بادبادک

روزمرگی های یک بادبادک تنها

بادبادک

روزمرگی های یک بادبادک تنها

تولید محتوای سئو برای گوگل _ بخش دوم

تولید محتوای سئو برای گوگل _ بخش دوم

با فناوری اطلاعات زیفا در تولید محتوای سئو برای گوگل بخش دوم همراه باشید. برای داشتن درک بهتری از این مقاله از شما دعوت می شود تا بخش اول این مقاله را در ابتدا مطالع نمودخ سپس به بخش دوم رجوع نمایید.

اعتبار ( Authority )

داشتن تخصص همواره خوب و مفید است اما به تنهایی کافی نیست و کاربرد چندانی ندارد. وقتی متخصصین و اینفلوئنسر های دیگر در زمینه ی کاربردی خود ، شما را به عنوان یک منع اطلاعات خوب و قوی معرفی کنند ؛ و یا وثتی که نام و برند برای این موضوعات اعتبار داشته باشد ، در نتیجه شما یک فرد و یا مجموعه متخصص و معتبر در حوزه فعالیت و کسب و کار خود خواهید بود.

در رابطه با تعیین اعتبار یا همان Designation Authority چند KPI وجود دارد که به بررس آن ها می پردازیم :

  • لینک های به دست آمده از وبسایت های معتبر و مرتبط، در زمان رتبه بندی وبسایت تاثیر بسیار زیادی دارند. قطعا بدون تاکید بر روی این موضوع، ما نمی توانیم چارچوبی برای موفقیت سئو داشته باشیم.

نکته: زمانی که در رابطه با لینک ها صحبت می کنیم، هدف ما ایجاد کردن اعتبار برای دامنه می باشد. این یعنی ما می خواهیم وبسایت های مرتبط که از قبل در زمینه کاری ما اعتبار دارند، ما را به دیگران پیشنهاد دهند. یک لینک بهترین روش برای این هدف است که یک وبسایت، وبسایت دیگری را پیشنهاد کند.

  • لینک ها بسیار عالی هستند؛ این که شما صرفا در اخبار یا وبسایت های معتبر در زمینه کاری خودتان مطرح شوید٬ از نظر گوگل نیز باعث افزایش اعتبار شما می شود. در نتیجه، حتی ذکر برند شما بر روی اعتبار شما تاثیر دارد.
  • ما می توانیم از شاخص Moz Domain Authority استفاده کرده تا اعتبار یک وبسایت را اندازه گیری کنیم. همچنین٬ می توان از این شاخص برای بررسی سریع وبسایت خودمان یا وبسایت هایی که به ما لینک شده اند استفاده کرد تا سطح اعتبار آن ها را بررسی کنیم.
  • یک شاخص معتبر دیگر برای اندازه گیری اعتبار و قابلیت اعتماد به یک وبسایت، استفاده از شاخص ‘trust ratio’ می باشد که توسط Majestic ارائه شده است. در صورتی که شما بتوانید شاخصی نزدیک به 1.0 به دست بیاورید، قطعا کار شما خیلی خوب بوده است!
  • در صورتی که محتوای شما به صورت گسترده و توسط کاربران واقعی در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، این هم نشان دهنده اعتبار شما می باشد.
  • ایجاد کردن یک برند٬ ایده ی بسیار خوبی است که علاوه بر اینکه برای اعتبار سئو مفید بوده٬ مزایای زیاد دیگری نیز دارد. حجم جستجوی برند معیار خوبی است که نشان دهنده ی اعتبار برند شما می باشد. در صورتی که افراد زیادی برای نام برند شما جستجو کنند، این خیلی خوب است. در صورتی که آن ها نام برند شما را همراه با کلمات کلیدی مربوطه جستجو کنند، نتایج بهتری به دست می آورید.
  • داشتن یک صفحه ویکیپدیا برای برند شما و یا افرادی که در شرکت شما کار می کنند٬ نشان می دهد که شما فرد یا شرکت معتبری هستید. باید در نظر بگیرید که اگر یک فرد یا برند شناخته شده نباشید ، به دست آوردن یک صفحه در ویکیپدیا کار دشواری برای شما خواهد بود. اما، این موضوع مطابق با رهنمود های گوگل می باشد و شما به صورت امن، می توانید در این زمینه تلاش کنید.

