یکی از راه های افزایش ممبر برای کانال های تلگرام استفاده از نبادلات بنری و لینکی در گروه ها و کانال ها می باشد. نکته حائز اهمیت در این حوزه این است که کانال یا گروهی که با آن در حال تبادل هستیم مرتبط با کانال یا گروه ما باشد. با فناوری اطلاعات زیفا در این مقاله همراه باشید تا شما را با نحوه تبادل ممبر در تلگرام و انواع آن آشنا کند.
ادمین کانال های تلگرام برای پیدا کردن کانال های هم صنف و هم موضوع خود اقدام به راه اندازی و تشکیل گروه هایی کرده اند با عنوان یا نام گروه های تبادل که ادمین های چندین گروه در چنین کروه هایی عضو می شوند و برای تبادل هایشان خود را آماده می کنند و اطلاع رسانی های لازم انجام می دهند.
اگر می خواهیدکاربران و اعضای کانال و گروه تلگرامی شما در نهایت به سمت خرید محصولات شما کشیده شوند بهتر است با کانال ها و گروه هایی تبادل داشته باشید که محتوای مشابه و هم موضوع با شما دارند.
انواع تبادلات رایج در فضای تلگرام عبارتند از 5 مورد زیر که برایتان به طور کامل شرح خواهیم داد ؛ با ما همراه باشید :
در این نوع تبادل دو کانالی که قصد دارند با هم تبادل کنند از نظر تعداد اعضا تقریبا در یک سطح قرار دارند. این تبادل به این صورت است که ادمین های دو کانال طبق هماهنگی قبل تصمیم میگیرندک بنر تبلیغاتیشان را در یک بازه زمانی مشخص داخل کانال هم قرار دهند و آنرا پس از گذشت مدت زمانی خاص بردارند. نکته ی قابل عرض اینکه این گونه از تبادلات تقریبا منقضی شده است و خواهانی ندارد.
این نوع از تبادل نسبت به تبادل زمان دار یا تایمی کمی حساب شده تر و با فکر تر است در این نوع تبادل ادمین کانال ها بر روی یک تعداد بازدید خاص به توافق می رسند که وقتی بنر تبلیغاتی و تبادلی به آن تعداد بازدید توافق شده رسید بنر را از روی کانال بردارند. در این نوع از تبادلات حقی از کسی ضایع نمی شود.
کانال های تلگرامی که نیاز به افزایش ممبر بیشتر دارند و این افزایش ممبر با تب تکی میسر نبوده تصمیم گرفتند به شیوه تبادل رو تبادل را ابداع کردند. در این نوع تبادل شما در آن واحد و به صورت هم زمان با چند کانال تلگرام تبادل را شروع می کنید. تبادل شما با کانال ها به صورت زماندار یا تایمی خواهد بود و بنر ها به صورت زیر هم قرار می گیرند.
نکته ی قابل توجه و حائز اهمیت اینجاست که همواره تبلیغ و تبادل پست های آخر از درجه اهمیت بالاتری بر خوردارند. بنابراین ؛ روند کار به این صورت است که در این نوع تبادل کانال های با ممبر کمتر پست های آخر خود را به کانال هایی که ممبر بیشتر دارند و در تبادل مشارکت کرده اند می دهند و کانال های بزرگتر بنر کانال ها ی کوچک تر را در لیست تبادل خود جای می دهند.
تبادل شبانه تلگرامیکی از انواع تبادل می باشد که به صورت تبادل رو تبادل انجام می شود که بایستی از ساعت 20 الی 8 صبح تبادل را بین کانال های مد نظر خود انجام دهید. دلیل این نوع تبادل استفاده بهینه از زمان مناسبی است که به اصطلاح به آن زمان استراحت کانال یا Channel rest time مرسوم است.
این نوع از تبادل به صورت تب رو تب یا همان تبادل رو تبادل است که معمولا یک نفر تحت عنوان لیدر یا رهبر تبادل ؛ چیدمان تبادل را بر عهده می گیرد چینش لیدر بنرها را در طی زمان خاصی که توسط لیدر با مشورت ادمین کانال ها اعلام میشود در کانال هایشان پخش کنند.
ترتیب درج بنرها در این نوع تبادل به این صورت می باشد که شما به کانال یا گروهی که لیدر بنر شما را قرار داده می روید که در آن کانال یا گروه تمامی بنر ها به ترتیب چیده شده اند؛ حال بنر بعد از بنر خود را تا آخرین بنر داخل کانال خود درج می کنید. سپس اولین بنر را نیز تا بنر قبل از خود داخل کانال درج می کنید. واضح و روشن است ؛ اما اگر بخواهم به شیوه ای دیگر مطلب را برایتان شرح دهیم پیشنهاد میکنیم به تصویر زیر دقت کنید.
