دنیای دیجیتال مارکتینگ، همیشه سرشار از فرصت های مناسب برای جذب مشتری و رشد کسب و کار است. شما برای حضور در دنیای دیجیتال مارکتینگ و تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر موفق، نیازمند یادگیری مهارت های خاصی هستید. در مقاله های قبل به توضیح دیجیتال مارکتینگ و مفاهیم ابتدایی آن پرداختیم؛ اما در این مقاله به مسیر و مهارت های لازم برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ می پردازیم.
در ادامه ی مقاله مراحلی که برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ لازم است طی کنید ذکر کردیم. اگر با قاعده از اصول پیروی کنید و منظم باشید، احتمال موفقیت شما بیشتر است.
قبل از شروع هر فعالیت در دنیای دیجیتال، باید اصول اولیه و پایه دیجیتال مارکتینگ را بدانید. باید به درستی دیجیتال مارکتینگ را بشناسید و اهداف خود را جهت فعالیت در دنیای دیجیتال مشخص کنید.
سایت از مهم ترین ستون های کسب و کار دیجیتال و فعالیت آنلاین است. نیاز است شما تا حد زیادی با طراحی سایت و توسعه آن آشنا باشید و بعد با مهارت خود بازدید سایت کسب و کارتان را افزایش دهید. همسو کردن فعالیت های تان با هم بسیار مهم است.
شما باید بتوانید با تولید محتوای مفید و با کیفیت، مخاطبان را جذب کنید. اگر محتوای شما جذاب باشد، مخاطب به کسب و کار شما علاقه نشان می دهد و بعدها ممکن است به مشتری شما تبدیل شود. اگر محتوای شما ارزشمند باشد، محتوای شما بین مخاطبان دست به دست می شود و بر روی زبان ها می افتد. تولید محتوای هدفمند می تواند باعث تبدیل شما به یک دیجیتال مارکتر موفق شود.
این ابزار قدرتمند به شما کمک می کند در جریان فعالیت هایی که در پشت پرده گوگل اتفاق می افتد، قرار بگیرید. گزارش دقیقی به شما می دهد و درست مانند یک دوربین، نظارت گر است.
این ابزار هادر دنیای دیجیتال نقش مهمی را ایفا می کنند. با این آپشن، شما می توانید ابزارها را بدون کدنویسی به سایت متصل کنید و همچنین به افزایش و بهبود بازدهی فعالیت های شما کمک میکند.
برای جذب افراد بیشتر به سایت خود و آشنا کردن آن ها با محصولات و خدماتتان، باید از قوی ترین سیستم تبلیغات جهان استفاده کنید. قوی ترین سیستم جهان، گوگل ادز است که به جذب مشتری و بالا بردن فروش شما بسیار کمک می کند.
تقریبا می توان گفت بدون سئو اوقات برای بازاریابان دیجیتال سخت می شود و به همین علت آشنایی با سئو از اهمیت بالایی برخوردار است. مردم نیازمندی های خود را در گوگل جستجو می کند و چقدر عالی می شود اگر سایت شما در تاپ های معرفی گوگل به نیازمندی های مردم قرار داشته باشد. در حقیقت کسب دانش سئو میتواند یکی از مهمترین ابزارهای رسیدن به موفقیت در دیجیتال مارکتینگ باشد.
حضور در شبکه های اجتماعی و فعالیت در آن، ارتباط با مشتری را افزایش می دهد و شما را بیشتر با مخاطب هدفتان، آشنا می سازد. حضور مفید در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، فروش شما را افزایش می دهد.
مسئولیت های شغلی یک دیجیتال مارکتر موفق
شاید برای شما سوال پیش بیاید که با مهارت در دیجیتال مارکتینگ چه فرصت های شغلی خواهید داشت. باید بگویم کسانی که در دیجیتال مارکتینگ تخصص دارند، می توانند انتخاب کنند که در بخش های مختلفی مشغول شوند. می توانند در آژانس تبلیغاتی مشغول به کار شوند و یا در شرکت های خصوصی و دولتی فعالیت کنند. همچنین دیجیتال مارکتر های موفق و حرفه ای می توانند بیزینس مخصوص خود را راه اندازی کنند. در کل نگرانی قابل توجهی برای کمبود فرصت شغلی وجود ندارد؛ چرا که روز به روز تقاضای دیجیتال مارکتینگ افزایش می یابد.