نکات مهم در تولید محتوایی ارزشمند و معتبر

اگر شما در رابطه با موضوعی مطلبی را منتشر می کنید، باید تخصص، اعتبار و قابلیت اعتمادتان را برای گوگل اثبات کنید تا گوگل مطالب شما را نمایش دهد. مخصوصا اگر این مطالب در حوزه پزشکی، سلامت و یا موضوعات مالی باشند.

زمانی که گوگل یک صفحه را به یک جستجو کننده ارائه می کند، دوست ندارد که اطلاعات غلط در اختیار کاربران قرار بگیرد! به خصوص در صورتی که این اطلاعات بر روی سلامت، موضوعات مالی و یا رفاه آن ها تاثیر داشته باشد. توصیه های بد هیچ وقت ارزشمند نیست؛ به خصوص در زمینه های حساس!

در صورتی که شما در زمان کار بر روی برنامه های بازاریابی دیجیتال٬ مفهوم E.T.A را در نظر داشته باشید، قطعا می توانید یک روش جامع سئو و بازاریابی محتوایی را تدوین کنید. پوشش دادن این سه مفهوم اصلی کار هوشمندانه ای است. به خصوص در صورتی که می خواهید برای عبارات جستجوی خاصی در صنعت کاری خودتان، در گوگل رتبه بندی شوید.

البته شاید خبر تلخ این باشد که نمی توان اعتبار، تخصص و قابلیت اعتماد را یک شبه ایجاد کرد و این کار نیازمند تلاش و زمان زیادی می باشد! شما همیشه باید این موضوع را به یاد داشته باشید که دیگر آن روز ها گذشته که شما بتوانید یک شبه به صفحه اول گوگل برسید. معیار E.T.A بر اساس تعریف ارائه شده، به معنی رشد مداوم برند و حضور مثبت آنلاین به صورت طبیعی می باشد.

در صورتی که شما بتوانید به E.T.A بالایی برسید٬ قطعا رقبای شما به سختی می توانند رو در روی شما بایستند.


برای استفاده از خدمات سئوی وبسایت کلیک کنید.

منبع : https://zefa.ir/generating-seo-content-for-google-_-part-ii/

تولید محتوای سئو برای گوگل ( بخش اول )

تولید محتوای سئو برای گوگل ( بخش اول )

اولین اقدام مورد نیاز برای نویسندگان و تولید کنندگان محتوا ، آموزش سئو می باشد ؛ در صورت عدم رعایت سئو دیده شدن در نتایج گوگل کاری آسانی نیست.

در سئوی سایت به خاطر اهمیت محتوا ، 30% از پروسه بهینه سازی را به سئو اختصاص می دهند. احتمالا مشاهده کرده اید بسیاری از سایت ها از کلمه محتوا E.A.T بهره می گیرند در حالی که سئوکاران به طور پیش فرض و ناخود آگاه این مسئله و این نوع محتوا را رعا می کنند ، تقریبا از همان بروزرسانی های اصلی در الگوریتم های گوگل در آگوست 2018 ، یکه نقطه ی روشن که در بروزرسانی مطرح شد ، موضوع محتوای E.A.T  بود که از آن زمان تا کنون این عبارت در بسیاری از حرفا ها و سخنان سئو کاران مشهود است.

فناوری اطلاعات زیفا قصد دارد در این مقاله ، سه ستون اصلی محتوای E.A.T  را برای شما شرح و معرفی کنید و نکاتی را در اختایار شما قرار دهد که بتوانید از هر کدام از ستون ها در استراتژی محتوایی خودتان استفاده کنید تا برای بهترین عبارت در صنعت کاری خودتان ، رتبه بندی شوید.

