و تاریخچهی خرابیهای مشابه و عملیات انجامشده بر روی آنها.
صدور درخواست اجرای RCA بهصورت موردی و خودکار توسط نرم افزار، توجیه اجرای تحلیل، تعریف تیم پروژه، ثبت و ضبط شواهد (فیزیکی، انسانی و اسنادی)، ریشهیابی خرابیها با استفاده از نمودار گرافیکی، اختصاص راهکار به مشکلات، اعتبارسنجی راهکارها، اجرای اصلاحات و ارزیابی اثربخشی راهکارهای ارائهشده و فعالیتهای اصلاحی انجامشده.
شناسایی الگوهای پرتکرار مدهای خرابی، مکانیزمهای خرابی و علتهای خرابی میان دارایی های مشابه، واحدهای بهرهبرداری و سیستمها، نمایش هشدار در مورد خرابی های پرتکرار (مزمن)، صدور خودکار درخواست تحلیل ریشه ای خرابی ها (RCA).
انتخاب مناسبترین تاکتیکهای نگهداشت با کمک پیوستگی میان سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات (CMMS) و نگهداشت مبتنی بر قابلیت اطمینان (RCM) بهعنوان پیشرفتهترین مشی مدیریت خرابیها.
صرف کمترین هزینه و بالاترین نرخ بهبود جهت بهینه سازی برنامههای نگهداشت پیشگیرانه با استفاده از دادههای خرابی CMMS و مقایسه با کارتهای فعالیت و نمایش انحرافات. امکان درخواست تغییر در برنامه PM و ایجاد برنامه PM جدید و گردش آن جهت تأیید و نهایتاً ثبت سابقه تغییرات انجامشده.
سیستم مدیریت خدمات فنی و مهندسی، سیستمی است که در سرتاسر چرخهی عمر دارایی ها فعالیت دارد. از مطالعات توجیهی جهت ساخت و سرمایهگذاری در داراییها، نظارت بر فرایند کارها و تولید دستورالعملهای کار تا مطالعات توجیه جهت بهبود، تغییر، بازسازی، نوسازی و یا جایگزینی داراییها.
جمعآوری سامان مند ایدهها، نظرات و درخواستهای فنی (بهبود، بهینهسازی، رفع نقص و…)، توجیه آنها از منظرهای مختلفی چون مالی، فنی، منابع و ایمنی با استفاده از ابزارهای تعبیهشده و گردش کار گرافیکی، ابزار سنجش احتمال موفقیت و اولویت انجام هر کار، اعمال مدیریت تغییرات (MOC) در پروژههای تغییر و بهبود، اجرا و کنترل در قالب دستورکارها و پروژههای TSR، سنجش اثربخشی و تداوم اثربخشی کار انجامشده.
اجرای پروژههای بزرگ نظیر اورهال، تعمیرات اساسی، بهینه سازی، بازسازی و… در قالب یک یا چند پروژه بهصورت سلسله مراتبی، تخصیص چارت مسئولیت ها به هر پروژه، تولید ساختارشکست (WBS) از سطح پروژه و زیرپروژه تا سطح دستور کار و چکلیستهای دستور کار، قابلیت تعریف ریسکهای پروژه، قابلیت خروجی WBS به فایل Microsoft Project همراه با تاریخهای فارسی، منابع اختصاص داده شده، شمارههای دستور کار و… جهت راحتی کار مدیر پروژه، محاسبه هزینههای هر پروژه بهصورت آنلاین، رصد کردن فعالیتهای پروژه در تقویم آنلاین پروژه، دریافت گزارش پروژه بهصورت کامل.
امکان تعریف انواع دستورالعمل های فنی، بازرسی و مهندسی از قبیل جوشکاری، رنگکاری، عایقکاری، ساخت مطابق نقشه و… به تعداد نامحدود و پیوست آن به هر دستور کار. امکان پیگیری و تایید کار انجام شده براساس دستورالعمل های صادر شده.
سیستم مدیریت ایمنی کار مجموعه امکاناتی است که ایمنی فعالیت های مختلف مدیریت دارایی ها را با پیوستگی با دستور کارها تضمین کرده و ریسک کمبود اطلاعات در مواجه با فعالیتهای پرخطر را کاهش میدهد.
تعریف پرمیت های مختلف ازجمله اجازه کار گرم، اجازه کار سرد، پروانه ورود، پروانه حفاری و… بهصورت الکترونیک و چاپی بر روی هر دستور کار با قابلیت گردش جهت تأیید و درج امضای الکترونیک.
تعریف ایزولههای الکتریکی و مکانیکی برای اجرای هر دستور کار جهت حفظ ایمنی افراد. قابلیت تعریف نقاط ایزولهی یک دستگاه از پیش در شناسنامه دستگاه و قابلیت تعریف نقاط ایزوله از پیش برای فعالیتهای دوره ای.