در این بخش از مقاله به نباید های دیجیتال مارکتینگ می پردازیم؛ چرا که برای موفقیت تنها دانستن رموز موفقیت کافی نیست و لازم است نباید ها را نیز شناخت تا بتوان از آسیب ها و تهدید ها، جلوگیری کرد. منظور از آسیب مشکلاتی است که در صورت عدم آگاهی و مهارت در برخی موارد بوجود می آید.
اگر شما قبل از شروع، هدفی مشخص نکرده باشید و هدف هایتان را تحلیل نکرده باشید، به احتمال زیاد شکست می خورید. بدون اطلاع از اهداف، همه چیز بیهوده پیش می رود و شکست شما را زمین گیر می کند. در نتیجه باید اهداف خود را مشخص کنید و بر روی آن متمرکز شوید.
نبود نگرش مشتری محور
بازاریابی، در جذب و نگه داری مخاطب و تبدیل آن به مشتری نقش مهمی دارد. از آنجایی که یک تجارت نیازمند مخاطب است، باید مشتری و علایقش در اولویت قرار بگیرند. مخاطب را مشتاق نگه دارید و هر لحظه برنامه ای برای جلب نظر او داشته باشید.
استفاده غیر معمول از کلمات کلیدی
کسانی که آشنایی کافی با الگوریتم های گوگل ندارند، به اشتباه برای کسب رتبه برتر، از کلمات کلیدی بسیاری استفاده می کنند. این دقیقا یک اشتباه بزرگ است چرا که این کار رتبه شما را کاهش می دهد. برای کسب رتبه، از روش های سالم سئو استفاده کنید.
یکی از مشکلات مهم که باعث عدم موفقیت در دیجیتال مارکتینگ می شود، عدم برنامه ریزی صحیح است. باید یک برنامه جامع و اصولی داشته باشید تا بتوانید در نبرد دیجیتال، موفق شوید. یک دیجیتال مارکتر موفق با عجله و بدون دقت هدف گذاری نمی کند، مگر اینکه قصد نابود کردن کسب و کارش را داشته باشد.
امیدواریم در این مقاله به جواب سوال “چگونه یک دیجیتال مارکتر موفق شویم؟” رسیده باشید. شما برای حضور در دنیای وسیع دیجیتال مارکتینگ، باید با موانع پیش روی خود آشنا باشید تا به خوبی از پس پستی بلندی های دیجیتال مارکتینگ بربیایید. علاوه بر مقالات، استفاده از تجربیات دیگر فعالان در حوزه بازاریابی دیجیتالی، می تواند برایتان مفید باشد. ممنون که تا آخر مقاله با ما همراه بودید؛ اگر در هرکدام از قسمت ها ابهامی وجود داشت می توانید به دیگر مقاله های سایت مراجعه کنید یا در بخش نظرات سوال خود را درج کنید.
تیم ما مشتاقانه آماده دریافت نظرات یا رفع مشکلات شما می باشد.
نوشتن رویای شما هم هست؟ مثلاً تا به حال دلتان خواسته نویسنده شوید، کتاب خودتان را پشت ویترین کتابفروشیها ببینید یا آن را برای دیگران امضا کنید؟ هم من میدانم و هم شما که احتمال داشتن این رویاها در همه ما خیلی بیشتر از نداشتنش است، این آدمیزاد شیر پاک خورده دلش میخواهد جایی از خودش رد بگذارد، بنویسد، نقاشی کند و بنوازد و خلاصه هر طور که شده همان درد معروف جاودانگی را برای خودش درمان کند. در این میان، نوشتن هم به ظاهر از همه کارها راحتتر و در دسترس تر است. همین که سواد خواندن و نوشتن داشته باشید، میتوانید نوشتن را شروع کنید. بالاخره همهمان قصههایی داریم دیگر، قصههایی که بخواهیم راویشان باشیم و برای دیگران تعریفشان کنیم. اما خب… اگر ماجرا به همین سادگیها بود کل دنیا نویسنده شده بود دیگر… صرف داشتن داستانی برای تعریف کردن نمیتوان نویسنده شد و به رویاهای دور و درازی رسید که اول کار به آنها اشاره کردیم. به همین دلیل هم خیلیها راههای مختلفی را امتحان میکنند، مثلاً بعضیها به این باور دارند که بالفطره نویسندهاند، مینشینند و داستان یا داستانهایشان را مینویسند و بعد هم چاپش میکنند و تمام. حالا بعضی شان که البته تعداد خیلی کمی را شامل میشوند، ذاتاً نویسندهاند و ماندگار میشوند، بعضی دیگر هم برای ماندن تلاش میکنند و بعضی دیگر هم فکر میکنند نویسندهاند!