اما نخست …

نخست، این به روز رسانی “the medic update” به نظر می رسید که بیشتر بر روی سایت هایی تاثیر گذاشته است که خدمات و توصیه های پزشکی را ارائه می کنند. از این رو، یکی از نویسندگان مطرح در زمینه موتورهای جستجو، بری شوارتز، این به روز رسانی را با این نام معرفی کرد.

اما در حالی که این به روز رسانی بسیاری از سایت های پزشکی را تحت تاثیر قرار داد، وبسایت های دیگری که بر اساس گوگل می توان آن ها را با نام وبسایت های YMYL معرفی کرد نیز تحت تاثیر قرار گرفتند. باز هم یک کلمه ی مخفف دیگر پیش روی ما قرار دارد. بازاریاب های دیجیتال به شدت و به صورت گسترده از مخفف های مختلف استفاده می کنند اما این مرتبه، این خود گوگل بود که از مخفف های YMYL و E-A-T استفاده کرد و باعث شد که بیش از پیش زبان تخصصی این حوزه دشوار تر شود.

YMYL یک رتبه بندی کیفی برای محتوا می باشد که معنی کامل آن به این صورت است «پول شما یا زندگی شما» (Your Money or Your Life). گوگل فقط نمی خواهد اطلاعات مرتبط را به کاربران ارائه کند. آن ها همچنین می خواهند اطلاعات صحیح را ارائه کنند. با انواع خاص جستجو، پتانسیل بسیار زیادی وجود دارد که باعث می شود رضایت، سلامت و یا رفاه مشتریان تحت تاثیر قرار بگیرد. به بیان دیگر، در صورتی که صفحات ارائه شده کیفیت پایینی داشته باشند، می توانند به رفاه کاربر ضربه بزنند.

در نتیجه، زمانی که موضوع سلامتی، موضوعات مالی و ایمنی مطرح باشد، گوگل می خواهد لینک های صفحاتی را ارائه کند که توصیه های درست، نظرات دقیق و معتبر را ارائه می کنند. گوگل می خواهد مطمئن باشد که سایت هایی که ارائه می کند تخصص، اعتبار و قابلیت اعتماد بالایی دارند. بر این اساس گوگل تلاش می کند تا با محتوای E.A.T از جستجو کننده های خودش در مقابل محتوای کم کیفیت محافظت کند. زیرا این محتوا ممکن است برای جستجو کنندگان بسیار مضر باشد.

در صورتی که کسب و کار شما هم مرتبط با خوشحالی ، سلامت و یا رفاه مردم می باشد، E.A.T می تواند برای شما اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. در نتیجه از شما می خواهیم با ما همراه باشید. E.A.T در اصل مخفف چه کلماتی است ؟ به طور کلی موضوع اصلی E.A.T یعنی نوعی از محتوا که رابطه ی مستقیم با سلامتی٬ رفاه و پول کاربران دارد.

 

راهنمای ارزیابی جستجو گوگل

E.A.T و YMYL از یک سند بسیار مهم گوگل با نام “ the Google Search Quality Evaluator Guidelines ” به دست آمده اند.

در سال 2015، گوگل به صورت رسمی راهنمای ارزیابی کیفی جستجو را ارائه کرد و به ما نشان داد که از نقطه نظر گوگل، چه وبسایتی به عنوان یک وبسایت با کیفیت در نظر گرفته می شود.

این سند برای تیم نمره دهی انسانی گوگل نوشته شده بود؛ کسانی که جستجوهای مهم را در طول روز انجام می دهند و وبسایت هایی که در رتبه بندی های برتر گوگل هستند را بررسی می کنند. ظاهرا، نزدیک به 10.000 نفر در گوگل استخدام شده اند که این ارزیابی ها را انجام می دهند و هدف اصلی این ارزیابی ها، بررسی کارایی الگوریتم های رتبه بندی در شناسایی کیفیت صفحات می باشد.