در این روش شما با یک سنتر یا مرکز تبادل رو به رو هستیدبه این صورت که یک کانال به عنوان مرکز یا هسته تبادل آن لیستی را که می بایست کانال ها آن لیست را در کانال شان در ساعت مقرر قرار دهند را درج می کند و خود آن مرکز پیگیری می کند که آیا این لیست در وقت و ساعت مقرر شده در کانال قرار گرفته یا خیر.
و در پایان کار نیز رأس ساعت و تایم مقرر شده باید لیست تبادلات از روی تمام کانال ها برداشته شود به این گونه تبادل که یک کانال به صورت مرکز یا سنتر ان را هدایت می کند ؛ تبادل سنتری می گویند.
تقریبا همه ی افراد با پیام رسان تلگرام به خوبی آشنا هستند ، این پیام رسان به دلیل قابلیت های فراوان و کاربردی که به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار می دهد در تمام دنیا و به ویژه در کشور ایران از محبوبیت بالایی بر خوردار است ، این پیام رسان در نسخه های جدید خود که به تازگی ارائه کرده ؛ قابلیت های شگفت انگیزی را به آن افزوده است. فناوری اطلاعات زیفا در نظر دارد تا در این مقاله برای شما شرح دهد که آپدیت جدید تلگرام چه امکاناتی دارد ؟ با ما همراه باشید :
آپدیت جدید تلگرام به نسخه 5.8 ، ویژگیهای جدید و بسیار جالبی را برای این پیام رسان به ارمغان میآورد. این بهروزرسانی قابلیتها و ویژگیهای جدیدی دارد که از مهمترین آنها میتوان به قابلیت جستجوی افراد بر اساس موقعیت مکانی و تشکیل گروه یا افزودن مخاطب طبق نزدیکی فاصله جغرافیایی اشاره کرد.
در آپدیت جدید تلگرام قابلیت جدیدی به این اپلیکیشن اضافه شده ، که چت مبتنی بر موقعیت مکانی انجام می گردد. این ویژگی شاید در ظاهر کاربردی به نظر نرسد ، اما فرض کنید در یک مهمانی هستید و می خواهید کسی را که در آنجا ملاقات کرده اید به لیست مخاطبین خود در تلگرام اضافه کنید. در این حالت دیگر نیازی نیست که شماره تلفن او را بگیرید و فقط کافی است به بخش Contacts > Add People Nearby در تلگرامتان بروید تا کاربری که در نزدیکیتان است را به لیست مخاطبین خود اضافه کنید. در این صورت به راحتی می توانید اطلاعات موردنظر خود را با کاربری که در نزدیکی شماست به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید گروه بسازید و تمام افرادی که در موقعیت مکانی شما قرار دارند را اضافه کنید. ( البته به دلیل رعایت حریم خصوصی کاربران ، باید فرد مورد نظر هم این ویژگی را فعال کرده باشد. ) همانطور که Telegram می گوید ، این قابلیت دنیای جدیدی از چت گروهی مبتنی بر مکان را برای هر چیزی مانند کنفرانس ها، فستیوال ها، استادیوم ها، دانشگاه ها، یا افراد ثابت کافه ها ایجاد می کند.
یکی دیگر از امکانات آپدیت جدید تلگرام ، امکان انتقال مالکیت گروه و کانال به سایر افراد می باشد. با استفاده از این ویژگی افراد صاحب کسب و کارهای مجازی به راحتی میتوانند کانال یا گروه خود را به دیگران واگذار کنند. این قابلیت می تواند یک بازار خرید و فروش کانال های پرمخاطب را نیز راه بیندازد.
احتمالا تا به حال در گروه هایی با تعداد اعضای بالا عضو شده اید که معمولا سرعت تایپ و ارسال پیام نیز در این گروه ها بسیار بالاست. این موضوع احتمالا فرصت مطالعه تمام پیام ها را از شما و سایر کاربران می گیرد. اما در آپدیت جدید تلگرام، قابلیتی اضافه شده که به ادمین گروه این اجازه را می دهد تا پیام های اعضا را با کمی تاخیر در گروه ارسال کند. به عنوان مثال ادمین می تواند به تنظیمات گروه برود و مدت 60 ثانیه را برای ارسال هر پیام تعیین کند. این موضوع نیز از طریق یک شمارشگر ثانیه در محل تایپ برای اعضای گروه نمایش داده می شود. جالب است بدانید که این مدت زمان می تواند تا 1 ساعت نیز افزایش پیدا کند.