خلاصه با این دسته که هم نویسنده حرفهای دارند، هم نویسنده در حال تلاش و هم نویسنده متوهم کاری نداریم و میرویم سراغ دسته دیگری که در قدمهای اول میمانند و با وسواس سعی میکنند راه درست را پیدا کنند. حالا به نظر شما این دسته چه راهی را انتخاب میکنند؟ و از کجاها سر در میآورند؟ معلوم است دیگر از کارگاههای داستان و کتابفروشی. به همین دلیل هم طی سالهای گذشته این دو حسابی رونق داشتهاند. البته رونق کتابهای راهنمای داستاننویسی آنقدر این سالها زیاد بوده که سایت کتابخانه ملی عدد بالایی از کتابهای آموزش داستاننویسی را نشان میدهد. به گواه آنچه روی این سایت ثبت شده حدود ۳۰۰ کتاب تاکنون در این زمینه منتشر شده و برخی از آنها تجدید چاپهای متعددی را پشت سر گذاشتهاند، نمونهاش کتاب «هنر داستاننویسی» نوشته ابراهیم یونسی است که روز گذشته نشر نگاه خبر انتشار چاپ پانزدهمش را اعلام کرد.
اما آیا کتابهای داستاننویسی میتوانند شما را تبدیل به نویسنده کنند؟ همینطور کارگاههای داستان. واقعیتش این است که نوشتن داستان کار راحتی نیست، خودتان هم میدانید دیگر… که اگر بود همه دنیا نویسنده شده بود. پس کتابهای داستاننویسی نمیتوانند شما را به نویسنده تبدیل کنند. نویسنده شدن واقعاً الکی نیست، اما هستند کتابهایی که میتوانند شما را راهنمایی کنند و لااقل مسیر درست را نشانتان بدهند. خلاصه که باید بگوییم هرچند کتابها شما را نویسنده نخواهند کرد، اما کتابها شما را به مسیر درست هدایت خواهند کرد، نه اینکه فکر کنید همهشان… اما بعضیشان این توانایی را دارند. حالا برای اینکه لازم نباشد بروید و میان ۳۰۰ کتاب بگردید چند نمونه از آن خوبهایش را برایتان مینویسیم. اول از همه باید برویم سراغ یک کتاب وطنی، برخلاف همه که فکر میکنند باید کتابهای خارجی را خواند تا راهکارهای نوشتن را یاد گرفت، پیشنهاد میکنیم بروید سراغ «نوشتن در مه» محمدحسن شهسواری. از آن کتابهای قطوری که میشود گفت میتواند به شما بهعنوان یک عشق نویسنده شدن ایرانی، متنی را بدون هیچ واسطه و اعوجاجی در ترجمه مقابلتان قرار بدهد و بگوید این برای خود شما نوشته شده، بفرمایید و بخوانید.
ضمن اینکه دو کتاب خوب خارجی هم هست که برای نویسند شدن حتماً باید خواندشان. هنر داستاننویسی و همینطور نظریههای رمان که هر دو نوشته دیوید لاچ هستند از جمله کتابهای به درد بخوری هستند که میتوانید میان ۳۰۰ کتاب منتشر شده سراغشان بروید و بخوانیدشان. اما باز هم مطمئن باشید هیچ کتابی نمیتواند شما را به یک نویسنده بدل کند.
همه کتابها نوشته شدهاند و همه کارگاهها برگزار میشوند تا به این سؤال ما و شما پاسخ دهند. خواندن کتاب خوب مهم است، داشتن استاد خوب هم، میتوانید همه کتابها را که نه لااقل یکپنجم آنها را بخوانید و به کارگاه چند نویسنده مشهور هم بروید، اما باز هم نویسنده نخواهید شد. در واقع هیچ چیز و هیچکس نمیتواند شما را به نویسنده بدل کند. هیچ چوب جادوگری و وردی وجود ندارد که شما را به نویسنده بدل کند.