یادگیری های به دست آمده از تیم های نرخ بندی کیفی به مهندس های گوگل نشان می دهد که چطور الگوریتم های رتبه بندی خودشان را بهبود بخشند. همانطور که افرادی در گوگل فعالیت می کنند٬ معمولا به ما یادآوری می کنند که الگوریتم های رتبه بندی آن ها به صورت پیوسته در حال بهبود بوده و ممکن است به صورت منظم به روز رسانی شوند.

 

به روزرسانی راهنمایی ها در سال 2018

یک هفته بعد از به روز رسانی ارائه شده در ژولای 2018 برای راهنمایی ها، گوگل مواردی را به این راهنمایی ها اضافه کرد که تاثیر زیادی داشتند: ارزیاب های کیفی حالا نه فقط E.A.T سایت ها بلکه E.A.T تولید کنندگان محتوا را هم بررسی می کردند. این موضوع خبر بسیار مهمی بود.

نتبجه می گیریم که از حالا به بعد گوگل خواهان این است که ببیند نوسنده محتوای صفحه چه کسی است و آیا اعتبار آن ها نسبت به موضومع مد نظر قابل قبول می باشد و به صورت خاص ایا YMYL آن ها مطابق با معیار های کیفی می باشد یا نه.

این یعنی که ما باید سعی کنیم یک نویسنده و یک وب سایت با E.A.T در سطح قابل قبول باشیم. چند روش در این زمینه وجود دارد که با استفاده از آن٬ شما می توانید به این هدف برسید. یکی از آن ها استفاده از جعبه اطلاعات نویسنده، استفاده از لینک هایی برای پروفایل نویسنده و یا استفاده از نشانه گذاری های اسکیما می باشد، یعنی استفاده کردن از داده های ساختار یافته که به گوگل اطلاعات مرتبط با نویسنده ها را ارائه می کند و باعث می شود که نویسنده از نظر سیگنال های اعتبار (مثلا پروفایل های نویسنده در وبسایت های معتبر، بستر رسانه های اجتماعی و غیره) راحت تر ارزیابی شود.

تولید محتوای سئو برای گوگل ( بخش اول )

 

در تصویر فوق شما یک نمونه از پروفایل خوب یک نویسنده را مشاهده می کنید که در مطابق با رهنمودهای گوگل، به ارزیاب ها ارائه شده است. این اطلاعات نشان می دهد که چه کسی این محتوا را نوشته است و یک سری اطلاعات اولیه از نویسنده ارائه می دهد. حالا برای الگوریتم بسیار ساده است که این سرنخ ها را به هم وصل کند و نویسنده را در وبسایت های دیگر شناسایی کند.

در نتیجه می توان گفت که مفهوم E.A.T مفهوم بسیار مهمی می باشد. همانطور که Marie Hayne در یک توییت خودش گفته است که E.A.T حدود 186 بار در راهنمای کیفی گوگل مطرح شده است و همین موضوع نشان میدهد که گوگل ارزش و اعتبار زیادی برای این مفهوم قائل است.

 

E.A.T از نظر گوگل چیست ؟

بر اساس لغت نامه ی آکسفورد، متخصص بودن در یک زمینه به معنی داشتن دانش و یا مهارت زیاد در یک زمینه خاص می باشد اما این دانش به تنهایی باعث نمی شود که از گوگل٬ ترافیک زیادی به وبسایت شما بیاید.

شما باید بدانید که چطور دانش خودتان را به روشی به مخاطبین منتقل کنید که باعث مشارکت آن ها شود. شما نه تنها باید اطلاعات کافی داشته باشید، بلکه باید بدانید مخاطبین شما چه چیزی می خواهند و چطور به بهترین روش می توانید این اطلاعات را به آن ها منتقل کنید.

هر وقتی که یک فرد که در زمینه بهینه سازی برای موتور جستجوی گوگل کار می کند از خودش این سوال را می پرسد که «چطور می توانم رتبه بندی را بهبود دهم؟» ، معمولا رایج ترین پاسخی که برای این سوال پیدا می کند این است که «باید محتوایی تولید کنی که مخاطبین عاشق آن باشند». در حالی که این پاسخ ساده به نظر می رسد٬ اما تقریبا این پاسخ خلاصه ی تمام موضوعاتی است که قرار است در این پست بررسی کنیم.