امکان تحلیل خطر برای فعالیتهای حساس و تغییرات و اجرای کار بر روی دستگاههای حساس و در مناطق خطرناک، بهصورت چکلیستهای از پیش تعریفشده، تعریف ملاحظات ایمنی کار با یک دارایی از پیش در شناسنامه آن و کپی آن به هر دستور کار، تعریف موارد ایمنی به ازای هر فعالیت کارت فعالیت و کپی آن به دستور کار.
سیستم مدیریت عملکرد چارچوبی است که سازمان را در دستیابی به اهداف مدیریت داراییها یاری میکند. با استفاده از این سیستم میتوان اهداف را تعریف و ما به ازای آن شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) تعیین کرد و روند تغییر شاخص ها را در گزارش ها و داشبوردها به نمایش گذارد.
تبدیل استراتژیهای مدیریت دارایی ها به شاخصهای کلیدی عملکرد قابلاندازهگیری جهت پایش وضعیت تمامی فرایندها و وظیفههای سازمانی ازجمله مدیریت داراییها، مدیریت نگهداری و تعمیرات، مدیریت مواد و قطعات یدکی، مهندسی، برنامه ریزی و… در شناختهشدهترین ابزار مدیریت استراتژیک.
پشتیبانی از بیش از ۱۵۰ شاخص کلیدی عملکرد، ارائه شاخصهای کلیدی پیشرفتهای چون «شاخص اثربخشی عملکرد تجهیزات» (OEE)، شاخص بهرهبرداری از دارایی ها (AU)، «شاخص اثربخشی نیروی کار (OCE)»، «روند دوبارهکاریها»، «اثربخشی مدیریت کار»، «شاخص کارهای انباشت» (Backlog)، «شاخص کارایی و اثربخشی نت پیشگیرانه و پیشگویانه»، «وضعیت تدارکات قطعات»، «روند تعمیرات اضطراری»، شاخصهای عمومی چون قابلیت دسترسی، MTBF، MTTR، شاخصهای هزینهای و چندین و چند شاخص پیشرفتهی دیگر.
ایجاد داشبوردهای مدیریتی، برنامهریزی و… مانند داشبوردهای کنترل هزینه، کنترل خرابیها، کنترل وضعیت داراییها، سررسیدهای فعالیتهای برنامهریزیشده، کنترل موجودی انبار، داشبورد مدیریت آرشیو و … به ازای گروههای کاربری و به ازای هر کاربر.
ایجاد خروجیهای تحلیلی بهصورت آنی و تنها با کشیدن و رها کردن (Drag & Drop)، فیلتر اطلاعات، نمایش در انواع نمودارها (۲۰ نمودار) برای گزارشهایی چون تحلیل کارکرد نفرات، تحلیل هزینهها، تحلیل زمانهای فعالیتها، تحلیل عملکرد پیمانکاران و…
در مبحث مدیریت داراییها وجود سیستمی منسجم جهت جمعآوری، تبادل و مقایسه هزینه ها (Benchmarking) امری ضروری به شمار می رود. امکان تعریف انواع کدهای هزینه بر مبنای ساختار شکست (درخت وظیفه، درخت استقرار و درخت سازمانی) (PBS)، فعالیتها (SAB) و منابع (COR) و ارتباط هزینه ها با مراحل چرخه عمر دارایی ها جهت استفاده در آنالیزهای هزینهای مانند هزینهیابی چرخهی عمر (LCC) از امکانات منحصربهفرد پارسه در این زمینه است. پارسه همچنین هزینههای نفر-ساعت، مواد و قطعات، استفاده از ابزارآلات و هزینه توقف تجهیزات و فرایندها را بهصورت خودکار جمعآوری و ثبت و امکان ثبت انواع هزینه های متفرقه را برای کاربر مهیا میکند. همچنین پارسه این امکان را به مدیران میدهد که هزینه ها را بهصورت ساختارشکست پروژه ها، واحدهای بهرهبرداری و واحدهای سازمانی و همچنین مراحل چرخه عمر دارایی مشاهده کنند. امکان ارسال اطلاعات هزینهای به سیستم های حسابداری و مالی از دیگر امکانات پارسه در این زمینه است.
برای انجام هر کاری نیاز به منابع است و هر منبعی نیاز به مدیریت دارد. امکانات پارسه در این بخش، مدیریت اثربخش منابع (افراد، مواد و قطعات و ابزارآلات) را برای انجام فعالیتهای مدیریت دارایی ها تسهیل و تضمین میکند.