اگر قرار است نویسنده شوید باید پوست خودتان را بکنید، آنقدر بنویسید و آنقدر نسبت به خودتان بیرحم باشید که بالاخره یاد بگیرید با کلمهها چه کنید. ضمن اینکه بخوانید و بخوانید، نه کتابهای آموزشی را، بلکه داستانهای نویسندههای بزرگ را.
هرگز هم گول این کتابهایی را که میگویند نویسندگان و شاعران چطور زندگی میکردند، چه ساعتی بیدار میشدند، چه میخوردند، چطور مینوشتند و… را نخورید، اگر خواستید بروید سمت چنین کتابهایی، جایشان را با کتابهای مصاحبه عوض کنید تا لااقل خودتان کشف کنید نویسنده مورد نظرتان چگونه نظراتی داشته و چه گفته است. حواستان باشد در عرصه نوشتن و بهخصوص نوشتن خلاقه و بهخصوص رمان و داستان همه چیز باید کشف خودتان باشد.
بخوانید و فراموش کنید تا شیوههای خودتان را پیدا کنید. یادتان باشد داستانی که تکهای از شما در آن نباشد، داستان شما نیست، یکی قبلاً بهترش را نوشته است.
مردم در طول فرآیند مذاکره به طرق و رفتارهای مختلفی عمل میکنند. میتوانیم سبکهای مختلف مذاکره را مشاهده کنیم و نحوهی اثرگذاری انواع مختلف رفتار بر نتیجه مذاکرات را مشاهده نماییم ، این امر فروش و مذاکره را به یک چالش واقعی بدل میکند. از این رو، برای مذاکره با انواع مختلفی از خریداران، باید قادر به تطبیق رفتار خود و انعطاف در رویه مذاکره باشیم.
برای شروع این فرآیند، میتوانیم به دو جنبه از رفتار افراد و طرفین در مذاکره نگاهی بیندازیم و آن ها را موشکافانه مورد توجه قرار دهیم:
تعریف قاطعیت در مذاکره: آنگونه که ترجیح میدهیم مذاکره خود را پیش برده و دیدگاه خودمان را بیان کنیم می تواند نشان دهنده قاطعیت باشد؛ برای مثال اینکه ما ترجیح میدهیم در روند مذاکرات بیشتر سوال بپرسیم یا پاسخگوی سوالات طرف مقابل باشیم می تواند تا حدی نشان دهنده میزان قاطعیت ما باشد.
افرادی که بیش از حد قاطعیت نشان دهند ممکن است به عنوان افراد پرخاشگر تلقی شوند، در حالی که افرادی که از قاطعیت کمی برخوردارند، اغلب منفعل بوده و دیگران از آنها سوء استفاده میکنند. به این ترتیب، در برخی شرایط لازم است کمتر و بیشتر قاطع عمل کنیم. همچنین، باید بدانیم چه زمانی این شرایط فراهم میشوند.
تعریف واکنشپذیری در مذاکره: واکنش پذیری در مذاکرات می تواند بیشتر مقوله ای احساسی باشد. در یک کلام آنطور که ترجیح می دهیم یا تمایل داریم احساسات خود را به طرف مقابل را نشان دهیم ، نشان دهنده میزان واکنش پذیری ما در مذاکرات است. این واکنش ها می تواند در قالب های غلط و یا صحیح جلوه کند و اگر به درستی کنترلنشده و در زمان نامناسب بروز کند قطعا در مسیر مذاکرات ما مشکل ساز خواهد بود. واکنش های احساسی مانند بی توجهی ، یاس و ناامیدی ، خشم و … نمونه هایی از واکنش پذیری است.
دیگران هرگز نمیخواهند و یا نمیتوانند مانند افراد واکنشپذیر، به این شکل پاسخ دهند؛ به همین دلیل، اغلب این افراد را به عنوان آدمهای منفی یا سختگیر میبینیم.