 

نحوه ی اصولی ایجاد یک محتوای تخصصی

  1. مشخص کنید مخاطبین شما به دنبال چه چیزی هستند. سپس تلاش کنید که نیازهای آن ها را رفع کنید. نخست، شما باید جستجوی کلمات کلیدی را انجام دهید.
  2. سعی کنید هدف جستجوی کاربران را در طول جستجوی کلمات کلیدی مشخص کنید.

شما باید درک کنید جستجو کننده ها به عنوان یک مشتری یا کسی که در صنعت شما مشارکت دارد، در کدام قسمت از مسیر کار خودشان قرار دارند. شرایط مختلفی در این زمینه وجود دارد که مبتنی بر مورد خاص سایت شما می باشد اما در صورتی که شما مثلا یک عبارت را هدف گرفته اید که مشخصا برای کسی است که قرار است برای اولین بار در رابطه با موضوع مد نظر شما اطلاعات دریافت کند، بهتر است از زبان تخصصی زیادی استفاده نکنید و سعی کنید نکات کلی را به صورتی بیان کنید که افراد تازه کار نیز بتوانند آن را درک کنند.

  1. سعی کنید در عین حال که محتوای جامعی را ارائه می کنید، این محتوا ساده باشد. این موضوع مبتنی بر قالب بندی متن، استفاده از کمک های تصویری و یا رسانه هایی مانند صوت و تصویر می باشد.
  2. در رابطه با عبارت جستجوی بعدی که ممکن است در ذهن کاربر باشد٬ پیش بینی کنید و سعی کنید محتوایی داشته باشید که نیاز کاربر را رفع کند. محتوای تکمیلی مناسب باید به صورت داخلی به صفحات مربوطه لینک شود تا دسترسی به آن آسان باشد. شما باید سعی کنید کامل ترین منبع اطلاعات در زمینه کاری خودتان باشید.

منبع : https://zefa.ir/generate-seo-content-for-google-part-1/

معرفی رنگبندی | قرمز و سبز کریسمس

معرفی رنگبندی | قرمز و سبز کریسمس

رنگ ها دنیای پیچیده ای دارند. هر رنگ زبانی مخصوص به خود را داشته و می تواند حالات و احساسات خاصی را درون انسان زنده نماید و به صورت مستقیم یا غیر مستقیم تاثی خودش را بگذارد. حالا تصور کنید که طراحان گرافیک و روانشناسان با ترکیب های گوناگون رنگ های مختلف می توانند چه تاثیراتی را ایجاد نمایند. در این مقاله قصد داریم پوستری را که کارخانه کوکاکولا برای پوستر کریسمس خود آن را طراحی کرده است بررسی کرده و ترکیب رنگی آن را بشناسیم ، در ادامه همراه ما باشید.

 

معرفی رنگبندی | پوستر کریسمس کوکاکولا
بررسی کدهای رنگ پوستر کریسمس کارخانه کوکاکولا

معرفی رنگبندی | قرمز و سبز کریسمس

پوستر کریسمس کوکاکولا از ترکیب چهار رنگ جذاب طراحی و تنظیم شده است. قرمز شارپ که نماد آرم کوکاکولاست و از حرارت و گرمای زیادی برخوردار است در لوگوی ان به چشم می خورد و امروزه برای همه آشناست. رنگ قرمز مکملی که کمی مات تر بوده و در پوسترهای کریسمس به چشم می خورد نیز تبعیت کوکاکولا را از آداب و رسوم مردم اروپا را نشان می دهد. رنگ سرمه ای تیره یا همان رنگ شب الهام بخش زیبایی و جشن شب به یاد ماندنی کریسمس است که در کنار سبز تیره و مات که نماد درخت کریسمس است همه چیز را تمام می کند.

قرمز به طور سنتی با اشتیاق و سبز با سلامتی یا محیط همراه است ، اما وقتی این دو با هم جمع می شوند با صدای بلند “کریسمس” را فریاد می زنند. البته میل به کریسمس برای همه مردم اروپا آشناست و آن ها را به یاد شبی پر از آرزو و شاد می اندازد. همانطور که می بینید این سبز تازه بهار نیست. به این رنگ ؛ سایه سبز – Viridian Green گفته می شود ، و از نظر اشباع متوسط و از نظر ارزش نسبتاً تیره است. این رنگ ، رنگ درخت کریسمس و اِلف های سانتا است.


برای استفاده از خدمات گرافیک پرشین ادز کلیک نمایید.

آموزش پیشخوان وردپرس (مدیریت وردپرس) – قسمت چهارم – منوی برگه ها

آموزش پیشخوان وردپرس (مدیریت وردپرس) – قسمت چهارم – منوی برگه ها

در این قسمت به صفحه اصلی پیشخوان وارد میشویم که شامل بخش های زیر هست و آنها را با هم مرور می کنیم .

همه ی برگه ها : مشاهده کردن تمام برگه های موجود.

۱- در این قسمت می توانیم برگه های مورد نظر خود را ویرایش ، حذف و یا مشاهده کنیم.

۲- در این قسمت می توانیم برگه مورد نظر خود را مشاهده کنیم.

۳- در این قسمت می توانیم تعداد برگه ها را مشاهده کنیم.

 

افزودن برگه

برای ارسال برگه جدید به سایت مورد نظر می باشد.

۱- در این قسمت می توانید عنوان برگه خود را وارد کنید.

۲- از این قسمت می توانید پرونده های چند رسانه ای خود را اپلود و بعد انتشار کنید.

۳- می توانید از این گزینه ها برای (راست چین – وسط چین- فهرست عددی و …) استفاده کنید.

۴- این گزینه حالت نوشتن بدون مزاحم را فعال می کند.

۵- در این قسمت می توانید تعداد واژه های نوشته شده را مشاهده کنید.

۱- می توانید پیش نویس های خود ر در این قسمت  ذخیره کنید.

۲- با کلیک بر روی این گزینه می توانید پیش نمایش نوشته خود را مطالعه کنید.

۳- با این قسمت می توانید نوشته های خود را حذف کنید.

۴- با کلیک بر روی این گزینه ، برگه در سایت انتشار می یابد.

۵- شما می توانید برگه های خود را به صورت سلسله مراتبی مرتب کنید.

۶- با استفاده از این گزینه می توانید تصویر شاخصی برای برگه خود قرار دهید.

منبع : https://zefa.ir/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%be%db%8c%d8%b4%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%86-%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%be%d8%b1%d8%b3-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%be%d8%b1%d8%b3-3/

آموزش پیشخوان وردپرس (مدیریت وردپرس) – قسمت سوم – منوی رسانه

آموزش پیشخوان وردپرس (مدیریت وردپرس) – قسمت سوم – منوی رسانه

در این قسمت به صفحه اصلی پیشخوان وارد میشویم که شامل بخش های زیر هست و آنها را با هم مرور می کنیم.

کتابخانه: در این قسمت پرونده های چند رسانه ای نگهداری می شوند.

۱- در این قسمت می توانید رسانه های مورد نظر خود را بارگزاری کنید.

۲- با کلیک بر روی این گزینه می توانید رسانه مورد نظر خود را ( صوتی ، تصویری و…) انتخاب کنید.

۳- در این قسمت می توانید رسانه های مورد نظر خود را انتخاب و آن ها را به طور  دسته جمعی حذف کنید. ۴- در این قسمت می توانید رسانه مورد نظر خود را جست و جو کنید.

افزودن

در این قسمت می توانیم رسانه مورد نظر خود را آپلود کنیم.

۱- با کلیک بر روی این گزینه می توانید رسانه های مورد نظر خود را بارگذاری کنید .

 

برای خواندن آموزش مرحله قبل میتوانید بر روی آموزش منوی نوشته ها کلیک نمایید

منبع : https://b2n.ir/872290