از دیگر قابلیت های آپدیت جدید تلگرام ، می توان به قابلیت ایجاد برچسب های زمانی برای ویدیوها اشاره کرد. از این به بعد با استفاده از این ویژگی جدید، می توانید تامنیل یا همان عکس بندانگشتی هر ویدیو را خودتان انتخاب کنید. همچنین می توانید در زیر ویدیو زمانی را مشخص کنید، تا کلیپ از همان زمان مشخص شده شروع به پخش کند. مثلا شما یک ویدیوی 3 دقیقهای دارید و عبارت 0:45 را در زیر آن درج میکنید. در این حالت با کلیک بر روی آن، ویدیو از ثانیه ۴۵ شروع به پخش خواهد کرد.
اگر ادمین اصلی گروهی هستید با استفاده از این ویژگی که به آپدیت جدید تلگرام افزوده شده است، می توانید برای سایر ادمین ها لقب یا اسم خاصی را تعریف نمایید. با این کار سایر اعضا می توانند با با وظایف و نقش هر یک از این ادمین ها آشنا شوند. این ویژگی به نظم دادن گروه های تلگرامی کمک می کند و کار را برای اعضا راحت می کند.
همان طور که از نام آنها مشخص است، این بار حالتهای گوناگونی که شما با استفاده از آیکون یا استیکر ثابت ارسال میکردید، از طریق شکلکهایی متحرک قابل انتقال بوده و به دلیل آنکه سرعت 60 فریم بر ثانیهای دارند، بسیار روان و جذاب اجرا میشوند. علیرغم آنکه حرکت این استیکرها بسیار جذاب و سریع است اما بهخاطر فناوری پیشرفته ساخت، حجم پایینی داشته و حداقل از تصاویر گیف ارسالی بسیار سبکتر هستند. این استیکرها در به روزرسانی های قبلی نیز وجود داشت، اما اکنون با لمس یک ایموجی، استیکرهای متحرک به عنوان جایگزین به شما پیشنهاد داده می شود.
یکی دیگر از گزینه هایی که در منوی مدیریت قرار دارد گزینه ی افزونه است.
افزونه های نصب شده: در این قسمت می توانید افزونه مورد نظر خود را فعال ، غیر فعال و یا حذف کنید.
۱- در این قسمت می توانید افزونه های خود را به صورت دسته جمعی حذف، فعال ، غیر فعال و یا به روز رسانی کنید.
۲- در این قسمت می توانید افزونه مورد نظر خود را فعال ،غیر فعال و یا پاک کنید.
۳- در این قسمت می توانید افزونه مورد نظر خود را جست و جو کنید.
این قسمت برای نصب افزونه ها می باشد.
۱- برای بارگزاری افزونه مورد نظر خود بر روی این گزینه کلیک کنید و بعد از بارگذاری آن را نصب کنید.
۲- در این قسمت می توانید افزونه مورد نظر خود را جست وجو و آن را نصب کنید.
**** برای مشاهده و دانلود جزوات وردپرس کلیک کنید ****
در این قسمت می توانید کد های افزونه خود را مشاهده کنید.
۱- در این قسمت می توانید کد های افزونه مورد نظر خود را ویرایش کنید.
۲- با کلیک بر روی این گزینه می توانید افزونه مورد نظر خود را که می خواهید ویرایش کنید ، انتخاب کنید.
۳- در قسمت مستندات می توانید نام تابع مورد نظر خود را انتخاب کنید
انواع محصولات در ووکامرس | یکی از سوالاتی که به شدت پرسیده می شود این است که در ووکامرس چه محصولاتی می شود فروخت یا بهتر است بگویم انواع محصولات در ووکامرس چی هستند. قبل از اینکه در مورد انواع محصولات در ووکامرس صحبت کنیم باید این رو بگم در ووکامرس میتوانید هر چیزی که به ذهنتون میاد به فروش برسونید از فایل گرفته تا محصولات فیزیکی، حتی میتوانید محصولات با لایسنش بفروشید. یعنی شما میتوانید هر چیزی باز تاکید میکنم هر چیزی که در ذهنتون است و وجود دارد رو میتوانید در ووکامرس به فروش برسانید.
اگر بخواهیم انواع محصولات در ووکامرس رو دسته بندی کنیم میتوانیم به ۶ دسته تقسیم کنیم:
نکته مهم: فروش انواع محصولات در ووکامرس به یک شکل است فقط نحوه تنظیم جعبه اطلاعات محصول متفاوت است که به صورت کامل جعبه اطلاعات محصول را برای هر مدل محصول آموزش میدهیم.
هر چیزی که به صورت فیزکی و قابل لمس باشد مانند لوازم خانه، لوازم ماشین، لوازم التحریر، پوشاک و … را میتوان به ساده ترین شکل ممکن در ووکامرس برای فروش قرار داد. این محصولات برای مشتری به صورت پستی ارسال می شوند که انواع ارسال پستی داریم.
به محصولاتی که ارسال پستی ندارند و به صورت مجازی ارائه می شوند محصولات مجازی گفته می شود.
یکی دیگر از انواع محصولات، محصولات دانلودی است. مثل انواع فایل، مقاله، قالب وردپرس، افزونه وردپرس و هر چیزی که قابلیت دانلود داشته باشد.
یکی دیگر از انواع محصولات، محصولات گروهی است. یعنی شما بخواید چند محصول رو در قالب یک محصول به فروش برسانید. مثلا دو محصول دارید یکی کتاب چاپی آموزش ووکامرس و یکی کتاب الکترونیکی آموزش ووکامرس، میخواهید این دو کتاب رو به صورت گروهی بفروشید. در ووکامرس میتواند این کار رو انجام دهید.
بعضی وقت ها میخواهید محصولات دیگران رو بازاریابی کنید و داخل فروشگاه خود قرار دهید به این مدل فروش، فروش محصولات وابسته یا خارجی می گویند. در ووکامرس به راحتی میتوانید انواع محصولات وابسته یا همان خارجی رو به فروش برسونید.
بعضی وقت ها میخواهید محصولاتی مثل آنتی ویروس که لایسنس دارد رو به فروش برسانید. شما میتوانید برای فروش این مدل محصولات باز از ووکامرس استفاده کنید.
انواع محصولات در ووکامرس
اگر خواستید به پنل مدیریت ووکامرس دسترسی داشته باشید می توانید از طریق این گزینه ووکامرس را مدیریت کنید. اکثر بخش های مهم ووکامرس در این منو قرار گرفته است. وقتی موس را روی این منو میبرید شامل چند زیر گزینه اصلی است مانند تصویر زیر:
سفارشات: همان طور که از اسمش پیداست مربوط به بخش سفارشات است و تمام سفارشات موفق و ناموفق در این بخش قرار میگیرد.
کوپن ها: این بخش مربوط به بخش تعریف کدهای تخفیف است. اگر خواستید کد تخفیف تعریف کنید میتوانید از این بخش استفاده کنید. دست شما برای تعریف انواع مختلف کد تخفیف باز است.
گزارشات: اگر میخواهید از فروش، درآمد و … در ووکامرس گزارش تهیه کنید میتوانید از این بخش استفاده کنید. از حق نگذاریم این بخش فوق العاده ست و میتوانید انواع گزارشات در رابطه با فروشگاه را تهیه کنید.
پیکربندی: اگر میخواهید فروشگاه ساز ووکامرس رو پیکربندی کنید یا تنطیمات آن را عوض کنید میتوانید از این بخش استفاده کنید. واقعا این بخش کامل است و میتوانید هر کاری که لازم دارید رو انجام دهید.
وضعیت: این بخش مربوط به اطلاعات ووکامرس است مثل پوسته ها و افزونه های نصب شده، وضعیت سرور، پیکربندی، امنیت، پایگاه داده و …
افزودنی ها: این گزینه مربوط به فروش افزونه های پولی خود سایت ووکامرس است.
توجه: شما از طریق این منو می توانید به تمام بخش های ووکامرس دسترسی داشته باشید بخصوص بخش تنظیمات ووکامرس، که خیلی خیلی مهم است.
**** برای مشاهده و دانلود جزوات وردپرس کلیک کنید ****
دومین منویی که به بخش پیشخوان وردپرس اضافه می شود منوی محصولات است. این بخش مربوط به اضافه کردن محصول، دسته محصول، برچسب های محصول و ویژگی ها است. مانند تصویر زیر:
همه محصولات: اگر تعدادی محصول اضافه کردید میتوانید از این بخش این محصولات رو ببینید. و هر کاری مثل حذف، ویرایش سریع یا ویرایش کامل رو روی آنها اعمال کنید.
افزودن جدید: اگر خواستید یک محصول جدید اضافه کنید میتوانید از این بخش استفاده کنید.
دسته بندی ها: هر سایتی نیازمند دسته بندی است خود ووکامرس به صورت جدا از دسته بندی وردپرس دارای دسته بندی است.
برچسب ها: علاوه بر برچسب ها در وردپرس، ووکامرس هم بخش برچسب های مخصوص خودش را دارد.
ویژگی ها: این بخش مربوط به تعریف ویژگی های مختلف برای محصولات است. که به شدت کاربرد دارد.
توجه: این بخش مربوط به محصولات فروشگاه و بخش مدیریت محصولات است.
این بخش مربوط به نصب ووکامرس فارسی است. اگر ووکامرس فارسی رو نصب کنید این منو هم اضافه می شود. این منوی دارای دو زیر منوی به نام های حلقه های ترجمه و ابزارها می باشد.
حلقه های ترجمه: اگر خواستید بخشی از ووکامرس رو فارسی کنید میتوانید از این بخش استفاده کنید.
ابزارها: این بخش مروبط به تاریخ شمسی، قیمت و … می باشد