چهار سبک اساسی رفتار وجود دارند که توسط نحوهی ارتباط افراد با یکدیگر تعیین میشوند. چگونه میتوانید اطمینان حاصل کنید که به افراد با رویکرد صحیح نزدیک میشوید؟ شناخت درباره سبکهای اجتماعی توسعه یافته توسط مریل و رید، یک تئوری است که بسیار مفید است وقتی میخواهید در مذاکرات به عمق آن پی ببرید. در مدل سبکهای اجتماعی، چهار سبک یا روش ترجیحی برای تعامل با دیگران وجود دارد. محور قاطعیت نمایانگر تمایل افراد به تحمیل ایدههای خود یا پیروی از ایدههای گروه میباشد و محور واکنشپذیری نیز نشاندهنده تمایل به بیان احساسات شخصی، برخلاف کنترل هیجانی شخصی است.
در یک نگاه کلی می توان شخصیت اجتماعی افراد در مذاکره را به چهار سبک اصلی تقسیم بندی کرد. همانطور که مشخص است قطعا نمی توان تمام مردم را در ۴ دسته بندی جای داد اما این دسته بندی می تواند کمک کننده و راهگشا در شناسایی کلی تایپ شخصیتی افراد باشد. در این تقسیم بندی که توسط روان شناسان مطرح جهان از جمله دیوید مریل و راجر رید ارائه شده است ، افراد را به چهار دسته شخصیت مدیر (شخصیت راننده) ، شخصیت اجتماعی (شخصیت بیانگر) ، شخصیت صمیمی (شخصیت پشتیبان) و شخصیت تحلیل گر (شخصیت درمانگر) تعریف می کنند.
مدل سبک های اجتماعی دیوید مریل و راجر رید | بررسی سبک های اجتماعی در مذاکره و جلسه
نحوه شناسایی افراد با شخصیت راننده (مدیر) | نحوه تعامل و مذاکره با شخصیت های مدیر
آنها معمولا از اینکه کنترل بحث را از دست بدهند یا مورد سوء استفاده قرار بگیرند میترسند. برای همین در زمان اضطراب یکی از این دو حالت پیش میآید:
نحوه شناسایی افراد با شخصیت بیانگر | آموزش نحوه تعامل و مذاکره با افراد اجتماعی
بیشتر بیانگرها اصولاً از احساس خستگی و رد شدن میترسند. زمانی که تحت فشار هستند، عمدتاً به این شکل عمل میکنند:
نحوه شناسایی شخصیت پشتیبان (صمیمی) | نحوه تعامل و مذاکره با شخصیت های صمیمی
اصولاً پشتیبانها از اینکه احساس امنیت خود را از دست بدهند میترسند. زمانی که تحت فشار هستند، معمولا:
اصولاً تحلیلگرها از انتقاد یا مجبور شدن به تصمیمگیری سریع بیشترین ترس را دارند و زمانی که تحت فشار قرار میگیرند، تمایل دارند:
به منظور تشخیص سبک اجتماعی دیگران، شما باید به موارد زیر توجه داشته باشید:
منبع: https://rezatorki.ir/2023/10/23/the-key-to-success-in-negotiating-with-four-personality-types/
منبع: https://tanabkaran.com/articles/types-of-screws-and-dowels-for-building-facades/
مت مولنوگ متولد ۱۱ ژانویه ۱۹۸۴ در هوستون تگزاس است که پایه گذار وردپرس میباشد. وردپرس یک سامانه میباشد برای مدیریت محتوای آزاد و منابع باز که برای راه اندازی و ایجاد سایت و وبلاگ مورد استفاده قرار میگیرد. در این مقاله قصد داریم در مورد نحوهی فعال سازی ردیابی نویسنده در وردپرس صحبت کنیم و مطالبی را درمورد آن در اختیار شما قرار دهیم. به شما پیشنهاد میشود که تا پایان این مقالهی آموزنده با ما همراه باشید.
پیگیری نویسنده در وردپرس
شاید برایتان سوال باشد ، که اگر شما یک سایت وردپرسی را مدیریت میکنید ، کدام یک از کاربران شما که برایتان نظراتی را مینویسند ، محبوب ترین نظرات را برای شما مینویسند و منتشر میکنند. این موضوع میتواند باعث شود که بازدید وب سایت شما و رشد وب سایت شما افزایش یابد. پس نیاز به قابلیت پیگیری نویسنده در وردپرس را نیز دارید. اما برای این کار ابتدا باید بفهمیم که وردپرس چیست؟ که در ادامه این مقاله به این سوال پاسخ میدهیم.
وردپرس چیست؟
در واقع ، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا میباشد که متن باز و رایگان است. شما میتوانید با استفاده از وردپرس انواع وب سایت را راه اندازی کنید. وب سایتهایی مانند وب سایتهای شخصی ، فروشگاههای آنلاین یا مجازی ، سایتهای آموزشی ، سایتهای نمونه کار و رزومه ، سایت پادکست ، سایت شرکتی ، وب سایت انجمن با وردپرس ، سایتهای کاریابی و… وردپرس نیز از امنیت بالایی برخوردار است و میتوانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. یکی از مزایای وردپرس این است که سیستم آن تمام کدها را به صورت کاملاً رایگان در اختیار کاربران خود قرار میدهد و باعث میشود که هزینه طراحی سایت با وردپرس کاهش یابد. همانطور که گفته شد ، وردپرس نرمافزاری رایگان میباشد و نیازی به پرداخت هزینههای اضافی ندارد و همچنین اگر با وردپرس یک سایت را طراحی کنید ، سیستم مدیریت محتوای شما نیاز به برنامه نویسی ندارد.
چرا باید ردیابی نویسنده در وردپرس را فعال کنیم؟
اگر شما یک وبلاگ با چند نویسنده را دارید ، حتماً باید پیگیری نویسنده در وردپرس را فعال کنید. زیرا این کار باعث میشود که اطلاعاتی در مورد نوع عملکرد پستهای هر نویسنده در وبسایت وردپرس خود جمعآوری کنید ، و بعد میتوانید به نویسندگانی که عملکرد خوبی دارند و پستهای خوبی را برای شما مینویسند پاداشی در نظر بگیرید و کسانی که بیشتر تلاش میکنند و فعالیت بیشتری دارند را تشویق کنید. از طرف دیگر این کار یک راه عالی میباشد برای اینکه متوجه شوید پستهای چه کسی بیشترین ترافیک را به همراه دارد و کدام مقالهی وب سایت شما کاربران را به خودش جذب میکند. مثلاً امکان دارد ، یک نویسنده داشته باشید که پستهای او بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب کند ، اما این بازدید کنندگان در سایت شما باقی نمانند. این موضوع میتواند باعث نرخ پرش بالا ، بازدید کمتر از صفحه و صرف زمان کمتری در وبسایت شما شود. شما پس از اینکه این داده ها را جمع آوری کردید این امکان را دارید که روند کاری ویراستاری خود را بهبود ببخشید و کمکهای بیشتری و نکات بیشتری را به نویسندگان ارائه دهید.
نحوهی فعال سازی ردیابی نویسنده در وردپرس
یکی از راحتترین و سادهترین راهها برای ردیابی نویسنده در وردپرس استفاده کردن از Monsterlnsights میباشد که یکی از بهترین افزونهها برای تجزیه و تحلیل در وردپرس میباشد. این افزونه نیز به شما کمک میکند تا Google Analytics رانی برون ویرایش کد راه اندازی کنید.
حال برای فعال سازی ردیابی نویسنده در وردپرس ابتدا باید افزونهی Monsterlnsights نصب و فعال کنید. پس از انجام این کار ، به بخش صفحهی خوشامدگویی منتقل میشوید. در ادامه روی دکمهی Launch the wizard کلیک کنید. پس از آن میتوانید دستورالعملهای راه اندازی را برای اتصال Google Analytics را به وبسایت خود دنبال کنید. پس از متصل شدن ، Google Analytics شروع به کار میکند و ترافیک وب سایت شما را ردیابی میکند.
سخن پایانی
شما در این مقاله با نحوهی فعال سازی ردیابی نویسنده در وردپرس آشنا شدید و مطالبی را در مورد آن دریافتید. همچنین شما در این مقاله مطالبی را در مورد وردپرس و مزایای آن و اینکه چه نوع وب سایتهایی را میتوان با آن راه اندازی کرد نیز مطالعه کردید. جهت مطالعهی مطالب بیشتر به بخش مقالات وبسایت زیفا مراجعه کرده و از مطالب آموزندهی ما بهره مند شوید و لذت ببرید.
منبع: https://zefa.ir/how-to-enable-author-tracking-in-wordpress/