تعریف پروندهی کارکنان، تعریف سلسله مراتب سازمانی (دپارتمانها و سمتها)، تعریف و اختصاص مهارتها به کارکنان، تخصیص و مدیریت گواهینامههای کارکنان، تعریف نیازمندی آموزشی کارکنان، تعریف شغلهای سازمانی، تعریف دپارتمانها و سطوح وظیفهای سازمانی بهصورت نامحدود، قابلیت تعریف بنگاه (هلدینگ) و واحدهای کسبوکار برای سازمانهایی که در سطح وسیعی فعالیت میکنند و کسبوکارشان به یک سازمان و یک محدودهی جغرافیایی محدود نمیشود.
سیستم انبارداری و کنترل موجودی پیشرفته، قابلیت تعریف انواع انبارهای مرکزی، پای کار، اورهال، اقلام اسقاطی، ضایعات و… و طبقهبندیهای داخل انبار بهصورت سلسله مراتبی، تعریف کاتالوگ کاملی از انواع قطعات، قطعات مشابه، تولیدکنندگان و تأمینکنندگان قطعه و دیگر مشخصات قطعات (کاتالوگینگ)، مکانیزه سازی فرایندهای رایج مواد و قطعات مانند درخواست مواد و قطعات (Part Request)، حواله خروج از انبار (MIV)، رسید برگشت به انبار (MRV)، رسید ورود به انبار (Receipt)، انتقال انباربهانبار و انبارگردانی. امکان رزرو قطعات. هزینهیابی، کنترل عمر، نرخ مصرف، شناسایی پرمصرفترین قطعات، طبقهبندی قطعات، درجهبندی بحرانی و ABC قطعات، تعریف کمینه و بیشینهی موجودی، تعیین نقطه سفارش (ROP) و مقدار سفارش (EOQ)، مدیریت قطعات سریالی و… .
تعریف کاتالوگ ابزارآلات، اجرای کلیه فعالیتهای انبارداری از قبیل درخواست ابزار، کنترل ورود و خروج ابزار، کنترل موجودی ابزار، برگشت ابزار و… . تعیین برنامه کاری برای ماشینآلات و امکاناتی مانند جرثقیلها، موتور جوشها، کمپرسورها، داربستها جهت تخصیص نسبت به اولویت درخواستها. تعریف و محاسبهی هزینهی استفاده از ابزارآلات.
سفارش خرید مواد و قطعات (PO) با امکان اولویتبندی سفارشها و گردش آن بهصورت دستی و یا خودکار با توجه به نقطهی سفارش قطعه در انبار، الصاق مدارک لازم جهت خرید کالا بهصورت نامحدود به سفارش خرید، تعریف خریدهای خارجی و محلی و تفکیک گردش آنها و… .
سیستم مدیریت اسناد الکترونیک یک بخش اساسی در مبحث مدیریت دانش (Knowledge Management) است و دارای ویژگیهایی است که تضمین میکند مشخصات اسناد و سوابق حفظشده و باعث پویایی آرشیوها و استفاده مداوم و اثربخش از اسناد و سوابق میشوند. نرمافزار پارسه یک دستیار قدرتمند را بر اساس استاندارد شورای جهانی آرشیوها (ICA)، جهت مدیریت اسناد و سوابق الکترونیک برای سازمانها فراهم کرده است.
ایجاد نامحدود آرشیو و کتابخانه بهصورت سلسلهمراتبی، دریافت، شناسایی، کدگذاری، نمایهسازی، انواع طبقهبندیهای موضوعی، فنی، وظیفهای، مکانی، سازمانی و کالایی اسناد، ردهبندی امنیتی، مدیریت همزمان اسناد فیزیکی و الکترونیکی، امکان ارتباط نسخه ها و فرمتهای مختلف اسناد، مدیریت ورود و خروج اطلاعات در آرشیو، جستجوی پیشرفته و بازیابی اسناد و سوابق، کنترل دسترسی و امنیت اسناد و… .
امکان ارتباط نسخههای مختلف یک سند، ایجاد اطمینان از As Built (مطابق واقعیت) بودن نسخهی مورد استفاده، امکان نمایش تنها آخرین نسخهی معتبر به کاربران عمومی و تعیین زمان بازنگری مجدد و اعلام هشدار به آرشیودار جهت بازنگری در نسخهی موجود. ایجاد برنامههای بازبینی و تعیین تکلیف شامل ایجاد نسخهی جدید، تجدید دورهی نگهداری، انتقال سند یا سابقه به آرشیو راکد و نهایتاً امحای اسناد و سوابق و به گردش درآوردن برنامه جهت تایید و اجرای فعالیت بازبینی.
ارتباط اسناد با داراییهای سازمان بهصورت تکبهتک و دستهای جهت فراخوانی سریع اطلاعات فنی داراییها و عدم نیاز به جستجوی اسناد و نمایش آنی اسناد دارایی ها در فرم های مختلف مانند دستور کارها، سرویسهای فنی و… بهصورت دائمی و کنترلشده با توجه به دسترسی تعریفشده برای افراد.
منیع : https://pscmms.com/2022/10/03/parseh-maintenance-and-repair-software/