بادبادک

روزمرگی های یک بادبادک تنها

بادبادک

روزمرگی های یک بادبادک تنها

سیستم سفارش کار (دستور کار)

سیستم سفارش کار (دستور کار)

اساس برنامه CMMS، دستور کار است. سیستم سفارش کار (دستور کار) به شما امکان می­دهد که دستور کارها را ایجاد کرده، چاپ بگیرید و کامل کنید. این سیستم همه تعمیرات پیشگیرانه و اصلاحی را هنگامی که کار در حال انجام است و یا برای اجرا در آینده برنامه ­ریزی شده است، ذخیره می­کند. این سیستم همچنین می­تواند به عنوان یک ابزار کارآمد برای تخمین هزینه ­ها مورد استفاده قرار گیرد. هنگامی که شما اطلاعات مربوط به نیروی کار، مواد و هزینه­ های بیرونی را وارد کردید، سیستم هزینه پروژه را تخمین می­زند.

شما باید بتوانید هم کارهای غیرمترقبه (اضطراری) و هم کارهای برنامه­ ریزی شده را هماهنگ کنید. دستور کار را می­توان برای یک قطعه از تجهیزات ایجاد کرده و با یک حساب خاص و یا چند حساب مختلف آن را شارژ کرد.

همه نیازمندی­ های کاری از طریق سیستم سفارش کار (دستور کار) و یا ماژول دستور کار ایجاد می­شوند. چنانچه یک ماژول درخواست کار مورد استفاده قرار گیرد، هر درخواست به یک دستور کار تبدیل می­شود. اطلاعات در آنجا باقی می­مانند تا کار تمام شود. پس از تکمیل شدن کار، اطلاعات به فایل سوابق کاری منتقل می­شوند.

ماژول درخواست دستور کار: سازمان­ هایی که در آنها افراد مختلف تقاضاهای کاری را ارائه می­کنند، با مشکل ارائه رسمی تقاضاها روبه ­رو هستند. گاهی اوقات افراد دست نوشته ­ها را دور می­اندازند، گاهی تماس تلفنی می­گیرند و گاهی نیز یک کارشناس، تکنسین نگهداری و تعمیرات را در حال تعمیر تجهیزات می­بیند و از او به صورت شفاهی می­خواهد کاری را انجام دهد که فقط چند دقیقه وقت او را می­گیرد

اولویت: کد اولویت ­بندی برای این کار، اهمیت کار را مشخص می­کند (از شماره ­های 1 تا 10 و یا هر الگوی دیگری که مایل باشید، استفاده کنید). اغلب CMMS­ها فیلد اولویت را ارائه می­کنند، اما آن را برای اهداف دیگری غیر از ذخیره کردن اطلاعات استفاده نمی­کنند. باید اولویت ­بندی به منظور اهداف زمان­بندی مورد استفاده قرار گیرد.

وضعیت ­ها : وضعیت، دستور کار را نشان می­دهد. این فیلد به هر کس این امکان را می­دهد که وضعیت کار را به عنوان مثال، در انتظار تصویب و یا در انتظار مواد مشاهده کند.

نوع فعالیت: نوع فعالیت برای این کار، به عنوان مثال، پیشگیرانه، اضطراری، تعمیر، و پروژه می­باشد. این بخش می­تواند توسط کاربر تعریف شود.

کد خرابی : کد خرابی مناسب این کار، مشکلات دستگاه را شرح می­دهد. این بخش نیز می­تواند توسط کاربر تعریف شود.

کد کار : کد عملیات برای این کار، کارهای صورت گرفته برای حل مشکل را شرح می­دهد. پس از مدتی شما تاریخچه خوبی در اختیار خواهید داشت.

نیروی کار : به شما این امکان را می­دهد که شناسه افرادی را که برای انجام این کار برنامه ­ریزی شده­اند و زمان تخمینی برای انجام کار، را وارد کنید. شما می­توانید چندین تخصص را وارد کنید. به عنوان مثال، نصب یک دستگاه ممکن است به برقکار، مکانیک و نجار نیاز داشته باشد

سفارش ­های دستور کار

  • کمبود قطعات دستور کار (تعداد دستور کار، تعداد قطعه مورد نیاز، تعداد قطعه موجود، تعداد قطعه سفارش داده شده، مقدار کمبود)
  • دستور کار فعال (تعداد دستور کارهای بلاتکلیف در طول یک دوره زمانی)
  • دستور کار منقضی (همه دستور کارهای منقضی شده در طول یک دوره زمانی)
  • نیازمندی­ های مواد دستور کار (شماره قطعه، تعداد دستور کارها، مقدار مورد نیاز، مقدار موجود، مقدار سفارش شده)
  • نیازهای نیروی کار دستور کار (گروه تخصصی، شماره دستور کار، تعداد ساعت موجود و مورد نیاز)
  • جزئیات دستور کار (شماره دستور کار، تاریخ، توضیح کار)
  • خلاصه تعطیلی (شماره حساب، تعداد دستور کارها، گروه، کد خرابی، هزینه)
  • فعالیت (گروه، شماره دستور کار، درصد دستور کارها بر اساس گروه)
  • اجرا (شماره دستور کار، تاریخ درخواست، تاریخ تکمیل، اختلاف (روز)، درصد تکمیل شده در زمان)
  • خلاصه هزینه (شماره دستور کار، هزینه نیروی کار، هزینه موارد، هزینه بیرونی، هزینه کلی)
  • خلاصه نیروی کار (شماره دستور کارع ساعت، هزینه نیروی کار)
  • خلاصه مواد (شماره دستور کار، شماره قطعه، هزینه مواد)
  • سوابق دستگاه (شماره دستگاه، هزینه تخمینی، هزینه واقعی، درصد واریانس)

منبع : https://pscmms.com/2022/12/13/workorder/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد