بادبادک

روزمرگی های یک بادبادک تنها

بادبادک

روزمرگی های یک بادبادک تنها

دلایل شکست CMMS

دلایل شکست CMMS

بسیاری از پروژه ­های موفق CMMS به پختگی کامل نمی­رسند و برخی دیگر نیز کاملاً شکست می­خورند. در اینجا برخی از دلایل شکست CMMS بیان می­شود

دلایل شکست CMMS :

  • عدم وجود پشتیبانی مدیریت از CMMS: مهمترین عنصر لازم برای موفقیت هر پروژه بزرگ وجود تعهد و حمایت مدیران طراز اول از آن است. بی­ علاقگی مدیران طراز اول به پروژه، شانس موفقیت آن را از بین می­برد. چنانچه مدیران طراز اول نگاهی منطقی و معقول به آن داشته باشند و منابع مورد نیاز آن را فراهم نمایند، موفقیت پروژه تضمین خواهد شد.
  • جابه ­جایی کارشناسان: پروژه ­های CMMS به سه دلیل بر اثر جابه­ جایی کارشناسان، شکست می­خورد، یک عضو کلیدی یا یکی از اعضای تیم پروژه ممکن است بازنشسته شده، کار خود را ترک کند و یا به جای دیگر منتقل شود. در پروژه ­های پیچیده ­ای همچون CMMS، استمرار یک عنصر کلیدی است. به منظور ایجاد و حفظ این استمرار، در هنگام تغییر کارشناسان، هر مرحله از پروژه باید با دقت مستندسازی شود.
  • مقاومت کاربران: یکی از دلایل شکست CMMS مقاومت کاربران است .در اغلب موارد، هنگامی ­که مدیران تصمیم به استفاده از CMMS می­گیرند، مقاومت کاربران نسبت به رایانه، نادیده گرفته می­شود. این مشکل می­تواند، حتی نسبت به از دست دادن یکی از اعضای کلیدی سازمان، مخرب ­تر باشد. کارشناسان ممکن است با اشتیاق، رایانه ­ای شدن را پذیرفته و یا با آن مخالفت کنند. مدیریت ممکن است CMMS را به عنوان ابزاری برای کمک به کارشناسان در نظر بگیرد.
    در­حالی­که از سوی دیگر، کارشناسان ممکن است آن را تهدیدی برای شغل و امنیت شخصی خود بدانند.

کاربران باید بدانند که یک دوره گذر در راه است و فرآیند فعلی تغییر خواهد کرد و حداقل برای مدت کوتاهی، این امر دشوار خواهد بود. پروژه ­های CMMS که معمولاً مبنای بهره ­وری بیشتر می­باشد، ممکن است از سوی تکنسین­ ها، به عنوان عاملی برای کوچک کردن شرکت مورد تردید واقع شوند.

پروژه ­های CMMS به خاطر ضعف سیستم با شکست رو به ­رو نمی­شوند بلکه به خاطر امتناع کارشناسان از کار کردن با آن، ناموفق خواهد بود. در نهایت باید اذعان کرد عامل تعیین ­کننده موفقیت سیستم، میزان استفاده از آن است، استفاده نکردن از سیستم، طبیعتاً منجر به شکست می­شود.

مقاومت کارشناسان در مقابل رایانه ­ای شدن، نباید از پروژه شما جلوگیری کرده و یا آن را به تأخیر بیاندازد. مراحل پیاده ­سازی را به طور کامل برنامه­ ریزی کرده و با سیستم جدید کاملاً آشنا شوید. فعالانه، کارشناسان خود را رهبری کنید. این نکته را به خوبی برای خود روشن سازید که شما از آنها نمی­خواهید کاری انجام دهند و شما خودتان هم کاری انجام نمی­دهید. اهمیت پشتیبانی و تعهد کامل خود را به پروژه تقویت کنید. تأکید کنید که CMMS یک ابزار کمک­ کننده بوده و هرگز یک تهدید شغلی و یا شخصی نیست. به کارشناسان اطمینان دهید که در صورت بروز مشکل، آنها همواره امکان بازگشت دارند. چنانچه این اقدامات را انجام دهید، شانس بقا و موفقیت سیستم شما بیشتر خواهد شد.

  • انتخاب غلط CMMS این موضوع یکی از دلایل شکست CMMS محسوب می­شود. هیچ چیز مانند یک بسته CMMS مناسب نیست. شما باید یک بسته خوب را براساس نیازها و الزامات خود انتخاب کنید. یک CMMS که برای محیط تولید طراحی شده، نمی­تواند برای تأسیسات بهداشتی و درمانی مناسب باشد.

در اواسط دهه 80 میلادی، هنگامی که شرکت ­ها اقدام به استفاده از CMMS کردند، آنها به اندازه امروز در خصوص CMMS و فناوری آگاهی نداشتند. در نتیجه بسیاری از آنها، در انتخاب CMMS اشتباه کردند، البته نگران نباشید چون هر چیزی یک طرف روشن نیز دارد. کم­کم، سازمان­ ها نسبت به این موضوع اطلاعات مناسبی کسب نمودند و امروزه به خوبی می­دانند که چه چیزی می­خواهند و چه چیزی نمی­خواهند. بنابراین خوشبختانه، هنگامی­که آنها آماده پذیرش CMMS هستند، تصمیم درست را اتخاذ می­کنند.

  • توجیه براساس قابلیت­ های پیشرفته: پیاده­ سازی معمولاً دو مرحله پیشرفت تحت عناوین قابلیت­ های اولیه و قابلیت­ های پیشرفته دارد. بسیاری از شرکت­ ها به قابلیت های اولیه دست می­یابند ولی در رسیدن به قابلیت­ های پیشرفته ناتوان هستند. متأسفانه بسیاری از شرکت­ها، CMMSرا بر اساس قابلیت­ های پیشرفته، توجیه می­کنند. شما باید CMMS خود را بر اساس دست­یابی به قابلیت ­های اولیه توجیه کنید. دستاوردهای بیشتر، پاداشی است که اجرای کل CMMS را با موفقیت رو به ­رو می­کند.
  • چسبیدن به سخت­ افزار/نرم ­افزارهای محدود­کننده: گاهی سیاست ­های شرکت، الزامات سخت­ افزاری و همچنین نرم­ افزاری را دیکته می­کنند. بهترین CMMS که شما می­یابید ممکن است بر روی سخت ­افزار شرکت کار نکند. برخی از این سیاست­ ها معنی­دار هستند، اما برخی دیگر به خوبی برنامه­ ریزی نشده ­اند، چرا که نیازهای هر سازمان متفاوت بوده و نیازمند راه ­حل­ های خود است
  • فقدان آموزش کافی در زمان پیاده ­سازی: چنانچه کارشناسان ندانند که چگونه به صورت کارآمد با نرم ­افزار کار کنند، پیاده­سازی شما موفقیت ­آمیز نخواهد بود. آموزش کاربران بسیار مهم است. در همین فصل نکات بیشتری را در این خصوص خواهید آموخت.
  • عدم وجود پیگیری و نظارت ­های بعدی: این موضوع نیز به عدم تعهد مدیران بالادست بر می­گردد. پیگیری مناسب پروژه به منظور اطمینان از استمرار آن، بسیار مهم است.
  • عدم پشتیبانی کامل فروشنده CMMS: این موضوع به انتخاب نادرست بر می­گردد. بهترین CMMS هم، درصورتی­که از پشتیبانی فروشنده برخوردار نباشید، به خوبی کار نمی­کند. این موضوع یکی از معیارهای انتخاب است.

در ادامه موارد بالا می توان به اهمیت انتخاب نرم افزار نگهداری و تعمیرات اشاره کرد که یک نرم افزار نت می تواند تاثیر مثبتی در موفقیت cmms داشته باشد

منبع : https://pscmms.com/2022/11/27/cmms-6/

بهترین کود برای رشد سریع درختان

بهترین کود برای رشد سریع درختان


گیاهان و درختان برای رشد و محصول دهی علاوه بر انرژی خورشید و آبیاری، به مواد مغذی نیاز دارند. این مواد مغذی شامل عناصر ضروری برای گیاه مانند نیتروژن، پتاسیم، فسفر، منیزیم، آهن و … می‌باشد که می‌توانند با استفاده از کودهای شیمیایی در اختیار گیاه قرار گیرند. با انجام آزمون خاک می‌توان به نیاز گیاه و کمبودهای خاک پی برد و باغبانان با توجه به این نیازها می‌توانند بهترین کود برای رشد سریع درختان باغ خود را انتخاب و از آن استفاده کنند. نکته‌ی حائز اهمیت در کود دهی این است که این کودها باید در زمان مناسب و به مقدار مناسبی به خاک گیاه اضافه شوند، در غیر این صورت کارایی کمی خواهند داشت و ممکن است موجب آسیب دیدن ریشه‌های درخت شوند.

کودهای حاوی نیتروژن

برای رشد سریع درختان لازم است از کودهایی استفاده شود که میزان برگ و کلروفیل درخت را افزایش دهند. نیتروژن یکی از عناصری است که با تولید پروتئین‌های گیاهی منجر به سبز ماندن گیاه می‌شود. این عنصر از عناصر ضروری برای گیاهان است و در هوا به مقدار زیادی وجود دارد، اما گیاهان توانایی جذب آن از طریق هوا را نداشته و باید آن را از خاک دریافت کنند. بنابراین با افزودن کودهای حاوی نیتروژن به خاک می‌توان نیاز گیاه به این عنصر را تامین کرد. نیتروژن محرک رشد رویشی در گیاهان است و استفاده از آن در زمان مناسب موجب تسریع رشد رویشی در گیاه می‌شود. در نتیجه می‌توان از کودهای نیتروژن دار به عنوان بهترین کود برای رشد سریع درختان نام برد.

کودهای حاوی آهن

آهن یکی از عناصر حیاتی برای رشد مناسب و سریع گیاه در تمام مراحل رشد و همچنین سلامت آن به حساب می‌آید. وجود این عنصر در خاک گیاه باعث جلوگیری از زرد شدن برگ‌های درخت می‌شود. در نتیجه استفاده از کودهای حاوی آهن مانند آمینو کلات آهن که حاوی درصد بالایی از آهن و آمینو اسید گلایسین است، می‌تواند به سبز ماندن گیاه و به دنبال آن افزایش غذا سازی در آن شود. بنابراین با توجه به نیاز خاک کود حاوی آهن نیز می‌تواند بهترین کود برای رشد سریع درختان باشد.

کودهای حاوی منیزیم

با توجه به نقش کلیدی کلروفیل در رشد گیاهان، وجود عناصری که به افزایش ساخت کلروفیل در گیاه کمک می‌کنند برای رشد سریع گیاه ضروری است. منیزیم یکی از عناصر مهم و حیاتی در ساخت مولکول‌های کلروفیل محسوب می‌شود. بنابراین کود حاوی منیزیم می‌تواند بهترین کود برای رشد سریع درختان باشد، چراکه با افزایش میزان کلروفیل در گیاه موجب افزایش میزان فتوسنتز در آن می‌شود.

کودهای حاوی گوگرد

گوگرد نیز یکی از عناصری است که در ساختار کلروفیل و به دنبال آن سبز ماندن گیاه و افزایش فتوسنتز نقش اساسی دارد و می‌توان گفت وجود آن در خاک گیاه به اندازه‌ی وجود نیتروژن اهمیت دارد. استفاده از کودهای حاوی گوگرد در زمان مناسب  با توجه به نوع گیاه و میزان نیاز آن می‌تواند مقدار گوگرد مورد نیاز گیاه را تامین کرده و موجب افزایش سرعت رشد گیاه شود.

سخن آخر

در این مقاله به چند مورد از کودهایی که به رشد سریع درختان کمک می‌کنند اشاره کردیم. کودهای آمینو اسید و آمینو کلات نیز می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای بهبود رشد گیاه باشند؛ شما می‌توانید برای خرید آمینو اسید و خرید آمینو کلات به صفحه‌ی محصولات سایت کیمیا زرین مراجعه کنید. این کودها حاوی عناصر ضروری برای رشد گیاهان هستند، اما نباید بدون توجه به نیاز خاک از آن‌ها به طور خودسرانه استفاده کرد، چراکه مصرف بیش از اندازه‌ی این کودها نه تنها به رشد درخت کمک نمی‌کند، بلکه منجر به سوختن ریشه‌های آن می‌شود. بنابراین قبل از انتخاب بهترین کود برای رشد سریع درختان باید با انجام آزمون خاک میزان نیاز گیاه به عناصر را تعیین کرد، سپس مقدار مناسبی از کود مورد نیاز را در زمان درست به خاک افزود.

منبع : https://kimiazarin.com/best-fertilizer-for-fast-tree-growth/

زبان بدن چیست؟ کاربرد آن در زندگی و کار

زبان بدن یکی از ارکان مهم ارتباطی است، بنابراین لازم است توضیحات بیشتری در مورد آن داده شود. زبان بدن به « انواع شکل های ارتباط غیر کلامی یا رفتاری» اشاره می کند که یک فرد از طریق رفتارهای فیزیکی خود، بدون آن که صحبتی بکند، قادر است با دیگران ارتباط برقرار کند.

این رفتارها می توانند مربوط به وضعیت و حالات بدنی (محل قرار گرفتن دست ها، پاها، نحوه ی نشستن، ایستادن، راه رفتن خوابیدن)، ژستها (حالت ها، اطوارها، اَداها)، حرکات و اشارات بدنی، جلوه های هیجانی صورت و حرکات چشم ها باشند.

  ادامه مطلب ...

توانایی نه گفتن و نه شنیدن چه مهارتی است؟


توانایی نه گفتن و نه شنیدن چه مهارتی است؟

یکی از مهارت های اجتماعی توانایی نه گفتن و نه شنیدن است که شما را می تواند از بسیاری از دردسرها و مشکلات دور کند شما باید این مهارت را یاد بگیرید

احساس بعد نه شنیدن کاملا طبیعی است اما آنچه اهمیت دارد این است که این احساس ادامه پیدا نکند تمام افرادی که به موفقیت های زیادی رسیدند بارها و بارها با کلمه نه رو به رو شدند.

توانایی نه گفتن و نه شنیدن در کسب و کار

یکی از دغدغه های اکثر ما این است که تصور داریم کسی که با نه می گوید در واقع بی عاطفه است یا نمی خواهد کاری انجام بدهد یا حتی ممکن است دوست نداشته باشد آن کار را برای ما انجام دهد.

ساده ترین راه برای اینکه خیلی کمتر از کلمه “نه” استفاده کنیم این است که برای مشتری هایمان به طور شفاف توضیح بدهیم چه کارهایی را می توانیم انجام بدهیم و چه کارهایی را نمی توانیم.

راهکار هایی برای تقویت توانایی نه گفتن و نه شنیدن

1 - حق طبیعی شمردن پاسخ نه

2- پاسخ نه شنیدن را شکست تلقی نکنید

3- توانایی نه گفتن و نه شنیدن را فرصتی برای تغییر روش ببینید:

4- فرصتی برای شناخت نقاط ضعف خود با توانایی نه گفتن و نه شنیدن

5- توانایی نه گفتن و نه شنیدن را روشی برای افزایش خلاقیت خود در نظر بگیرید

6 - پاسخ نه را ” به خود نگیرید”

7 - بر ترس خود از  نه گفتن نه شنیدن فائق بیایید:

 

چگونه با نه گفتن و نه شنیدن، وفادارسازی مشتریان را بیشتر کنیم؟

برای توضیح نه گفتن خود به مشتری مودبانه رفتار کنید و دلیل آن را توضیح دهید وقتی زمان می‌گذارید تا نقطه ‌نظر خود را توضیح دهید، افراد به ‌طور شگفت‌ آوری شما را درک می‌کنند و حتی می توانید آن ها را جذب روش تفکر خود کنید .

نحوه تست وبسایت پیش از تحویل به مشتری

چگونه تست وبسایت را قبل از تحویل به مشتری انجام دهیم؟

تست وب سایت یکی از با اهمیت ترین مراحل کار توسعه ی وب سایت به شمار می آید زیرا باید نتیجه عملکرد برنامه نویس و طراح سایت را بررسی و آن را با توجه به روابط منطقی، به آنچه مشتری نیاز دارد تبدیل کنید و تحویل دهید. خیلی وقت ها پیش آمده که یک پروژه، در مدت کوتاهی به اتمام رسیده، اما تست وب سایت زمان زیادی را به خود اختصاص داده است. یا اینکه به دلیل رفت و آمد بازخورد و نظرات بین مشتری و برنامه نویس، کار بیش از حد توان انرژی گرفته است. این موضوع شما را دچار نا امیدی یا استهلاک و خستگی می کند و باعث می شود که هر چه زودتر پروژه را با هزاران باگ ببندید و به مشتری تحویل دهید. به منظور بررسی نحوه تست وبسایت پیش از تحویل به مشتری به صورت کاربردی و صحیح ابتدا به شرح مشکلات متداول در حین انجام تست پرداخته و سپس پیشنهادهایی برای بهبود بیشترعملکرد شما ارائه می کنیم.

  • تحلیل نامناسب پروژه طراحی وب سایت

بعضی وقت ها برنامه نویس ها، به دلیل عدم تحلیل درست پروژه یا به دلیل درک اشتباه از امکانات آن، یک بخش را بارها و بارها کد می زنند یا اصلاح می کنند. بدترین حالت زمانی است که شما کد نویسی بخش را به پایان رساندید آنگاه به کمک تست کنندها یا نقطه نظرات مشتری متوجه می شوید، این همان چیزی نیست که مد نظر مشتری است.

در این زمان، در صورتی که عملکرد این بخش با چند بخش مختلف از سایت در ارتباط باشد، لازم است روی تمام بخش های اصلی و بخش های مرتبط، اصلاح انجام دهید. در صورتی که کد نویس به علت فراموشی و در اثر اصلاح ناقص بخشهای مرتبط باعث از کار افتادن عملکرد بقیه بخشها شود، باعث دشوارتر شدن مراحل تست وب سایت هم می گردد. چون لازم است برای هر بار تغییر ، کل وب سایت، تست شود . در پروژه های کوچک شاید نیم ساعت از وقت شما را بگیرد، اما در پروژه های بزرگ تبدیل به مصیبتی عذاب آور خواهد شد.

راه کارها:

  • قبل از انجام پروژه درک درستی از بخش ها و امکانات وب سایت داشته باشید. در صورتی که خود، تحلیل گر پروژه هستید و برنامه نویسی هم می کنید سعی کنید درک درستی از امکانات و نحوه اجرای آنها داشته باشید. در صورت نیاز بخشهایی که با هم مرتبط هستند را روی کاغذ یادداشت کنید تا در صورت فراموشی برای بازبینی به یادداشت خود مراجعه کنید.
  • در صورتیکه محدودیت برای برگزاری جلسه های متعدد توجیهی دارید یا آن را زمانگیر و اتلاف وقت میدانید، از تلفن استفاده کنید، شما می توانید بارها و بارها به مشتری زنگ بزنید تا درک درستی از کار بدست آورید .مشتری تلفن های مکرر شما را به حساب پیگیر بودن شما می گذارد پس از این موضوع و قضاوت های آنها نترسید.
  • در صورتی که شخص دیگری پروژه را برای شما تحلیل می کند سعی در درک بخش ها و امکانات کار داشته باشید. در حین کار سوال کنید و در صورتی که مطمئن نیستید قبل از انجام کار با تحلیلگر در مورد اجرای کار صحبت کنید. درست است که این موضوع باعث طولانی تر شدن زمان کد نویسی شما می شود اما در عوض احتمال دوباره کاری را بسیار کم تر می کند.

 

  • استفاده نکردن از تجارب برنامه نویس و طراح در اجرای پروژه

بعضی وقت ها کار بسیار عالی پیش می رود و کار کد نویسی وب سایت بر اساس توضیحات، تحلیل گر به اتمام رسیده است. اما در هنگام تست متوجه می شوید که عملیات و یا منطق مسیر گردش در صفحات(navigation) یا عملکرد یک بخش خاص، درست نیست. یا اینکه توانایی استفاده کاربران از وب سایت یا یک بخش (usability)، بسیار محدود و دشوار می باشد . معمولا در این حالت کد نویس دیگر فرصت آن را ندارد تا بخش هایی از وب سایت را مجدد برنامه نویسی کند یا در صورت داشتن زمان، برای او از نظر مالی صرف نمی کند که مثلا ۳ یا ۴ روز دیگر از وقت خود را برای اصلاح آن قرار دهد. در نتیجه ترجیح میدهد که یا سیستم فعلی را اصلاح نماید یا آن را با وجود مشکل تحویل مشتری دهد.

راه کارها:

  • قبل از انجام هر کاری و بعد از شنیدن تحلیل، با استناد بر تجربه خود، روند انجام پروژه را مرور کنید تا معایب کار قبل از انجام پروژه مشخص شود. تجربه ثابت کرده است که در صورت تحلیل پروژه، فقط ۷۰% از کار تعیین و مشخص می شود و ۳۰% باقیمانده در حین کار و با توجه به استدلال برنامه نویس صورت می گیرد .بنا بر این فقط شنونده تحلیل امکانات وب سایت نباشید و از قدرت تحلیل و تجربه خود استفاده کنید و برای بهتر شدن کار پیشنهادات خود را قبل از اجرا با تیم در میان بگذارید. ممکن است پیشنهاد شما بهتر از توضیحات تحلیل گر باشد و در ضمن سرعت و کیفیت کار را به مراتب بیشتر و بهتر کند.
  • در حین کد نویسی وب سایت در صورتی که به نظر خودتان کار از نظر عملیاتی و منطقی مشکل دارد کار را ادامه ندهید و بلافاصله با تحلیل گر یا با بقیه تیم در این رابطه صحبت کنید. در صورتی که به صورت منفرد در حال کار هستید با یکی از همکارانی که مسلط به برنامه نویسی است مشورت کنید.

 

  • انجام نشدن تست اولیه توسط برنامه نویس و طراح وب سایت

بعضی وقتها که برای تست به سایت مراجعه می کنید متوجه می شوید که بعضی از بخشها درست برنامه نویسی نشده یا با مشکل بسیار برنامه نویسی شده است. دلیل آن این است که برنامه نویس بعد از اتمام برنامه نویسی این بخش، برای تست به آن مراجعه نکرده و به خیال اینکه تست کننده بعدا به این بخش مراجعه می کند و در صورت لزوم و وجود مشکل، برنامه نویس را مطلع می کند، این کار را به زمان دیگری موکول کرده است.

راه کارها:

  • کد نویس موظف است در حین کد نویسی، بخش یا قسمت برنامه نویسی شده را تست نماید و بعد از این تست اولیه آن را در اختیار افراد دیگر یا تست کننده ها قرار دهد.
  • در برنامه نویسی بعد از تست برنامه نویس، بهتر است برای تست بعدی از فرد دیگری به عنوان تست کننده استفاده کنید. همیشه نفر دوم که دید فنی کمتری نسبت به کار دارد بهتر می تواند سایت را بررسی و ایرادات نرم افزاری و عملیاتی را در سایت پیدا کند.

چگونه یک وب سایت را تست کنیم؟

مراحل تست وب سایت با توجه به نوع کار و تیم کاری متفاوت است اما متداول ترین و بهترین نحوه تست وبسایت پیش از تحویل به مشتری به مشتری به صورت زیر و در چهار مرحله می باشد:

1- تست بعد از اتمام ظاهر کار

بعد از اتمام کد گذاری روی ظاهر وب سایت، تست کننده باید یک بار دیگر با درج اطلاعات در تمامی فیلد ها و قسمت های سایت، نمایش و عدم نمایش اطلاعات را مورد تست و بررسی قرار دهد. با این کار هم اطلاعات تستی وارد سایت می شود و ظاهر وب سایت را بهتر نمایش میدهد و هم ایرادات و مشکلات وب سایت مشخص می شود.

 

2- تست حین کار

در این بخش وظایف تعیین شده یک به یک بر اساس تحلیل برنامه نویس انجام می شود. در صورتی که برنامه نویس خود تست را انجام میدهد مرحله به مرحله بعد از اتمام هر قسمت لازم است روی آنها تست انجام دهد. در صورتی که تست توسط شخص دیگری انجام میشود، بعد از تست توسط برنامه نویس، تست کننده بخش های به اتمام رسیده را تست می کند. در این مرحله تست کننده موظف است در صورت مغایرت کار با تحلیل اصلی و نظر مشتری مراتب را به برنامه نویس یا تحلیلگر اعلام کند و علت تغییر عملکرد را از برنامه نویس جویا شود.

 

3- تست بعد از اتمام پنل مدیریت کار

پس از اتمام کامل کد نویسی پنل مدیریت، لازم است روی عملکرد بخشهای پنل، تست انجام شود تا صحت عملکرد بخشها، حذف امکانات اضافه و بهینه تر کردن بخشهای پنل صورت گیرد.

 

4- تست ایجاد روابط منطقی بین اجزای سایت

پس از وارد کردن اطلاعات تستی و رفع مشکلات ظاهری و کد نویسی در این مرحله لازم است که تست کننده برای اطمینان از توانایی استفاده کاربران (usability) از بخشها و امکانات سایت، آن را مرحله به مرحله تست کرده و اطمینان حاصل کند که کاربر می تواند به راحتی به مطلب مورد نظر خود دسترسی پیدا کند و یا عملیاتی را در سایت انجام دهد.

بهتر است در زمان تست بخشهای ظاهری سایت، usability آن را هم مورد بررسی قرار دهید تا در صورت بروز مشکل در حین کار، مشکلات برطرف شود.

 

نتیجه گیری و سخن پایانی

برای جمع بندی کلی مطلب چند باید و نباید در هنگام تست در زیر لیست شده است. امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید و با استفاده از این نکات تست های خوبی انجام بدید . شما هم بالطبع تجربه هایی در زمینه تست یک نرم افزار و یا وب سایت دارید. برای کامل تر شدن این مطلب تجربه های خودتون را زیر این مقاله درج کنید تا همه ما بتونیم از این تجربه ها برای بهتر شدن کارهامون استفاده کنیم.

  • نبایدکار تست نرم افزار و وب سایت را به عهده مشتریان بگذارید.
  • نباید تا زمانی که عملکرد و روابط منطقی بین اجزای کار اصلاح نشده و وب سایت برای نمایش نسخه آزمایشی آماده نیست، آن را آپلود و تحویل مشتری داد.
  • باید برنامه نوسیان و کد نویسان در حین کار، بخش های برنامه نویسی شده را تست کنند.
  • نباید همزمان به تست چند پروژه بپردازید.این کار باعث سردرگمی و گیجی شما می شود و تمرکز شما را روی کار کمتر می کند.

منبع : https://zefa.ir/how-to-test-a-website/